<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    انواع مختلف نگین در جواهرات

    انواع مختلف نگین در جواهرات

    انواع نگین در جواهرات

     

    تحریریه کافه سیلور:

    انواع نگین انگشتر مردانه و سنگ‌های قیمتی در طول تاریخ همیشه محبوب و ارزشمند بوده‌اند؛ این سنگ‌های زیبا و درخشان روی هر دستی مانند چشم خدایان می‌درخشند و جذابیتی فرا زمینی دارند. در تاریخ هر فردی که مال و جایگاهی داشته با خرید بهترین نگین انگشتر تراش کاری شده، طبقه اجتماعی خود را به رخ می‌کشید.

    خواص نگین انگشتر از جمله خواص داروی، معنوی و ماوراء طبیعی باعث آن بوده که مردمان در تلاش باشند تا به هر قیمتی تکه‌ای از آن‌ها را به دست آورند. این سنگ‌های زیبا در گذشته با زحمت بسیار و تلاش فراوان شبانه روزی از دل کوه‌ها و صخره‌ها به دست می‌آمدند، اما حالا به علت پیشرفت ماشین‌های حفاری با وفور بیشتر و قیمت مناسب‌تری در دسترس همگان قرار دارند. شما نیز می‌توانید با کمی هزینه کردن، نگین انگشتر مردانه زیبایی بر روی رکابی از نقره یا هر فلز گران بهای دیگر بنشانید و از خواص ماورای طبیعی آن بهره‌مند گردید.

     

     

    انواع نگین در جواهرات و سنگ های قیمتی از زمان های قدیم از محبوبیت خاصی برخوردار بوده اند و امروزه به همان اندازه که برای نسل های قبل جذاب بوده اند، برای ما هم جذاب هستند.

    این نگین ها به دلیل زیبایی خیره کننده ای که دارند در نگاه اول نظر هر بیننده ای را به خود جذب می کنند. به همین جهت شناخت این نگین ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در اینجا قصد داریم به بررسی و آشنایی با این نگین ها و سنگ های قیمتی بپردازیم.

     

     

    جواهر نگین تانزانیت

     

    درک زیبایی انواع نگین در جواهرات

    سنگ‌ های قیمتی نقش حیاتی در صنعت جواهرسازی دارند و از نظر ویژگی ‌های بصری مانند رنگ، شفافیت، درخشندگی و غیره مورد بررسی قرار می گیرند. این مشاهدات به جداسازی و طبقه ‌بندی سنگ‌ های قیمتی کمک می ‌کند. 

    سنگ ها و گوهرها برای قرن ها جایگاه ویژه ای در فرهنگ ما داشته اند. آنها به دلیل زیبایی خود ارزشمند هستند و اعتقاد بر این است که دارای خواص معنوی و درمانی هستند.

    جواهرات از نگین ها و سنگ های قیمتی پر جنب و جوش مانند زمرد، یاقوت کبود و یاقوت سرخ گرفته تا زیبایی مسحورکننده مروارید و الماس، طیف وسیعی از سنگ های قیمتی را در خود جای داده اند. این سنگ ها به دلیل زیبایی شناسی خود مورد تحسین قرار می گیرند و به دلیل معانی نمادین و اهمیت نجومی خود مورد احترام هستند.

     سنگ  ‌های قیمتی کریستال ‌های معدنی طبیعی هستند که برای استفاده در جواهرات یا سایر اهداف تزئینی بریده و صیقل داده می ‌شوند.

    آنها در طیف گسترده ای از رنگ ها، شکل ها و اندازه ها هستند که هر کدام دارای ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. اهمیت این سنگ های قیمتی عمیقاً در آداب و رسوم و سنت ها ریشه دارد و به هویت و نمادگرایی افراد کمک می کند. 

    شناخت انواع نگین و سنگ جواهرات

    بعد از شناخت و درک نگین روی جواهرات، به بررسی آن ها روی جواهرات می پردازیم:

     1- آمیتیست: این نوع کوارتز با رنگ بنفش آن مشهور است. برای قرن ها به دلیل رنگ خیره کننده خود از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و نماد سلطنت و معنویت است.

    2- آکوامارین: با رنگ سبز آبی تسکین دهنده اش که یادآور اقیانوس است، آکوامارین عضوی از خانواده بریل است و اعتقاد بر این است که آرامش و وضوح را به ارمغان می آورد.

    3- توپاز: توپاز در طیف رنگی، از زرد طلایی تا آبی و صورتی موجود است، توپاز یک سنگ قیمتی بادوام است که به دلیل درخشندگی و مقرون به صرفه بودن شناخته شده است.

    4- تورمالین: تورمالین یک سنگ قیمتی منحصر به فرد است که می تواند در طیف گسترده ای از رنگ ها، از سیاه و صورتی گرفته تا سبز و آبی وجود داشته باشد و آن را به یک انتخاب همه کاره برای جواهرات تبدیل می کند.

    5- گارنت: گارنت ها در رنگ های مختلف از جمله قرمز، نارنجی، زرد و حتی سبز هستند و به دلیل ماندگاری و مقرون به صرفه بودن شهرت دارند.

    6- سیترین: این نگین زرد به دلیل رنگ گرم و شاد خود شناخته شده است و اعتقاد بر این است که اعتماد به نفس و خوش بینی را افزایش می دهد.

    7- فیروزه ای: فیروزه با رنگ سبز آبی متمایز خود، قرن هاست که توسط فرهنگ های مختلف، به ویژه در جواهرات بومیان آمریکا، ارزشمند بوده است.

    8- زیرکون: زیرکون در طیف رنگی از جمله آبی، زرد و قرمز موجود است، زیرکون یک سنگ قیمتی درخشان و بادوام است که به دلیل آتش و درخشندگی آن با الماس اشتباه گرفته می شود.

    9- یشم: یشم یک سنگ قیمتی نیمه قیمتی است که در سایه های مختلف سبز وجود دارد و در فرهنگ چینی به دلیل زیبایی و نماد خرد و پاکی مورد احترام قرار گرفته است.

    10- مروارید: مرواریدها سنگهای قیمتی ارگانیک هستند که در پوسته برخی از نرم تنان ایجاد می شوند و به دلیل زیبایی درخشان و کمیاب بودن ارزش زیادی دارند.

    11- لاجورد: این سنگ جواهر آبی تیره به دلیل پررنگ بودن و لکه های پیریت طلایی بسیار ارزشمند است و آن را به انتخابی محبوب برای جواهرات و اشیاء زینتی تبدیل می کند.

    12- مورگانیت: مورگانیت یک سنگ قیمتی صورتی کم رنگ است که در سال های اخیر به دلیل جذابیت ظریف و زنانه اش محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

    چرا نگین ها و سنگ های قیمتی گرانبها هستند؟

    شیفتگی به سنگ های قیمتی مرزهای جغرافیایی و تاریخی را درنوردیده است. از یونان و روم باستان گرفته تا امپراتوری های آسیا و دنیای جدید، انسان ها برای هزاران سال برای الماس، یاقوت کبود، یاقوت سرخ و زمرد ارزش قائل بوده اند. در اینجا مهمترین دلایلی وجود دارد که چرا ما نگین ها و سنگ های قیمتی را گرانبها می دانیم:

    1- زیبایی: سنگ های قیمتی از نظر زیبایی شناسی جذاب هستند و چشم ها را مجذوب خود می کنند. درخشش جذاب و رنگ ‌های اغلب پر جنب و جوش، آنها را از سنگ ‌ها و کانی ‌های رایج ‌تر متمایز می ‌کند.

     

    قیمتی گرانبها

     

    2- درخشش: سنگ های قیمتی نیمه شفاف هستند و توانایی شکستن و پراکندگی نور را دارند که به آنها اجازه می دهد در صورت برش به صورت جواهرات چند وجهی یا جرقه های نور پرتاب کنند.

    3- نادر بودن: سنگ‌های قیمتی معمولاً کمیاب ‌تر از سنگ ‌های نیمه قیمتی هستند (اگرچه همیشه اینطور نیست).

    4- استحکام: سنگ های قیمتی سخت و مقاوم در برابر خراش، تراشه و سایر اشکال آسیب هستند و آنها را برای استفاده در جواهرات ایده آل می کند.

    5- سمبولیسم: نگین های قیمتی به طور سنتی نمادی از اقتدار، ثروت و قدرت ماوراء طبیعی بوده اند و تا به امروز می توان آن ها را در تزئینات مذهبی و سلطنتی یافت.

    • در مورد سنگ های قیمتی نیمه قیمتی چطور؟

    مجموعه ای از سنگ های قیمتی طبیعی از جمله سیترین (سیترین زرد است)، پریدوت (پریدوت سبز است) و تورمالین (تورمالین در رنگ های زیادی وجود دارد).

    سنگ های قیمتی باید دارای سه ویژگی زیر باشند:

    1. نادر هستند.

    2. دارای سختی بالاتر از هفت در مقیاس Mohs هستند.

    3. آنها شفافیت خاص خود را دارند.

    نکات مهم درباره انواع نگین در جواهرات

    کانی ها و سنگ ها به عنوان سنگ ها و نگین های قیمتی شناخته می شوند که از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر به نظر می رسند و در ساخت جواهرات استفاده می شوند.

    برخی از سنگ ها را نمی توان استفاده کرد یا به دلیل خواصی که دارند، می توان آنها را به میزان محدودی در صنعت جواهرسازی استفاده کرد، مثلاً به دلیل نرمی یا شکننده بودن سنگ ها.

    سنگ های قیمتی می توانند منشأ طبیعی داشته باشند یا به صورت مصنوعی ساخته شده باشند. سنگ های قیمتی که به عنوان نگین های قیمتی مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار ارزشمند هستند. از مواد طبیعی نیز به عنوان سنگ های قیمتی استفاده می شود، مانند کهربا، مروارید یا مرجان.

    1. وجوه

    در سنگ های قیمتی، وجه به معنای سطحی است که به لطف شکل آن، جلوه های نورپردازی خاصی ایجاد می کند. این کلمه از زبان فرانسوی آمده است. در صورت سنگ زنی سطوح روی سنگ ها به صورت های مختلف آسیاب می شوند که موجب می شود نور در سنگ بشکند.

    این باعث ایجاد جلوه های ویژه می شود. سنگ از میان وجوه می درخشد. این از شکست نور ناشی می شود. برش های مختلف برای کار روی سنگ های قیمتی وجود دارد: برش برلیانت، برش رز، برش بیضی، برش پله، برش زمرد و برش قیچی.

    2. کابوچون

    هنگامی که سنگ ها به شکل کابوچون بریده می شوند، قسمت پایین صاف و قسمت بالا به سمت بیرون خمیده است. سنگ های قیمتی پس از برش به شکل گرد یا بیضی در می آیند. 

    3. رنگ سنگ های قیمتی

    همه جواهرات به استثنای الماس و عقیق جزو سنگ های قیمتی رنگی محسوب می شوند. معروف ترین نگین های قیمتی رنگی یاقوت سرخ، یاقوت کبود، زمرد و توپاز هستند. درجه بندی سنگ های قیمتی به وضوح استاندارد نشده است.

    الماس ها بر اساس درجه خلوص، رنگ و برش طبقه بندی می شوند. برای سنگ های قیمتی، تنها طبقه بندی عمومی، وزن آن ها است. وزن بر اساس قیراط اندازه گیری می شود. مهمترین فاکتور برای ارزشمندی آن ها، رنگ، کیفیت رنگ و برش است. اما معیارهای ذهنی نیز در تعیین ارزش یک سنگ قیمتی نقش دارند.

    بسته به نگین و سنگ قیمتی، رنگ متفاوتی وجود دارند که باید بررسی شوند. رنگ سنگ های قیمتی بر اساس معیارهای مختلفی اندازه گیری می شود. یکی از نکات مهم در تعیین رنگ سنگ قیمتی، تمایز بین رنگ خود و رنگ خارجی است.

    به عنوان مثال، کریستالی که برای ساخت جواهرات استفاده می شود، یا باید رنگی باشد یا رنگ آمیزی داشته باشد، زیرا عناصر خاصی در کریستال وجود دارد که در واقع به ساختار کریستال تعلق ندارند.

     

     رنگ جواهرات قیمتی

     

    هنگام ارزیابی رنگ نگین و سنگ های قیمتی، سه عنصر بسیار مهم است: سایه، روشنایی و اشباع رنگ. روشنایی گویای همه چیز است، رنگ جواهر چقدر روشن یا تیره است. با اشباع رنگ، شدت رنگ نشان داده می شود.

    شما میتوانید جهت صدور شناسنامه جواهرات خود با کارشناسان کافه سیلور مشورت کنید و از خدمات صدور شناس

    بررسی چندین نوع نگین در جواهرات 

    تنها چندین نوع سنگ در جهان وجود دارد که به عنوان سنگ های قیمتی طبقه بندی می شوند و ما مفتخریم که بگوییم همه آنها را در جواهرات و حلقه های خود استفاده می کنیم. این نگین های ارزشمند در جواهرات عبارتند از:

     

     

    1. نگین تانزانیت

    تانزانیت یکی از جدیدترین سنگ‌های قیمتی موجود در جواهرات است و به تازگی در سال 1967 کشف شد. تانزانیت سنگی کمیاب با درخشش بنفش پررنگ است. افزودنی نسبتاً جدید به دنیای سنگ های قیمتی است که تنها در منطقه کوچکی از تانزانیا یافت می شود.

     

    2. نگین یاقوت کبود آبی

    پس از الماس، یاقوت کبود سخت ترین سنگ های قیمتی و یکی از با ارزش ترین هاست. یاقوت کبود متعلق به خانواده کانی های سنگی کوراندوم است که در رنگ های زیادی وجود دارد.

    همه رنگ ها، به غیر از کوراندوم قرمز، به عنوان یاقوت کبود شناخته می شوند، با وجود اینکه رنگ های دیگر ممکن است کمیاب تر باشند، یاقوت کبود آبی محبوب ترین رنگ است. یاقوت‌های کبود، مجموعه‌ای خیره‌کننده از طلای سفید هستند.

     

    3. نگین الماس

    پادشاه بی چون و چرای سنگ های قیمتی است. الماس ها به دلیل درخشندگی، آتش و سختی بی نظیر خود مشهور هستند. این سنگ های قیمتی تحت فشار و حرارت بسیار زیاد در عمق گوشته زمین تشکیل می شوند.

    الماس، سخت ترین ماده طبیعی شناخته شده برای انسان است. آن ‌ها یکی از ارزشمندترین سنگ ‌های جهان هستند و در حلقه‌ های نامزدی، ست حلقه ‌ها و همچنین بسیاری از مجموعه ‌های جواهرات به ‌شدت دیده می‌ شوند. 

    4. نگین زمرد سبز

    زمرد که به رنگ سبز شاداب معروف است، نوعی سنگ قیمتی بریل است. این سنگ های قیمتی به دلیل کمیاب بودنشان بسیار ارزشمند هستند و اغلب با تولد دوباره و باروری همراه هستند.

    رنگ سبز زمردی در تمام سنگ های قیمتی دیگر منحصر به فرد و بی نظیر است، به دلیل اینکه هر سنگ را منحصر به فرد می کند. زمرد سبز در کنار الماس یکی از درخشش ترین نگین های روی جواهرات است، اما بر خلاف الماس بسیار شکننده است و باید از قرار گرفتن در معرض رطوبت بیش از حد خودداری شود. 

    5. نگین یاقوت کبود صورتی

    مانند یاقوت کبود آبی، یاقوت کبود صورتی از خانواده کوراندوم است. در حالی که یاقوت کبود آبی و یاقوت قرمز به طور سنتی به عنوان مطلوب ترین جواهرات شناخته می شوند، اما یاقوت کبود صورتی به سرعت در حال محبوبیت و تقاضا در بین افراد است. این نگین همه پسند گاهی اوقات به عنوان یاقوت صورتی توصیف می شود و طبقه بندی آن بستگی به نحوه رتبه بندی اش در رنگ دارد. 

     

    6. نگین یاقوت سرخ

    یاقوت سرخ که به خاطر رنگ قرمز روشنش معروف است، نوعی از کانی کوراندوم است. مانند یاقوت کبود، یاقوت سرخ از نظر سختی و درخشندگی پس از الماس در رتبه دوم قرار دارد، اما از الماس و یاقوت کبود آبی نادرتر است. رنگ غنی و عمیق آن در نتیجه وجود کروم است که آن را به یک سنگ جواهر بسیار مورد علاقه تبدیل می کند.

     

    7. جواهرات زیرکون 

    سنگ جواهرات زیرکون در رنگ‌های متنوع از خاکی گرفته تا قهوه‌ای وجود داره و از اونجا که یکی از سنگ‌های مقرون به صرفه طبیعت محسوب می‌شه، به وفور در صنعت تولید جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیره.

    نکته پایانی

    سعی کنید در شناخت انواع نگین در جواهرات، آگاهی و اطلاعات خود را افزایش دهید تا بتوانید به درک درستی در این زمینه داشته باشید مشاوران کافه سیلور همیشه آماده راهنمایی شما هستند