<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    خرید و قیمت سیم جوش نقره 50 درصد

     خرید و قیمت سیم جوش نقره 50 درصد

    یکی از کارآمد ترین و محبوب ترین محصولات در صنعت جوشکاری، سیم جوش نقره ۵۰ درصد است. این نوع سیم جوش با داشتن 50% نقره دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی است.


     سیم جوش ها به دلیل کاربرد های متنوع همچون: جوشکاری فلزات گران بها، صنایع الکترونیک و تولید تجهیزات بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. درواقع  در هنگام جوشکاری دو قطعه توسط سیم جوش به یکدیگر متصل می شوند.

    در این فرایند به دلیل استفاده از گرما و حرارت، پدیده ذوب اتفاق می افتد. برای اتصال دو قطعه علاوه بر ذوب ماده اصلی، از یک ماده کمکی دیگر نیز استفاده می شود که این ماده کمکی در جوشکاری های ذوبی به عنوان الکترود شناخته شده است.در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر خرید و قیمت سیم جوش نقره ۵۰ درصد خواهیم پرداخت پس با ما همراه شوید.

    سیم جوش نقره چیست؟


    قبل از اینکه به توضیح در رابطه با سیم جوش نقره ۵۰ درصد بپردازیم ابتدا باید بدانیم سیم جوش چیست؟ سیم جوش نقره یک نوع سیم فلزی است که در جهت اتصال قطعات فلزی به یکدیگر مورد استفاده قرار میگیرد.در واقع این سیم جوش ها حاوی  ۵۰ تا ۹۹ درصد نقره هستند و می توانند شامل فلزات دیگری مانند: مس، روی، قلع نیز باشند.

    انواع سیم جوش نقره


    در واقع نوع سیم جوش نقره بر اساس درصد نقره به کار برده شده در آن دسته بندی می شود و مقدار نقره استفاده شده در سیم جوش نقره از ۵۰ تا ۹۹ درصد متغیر است.


    چنانچه به دنبال سیم جوش نقره  با درصد نقره بالا و  مقاوم در برابر خوردگی هستید می توانید از سیم جوش های ۹۲ درصد استفاده کنید.

    البته نمونه های درصد نقره پایین تری نیز وجود دارد که برای کاربرد هایی که نیاز به قیمت پایین دارند استفاده می شود مانند سیم جوش نقره ۵۰ درصد اما باز هم به نسبت سیم جوش های معمولی از قیمت بالاتری برخوردار است.

    برخی از انواع رایج سیم جوش نقره عبارتند از:


    سیم جوش نقره ۹۲ درصد 


    این نوع سیم جوش از مقاومت بالایی در برابر خوردگی و چقرمگی برخوردار است. به همین سبب در کاربرد هایی مانند ساخت جواهرات، ساخت ابزار، ماشین الات، صنایع غذایی و دارویی استفاده می شود.

    سیم جوش نقره ۷۰ درصد 


    این نوع سیم جوش دارای مقاومت متوسط در برابر خوردگی و چقرمگی است و برای کاربرد هایی مانند ساخت و ساز و تعمیرات و نگهداری استفاده می شود.

    سیم جوش نقره ۵۰ درصد 


    این نوع سیم جوش نسبت به سایر دارای مقاومت کم تری در برابر خوردگی و چقرمگی است اما به نسبت سیم جوش های معمولی از مقاومت بالاتری برخوردار است. به همین سبب این نوع هم دارای کاربرد های فراوانی است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

    خواص سیم جوش ۵۰ درصد


    سیم جوش نقره ۵۰ درصد دارای رسانایی الکتریکی و حرارتی بالایی است. به همین سبب می تواند یک گزینه مناسب برای جوشکاری قطعات حساس الکتریکی و الکترونیکی به شمار رود.

     

    خواص سیم جوش ۵۰ درصد

     

    این سیم ها مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی  از خود نشان می دهند. به همین سبب طول عمر جوش ها افزایش پیدا می کند.سیم جوش نقره ۵۰ درصد از نرمی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است به همین دلیل به راحتی قابل استفاده در جوشکاری های مختلف است.

    کاربرد های سیم جوش ۵۰ درصد


    شما می توانید با استفاده از این سیم جوش فضا های خالی که در جوشکاری ایجاد می شود را پر کنید‌. همچنین می توانید اتصالات نازک را انجام دهید زیرا این سیم ها توانایی نفوذ در عمق جوشکاری را دارند. به همین دلیل استفاده از سیم جوش های ۵۰ درصد می تواند نقص های موجود در حین کار را جبران کند. برخی از کاربرد های این سیم جوش در زندگی روزمره عبارتند از:

    در ساخت و تعمیر قطعات الکترونیکی حساس مانند مدارهای چاپی، سوئیچ ها و اتصالات برقی بسیار کاربردی است.

    برای تعمیرات جواهرات از جمله: دستبند، گردنبند و حلقه ها گزینه مناسبی است.

    در ساخت و تعمیر تجهیزات دقیق پزشکی نیز بسیار مناسب است زیرا از مقاومت بالایی برخوردار است.

    عوامل موثر بر قیمت سیم جوش نقره ۵۰ درصد


    از مهم ترین عوامل تعیین کننده در قیمت،  خالصی نقره کار شده در سیم جوش است. درواقع یعنی هرچه میزان  نقره استفاده شده بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

    قیمت نقره در بازار جهانی می تواند تاثیر مستقیم بر روی قیمت سیم جوش داشته باشد. زیرا تغییرات قیمت نقره، ناشی از عوامل اقتصادی و سیاسی می باشد به همین سبب بر روی قیمت نهایی سیم جوش تاثیر گذار باشد.

    محصولات تولید شده توسط برند های معروف و معتبر معمولا قیمت بالاتری دارند زیرا از کیفیت بالاتری برخوردار است.هزینه های مربوط به فرایند تولید، چگونگی حمل و نقل و عرضه محصول به بازار در قیمت سیم تاثیر گذار است.

    هرچه میزان تقاضا افراد در بازار بیشتر باشد، قیمت سیم جوش نقره نیز افزایش می یابد. در واقع در دوره هایی که متقاضی برای این نوع سیم افزایش پیدا می کند قیمت آن نیز بالا می رود.


    نکات مهم در هنگام خرید سیم جوش نقره ۵۰ درصد


    قبل از اینکه اقدام به خرید کنید ابتدا به دقت برند ها و فروشندگان مختلف را مورد بررسی قرار دهید و محصولاتی که ارزش بیشتری نسبت به قیمت خود ارائه می دهند را شناسایی کنید.

    در رابطه با مشخصات فنی محصول خود اطمینان حاصل کنید تا محصول خریداری شده مناسب با نیازتان واقع گردد.خرید خود را از فروشندگانی که خدمات پس از فروش و گارانتی مناسبی ارائه می دهند انجام دهید.از خرید سیم جوش از منابع نامعتبر خودداری کنید و تنها از فروشندگان معتبر و شناخته شده خرید کنید.


    معایب سیم جوش نقره ۵۰ درصد 


    یکی از اصلی ترین معایب سیم جوش نقره ۵۰ درصد بالا بودن قیمت آن است. درواقع به دلیل وجود نقره در آن قیمت این نوع سیم جوش افزایش پیدا می کند که ممکن است بر بودجه جوشکار تاثیر منفی گذاشته شود.


    سیم جوش نقره ۵۰ درصد در برابر اکسیداسیون حساسیت نشان می دهد و در صورت عدم استفاده صحیح و نگهداری مناسب ممکن است با مشکلات کیفیت جوش مواجه شود.


    این نوع سیم جوش به دلیل ویژگی های خاصی که دارد ممکن است در برخی از کاربرد های خاص بیش ترین کارایی را ارائه دهد، اما در صورت استفاده در کاربرد های دیگر ممکن است بهترین عملکرد را از خود به جای نگذارد.

     

    معایب سیم جوش نقره ۵۰ درصد 


    جوشکارانی که تجربه و تخصص کافی برای استفاده از سیم جوش نقره ۵۰ درصد را  ندارند تحت هیچ شرایطی از این نوع سیم جوش استفاده نکنند زیرا تخصص در استفاده از سیم جوش نقره ۵۰ درصد بسیار حائز اهمیت است.

    نحوه استفاده از سیم جوش ۵۰ درصد


    استفاده از سیم جوش نقره ۵۰ درصد نیاز به تکنیک و دقت خاصی دارد. به همین سبب راهنمایی هایی برای استفاده صحیح از سیم جوش ۵۰ درصد در موارد زیر ذکر شده است:قبل از استفاده از سیم جوش از کیفیت و استاندارد مناسب با نیاز خود اطمینان حاصل کنید.

    قبل از شروع به جوشکاری، قطعه مورد نظر خود را با دقت و حوصله تمیز کنید.از تنظیم بودن تجهیزات جوشکاری مانند جریان ولتاژ مناسب برای جوش نقره ۵۰ درصد اطمینان حاصل کنید.برای جوشکاری با سیم نقره ۵۰ درصد باید از قواعد ایمنی پیروی کنید.

    کلام آخر 


    سیم جوش نقره ۵۰ درصد  به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود، در صنایع مختلف بسیار کاربردی محسوب شده است. قیمت این محصول هم بر اساس عواملی مانند درصد خلوص نقره، قیمت نقره، بازار جهانی، برند تولید کننده، هزینه های تولید و توزیع، میزان تقاضا بررسی می شود. پس قبل از اقدام به خرید حتما تحقیق و بررسی های لازم در رابطه با محصول را انجام دهید.