<
search
Russian
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    الماس گران قیمت ترین سنگ جهان

     الماس گران قیمت ترین سنگ جهان

    چرا الماس گران قیمت ترین سنگ جهان است ؟

    کارشناسان کافه سیلور:

    در این مطلاب در مورد کارشناسی سنگ الماس و موار موثر در قیمت آن توضیح میرهیم

    همچنین در صور نیاز به صدور شناسنامه سنگ الماس خود میتوانید از مشاوره و خدمات کافه سیلور استفتده کنید

    الماس از سنگ‌های قیمتی محسوب می‌شود که امروزه برای تزیین زیورآلات نیز از آن استفاده می‌شود. انگشتر طلا و الماس را مدت زمان زیادی است که در طلافروشی‌ها مشاهده می‌کنیم. از الماس در حلقه‌های ازدواج بسیار بهره می‌گیرند.


    کپی شده از: https://noghra.com/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%B3/

    عناصر و مواد معدنی گران‌قیمت

    برخی از عناصر و مواد معدنی، قیمت بالایی دارند زیرا کمیاب هستند. عناصر ساده جدول تناوبی، قیمت پایینی دارند. قیمت هر اونس کربن یک سوم سنت، آهن یک سنت، آلومینیوم ۵۶ سنت و جیوه کمتر از یک دلار است(در هر ۱۰۰ گرم، کربن ۲.۴ دلار، آهن کمتر از یک سنت و آلومنیوم ۱۹ سنت قیمت دارد). هر اونس نقره ۱۴ دلار(۵۰ سنت در هر گرم) و طلا ۱۹۰۰ دلار در هر اونس(۶۷ دلار در هر گرم) است.

    گران‌ترین ماده مصنوعی، قفس کروی کوچکی از کربن است که اتم نیتروژن درون آن به دام افتاده است. اتم داخل قفس، بسیار پایدار است و به همین دلیل می‌توان از آن برای اندازه‌گیری زمان استفاده کرد. «فولرن‌های اندوهدرال»(Endohedral fullerenes) از مواد کربنی ساخته شده‌اند که می‌توان از آنها برای ایجاد ساعت‌های اتمی بسیار دقیق استفاده کرد. آنها می‌توانند چهار میلیارد دلار در هر اونس(۱۴۱ میلیون دلار در هر گرم) قیمت داشته باشند.

    کارشناسان کافه سیلور آماده مشاوره در مورد شناسنامه سنگ و قیمت الماس  و قیمت برلیان میباشند

     

    ویژگی های کلی سنگ الماس:  

    • سنگ الماس دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در زیر به آن اشاره می کنیم:
    • وزن مخصوص الماس 3.5 و ضریب شکست آن 2.42 می باشد.
    • سختی آن در مقیاس موس ، مساوی 10 است.
    • الماس به رنگ های مختلف در طبیعت یافت می شود.
    • الماس با سنگ های کیمبرلیتی که از اعماق زیاد منشا گرفته اند، همراه است.
    • الماس از جمله سنگ های محبوب در سراسر دنیا محسوب می شود و می توان آن را نماد عشق و ازدواج نیز نامید، به دلیل آن که بر روی بسیاری از حلقه های ازدواج، این سنگ قیمتی استفاده شده است.
    •  

    گوهرسنگ‌ها نیز می‌توانند گران باشند. قیمت زمرد مرغوب، ۱۰ برابر طلا و الماس سفید، ۱۰۰ برابر طلاست.

     

    برخی از الماس‌ها دارای ناخالصی عنصر بور هستند که به آنها رنگ آبی روشن می‌دهد. آنها تنها در تعداد معدودی از معادن سراسر جهان یافت می‌شوند و با قیمت ۵۵۰ میلیون دلار در هر اونس(۱۹ میلیون دلار در هر گرم) با هزینه نمونه‌های آینده مریخ رقابت می‌کنند. یک اونس، ۱۴۲ قیراط است اما تعداد بسیار کمی از جواهرات به این بزرگی هستند.

     

    گران‌ترین مواد

    پادماده در طبیعت وجود دارد اما بسیار نادر است زیرا هر زمان که یک پادذره ایجاد شود، به سرعت با یک ذره از بین می‌رود و تشعشع تولید می‌کند.

    شتاب‌دهنده ذرات در مرکز «سرن»(CERN) سوئیس می‌تواند ۱۰ میلیون آنتی‌پروتون را در هر دقیقه تولید کند. این مقدار خیلی زیاد به نظر می‌رسد اما با این سرعت، میلیاردها سال زمان لازم است و میلیاردها دلار هزینه برای تولید یک اونس به همراه خواهد داشت.

     

    این سنگ های زیبا و درخشان هزاران سال است که مورد توجه انسان قرار دارند و دلیل گران قیمت بودنشان نیز، نادر بودن این سنگ نسبت به دیگر سنگ های رایج در جواهر سازی است. البته ظاهر الماس با سایر سنگ ها و گوهرهای موجود در جهان نیز متفاوت بوده و درخشش خاصی دارد! همین موضوع نیز سبب شده تا از لحاظ ارزشی سنگ الماس با سایر گوهرهای موجود در دنیا، قیمت متفاوتی داشته باشد.

    از جمله نکات بسیار جالبی که در خصوص این سنگ قیمتی و زیبا وجود دارد، این است که سنگ الماس از کربن به دست می آید همان کربنی که گرافیت را تشکیل داده و ماده ای سیاه رنگ را حاصل می کند، در الماس نیز وجود دارد و به دلیل تحت فشار قرار گرفتن و نوع پیوند شیمیایی، گوهری بسیار زیبا و کمیاب را حاصل می کند!

    شایان ذکر است که الماس ها چه تراشکاری شده و چه خام گران‌ قیمت ترین سنگ در جهان محسوب می شود. در این مقاله از وب سایت کافه سیلور قصد داریم تا به بررسی سوال پر تکرار شما عزیزان یعنی چرا الماس گران قیمت ترین سنگ جهان است ؟  بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با کافه سیلور همراه باشید.

    الماس ها در چه مکان هایی یافت می شوند؟

    پیش از آنکه به بررسی چرا الماس گران قیمت ترین سنگ جهان است؟ بپردازیم، لازم است با شما در میان بگذاریم که الماس بیشتر در چه مکان هایی یافت می شود.

    نکته بسیار مهمی که در این خصوص باید بدانید این است که خود لوله‌ ها اغلب کمتر از 100 میلیون سال عمر دارند. از طرف دیگر الماس ‌های یافت شده در شن ‌های آبرفتی و یخ بندان باید در اثر فرسایش رودخانه ‌ای یا یخ بندان ماتریکس کیمبرلیت آزاد بشوند و سپس در رودخانه ‌ها یا در یخبندان ذخیره گردند.

    این موضوع می تواند اطلاعات مناسبی را در اختیارتان قرار داده و به شما ثابت کند که چرا الماس یک سنگ کمیاب است. به صورت کلی سنگ های الماس، ا در سه نوع رسوب یافت می ‌شوند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

    • شن ‌های آبرفتی
    • خاک ‌های یخچالی
    • لوله ‌های کیمبرلیت

    ممکن است که تا کنون، نام لوله های کیمبرلیت به گوشتان نخورده باشد. در خصوص این لوله ها باید اشاره نماییم که لوله‌ های کیمبرلیت (مانند لوله ‌های کیمبرلی در آفریقای جنوبی) از نفوذ ماگما به پوسته زمین به وجود می آیند و سنگ الماس و سایر سنگ ‌ها و مواد معدنی را از گوشته زمین به سطح زمین می رسانند.

     

    •  

    رنگ های بسیار زیبای سنگ الماس:

    نکته بسیار مهمی که درباره سنگ های الماس باید بدانید، این است که سنگ های الماس از بی ‌رنگ تا سیاه متفاوت می باشند و از لحاظ شفافیت در سه نوع شفاف، نیمه ‌شفاف یا مات موجود هستند.

     

    قیمت سنگ الماس

     

    بیشتر الماس ‌هایی که به عنوان جواهر مورد استفاده قرار می گیرند شفاف و بی رنگ می باشند زیرا این نوع از الماس ها زیبایی بیشتری در جواهرات از خود نشان می دهند و بازتاب نور بسیاری دارند. اما سنگ الماس در دو رنگ سفید و بی رنگ و شفاف بسیار نادر و کمیاب است. از جمله نکاتی که در این خصوص باید بدانید، به شرح زیر است:

    • سنگ ‌های بی ‌رنگ یا آبی کم ‌رنگ بیشترین ارزش را دارا می باشد، اما این سنگ ‌ها نادر هستند.
    • بیشتر الماس ‌های جواهری رنگ زرد دارند.
    • قرمز، آبی و سبز  نادرترین و نارنجی، بنفش، زرد و سبز متمایل به زرد از الماس ‌های رایج ‌تر محسوب می گردند.
    • بیشتر الماس‌ های صنعتی خاکستری یا قهوه‌ای هستند و شفاف یا مات هستند.
    • سنگ‌ های صنعتی با کیفیت بهتر پس از مدتی به ‌طور نامحسوس به سنگ ‌های بی ‌کیفیت تبدیل می‌ شوند.
    • رنگ الماس ممکن است با قرار گرفتن در معرض تشعشعات شدید (در یک راکتور هسته ای یا توسط یک شتاب دهنده ذرات) یا با عملیات حرارتی تغییر کند.
    •  

    چرا الماس گران قیمت ترین سنگ جهان است؟

    حال نوبت آن رسیده که به پر تکرارترین سوال شما عزیزان یعنی چرا الماس گران قیمت ترین سنگ جهان است ؟  بپردازیم. در واقع بنا به دلایل مختلفی الماس به عنوان یکی از گران ترین و محبوب ترین سنگ ها و گوهرها در دنیا شناخته می شود. از جمله دلایل گران قیمت بودن سنگ الماس می توان به موارد زیر اشاره داشت:

    1) رنگ الماس

    همان گونه که بیان کردیم، سنگ الماس در طبیعت به رنگ های مختلفی وجود دارد و از بین تمام سنگ های الماسی که تاکنون استخراج شده است، بیشتر آن ها دارای رنگ زرد می باشد. باید اشاره شود که تنها تعداد محدود یا کمی از سنگ های الماس بی رنگ یا سفید رنگ هستند که به همین دلیل نیز از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشند.

    سنگ الماس بی رنگ یا سفید به دلیل رنگ خاص، بازتاب نور فوق العاده و همچنین کمیاب بودن، از جمله جواهرات قیمتی در سرتاسر دنیا به شمار می آید. الماس های بی رنگ و سفید در صنعت جواهر سازی کاربرد بسیاری دارند.

    بنابراین می توان بیان کرد که یکی از دلایل گران قیمت بودن سنگ الماس، رنگ این سنگ زیبا و فوق العاده است که با توجه به کمیاب بودن الماس های سفید و یا بی رنگ، قیمت آنها نیز بسیار بالاست.

    2) میزان شفافیت سنگ الماس:

    همان گونه که در فوق اشاره کرده ایم، الماس های قیمتی بی رنگ و سفید رنگ بسیار کمیاب و نادر هستند و همچنین پیدا کردن الماس هایی شفاف و بدون عیب و نقص از میان آن ها نیز می تواند یکی دیگر از دلایل قیمتی بودن این سنگ زیبا باشد.

    یکی دیگر از دلایلی که بر روی قیمت سنگ الماس تاثیر دارد، میزان شفافیت این سنگ است که در حد بسیار بالایی قرار دارد. نکته بسیار مهمی که درباره گوهرهای خاص در دنیا باید بدانید این است که اغلب سنگ هایی که به طور طبیعی در طبیعت وجود دارند، دارای یک سری رگه ها، حفره ها و یا عیب و نقص های خاصی هستند و همین موضوع بر شفافیت و در نتیجه قیمت گوهر تاثیر دارد.

    اما در خصوص سنگ الماس می توان اذعان داشت که که هرچه این سنگ شفاف تر باشد، از ارزش بالاتری نیز برخوردار است، به دلیل ان که زیبایی بسیار بیشتری داشته و همچنین انعکاس نور در آن در بالاترین میزان ممکن قرار می گیرد.

     

     

     شناسنامه سنگ الماس

     

    3) سختی در برش دادن و آماده سازی سنگ الماس  

    الماس سنگی است که از سختی بسیار بالایی برخوردار است! همان موضوع سبب شده تا برش و آماده سازی الماس، کاری سخت و بسیار دشوار باشد.

    به همین دلیل است که الماس را به عنوان یکی از گران ترین و ارزشمند ترین سنگ های قیمتی در سرتاسر جهان محسوب می نمایند و همه افراد در جهان آن را به عنوان سنگی بسیار زیبا، گران قیمت و بی نظیر می شناسند.

    سخت بودن برش و آماده کردن ان برای استفاده بر روی جواهرات مختلف، یکی دیگر از دلایل بسیار مهم در گران قیمت بودن سنگ الماس است. در واقع سنگ الماس بی رنگ و شفاف، به عنوان یک سنگ جواهر قیمتی به شمار می آید و برای انکه بتوان انواع جواهرات را با این گوهر ساخت، لازم است که به شکل های مختلفی برش داده شود.

    حتی در برخی از مواقع ممکن است که بخش بسیار کوچکی از الماس دارای نقص بوده و بدین ترتیب این قسمت معیوب از طریق برش دادن، کاری سخت و دشوار است و نیازمند دقت بسیار زیادی است تا سایر قسمت های این سنگ قیمتی دچار آسیب نشود.

    در ضمن حتی اگر برش قسمت معیوب نیز به درستی و اصولی صورت گیرد، وزن الماس دست خوش تغییر شده و ممکن است که در برش کاری کم شود! با کاهش وزن الماس، طبیعتا بخشی از قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت. 

    به همین دلیل باید بیان کرد که برش کاری و آماده سازی الماس نسبت به سایر گوهرها در دنیا سخت تر بوده و همین موضوع باعث می شود تا الماس نسبت به سایر سنگ های زینتی و قیمتی، از ارزش و قیمت بالاتری برخوردار باشد.

    با توجه به دلایلی که در بخش های فوق به آن اشاره کرده ایم، در سراسر دنیا به ندرت می توان الماسی را یافت که خالص، بی رنگ ، شفاف و مناسب برای برش کاری و استفاده در جواهرات و زیور آلات باشد.

    خواص الماس چیست؟

    الماس دارای خواص بسیار گوناگونی می باشد و همین خواص سبب شده تا در صنایع مختلف از الماس استفاده شود. از جمله خواص بسیار مهم الماس که باید بدانید، به صورت زیر است:

    •  
    • یکی دیگر از خواص الماس برای پوست این است که می تواند برای درمان آکنه و جوش سر سیاه بسیار مناسب باشد. باید بیان شود که کرم‌های حاوی پودر الماس، پوست شما را مرطوب نگه داشته و از خشک شدن و پیر شدن پوست تان جلوگیری خواهد کرد.
    • استفاده از الماس در علم پزشکی رایج بوده و می توان از الماس در داروها و ترکیباتی از محصولات پوستی استفاده کرد. به دلیل آن که الماس از خاصیت لایه‌ برداری برخوردار است و می تواند سلول های مرده پوست را به صورت کامل از بین برود.  
    • ممکن است شنیده باشید که از الماس پودر شده برای تولید و در تهیه موادی برای ماساژ صورت مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند گردش خون را افزایش داده و مانع از ایجاد چروک و پیر پوستی شود. در کل استفاده از الماس در علم پزشکی برای ساخت داروهای خاص، بسیار رایج است.
    • سنگ الماس

    وزن الماس و تاثیر آن در قیمت سنگ

    به صورت کلی وزن سنگ الماس را با قیراط می سنجند و هر قیراط معادل 1.5 گرم  است. مانند هر گوهر و جواهر دیگری، وزن از جمله فاکتورهای بسیار مهم و اساسی برای تعیین قیمت الماس محسوب می شود و هرچه الماس از وزن بیشتری برخوردار باشد، قاعدتا قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

    در خصوص بهای این سنگ قیمتی، باید به این موضوع مهم توجه داشته باشید که هر قیراط دقیقا به 100 نقطه مساوی تقسیم می‌ شود و به همین دلیل است که وزن الماس را با قیراط می سنجند زیرا می توانند آن را به صورت دقیق به 100 نقطه مساوی تقسیم کنند.

    این موضوع بدان معنا می باشد که اگر الماسی با وزن 0.99 قیراط خریداری فرمایید، ارزش آن کاهش خواهد یافت. به همین دلیل، باید توجه کنید که اندازه و وزن الماس ‌ها از جمله ویژگی های بسیار مهم سنگ الماس به شمار می آید و کاملا با یک دیگر نیز تفاوت دارند.

    موضوع بسیار مهم دیگری که باید بدانید این است که قطر 6.5 میلی ‌متر اندازه بسیار ایده ‌آلی برای وزن یک قیراط الماس در نظر گرفته می ‌شود. یعنی اگر الماسی یک قیراطی داشته باشید که قطر آن کمتر از 6.5 میلی متر باشد، ارزش آن کمتر خواهد بود.

     

    رنگ الماس

     

    نکته پایانی:

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور سعی کردیم تا به سوال شما عزیزان یعنی چرا الماس گران قیمت ترین سنگ جهان است ؟  بپردازیم. شما عزیزان نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران در این خصوص مشورت فرمایید.