<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    محاسبه قیمت گذار نقره با عیار های متفاوت

    محاسبه قیمت گذار نقره با عیار های مختلف

     

    با توجه به اینکه در سالهای اخیر نقره مورد توجه سرمایه گذاران بزرگ و کوچک واقع شده.محاسبه قیمت نقره اهمیت خاص خور ا دارد.

    عوامل موثر بر قیمت هر گرم نقره:

    نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که قیمت هر گرم نقره یا همان قیمت لحظه ای نقره بر به عوامل متعددی بستگی دارد و بر اساس همین عوامل مشخص و معین می گردد. از جمله این عوامل حیاتی و مهم در محاسبه قیمت روز نقره می توان به موارد زیر اشاره داشت:

    قیمت جهانی نقره

    قیمت روز دلار آمریکا

    میزان تقاضا برای نقره در داخل کشور

    دقت کنید در هنگام خرید نقره موارد زیر را مورد توجه قرار بدهید

    1- حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنید

    2- حتما فاکتور خرید را دریافت کنید

    3- به قیمت خرید و فروش روز دقت کنید

     

    نحوه محاسبه هر گرم نقره: ( قیمت نقره عیار 999) ضربدر ( عدد عیار مورد نظر) تقسیم بر ( عدد999) = قیمت نقره با عیار مورد نظر. این روش برای تمامی عیارها قابل اجرا است. به طور مثال اگر بخواهیم قیمت روز نقره عیار 925 را محاسبه کنیم و هر گرم نقره عیار 999 را 60 هزار تومان در نظر بگیریم، محاسبه به این صورت است:

    قیمت نقره با عیار مشخص=(قیمت نقره 999 )ضربدر (عدد عیار نقره ) تقسیم بر (عدد 999)

     

    البته موارد ذکر شده در فوق، از جمله مهم ترین و اساسی ترین عوامل موثر بر قیمت روز نقره است و به غیر از این موارد، عوامل دیگری نیز وجود دارد که می تواند بر قیمت هر گرم نقره تاثیر گذار باشد. در ادامه این عوامل را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

     

    به خاطر داشته باشید، قیمتی که شما محاسبه می نمایید، همان نرخ لحظه ای نقره یا قیمت روز نقره خواهد بود. در این مقاله از وب سایت کافه سیلور قصد داریم تا به بررسی فرمول قیمت گذار نقره با عیار های متفاوت بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.  

    نقره ای که در بازار ایران وجود دارد و شما آن را خریداری می نمایید، به دو صورت می باشد، در واقع یا نقره استرلینگ ۹۲۵ می باشد و یا نقره خالص یعنی با عیار 999 است که بیشتر در شمش نقره و یا ساچمه نقره وجود دارد.

    اگر شما نیز قصد خرید و فروش نقره را دارید، حال به هر شکل نقره، یعنی نقره خالص یا ساچمه یا نقره استرلینگ مباید قیمت آن را بر اساس قیمت یا نرخ جهانی نقره و همچنین قیمت دلار محاسبه نمایید.

    در واقع برای محاسبه قیمت هر گرم نقره در ایران، دقیقا مانند طلا باید بتوانید نرخ لحظه ای نقره را محاسبه کرده و همچنین با فرمول قیمت گذاری نقره با عیارهای متفاوت آشنا باشید.

     

    اهمیت محاسبه قیمت نقره:

    چه شما به عنوان فروشنده نقره باشید و چه به عنوان خریدار نقره، باید بتوانید قیمت نقره را به صورت سریع محاسبه کرده و پس از آن معامله خود را انجام دهید.

    در واقع اگر به عنوان خریدار نقره به بازار بروید و قصد سرمایه گذاری در این بازار را داشته باشید، باید برای آن که دست سودجویان را از دریافت پول های اضافه کوتاه کنید، بتوانید قیمت نقره را محاسبه کرده و پس از آن مبالغ را پرداخت نمایید!

    بنا به عبارتی دیگر، برای اینکه یک دورنمای کلی از صنعت نقره داشته باشید و بدانید آیا سرمایه گذاری در این بازار مناسب است یا خیر، باید بتوانید یک حساب سر انگشتی از بازار نقره داشته باشید. برای انجام این کار نیز می توانید با استفاده از فرمول قیمت گذار نقره با عیارهای متفاوت و همچنین ماشین حساب گوشی خود، به راحتی قیمت روز نقره یا طلا را محاسبه نمایید!

    محاسبه عیار نقره بر اساس درصد وزن خالص نقره در ترکیب کل آلیاژ صورت می‌گیرد. به طور کلی، نقره به صورت آلیاژ با سایر المان‌ها به کار می‌رود و برای محاسبه عیار نقره، ابتدا وزن کل آلیاژ را بررسی می‌کنیم و سپس وزن خالص نقره را از آن کم می‌کنیم. سپس با تقسیم وزن خالص نقره بر وزن کل آلیاژ، درصد عیار نقره به دست می‌آید.

     

    تشریح عوامل موثر بر قیمت روز نقره:

    برای انکه بتوانید عوامل تاثیر گذار بر قیمت جهانی نقره و قیمت نقره در ایران را بهتر درک کنید، باید بر عوامل موثر بر روی قیمت روز نقره اطلاعات کاملی داشته باشید. این اطلاعات باعث می شود تا شما عزیزان بهترین سرمایه گذاری را بر روی این بازار بسیار سود آور انجام دهید. تشریح عوامل موثر بر قیمت روز نقره به شرح زیر است

    میزان عرضه و تقاضای بازار:

    در واقع در هر بازاری که در نظر داشته باشید، میزان عرضه و تقاضا، تاثیر بسزایی بر روی قیمت کالا یا محصول مورد نظر دارد و نقره نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. به صورت کلی در بازار نقره، عرضه و تقاضای بازار از اهمیت بسزایی برخوردار است و قیمت نقره ممکن است با توجه به تقاضای بازار و عرضه در بازار تغییر کند.

    نرخ ارز:

    از دیگر عواملی که بر روی قیمت نقره تاثیر دارد، نرخ ارز یا نرخ دلار است. نکته بسیار مهمی که در این خصوص باید بدانید، این است که قیمت نقره به دلار آمریکا محاسبه خواهد شد و هرگونه تغییر در نرخ ارز می‌ تواند قیمت نقره را در بازار تحت تأثیر قرار دهد و آن را کاهش یا افزایش دهد.

     

    قیمت روز نقره

     

     

    محاسبه اجرت ساخت نقره:

    در محاسبه قیمت روز نقره و طلا، یکی از عوامل بسیار مهم در قیمت روز این دو فلز گرانبها، اجرت ساخت است. اجرت ساخت هم برای نقره و همچنین برای طلا وجود دارد که یکی مواردی است که همیشه باعث سر درگمی خریدار نقره یا طلا می‌گردد، اجرت ساخت نقره و طلاست.

    اجرت ساخت تاثیر بسزایی بر روی قیمت نهایی نقره دارد و لازم ذکر است که در اغلب موارد خریدار متوجه مقدار اجرت ساخت نقره نخواهد شد و برخی از فروشندگان سودجو از این غفلت مشتری، سوء استفاده کرده و ممکن است کلاهبرداری هایی سر این موضوع انجام دهند.

    به همین دلیل شما باید فرمول قیمت گذار نقره با عیار های متفاوت را بدانید و بتوانید قیمت هر گرم نقره را بر اساس وزن زیورالات به دست آورید. در این صورت متوجه درصد اجرتی که فروشنده قصد دریافت دارد را خواهید شد و میتوانید جلوی کلاهبرداری را بگیرید.

    نکات مهم درباره قیمت نقره:

    قیمت نقره به صورت جهانی و برای هر انس نقره (هر اونس تروا معادل ۳۱/۱۰ گرم) تعیین می ‌شود.

    برای محاسبه هر گرم نقره کافی است که ابتدا قیمت دلاری هر اونس نقره در بازارهای جهانی را به عدد ۳۱/۱۰ گرم تقسیم کنید. به این ترتیب قیمت دلاری هر گرم نقره را به دست خواهد آورد.

    پس تاز آن عدد به دست آمده در فوق را در قیمت لحظه ای دلار ضرب کنید.

    اهمیت عیار در قیمت هر گرم نقره:

    موضوع بسیار مهمی که درباره قیمت هر گرم نقره وجود دارد، عیار نقره می باشد. به صورت کلی عیار نقره یا طلا، نشان دهنده درصد خلوص این فلزات گرانبها می باشد. به عنوان مثال عیاری که برای زیور آلات طلا در ایران وجود دارد، عیار 18 است.

    به صورت کلی اول از هر چیز شما باید بدانید که عیار نقره به مقدار نقره ۹۹۹ یا نقره خالصی که در ساخت هر زیورالات نقره استفاده می ‌شود، بستگی دارد.

    بنابراین شما عزیزان به هنگام خرید و فروش نقره با عیارهای متفاوت این فلز و اغلب با نقره 925 و 999 مواجه می شوید که قاعدتا هر چه فلز خالص تر باشد، یا اینکه از عیار بالاتری برخوردار باشد، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

    چند نکته مهم درباره اهمیت عیار در قیمت هر گرم نقره:

    برای سرمایه گذاری در بازار نقره، بهتر است نقره خالص و یا به صورت شمش را خرید و فروش کنید که دیگر اجرت ساخت بر روی آن بی تاثیر باشد!

    در هر ۱۰ گرم آلیاژ نقره استرلینگ، ۹/۲۵ گرم نقره خالص و ۷/۵ گرم فلزات دیگر مانند مس به کار رفته است.

    قیمت نقره ۹۹۹ بالاتر از نقره استرلینگ ۹۲۵ خواهد بود.

    ارزش ذاتی نقره، تنها مربوط به بخش نقره خالص هر زیورالات است.

    هنگام فروش زیورالات نقره، اجرت ساخت محاسبه نمی ‌شود. و تنها ارزش وزنی آن مورد نظر خریدار خواهد بود.   

    برای سرمایه گذاری خرید نقره به صورت زیور آلاتی مناسب نیست زیرا هزینه ساخت به هنگام فروش از روی آن کسر خواهد شد.

     

    نقره ۹۹۹٫۹ چیست؟

    ممکن است بسیاری از شما عزیزان به هنگام خرید و فروش نقره نام نقره 9/999 را شنیده باشید و ندانید که منظور از این نقره چیست! به صورت کلی می توان اذعان داشت که نقره ۹/۹۹۹ به نقره خالص و یا نقره خام معروف است.

    در بازار نقره خالص را یا به صورت شمش و یا به صورت ساچمه نقره خرید و فروش می ‌کنند و این نقره برای سرمایه گذاری بسیار مناسب خواهد بود. همان گونه که در بخش های قبل اشاره داشته ایم، قیمت نقره ۹۹۹ نسبت به نقره استرلینگ یعنی ۹۲۵ بالاتر می باشد. به دلیل آن که درصد خلوص نقره بیشتر است.

     

    قیمت شمش نقره

     

    نکات بسیار مهم درباره نقره 9/999 و نقره 925:

    نقره ۹۲۵ در ساخت زیورالات نقره، نقره ۹۹۹ در بخش صنعت و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

    در ساخت ظروف نقره از نقره با عیار ۸۴۰ استفاده می کنند بنابراین به غیر از عیارهای 925 و 9/999 و 999، عیارهای دیگری از نقره وجود دارد که در صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

    نقره ۹۹۹ رقابتی‌تر از نقره ۹۲۵ است و به همین دلیل است که نقره خالص در بازارهای جهانی به صورت عمده و تنی خرید و فروش خواهد شد.

     

     

    نکات مهم در خصوص فرمول قیمت نقره به سبک بازاری

    در بسیاری از بازارهای نقره، قیمت معاملات بر اساس وزن نقره و قیمت فلز پایه (مانند دلار آمریکا) تعیین می ‌شود.

    هزینه‌های حمل و نقل، ذخیره سازی و برداشت نیز ممکن است قیمت نقره را در بازار تحت تأثیر قرار دهند.

    فرمول محاسبه قیمت نقره در بازار به شدت بستگی به شرایط بازار و قوانین معاملات دارد و بهتر است که برای معامله در بازار نقره با توجه به شرایط بازار، با یک مشاور و کارشناس مجرب و حرفه ای مشورت فرمایید.

    به طور قطع برای خرید و فروش نقره نیاز دارید تا فرمول قیمت گذاری فلز نقره را به سبک بازاری به صورت کامل یا بگیرید! نکته حائز اهمیت این است که در بازار نقره، فرمول محاسبه قیمت به سبک بازاری بسیار پیچیده است و ممکن است توسط هر بازاری در نظر گرفته شود.

    البته در این راستا باید بیان کنیم که با توجه به عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت نقره، هر بازاری ممکن است فرمول محاسبه قیمت خود را داشته باشد و برای محاسبه قیمت نقره در بازار باید با شرایط بازار آشنا باشید.

    فرمول قیمت گذاری نقره با عیار های متفاوت

    حال به بررسی موضوع اصلی این مقاله یعنی فرمول قیمت گذار نقره با عیار های متفاوت می پردازیم. به صورت کلی قیمت گذاری نقره با عیارهای متفاوت، بسیار مختلف بوده و برای محاسبه آن باید فرمول های آن را فرا بگیرید. در ادامه فرمول قیمت گذاری نقره با عیار های متفاوترا خدمت شما عزیزان شرح داده ایم:  

     

    1) محاسبه قیمت نقره با عیار 999

    همان گونه که اشاره کرده ایم، برای عیارهای دیگر نیز، فرمول محاسبه قیمت بر اساس درصد خالصی نقره در ترکیب آلیاژ تغییر خواهد کرد. به همین دلیل، برای هر عیار از نقره ممکن است فرمول محاسبه قیمت متفاوت باشد. برای محاسبه قیمت نقره برای عیار 999 باید به صورت زیر عمل کنید:

    قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ * ( عیار نقره مورد نظر ) / ۹۹۹ = قیمت نقره با عیار دلخواه

    2) محاسبه قیمت نقره با عیار 925

    همان گونه که در مقالات گذشته نیز اذعان داشته ایم، نقره با عیار ۹۲۵ بیشترین استفاده را در جواهر سازی خواهد داشت، قیمت گذاری نقره با توجه به درصد خالصی نقره در ترکیب آلیاژ، صورت می گیرد!

    برای محاسبه قیمت نقره با عیار ۹۲۵، ابتدا قیمت هر اونس (۳۱٫۱ گرم) نقره در بازار جهانی را باید در نظر گرفت. فرمول محاسبه این عیار نقره نیز به شرح زیر است

     

    البته فرمول ذکر شده در فوق برای عیارهای دلخواه نیز کاربرد دارد! به این ترتیب به جای عدد 999 باید عیار مورد نظر را قرار داده و محاسبات را انجام دهید.

     

    محاسبه قیمت نقره

     

    شرایط اقتصادی:

    شرایط اقتصادی بر روی قیمت هر محصولی که در نظر داشته باشید، تاثیر گذار می باشد! قیمت روز نقره در هر کشور نیز به شرایط اقتصادی و ارزش پولی آن کشور بستگی دارد. به صورت کلی شرایط اقتصادی در کشورها و جهان به طور کل می‌ توانند قیمت نقره را در بازار تأثیر دهند.

    فعالیت بازارهای سرمایه‌ گذاری:

    شاید تعجب آور باشد اما فعالیت کانون ‌های سرمایه ‌گذاری در بازار نقره می ‌تواند به رشد یا کاهش قیمت نقره منجر شود. در واقع کانون های سرمایه گذاری می تواند بر روی میزان عرضه و تقاضای این فلز گرانبها و محبوب نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

    نکته پایانی:

    برای محاسبه قیمت نقره با عیار مورد نظر، باید ابتدا قیمت هر اونس نقره را در بازار جهانی پیدا کرد و سپس با استفاده از فرمولهای محاسبه قیمت مناسب، قیمت نقره را محاسبه کرد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران در این خصوص مشورت کنید.

    در مطلب از تحریریه کافه سیلور سعی کردیم تا به بررسی فرمول قیمت گذار نقره با عیار های متفاوت بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

    شما میتوانید از کلیه خدمات کاقه سلور در مورد محاسبه قیمت برلیت و جواهرات خود استفاده کنید.