<
search
عربی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    تسبیحات حضرت زهرا(س)

    تسبیحات حضرت زهرا(س)

    ذکری شامل ۳۴ بار الله اکبر، ۳۳ بار الحمدلله و ۳۳ بار سبحان الله. بنابر روایات، این ذکر را پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) آموخت. در منابع حدیثی، روایات فراوانی درباره اهمیت تسبیحات حضرت زهرا(س) پس از نمازهای واجب روزانه آمده و جزو مشهورترین تعقیبات شمرده می‌شود و امام باقر(ع) آن را مصداق یاد خدا و ذکر کثیر دانسته است.

     تسبیحات حضرت زهرا
     
    تسبیحات حضرت زهرا برای حاجت یکی از اذکار مشهوری است که برای مسلمانان و شیعیان به یادگار مانده تا در روزمرگی های زندگی خود با تمسک به آن، درهای رحمت و برکت به سوی آنها گشوده شود. این ذکر در عین سادگی بسیار قدرتمند و موثر است به طوری که پیامبر اکرم(ص) برای رفع سختی ها به دختر گرانقدر خویش آموخت تا تمام سختی ها و مشکلات بر او آسان شود. روایات فراوانی درباره اهمیت تسبیحات حضرت زهرا(س) یا بهتر بگوییم فواید تسبیحات حضرت زهرا پس از نمازهای واجب روزانه آمده و جزو مشهورترین تعقیبات شمرده می شود و امام باقر(ع) آن را مصداق یاد خدا و ذکر کثیر دانسته است
     

    خرید و فروش شمش نقره , ساچمه نقره ، گردنبند نقره و ساچمه نقره ترکیه و تسبیح نقره ترکیه ای و ایرانی جزیی و کلی بهترین قیمت نقره بازار تهران  ارسال به سراسر کشور با فاکتور معتبر تضمینی (تماس بگیرید 09123498666)

     
    پیامبر(ص) فرمودند: «فاطمه جان! چیزی به تو دهم که برایت از خادم و آنچه در دنیاست بهتر باشد؛ بعد از نماز، 34 بار الله اکبر و 33 مرتبه الحمدلله و 33 بار سبحان الله بگو. آنگاه این اذکار سه گانه را با «لااله الاالله» پایان بخش، و این برای تو از آنچه خواسته ای و از دنیا و آنچه در دنیا است بهتر خواهد بود.(الکافی، ج 2، ص 342) در آن لحظه که این هدیه آسمانی به فاطمه (س) عطا شد فرمودند: رَضِیتُ عَنّ اللَّه وَ عَن رَسُولُه؛ از خدا و رسول خدا راضی شدم. (من لا یحضره الفقیه، ترجمه غفاری، صدر، ج 1، ص:502)
     
    تسبیحات حضرت زهرا برای حاجت
     
    در خصوص تاثیر تسبیحات حضرت زهرا برای حاجت از امام صادق به یکی ز اصحاب توصیه شده است: ای اباهارون! ما همانطور که فرزندان خود را به خواندن نماز توصیه می کنیم، به گفتن تسبیحات حضرت زهرا نیز توصیه می کنیم، تو هم به آن مداومت ورز، زیرا باعث بنده ای که بر آن مداومت نماید هرگز به شقاوت نمی افتد. همچنین در جای دیگر به روایت از ایشان آمده است: اگر کسی تسبیحات حضرت زهرا (س) را در نمازهای واجب و پیش از اینکه از حالت نشسته تشهد و سلام خارج شود بگوید، خداوند بهشت را برای او واجب می کند
     تسبیح نقره
    آیا ترتیب تسبیحات حضرت زهرا مهم است؟
     
    ترتیب تسبیحات حضرت زهرا در احادیث شیعی با ذکر “الله اکبر” شروع می شود، اما بر اساس احادیث اهل سنت این ذکر در پایان گفته می شود. در مورد ترتیب ذکرهای “الحمدالله” و “سبحان الله” نیز در احادیث شیعه اختلاف نظر دارید، در اغلب احادیث شیعه “الحمدلله” را به “سبحان الله” مقدم شمرده اند و تنها در تعدادی از آنها جا به جا بیان شده است. مهم این است که تسبیحات حضرت زهرا با ذکر الله اکبر شروع شود و از آنجایی که امام علیه السلام نیز به ترتیب حمد و تسبیح تاکید نکرده است، پس ترتیب آنها مهم نیستند
     تسبیح نقره
    آثار و برکات تسبیح دختر رسول
     
    تسبیح حضرت زهرا علیهاالسلام از آثار و بركات بسیاری برخوردار است که با توجه به روایات اسلامی به پاره ای از آن اشاره می شود.
    1. آمرزش گناهان امام صادق علیه السلام می ‏فرماید: هر كس پس از اتمام نماز واجب و قبل از آنكه حالت نماز را بر هم زند - در همان حالت نشسته و رو به قبله - تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام را به جاى آورد گناهان او بخشیده مى شود. 
    2. نجات از بدبختی امام صادق علیه السلام می ‏فرماید: ای اباهارون! ما بچّه‏‌های خود را همان‌طور كه به نماز امر می‌‏كنیم، به تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام نیز امر می‏‌ كنیم. تو نیز بر آن مداومت كن؛ زیرا هرگز به شقائت نیفتاده است، بنده‏ای كه بر آن مداومت نموده است.
    3. پاداش بهشت امام صادق علیه السلام مى فرماید: هر كس تسبیح فاطمه علیهاالسلام را در نماز واجب و قبل از این كه از حالت جلوس تشهد و سلام خارج شود به جا آورد، خدا بهشت را بر او واجب كند.