<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    تفاوت طلای آب شده با اشکال دیگر طلا

    طلای آب شده چیست؟ آیا طلای آب شده در واقع همان طلای دست دوم و قدیمی است؟ این عمده سوالاتی است که اغلب خریداران طلا با آن مواجه هستند.

    بهتر است بدانید که طلای آب شده از ذوب کردن طلای دسته دوم و کهنه به دست می آید. فرایند ذوب کردن طلای آب شده در کوره های ریخته گری یا کوره های محلی انجام می گیرد. در ادامه قصد داریم تفاوت طلای آب شده با اشکال دیگر طلا را مورد بررسی قرار دهیم.


    طلای آب شده چیست؟


    همان طور که از نام طلای آب شده مشخص است این نوع از طلا تحت تاثیر حرارت زیاد ذوب می شود و تغییر شکل می دهد. یکی از مزیت های طلای آب شده این است که به راحتی می توانید آن را به هر شکلی تبدیل کنید و از همه مهمتر اینکه اجرت ساخت و مالیات نیز ندارد.

    بنابراین می توان طلای آب شده را یک گزینه خوب برای ساخت زیورآلات مطابق سلیقه شخصی دانست. منظور از طلای آب شده این است که یک بار ساخته شده است اما دوباره به کارخانه طلاسازی فرستاده خواهد شد تا طی فرایند حرارت ذوب شود و مجددا به چرخه تولید طلاسازی برگردد.

    بنابراین می توان این نتیجه را گرفت که هر نوع طلایی از جمله انگشتر و گردنبند و ... را می توان ذوب کرد و مجددا استفاده کرد. به طور مثال وقتی شما طلای قدیمی خود را می فروشید، طلاساز آن را خریداری و به کارخانه می فرستد تا طلای آب شده و مجدد ا به فرایند تولید در صنعت طلاسازی برگردد.


    مزیت های طلای آب شده


    شکل طلای آب شده به شکل مفتول است و وزن و شکل متفاوتی دارد.کارگاه ها و کارخانجات طلاهای دسته دوم و شمش ها را توسط دستگاه های مخصوص ذوب می کنند و بعد از آن در قالب های مفتول با عیار 18 می ریزند و در انتها نیز به آن شکل می دهند.


    زمانی که شما در طلافروشی ، طلایی را خریداری می کنید فروشنده از شما اجرت و دستمزد طلا را از شما می خواهد.اگر در فاکتور خرید طلا دقت کنید مواردی از جمله مالیات و اجرت طلا فروشی قید شده است.

    یکی از مزیت های مهم طلای آب شده این است که خبری از مالیات یا اجرت دستمزد نیست. طلای آب شده قیمت پایین تری دارد به همین دلیل افراد زیادی مایل به خرید آن هستند. از طرفی نیز خرید طلای آب شده برای سرمایه گذاری یک گزینه عالی محسوب می شود.


    از دیگر مزیت های طلای آب شده این است که شما به راحتی می توانید آن را به هر شکلی تبدیل کنید. به عنوان مثال اگر شما قصد خرید یک گردنبند خاصی را دارید بهتر است هماهنگی های لازم را با یک کارگاه طلاسازی داشته باشید و سفارش خود را به آن ها بدهید.


    ابعاد و شکل طلای آب شده


    باتوجه به اینکه طلای آب شده طی فرایند ذوب قرار می گیرد دارای شکل و ابعاد خاصی نیست و البته قانون خاصی نیز برای مشخص کردن شکل و ابعاد آن وجود ندارد. یکی از متداول‌ترین شکل طلای آب شده به شکل  مکعب است.  البته مفتولی بودن شکل طلای آب شده این امکان را به طلاسازان می دهد تا طلای مورد نظر را به هر اندازه ای که نیاز است قیچی کنند.

     

    ابعاد و شکل طلای آب شده


    تفاوت طلای آب شده با اشکال دیگر طلا


    یکی از فلزات گرانبها  و با ارزش طلا است که این روزها شاهد قیمت بالای آن هستیم. البته اکثر افراد با خرید اشکال متنوع از طلا آن را سرمایه گذاری می کنند.

    سرمایه گذاری با خرید سکه، طلای آب شده و شمش از مهمترین بخش سرمایه گذاری در رابطه با طلا است.طلای آب شده با دیگر اشکال طلا دارای تفاوت هایی است که در ادامه بیان خواهیم کرد.


    تفاوت طلای آب شده با اشکال دیگر طلا عبارت اند از:


    طلای آب شده فرم و ابعاد خاصی ندارد و می توان آن را به هر شکل دیگری از طلا تبدیل کرد.برای خرید و فروش طلای آب شده باید مهارت لازم را داشته باشید.


    کلاهبرداری در خرید و فروش طلای آب شده زیاد است به همین دلیل باید در زمان خرید و فروش آن از افراد با تجربه و کار بلد کمک بگیرید.


    با توجه به اینکه هیچگونه کارمزد و دستمزی شامل آن نمی شود به همین دلیل از قیمت مناسب تری برخوردار است.حالت مفتولی شکل آن باعث می شود تا نگهداری و جابه جایی راحت تری داشته باشد.


    طلای آب شده هم مانند دیگر طلاها دارای عیاری برابری است به این دلیل که همان طلای تزیینی بوده که الان به صورت آب شده دیده می شود. در رابطه با تفاوت طلای اّب شده با شمش طلا می توان بیان کرد که شمش طلا نسبت به طلای آب شده درصد خلوص بالاتری از طلا را دارد.


    در رابطه با تفاوت طلای آب شده با شمش طلا می توان بیان کرد که عیار شمش طلا ممکن است به عیار 24 هم برسد به این دلیل که کمترین میان ناخالصی از طلا در ان وجود دارد. البته گاهی اوقات نیز به شمش هایی که عیار 24 را دارند نیز طلای خام گفته می شود به این دلیل که کمترین میزان ناخالصی را دارد.


    از دیگر تفاوتی که بین طلای آب شده با شمش طلا وجود به میزان دسترسی به شمش طلا و طلای آب شده برمی گردد. بازار شمش طلا بین المللی بوده اما باتوجه به این که طلای آب شده عیارهای مختلفی دارد به همین دلیل نمی توان  یک استاندارد جهانی برای آن در نظر گرفت که البته خرید و فروش آن تنها در ایران انجام می شود.


    خرید سکه طلا نیز یکی دیگر از موارد مهم در سرمایه گذاری طلا است. این روش سرمایه گذاری بنابر نظر سرمایه گذاران و معامله گران  امنیت بیشتری دارد اما با توجه به نوسانات زیاد در قیمت و عرضه آن باید نسبت به سرمایه گذاری آن هوشمندانه تر عمل کنید.


    برای سرمایه گذاری شمش بهتر است یا طلای آب شده؟


    اگر قصد سرمایه گذاری در خرید طلا را برای آینده دارید و بر سردوراهی هستید که شمش طلا یا طلای آب شده را بخرید بهتر است در ادامه با ما همراه شوید.

    برای سرمایه گذاری خرید شمش طلا و طلای آب شده هر دو مناسب است که البته انتخاب هر کدام نیز بستگی به سلیقه و شرایط اقتصادی شما دارد.

    در انتخاب شمش طلا باید به این نکته توجه داشته باشید که عیار آن بالاتر است به همین دلیل باید از نظر اقتصادی در شرایط خوبی باشید.

    البته از طرف اتحادیه طلا و جواهر مبلغی به عنوان کارمزد و اجرت کار برای شمش در نظر گرفته می شود اما این موارد شامل طلای آب شده نمی شود. با این حال در زمان خرید شمش طلا و طلای آب شده باید هوشمندانه تر عمل کنید تا شمش تقلبی به شما فروخته نشود.


    در زمان خرید طلای آب شده نیز به این نکته توجه داشته باشید که طلای اب شده را از یک منبع معتبر خریداری کنید تا به قول معروف کلاه سرتان نرود.

     

    برای سرمایه گذاری شمش بهتر است یا طلای آب شده؟

     

    آیا امکان فروختن طلای آب شده وجود دارد؟


    یکی از موارد مهمی که سرمایه گذاران را جذب خرید طلای آب شده می کند در واقع فروختن راحت آن است.همان طور که بیان کردیم طلای آب شده  یکی از موارد خام و مواد اولیه کارخانجات و کارگاه های سازنده طلا است به همین دلیل می توان طلای آب شده را در هر زمانی فروخت.

    به منظور فروختن طلای آب شده تنها کافی است که نزد یک طلافروشی معتبر بروید.قیمت های پیشنهادی فروشنده های مختلف جهت خرید طلای آب شده متفاوت است پس برای اینکه کلاه سرتان نرود بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.


    سخن پایانی


    طلای آب شده در واقع همان طلای دسته دوم و کهنه است که از آن خسته می شوید و آن را جهت خرید طلای مجدد به طلاساز می فروشید. 
     یکی از مزیت های طلای آب شده این است که به راحتی می توانید آن را به هر شکلی تبدیل کنید و از همه مهمتر اینکه اجرت ساخت و مالیات نیز ندارد. بنابراین می توان طلای آب شده را یک گزینه خوب برای ساخت زیورآلات مطابق سلیقه شخصی دانست.

    منظور از طلای آب شده این است که یک بار ساخته شده است اما دوباره به کارخانه طلاسازی فرستاده خواهد شد تا طی فرایند حرارت ذوب شود و مجددا به چرخه تولید طلاسازی برگردد.

    بنابراین می توان این نتیجه را گرفت که هر نوع طلایی از جمله انگشتر و گردنبند و ... را می توان ذوب کرد و مجددا استفاده کرد. برای خرید و فروش طلای آب شده باید مهارت لازم را داشته باشید.


    کلاهبرداری در خرید و فروش طلای آب شده زیاد است به همین دلیل باید در زمان خرید و فروش آن از افراد با تجربه و کار بلد کمک بگیرید
    با توجه به اینکه هیچگونه کارمزد و دستمزی شامل آن نمی شود به همین دلیل از قیمت مناسب تری برخوردار است. البته حالت مفتولی شکل آن موجب می شود تا نگهداری و جابه جایی آن راحت تر باشد.

    طلای آب شده هم مانند دیگر طلاها دارای عیاری برابری است به این دلیل که همان طلای تزیینی بوده که الان به صورت آب شده دیده می شود. در رابطه با تفاوت طلای اّب شده با شمش طلا می توان بیان کرد که شمش طلا نسبت به طلای آب شده درصد خلوص بالاتری از طلا را دارد.