<
search
Russian
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    قیمت خرید تابلو قلمزنی نقره

     قیمت خرید تابلو قلمزنی نقره

    سال های سال است که صنایع دستی ایران به عنوان یکی از زیباترین و خاص ترین صنایع دستی در جهان محسوب می شود که البته نشان دهنده هنر، سلیقه و ذوق مردم عزیز ایران است. ایرانیان از سالیان بسیار دور، صنایع دستی و هنری بی نظیری را ساخته اند که حتی نمونه های مختلف آن در موزه های دنیا وجود داشته و این زیبایی برای همگان به نمایش گذاشته شده است.

    یکی از هنرهای ایرانیان که تاکنون نسل به نسل انتقال یافته، هنر قلم زنی است که با آن آثار تزئینی و هنری بسیاری مانند انواع تابلوهای قلم زنی را طراحی کرده اند.

    به صورت کلی باید اشاره داشت که یکی از پر طرفدارترین و زیباترین صنایع دستی ایران، تابلوهای قلم زنی می باشد که قدمت بسیاری داشته و تاریخ شناسان قدمت این هنر را مربوط به دوره هخامنشیان می دانند که در دوره ساسانیان نیز این هنر به اوج خود رسید.

    تابلوهای قلم زنی در سبک ‌های گوناگونی تولید شده‌ اند و که هر کدام از آن‌ ها مشخصات و زیبایی خاص خود را دارند. در این مقاله از وب سایت کافه سیلور قصد داریم تا به بررسی تابلو قلم زنی نقره و همچنین قیمت خرید تابلو قلمزنی نقره بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    قلم زنی چیست؟

    پیش از آن که به بررسی قیمت خرید تابلو قلمزنی نقره بپردازیم، لازم است که در ابتدا به معرفی هنر قلم زنی پرداخته و درباره آن با شما صحیت کنیم. به صورت کلی قلم زنی به معنای تزیین و کندن نقوش بر روی اشیای فلزی به ویژه مس، طلا، نقره، برنج می باشد.

    در واقع این هنر شامل  ایجاد خطوط و نقوش به وسیله قلم با ضربه چکش و بر روی اجسام فلزی بوده و در انتهای این کارها، یک اثر خارق العاده و بسیار زیبا و خاص به وجود می آید. شایان ذکر است که هنر قلم‌ زنی از جمله رشته های هنر سنتی ایران است که در دسته بندی هنرهای صناعی و در گروه فلز کاری قرار می گیرد و از سال های گذشته تاکنون، به عنوان خاص ترین هنر ایرانیان به شمار می رود.

    اگر شما نیز به این هنر و تابلو قلم زنی نقره علاقه داشته باشید، ممکن است در این میان نام دوات گری به گوشتان خورده باشد، اگر بخواهیم تعریفی از دوات گری نیز خدمت شما عزیزان ارائه دهیم، باید اشاره نماییم که قلم زنی روی مس.

    ساختن اشیاء با فلز مس، برنج، نقره و… به روش سرد را دوات گری می گویند و این هنر نیز در دوره هخامنشیان در میان ایرانیان رواج پیدا کرد. از جمله نکاتی که درباره هنر قلم زنی و روش انجام آن باید بدانید، به صورت زیر است:

    • امروزه برای قلم ‌زنی نخست داخل یا زیر ظرف مورد نظر را که به صورت معمول از جنس نقره یا طلا و یا مس است از مخلوط قیر و گچ پر خواهند کرد بدین صورت صدای قلم کمتر به گوش می رسد.
    • استفاده از مخلوط قیر و گچ مانع از سوراخ شدن ظرف در حین کار خواهد شد.
    • در قلم زنی، نقوش مورد نظر را روی ظرف رسم می کنند و قلم مناسب را انتخاب می نمایند و روی سطح ظرف قرار می‌دهند و سپس با چکش بر انتهای قلم ضربه وارد می کنند یا به اصطلاح می کوبند! بدین ترتیب شیارها و نقش ‌ها با تغییر شدت ضربه روی ظرف ایجاد می شوند.

    سبک های مختلف قلم زنی:

    سبک های بسیار مختلفی در ایران در خصوص هنر قلم زنی وجود دارد که هر یک از این سبک ها زیبایی خاص خود را دارد و البته در جهان نیز شهرت بالایی دارند! در واقع باید اشاره داشت که سبک های قلم زنی به دسته بسیار کلی تقسیم بندی می شود که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم:

    1) سبک شیراز:

    سبک شیراز یکی از زیباترین سبک های قلم زنی در جهان است که به دو روش ریزه قلم که روی فلز (مس) و (برنج) در دوره های بسیار دور مانند صفویه، زندیه و قاجار بسیار رایج بوده صورت می گیرد. باید اشاره شود که نقوش برجسته یا منبت که در دوره قاجار با الگو برداری از سبک هخامنشیان تا به اکنون انجام می ‌شود.

    این سبک بیشتر بر روی فلز مس و نقره انجام می شود و روش اجرای خاص خود را دارد. در این سبک بیشتر از نقوش هخامنشی و ساسانی و گل مرغ استفاده می ‌شود و نام دیگر آن نیز مکتب شیراز است که منحصرا مربوط به شهر شیراز می باشد.

    2) سبک تبریز:

    یکی دیگر از زیباترین سبک های قلم زنی، سبک تبریز است. در این سبک برای حرکت قلم و انجام قلمزنی از حرکت و فشار مچ دست استفاده می ‌شود. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که قلم تبریز صاف و کم عمق است.

    3) سبک اصفهان

    مشهورترین و زیباترین سبک قلم زنی که در دنیا شهرت بسیاری دارد، سبک اصفهان است. این سبک نیز از دوره صفویه در اصفهان رواج پیدا کرد و انجام قلم زنی با استفاده از ضربات چکش انجام می شود. در واقع سبک اصفهان نسبت به سبک تبریز عمیق تر بوده و قلم آن کم عمق نخواهد بود.  

     

    سبک های مختلف قلم زنی

     

    معرفی تابلو قلم زنی نقره:

    حال که در خصوص هنر قلم زنی اطلاعاتی را به دست آوردید، لازم است که درباره تابلو قلم زنی نقره نیز با شما صحبت کنیم و این تابلو زیبا و پر طرفدار را خدمت شما معرفی نماییم. تابلوهای قلم زنی به کمک حکاکی و برجستگی که بر روی آن ایجاد می کنند، ساخته می شود و به صورت معمول از فلز های طلا، نقره و مس ساخته می شود.

    به صورت کلی تابلو قلم زنی نقره تابلویی است که از نقره ساخته می شود و نقش و نگارهای بسار گوناگونی دارد که بر اساس سلیقه خود می توانید ان ها را خریداری کنید. رنج قیمت تابلو قلم زنی نقره بسیار متفاوت است و به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد. از جمله نکات بسیار مهمی که درباره تابلو قلم زنی نقره باید بدانید، به صورت زیر است:

    • تابلوی قلم زنی یکی از برجسته‌ ترین تابلوهای صنایع دستی ایران به شمار می آید که بیشتر در شهر اصفهان، شیراز و تبریز تولید می ‌شود. اما تابلوهای قلم زنی از جنس قلز نقره بیشتر در اصفهان به چشم می خورد.
    • این تابلو به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارد، در میان مخاطبان و علاقه مندان به صنایع دستی ایران طرفداران خاص خود را دارد.
    • تابلو قلمزنی در استان یزد نیز تولید می ‌گردد اما مشهور ترین تابلو قلم زنی نقره مربوط به شهر اصفهان است.
    • تابلو قلم زنی نقره با ابزارهای مختلفی طراحی و ساخته می شود و همچنین برای طراحی آن به زمان زیادی نیاز دارد.
    • قیمت تابلو قلم زنی نقره، به واسطه تاثیر هنر دست در ساخت و طراحی آن، کمی بالاتر از سایر تابلوهای شرکتی است.
    • تابلو قلم زنی نقره، هنری از یادگاران کهن ایران زمین با نقوشی از اثار فرهنگی، یکی از جذاب ترین مدل از صنایع دستی قلمزنی اصفهان می باشد.
    • قیمت ظروف و تابلوهای قلمزنی اصفهان نسبت به سایر صنایع دستی از قیمت مناسب تری برخوردار بوده و زیبایی منحصر به فردی نیز دارد.  

    خواص فلز نقره در تابلو قلم زنی نقره چه می باشد؟

    همان گونه که در مقالات گذشته نیز اذعان داشته ایم، فلز نقره از خواص بسیار متنوعی برخوردار است و به عنوان یکی از فلزات بسیار خاص و کاربردی شناخته می شود. برخی از خواص فلز نقره و استفاده از آن در صنایع دستی مانند تابلوهای قلم زنی نقره، به صورت زیر می باشد:

    • نقره فلزی بسیار درخشنده و زیباست و از آن وسایل تزئینی بسیاری می سازند.
    • سطح شفاف آن در معرض هوا تیره و سیاه می گردد.
    • جلای بسیار بالایی داشته و به همین دلیل در وسایل تزئینی از آن استفاده می شود.  
    • سطح چکش خواری بسیار بالایی دارد.
    • از قابلیت کششی بالایی برخوردار است.
    • ورق های نقره را می توان با ضخامت بسیار کم برش داد.  
    • سختی فلز نقره در حدود ۵/۲ می باشد.  

    قیمت خرید تابلو قلمزنی نقره

    به صورت کلی باید اشاره داشت که قیمت خرید تابلو قلم زنی نقره، بر اساس نوع قاب  سایز و کیفت پلاک قلمزنی شده تعیین خواهد شد. اگر بخواهیم که در خصوص نحوه تولید قاب های قلم زنی نقره با شما صحبت کنیم، باید اشاره کنیم که در ابتدا یک ورق از جنس نقره با اندازه دلخواه برش داده می شود و سفید کاری آن انجام می شود.

      سپس پشت این ورق را با قیر مذاب پر خواهد شد و کمی زمان می گذارند تا سفت و محکم گردد. ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که چرا از قیر استفاده می شود؟!

    برای پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که استفاده از قیر به این منظور است که ورق نقره دچار شکستگی یا کجی در اثر ضربات چکش نگردد. پس از انجام این مراحل، طرح مورد نظر که بایستی قلم زنی بشود بر روی شابلون مورد نظر رسم می گردد و به ورق نقره انتقال داده می شود. طرح های تابلو قلم زنی نقرع بسیار متفاوت است و بر اساس طرح و میزان نقره ای که در آن استفاده شده، قیمت خرید تابلو قلمزنی نقرهنیز متفاوت خواهد بود.

    نکته بسیتر مهمی که باید بدانید این است که استاد قلم زن با دقت و ظرافت و با ابزار مخصوص نقوش مورد نظر را قلم زنی خواهد کرد و پس از اتمام کار برخی قسمت ها با دوده سیاه خواهد شد تا بدین ترتیب جلو و زیبایی کار نیز بیشتر شود.

    شایان ذکر است، پس از آن که پلاک قلم زنی شده آماده شد نوبت به انتخاب قاب خواهد رسید. به صورت معمول از قاب های خاتم کاری یا مینیاتور  استفاده می شود و پلاک قلم زنی شده مسی بر روی یک پارچه جیر مشکی رنگ قرار می گیرد و آن را درون قاب می گذارند.

    تمامی موارد ذکر شده یعنی نوع پارچه، نوع قاب، نقره و میزان عیار آن و ... می تواند بر قیمت خرید تابلو قلم زنی نقره تاثیر گذار باشد. از سوی دیگر زحمت و زمانی که برای ساخت تابلو قلم زنی گذاشته می شود، بر قیمت آن تاثیر بسزایی دارد.

     

    تابلو قلمزنی نقره

     

    عوامل موثر بر قیمت تابلو قلم زنی نقره:

    همان گونه که اشاره شد، قیمت خرید تابلو قلمزنی نقره می تواند بسیار متنوع باشد و به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

    • اندازه و ابعاد تابلو: قاعدتا هرچه تابلو قلم زنی نقره بزرگتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
    • متریال مصرفی: هرچه متریال مصرفی در ساخت تابلو با کیفیت تر باشد و در ساخت آن از فلزات گرانبها استفاده شده باشد، قاعدتا بر قیمت خرید تابلو قلمزنی نقره تاثیر گذار است.
    • پیچیدگی طرح و نقش: باید اشاره شود که تابلوهای با طرح ‌های پیچیده و دقیق به صورت معمول دارای قیمت بالاتری می باشد، به دلیل آن که قلم زن، باید زمان بیشتری را برای آن اختصاص دهد.  
    • شهرت قلم زن: تابلوهایی که توسط هنرمندان مشهور و معروف ساخته شده ‌اند قاعدتا از قیمت بالاتری برخوردار خواهند بود.
    • شرایط بازار: قیمت روز نقره و میزان عرضه و تقاضای این نوع تابلوها، بر قیمت خرید تابلو قلمزنی نقره تاثیر بسزایی دارد.

    بنابر موارد ذکر شده در فوق، قیمت خرید تابلو قلمزنی نقره می تواند رنج های مختلفی داشته باشد. در هر صورت شما عزیزان بهتر است که برای خرید این تابلوها به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید. از سوی دیگر برای قیمت دقیق به وب سایت کافه سیلور مراجعه کرده و در این خصوص با کارشناسان و مشاوران مشورت فرمایید.

    پر فروش ترین شکل تابلوهای قلمزنی نقره:

    یک سری از تابلوهای قلم زنی نقره نسبت به سایر تابلوهای قلم زنی طرفداران بیشتری دارد و البته پر فروش تر است. از جمله تابلوهای بسیار پر فروش قلم زنی نقره به صورت زیر می باشد:

    • ترکیب گل های سفید و شاخک های نقره در طرح ها و شکل های بسیار زیبا
    • تابلو قلمزنی های ترکیبی پلاک نقره و گل های طلایی نقره
    • ترکیبی از طرح های وان یکاد و گل های نقره
    • تابلوهایی که تنها از پلاک نقره طراحی و ساخته می شوند
    • تلفیق هنر قاب های خاتم کاری با گل و پلاک های نقره و ...

    سخن پایانی:

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور سعی کردیم تا به بررسی قیمت خرید تابلو قلمزنی نقره بپردازیم و اطلاعاتی را در خصوص این هنر در اختیار شما قرار دهیم. شما عزیزان نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران ما مشورت فرمایید.