<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    مشخصات زمرد پنجشیر

     مشخصات زمرد پنجشیر

    سنگ زمرد یکی از محبوب ترین و زیباترین انواع گوهرها در جهان است که به دلیل زیبایی که دارد در بیشتر جواهرات گران قیمت از ان استفاده می شود. علاوه بر زیبایی بی حد و مرز سنگ زمرد، این گوهر دارای خواص بسیاری برای بدن و روح انسان است به همین دلیل استفاده از این سنگ بسیار منحصر به فرد از زمان های دور تا کنون در میان جوامع مختلف مرسوم بوده است.

    سنگ زمرد در کشورها و مناطق مختلف دنیا یافت می شود و یکی از کشورهایی که استخراج کننده این گوهر است، کشور افغانستان می باشد که زمردهای مربوط به این کشور بسیار با کیفیت و با ویزگی ها و خواص منحصر به فرد است.

    زمرد افغانستان به زمرد پنجشیر مشهور بوده و در کل جهان به ویژه در ایران از محبوبیت بسیاری برخوردار است. به غیر زمرد افعانستان، زمرد کلمبیا نیز جزء بی نظیر ترین انواع سنگ زمرد در جهان است.

    شایان ذکر است که افغانستان و کلمبیا دو کشور با معادن بسیار غنی زمرد هستند و زمردهای گرانبها و با کیفیتی را به دنیا عرضه می کنند. در این مقاله از وب سایت کافه سیلور قصد داریم تا به بررسی مشخصات زمرد پنجشیر بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    سنگ زمرد پنجشیر یا زمرد افغانستان

    پیش از ان که به بررسی سنگ زمرد پنجشیر بپردازیم، لازم است که بیان کنیم زمرد یکی از زیباترین و گران بهاترین سنگ ها در جهان است. از سالیان بسیار دور تاکنون، این سنگ به عنوان یک گوهر ناب در ساخت جواهرات مورد استفاده قرار می گرفت و همچنین مردم باستان به خصوص ایرانیان و مصریان از این سنگ برای امرو پزشکی و درمانی نیز استفاده می کردند.

    تاکنون سنگ زمرد به دلیل خواص و ویژگی هایی که دارد، محبوبیت خود را در جهان حفظ کرده و همچنان از ان به عنوان یک گوهر در جواهرات گرانبها یاد می شود.

    باید اشاره داشت که یکی از زیباترین، نادرترین انواع زمرد در جهان، زمرد پنجشیر افغانستان است. این زمرد از دره پنجشیر استخراج می شود و به همین دلیل به آن زمرد پنجشیر می گویند. زمردهای یافت شده در پنجشیر، نمونه های با کیفیت و گران قیمت این سنگ است. 

    از دیگر معادن بزرگ سنگ زمرد می توان به بعضی از معادن سنگ زمرد در کشور کلمبیا هم اشاره داشت. امروزه برخی از معادن زمرد در کشور کلمبیا، در حال تبدیل شدن به بزرگترین معادن استخراج این سنگ گران قدر و زیبا می باشند. در ایران باستان از سنگ زمرد به خصوص زمرد پنجشیر برای ساخت زیور آلات استفاده میشد.

    بنابراین استخراج این سنگ از افغانستان مربوط به سال های اخیر نبوده و به زمان های بسیار دور باز می گردد. همچنین می توان اذعان داشت که استخراج سنگ زمرد از کشور کلمبیا تقریباً از اوایل قرن شانزدهم تا آخر میلادی به اوج خود رسید.

     در ایران باستان سنگ زمرد از ارزش و احترام ویژه ای برخوردار بوده است. به صورتی که در ساخت گران قیمت ترین و با ارزش ترین جواهرات پادشاهان ایران از سنگ های زمرد استفاده شده است و از جمله آن ها می ‌توان به کمربند معروف زرین یا کمربند زمرد شاه اشاره داشت.

    نکات مهم درباره زمرد پنجشیر افغانستان:

    همان گونه که در بخش های قبل اشاره داشته ایم، زمرد کشور افغانستان که به زمرد پنجشیر مشهور است، یکی از زیباترین و نایاب ترین انواع گونه های زمرد در سطح جهان است.

    در واقع زمرد این کشور از شفافیت بسیاری برخوردار بوده و به همین دلیل نیز به بی رقیب ترین زمرد دنیا شهرت دارد. این زمرد را می توان بر روی بسیاری از جواهرات خاص و زیبا مشاهده کرد و از زیبایی بی نهایت آن به وجد آمد. از جمله نکات بسیار مهمی که درباره زمرد پنجشیر افغانستان باید بدانید، به صورت زیر است:

    • آن چه قیمت سنگ زمرد افغانستان را بسیار بالا برده است، شفافیت بسیار بالای این سنگ و رنگ بی نظیر و منحصر به فرد آن می باشد.
    • اغلب زمردها با کیفیت بالا نیز دارای لکه ها و خط های سطحی نیز می باشند و این خط ها و لکه ها یکی از نشانه های بسیار مهم در تشخیص اصل بودن سنگ زمرد خواهد بود.

     

    نکات مهم درباره زمرد پنجشیر

     

    • نکته بسیار مهم این است که یکی از مهم ترین مشخصات سنگ زمرد پنجشیر، تمیز بودن آن و نداشتن خط و خش بر روی این سنگ است. در واقع سنگ زمرد پنجشیر به صورت خارق العاده ای تمیز است.
    • سنگ زمرد دره پنجشیر افغانستان نسبت به سایر سنگ های زمرد کوچک است اما از کیفیت و زیبایی بسیار بالایی برخوردار می باشد.  اما بسیار با کیفیت و با ارزش می باشد.
    • خرید و فروش زمرد پنجشیر افغانستان در سرتاسر دنیا رایج است و افغانستان یکی از غنی ترین کشورهای دنیا به لحاظ معادن زمرد می باشد
    • در کشور افغانستان معادن زمرد در داخل کوه های دره پنجشیر و کوه های هندوکش در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق شهر کابل در ارتفاع ۳ تا ۴ هزار متری زمین قرار دارد.
    • در دره پنجشیر تا به امروز حدود ۱۷۲ معدن کوچک و بزرگ زمرد کشف شده است
    • معادن موجود در افغانستان برای اولین بار توسط یک زمین شناس روسی کشف شد و امروزه نزدیک به هزاران نفر در معادن افغانستان مشغول به کار و سخت هستند.

    ویژگی های سنگ زمرد پنجشیر اصل:

    حال که در خصوص مشخصات سنگ زمرد پنجشیر اطلاعاتی را به دست آوردید، لازم است که درباره ویژگی های سنگ زمرد پنجشیر اصل نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

    به صورت کلی زمرد اصل افغانستان ویزگی های خاصی دارد که کمتر زمردی از این ویژگی ها برخوردار است! همین موضوع سبب خاص بودن و منحصر به فرد بودن زمرد پنجشیر شده است. از جمله ویژگی های بسیار مهم سنگ زمرد پنجشیر افغانستان می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

    • زمرد پنجشیر اصل یا زمرد اصل افغانستان دومین سنگ گران بها پس از الماس است و از ارزش مالی بسیار بالایی برخوردار است.
    • بر خلاف سایر زمردها در سطح جهان، سنگ زمرد افغانستان، فوق العاده تمیز و پاک است و همین موضوع یکی از ویزگی ها و مشخصات زمرد پنجشیر محسوب می شود.
    • زمرد پنجشیر افغانستان سایز و ابعاد کوچکی دارد.
    • این سنگ و گوهر بسیار ناب، حاوی ترک ‌های سطحی می باشد.
    • زمرد پنجشیر افغانستان از کیفیت بالایی برخوردار است.

    تشخیص زمرد اصل چگونه است؟

    اگر شما نیز به خرید و استفاده از سنگ زمرد به خصوص زمرد پنجشیر افغانستان علاقه داشته باشید، ممکن است این سوال برای شما نیز به وجود بیاید که تشخیص زمرد اصل چگونه است؟

    به صورت کلی نکته بسیار مهمی که درباره سنگ زمرد پنجشیر باید بدانید، این است که هر چقدر رنگ سنگ زمرد، سبز پر رنگ تر بوده و از شفافیت بیشتری نیز برخوردار باشد، از ارش و قیمت بیشتری برخوردار خواهد بود.

    در واقع زیبایی سنگ زمرد به شفافیت و رنگ آن وابسته است و هر چه این دو مورد را در سنگ بتوان بیشتر مشاهده کرد، آن گوهر دارای کیفیت و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. اگر می خواهید زمرد اصل پنجشیر را تشخیص دهید، باید به مراجع مربوطه و کارشناسان حرفه ای و گوهر شناسان مراجعه کنید.

    به دلیل آن که تشخیص زمرد اصل سخت بوده و پیچیدگی های خاص خود را دارد و اگر در این حرفه چیزی نمی دانید، به مراجع معتبر مراجعه کنید.

    از سوی دیگر باید اشاره داشت که برای خرید و تهیه زمرد پنجشیر یا هر زمرد دیگری، بهتر است که به فروشگاه های معتبر مراجعه کرده و با آن ها در خصوص خرید زمرد مشورت کنید. با این وجود نیز برای تشخیص زمرد اصل پنجشیر یک سری راهکارهای بسیار مهم وجود دارد که در ادامه  به آن ها اشاره می کنیم:

    1) شفافیت سنگ زمرد پنجشیر:

    به صورت کلی زمرد های طبیعی و اصل از شفافیت و پاکی بالایی برخوردار نیستند. در صورتی که زمرد های تقلبی مانند شیشه بسیار تمیز و بدون ناخالصی هستند. اما نکته حائز اهمیت این است که زمرد پنجشیر افغانستان نسبت به سایر سنگ های زمرد، از شفافیت و پاکی بالایی برخوردار است. با این حال نیز بر روی آن یک سری خطوط و لکه نیز مشاهده می شود.

    2) قابلیت عبور نور:

    شایان ذکر است که نوع غیر اصلی زمرد، اشعه ماورا بنفش را از خود عبود می دهد. این درحالی است که زمرد پنجشیر اصل، این قابلیت را ندارد.

    3) جلا دادن:

    جلا دادن سنگ زمرد یکی از راهکارهای بسیار مهم برای افزایش شفافیت سنگ زمرد می باشد. اما نکته حائز اهمیتی که در این خصوص وجود دارد، بدین صورت می باشد که شفافیت نمونه طبیعی با جلا دادن زیاد می شود اما در نمونه های صنعتی موضوع وجود ندارد و سنگ زمرد غیر طبیعی با جلا دادن از شفافیت آن کاسته می شود.

     

    تشخیص زمرد اصل

     

    4) رنگ زمرد پنجشیر افغانستان

    در خصوص تشخیص زمرد پنجشیر افغانستان، یکی از مهم ترین مواردی که وجود دارد، رنگ این گوهر زیبا و گرانبها می باشد. به صورت کلی باید اشاره داشت که زمرد پنجشیر اصل از رنگ سبز روشن تری نسبت به زمرد کلمبیا و سایر زمردها در جهان، برخوردار می باشد و همچنین از شفافیت و خلوص بالاتری برخوردار است.

    5) اندازه زمردپنجشیر افغانستان و وجود ترک های درونی

    در خصوص تشخیص زمرد اصل پنجشیر باید اشاره داشت که سنگ های زمرد این کشور دارای ابعاد و اندازه ای کوچک است. در واقع زمرد پنجشیر اصل  غالبا دارای ابعادی زیر 15 میلی متر بوده و نمونه های بزرگتر بسیار کمیاب است پس درصورتی که با نگینی با ابعاد غیر طبیعی و بزرگ برخورد کردید، بدانید که این سنگ ممکن است از نمونه های اصلی زمرد پنجشیر نباشد.

    از سوی دیگر می توان اذعان داشت که بیشتر زمردها دارای ترک های ریز درونی هستند که اکثر با چشم قابل دیدن نیستند و نشانه اصلی بودن سنگ هستند. زمرد های تقلبی فاقد این ترک ها می باشند.  

    زمرد پنجشیرافغانستان و خواص بی نظیر و ماورایی آن:

    به صورت کلی سنگ زمرد از خواص بسیار متعددی برخوردار است. در ادامه به تشریح و بررسی خواص ماورایی زمرد پنجشیر افغانستان می پردازیم:

    • از جمله خواص بسیار ماورایی و منحصر به فرد زمرد پنجشیر افغانستان، این است که اگر این گوهر ناب و گرانبها در معرض حرارت قرار گیرد، عرق کرده و یا از خود آب تراوش می کند. درکتب قدیمی نیز به این ویژگی اعجاب انگیز زمرد پنجشیر افغانستان اشاره شده است
    • در اسطوره های کهن دنیا و جهان باستان مشاهده می کنیم که مرکری یکی از خدایان قدیمی بوده که افراد در آن زمان به آن اعتقاد بسیاری داشتند، همیشه در نبرد ها و مسافرت هایش این گوهر را به همراه داشته است. به همین دلیل در آن زمان از سنگ زمرد به عنوان یک سنگ اعجاز انگیز و بسیار مقدس یاد میشد.
    • این نگین و گوهر خواص بسیاری داشته و به عنوان یک گوهر برای آرامش اعصاب و روح انسان محسوب می شود. رنگ سبز آن و وجود خواص فیزیکی و شیمیایی اش، می تواند برای درمان بیماری های روحی بسیار مفید واقع شود.
    • نیروی سنگ زمرد افغانستان به هنگام بهار بیشتر و قوی تر است بنابراین سعی کنید که حتما در فصل بهار از این گوهر گرانبها و خاص بهره ببرید.
    • در بسیاری از فرهنگ ها، این نگین نماد باران با طراوت و بار آور است و در دین پیروان مسیح سمبل ایمان و امید می باشد. بنابراین وجود ان برای بسیاری از فرهنگ ها مقدس بوده و همیشه نیز در کتب قدیمی از این سنگ یاد شده است.
    • این گوهر در زمان باستان از ارزش بسیار زیادی برخوردار بوده است و همچنین در کشور کهن مصر که اولین بار نیز زمرد سبز از همین کشور استخراج گردید، تحت عنوان زیور آلات مقدس مورد استفاده قرار گرفته بود و مصریان نیز از این گوهر استفاده های بسیاری می کردند. .
    • این سنگ به نوعی میان دو شخص پل می زند و با نیروی عشق مرتعش می گردد و سبب آزاد شدن انرژی می شود.
    • زمرد سبز با سایه سبز رنگش، خیلی ارزشمند تر از الماس می باشد. بهترین زمرد در کلمبیای امریکای جنوبی یافت می گردد. حدود چهار قرن است که از معادن کلمبیا، زمرد استخراج می گردد.
    • در مجموع این گوهر، سنگ عشق، زندگی و شادی محسوب می گردد
    • این گوهر کمیاب انرژی های مضر را دفع می کند و باعث تقویت دید معنوی می گردد و آرامش را رای شما به ارمغان می آورد.
    • استفاده از سنگ زمرد پنجشیر افغانستان در مراسمات به جهت رونق بخشیدن به کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    زمرد پنجشیرافغانستان و خواص بی نظیر و ماورایی آن

     

    سخن پایانی:

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور سعی کردیم تا به بررسی مشخصات زمرد پنجشیر  بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در خصوص خرید زمرد پنجشیر و اصل بودن ان مشورت فرمایید.