<
search
Russian
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    خرید و فروش دمانتوید یا گارنت

    خرید و فروش سنگ گارنتی یا دمانتوید

    سنگ های همچون گارنت محبوبیت بالایی در بین خریداران دارد بنابراین انواع متنوعی از این سنگ در رنگ های مختلف در سایت فروش گذاشته می شود. سنگ های عیار مختلفی دارند که البته هر کدام نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. بیشترین کاربرد سنگ گارنت در صنعت جواهرات است چرا که طراحان این سنگ را به عنوان نگین قیمتی در ساختن جواهرات به کار می برند.

    البته قیمت های سنگ گارنت با توجه به نوع آن متفاوت است که قیمت آن به نوع فراوری سنگ ، رنگ سنگ ، دوام سنگ و برش سنگ بستگی دارد. بنابراین اگر قصد خرید سنگ گارنت  یا دمانتوید را دارید بهتر است از فروشندگان معتبر این سنگ را خریداری کنید و در ضمن از کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در رابطه با نوع سنگ ، قیمت آن و ... کسب کنید.

     

    گارنت دمانتوئید گوهر سنگی با رنگ سبز درخشان و یکی از انواع گارنت آندرادیت است که رنگ سبز خود را مدیون حضور مقادیر بسیار کمی کرومیوم و آهن فریک می‌باشد. در زیر لیست قیمت راف گارنت دماتوئید در انواع مختلف را میبینید. قیمت راف گارنت دمانتوئید بسته به اینکه برای تراش مناسب باشد (بدون ترک، رنگ خوب و درشت و پاکی بالا) یا صرفا جهت کلکسیونی باشد می تواند قیمت هایی متفاوت داشته باشد.

    کارشناسان کافه سیلور در موردمشاوره خرید و کارشناسی انواع سنگها در خدمت شماست.

    شاید نام سنگ گارنت کمتر به گوشتان خورده است و نسبت به این سنگ شناخت کمتری داشته باشید. اما بهتر است بدانید که در بین سنگ های موجود در بازار، سنگ گارنت یکی از سنگ های پر زرق و برق است که در صنعت جواهرسازی کاربردهای فراوانی دارد.

    رنگ های سنگ گارنت بسیار زیبا و خاص می باشد و آن هم به دلیل وجود طیف گسترده ای از سیلیکات موجود در این سنگ است. سنگ گارنت به رنگ های نارنجی و قرمز در بازار وجود دارد که البته برخی این سنگ را با یاقوت سرخ به اشتباه می گیرند. گارنت قیمت مناسبی دارد که از طرفی می توان آن را در دسته سنگ های گران قرار داد.

    البته سنگ گارنت انواع متنوعی دارد که کار را در زمان انتخاب سنگ برای شما راحت می کند. در بین انواع متنوعی از سنگ گارنت می توان محبوب ترین سنگ را، آلماندین و کمیاب ترین نوع آن را دمانتوید معرفی کرد. البته پرفروش ترین نوع سنگ گارنت هم پیروپ و رودولیت است.

    شاید دانستن ویژگی سنگ گارنت برای شما جالب باشد اما بهتر است بدانید که سنگ گارنت خاصیت شفاف بخشی دارد و به همین دلیل در صنعت جواهرسازی به عنوان نگین انگشتر نقره به کار می رود. در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا در رابطه با سنگ گارنت اطلاعات بیشتری را دریافت کنید.

     

    در صنعت جواهرات کدام نوع سنگ گارنت کاربرد  بیشتری دارد؟

    همان طور که بیان کردیم سنگ گارنت در صنعت جواهرات کاربرد بیشتری دارد. البته در ساخت جواهرات می توان از همه انواع سنگ گارنت استفاده کرد اما در صنعت جواهرسازی باید سنگ گارنتی به کار رود که بلورهای بزرگ تری داشته باشد. در بین انواع متنوعی از سنگ گارنت می توان سنگ دمانتوید را نام برد.

    رنگ این سنگ به صورت زمردی و بلوری شکل است که اغلب این نوع سنگ گارنت با الماس اشتباه گرفته می شود. سنگ گارنت دمانتوید از کوه های اورال در روسیه استخراج می شود. درخشندگی و براق بودن سنگ گارنت دمانتوید موجب شده تا این سنگ در صنعت جواهرات نسبت به دیگر انواع سنگ گارنت کاربرد بیشتری داشته باشد.

    قیمت سنگ گارنت عوامل موثر برآن 

    تا به اینجای متن در مورد انواع سنگ گارنت مطالبی را بیان کردیم اما در این قسمت از متن نوبت به بیان عوامل موثر بر قیمت این سنگ می رسد. شاید باتوجه به خواص فوق العاده سنگ گارنت تصورتان بر این باشد که سنگ گارنت قیمت بالایی داشته باشد اما بدین شکل نیست بلکه قیمت سنگ گارنت نسبت به سنگ هایی همچون زمرد و یاقوت قرمز پایین تر است.

    با توجه به این مورد در بسیاری از مواقع خرید سنگ گارنت به جای سنگ های یاقوت و زمرد به صرفه تر خواهد بود.قیمت سنگ گارنت تحت تاثیر برخی از عوامل همچون وزن، اندازه، اصالت سنگ و تراش آن ممکن است متغییر باشد

     

    قیمت گارنت

     

    روش شناسایی سنگ گارنت اصل از تقلبی

    باتوجه به تقاضای بالا برای خرید سنگ گارنت احتمال فروش تقلبی این سنگ وجود دارد که برای اینکه خرید مطمئنی داشته باشید بهتر است در ابتدا از فروشندگان معتبر این سنگ را خریداری کنید. کمک گرفتن از کارشناسان با تجربه نیز در خرید سنگ گارنت اصلی از تقلبی به شما کمک خواهد کرد.

    سنگ گارنت  دارای مقاومت بالایی در برابر خط و خش است بنابراین نمی توان با استفاده از ناخن یا سنگ هایی همچون فیروزه و هماتین بر روی آن خط و خش ایجاد کرد. سنگ گارنت دارای شفافیت و وضوح بالایی است که این امر به کمک شناخت سنگ گارنت اصلی از تقلبی کمک شایانی به شما می کند. از طرفی یکی از خواص سنگ گارنت این است که در برابر هوازدگی فیزیکی و شیمیایی نیز مقاومت بالایی دارد. سنگ گارنت اصلی شفافیت بالایی دارد که در صورت مشاهده هر گونه کدری بر روی سنگ می توان به تقلبی بودن سنگ گارنت پی برد.

     

    دانستنی های جالب در مورد سنگ گارنت

    در گذشته نیز سنگ گارنت بسیار مورد توجه مردم قرار می گرفت چراکه داستان هایی از زمان های گذشته استفاده از این سنگ را اثبات کرده است. جالب است بدانید باتوجه به افسانه تاریخی از سنگ گارنت مردم معتقد بودند که آسمان چهارم به وسیله درخشندگی فوق العاده سنگ گارنت نورانی می شود.

    برخی نیز معتقد بودند که همراه داشتن سنگ گارنت موجب از بین بردن افسردگی و پایان دادن کابوس های شبانه می شود.

    از طرفی برخی نیز رنگ قرمز این سنگ را به فداکاری حضرت عیسی نسبت می دهند.

    یونانیان باستان بر این عقیده بودند که سنگ گارنت از غرق شدن کودکان جلوگیری می کند و آنها را در امان نگه می دارد.

    جدا از همه این موارد مهمترین خواص سنگ گارنت این است که در سلامت بدن نقش بسزایی دارد و موجب تصفیه کننده خون و متعادل کننده سیستم‌های بدن می‌شود

    سنگ گارنت موجب رفع دردهای ناشی از ناراحتی کلیه و کبد در بدن می شود.

    سخن آخر

    خرید و فروش سنگ گارنت یا دمانتوید با توجه به نوع سنگ و قیمت هر کدام از سنگ گارنت انجام می شود. فروشندگان سنگ گارنت در سایت فروش خود انواع متنوعی از سنگ گارنت را در معرض دید خریداران قرار می دهند. هر کدام از سنگ های گارنت دارای ویژگی ها ، رنگ و شکل ظاهری متفاوتی هستند که البته قیمت هر کدام نیز باتوجه به ویژگی های هر کدام یک مشخص می شود.

    رنگ های سنگ گارنت بسیار زیبا و خاص می باشد و آن هم به دلیل وجود طیف گسترده ای از سیلیکات موجود در این سنگ است. سنگ گارنت به رنگ های نارنجی و قرمز در بازار وجود دارد که البته برخی این سنگ را با یاقوت سرخ به اشتباه می گیرند. گارنت قیمت مناسبی دارد که از طرفی می توان آن را در دسته سنگ های گران قرار داد.

     

    دانستنی های در مورد سنگ گارنت

     

    البته سنگ گارنت انواع متنوعی دارد که کار را در زمان انتخاب سنگ برای شما راحت می کند. در بین انواع متنوعی از سنگ گارنت می توان محبوب ترین سنگ را، آلماندین و کمیاب ترین نوع آن را دمانتوید معرفی کرد. البته پرفروش ترین نوع سنگ گارنت هم پیروپ و رودولیت است. شاید دانستن ویژگی سنگ گارنت برای شما جالب باشد اما بهتر است بدانید که سنگ گارنت خاصیت شفاف بخشی دارد و به همین دلیل در صنعت جواهرسازی به عنوان نگین انگشتر نقره به کار می رود

     

    انواع سنگ گارنت

    انواع متنوعی از سنگ گارنت در رنگ بندی های  متفاوت وجود دارد که احتمال این وجود دارد که بسیاری از افراد از این موضوع بی خبر هستند و در این رابطه اطلاعات کافی را در اختیار ندارند.در ادامه انواع متنوعی از سنگ گارنت را برای شما بیان می کنیم.

    آلماندین (قرمز یاقوتی)

    یکی از رایج ترین نوع سنگ که بسیار در صنعت جولهرات به کار می رود همین سنگ گارنت قرمز است.  اعتقاد افراد بر این است که نگین قرمز گارنت موجب آرامش روح و همچنین سلامت روان می شود و تاثیر مثبتی بر روح و روان دارد به این دلیل که ذهن را از انرژی های منفی، ترس ها دور نگه می دارد. در زمان های گذشته مردم از گارنت قرمزدر درمان جراحات استفاده می کردند و اعتقاد داشتند که سنگ گارنت قرمز موجب  ارتباط بهتر اشخاص با طبیعت و افزایش انرژی می شود.

     

     گارنت قرمز

     

    دمانتوئید (سنگ گارنت سبز)

    دمانتوید نیز یکی دیگر از سنگ گارنت است که رنگ آن سبز رنگ می باشد. این سنگ اغلب از  کوه های اورال کشور روسیه استخراج می شود و می توان بیان کرد که این سنگ ظاهر زیبا و درخشندگی فوق العاده ای دارد که از لحاظ درخشندگی، شباهت بسیار زیادی به الماس دارد. این سنگ از جمله سنگ های کمیاب و ارزشمند است و به دلیل وجود عناصر کلسیم و کروم در این سنگ رنگ آن سبز رنگ است.

     

    آندرادیت (قهوه ای و مشکی)

    در بین انواع سنگ گارنت می توان سنگ آندرادیت را نام برد که رنگ قهوه ای و مشکی  بوده که از طرفی موجب بالا بردن انرژی و افزایش اعتماد به نفس در افراد می شود. جالب است بدانید که این سنگ موجب افزایش یادگیری در افراد می شود و رنگ تیره و قهوه ای این سنگ نیز به دلیل وجود تیتانیوم و منیزیم است.

     

    گراسولار

    این سنگ از نظر شکل ظاهری رنگ خاصی ندارد و می توان بیان کرد که این سنگ به صورت کم رنگ است. سنگ گارنت از نوع گراسولار در موفقیت شما در روند تجارت اهمیت زیادی دارد و موجب ترغیب شما به سمت موقعیت بهتر می شود.

    میتوانید از مشاوره کارشناسان ما در مورد جواهرات و زیورآلات استفاده کنید.