<
search
Russian
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    مشاوره خرید فیروزه دامغان !

    فیروزه سنگی زینتی است که به تبع مرغوبیت و اصالت، سنگی قیمتی به حساب می‌‌ آید. پربهاترین و مرغوب‌‌ترین نوع این سنگ در سطح جهان فیروزه ایرانی است، که از دیرباز در شهر نیشابور،  دامغان، و کرمان استخراج می‌‌ شود. در این مقاله کافه سیلور می‌‌ خواهد خواص فیروزه دامغان و به ویژه نوعی عجمی آن را برای شما باز گو کند.

    فیروزه دامغان

    البته به جز ایران فیروزه در آمریکا، مصر و تبت نیز استخراج می‌‌شود. اما ناگفته پیداست که فیروزه ایرانی در مرغوبیت، شهرت جهانی دارد. طیف رنگی فیروزه متنوع بوده و از آبی کم‌‌رنگ تا سبز متمایل به زرد را پوشش می‌‌دهد، که هرچه رنگ آبی آن غالب تر باشد کیفیت آن نیز بیشتر است.

    بیشتر سنگ‌‌های فیروز نسبت به فیروزه‌‌ دامغان رنگ روشن‌‌تر و سطح صاف‌‌تری دارند. در حالی که سطح فیروزه‌‌های دیگر شامل رگه‌‌ها و ترک‌‌های ریز و نازک است و حالت زمخت‌‌تری دارد فیروزه دامغان نازک بوده و رگه‌‌های روی این فیروزه‌‌ی به صورت ترک‌‌های درشت‌‌تری نسبت به دیگر فیروزه‌‌ها ظاهر می‌‌شود. معمولاً‌ پشت نگین فیروزه‌‌ دامغان به دلیل نازک بودن سنگ، لایه‌‌ای گل یا خاک چسبانده می‌‌شود تا فیروزه حین تراش خرد نشود. این لایه‌‌ خاک بسیار نازک بوده و گاهی حتی از سنگ جدا می‌‌شود.

    فیروزه عجمی دامغان در بین اعراب محبوبیت زیادی دارد اما در میان ایرانیان و دیگر خریداران فیروزه تفاوت چندانی میان فیروزه عجمی و فیروزه رگه دار که به آن عنکبوتی یا اسپایدر نیز می‌‌گویند وجود ندارد، معیار مهم در تشخیص کیفیت فیروزه نزد خریداران رنگ آن است  و البته اگر فیروزه دارای رگه‌‌های طلایی باشد قیمت بالاتری خواهد داشت. 

    فیروزه عجمی دامغان طبیعی و معدنی، خوشرنگ می باشد. فیروزه عجمی دامغان  برای بکار بردن در جواهراتی مانند انگشتر ، دستبند و آویز و... می باشد. نگین فیروزه عجمی از معدن فیروزه دامغان استخراج می شود و بخاطر رنگ آبی فوق العاده ای که دارد، جزء خوشرنگ ترین نگین های فیروزه است. رنگ آبی آن کاملا خاص می باشد و جذابیت خاصی دارد. تقدیم کردن فیروزه به عنوان یک هدیه به گیرنده احساس شادابی و سرزندگی میدهد و باعث زیاد شدن دارایی می شود، سنگ فیروزه نماد دوستی است و باعث برانگیختن عشق های رمانتیک و خیالی می شود.

    یکی از مهمترین نکات برای خرید انگشتر ، دستبند ، گردنبند و آویز و... نگین اصل و مرغوب می باشد. اگر به دنبال نگین فیروزه عجمی اصل و بدون مقاوم سازی یا احیا نشده هستید، سایت کافه سیلور بهترین گزینه می باشد. شما در هر لحظه از شبانه روز می توانید از فروشگاه اینترنتی کافه سیلور دیدن فرمایید و با بررسی ، مقایسه و انتخاب نگین فیروزه مورد نظر خود ، لذت یک انتخاب هوشمندانه را تجربه کنید.

    تفاوت فیروزه دامغان با  فیروزه نیشابور و فیروزه کرمان

    فیروزه دامغان  بسیار نازک است.معمولا پشت فیروزه دامغان را با خاک یا گل پر می کنند تا بتوانند آن را روی چوب بچسبانند و تراش دهند تا در حین تراش خرد نشود.این لایه خاک به آسانی قابل تشخیص است در برخی موارد نیز ممکن است از فیروزه جدا شده باشد.رنگ و طرح شجر فیروزه کرمان به فیروزه نیشابور بسیار نزدیک است.

    فیروزه دامغان

    فیروزه کرمان ضخیم و گوشتی است و حتی زیر نگین آن هم فیروزه وجود دارد. فیروزه کرمان به رنگ های آبی و آبی مایل به سبز و سبز وجود دارد، همچنین کمیاب است و درخشش خاصی دارد.طیف رنگی فیروزه نیشابور خیلی بیشتر از فیروزه کرمان است و زیبایی دوچندانی دارد.فیروزه نیشابور استحکام بیشتری نسبت به فیروزه کرمان دارد هر چند فیروزه کرمان ضخیم تر است.

    فیروزه کرمان از محبوبیت کمتری نسبت به فیروزه نیشابور برخوردار است.تشخیص فیروزه کرمان سخت نیست.فیروزه کرمان معمولا تکه سنگهای کوچکی مانند سنگهای معمولی در پشت نگین دارد.

    همیشه فیروزه و سایر سنگهای قیمتی را از فروشگاههای معتبر و اشخاصی که تخصص گوهر شناسی دارند خریداری نمایید.

    مهمترین مشخصه فیروزه دامغان

    دامغان یکی از شهرهای مهم کشورمان است، که دارای معادن مختلفی از سنگ فیروزه می باشد. این منطقه به خاطر شرایط آب و هوای مناسبی که دارد، بهترین نوع سنگ فیروزه از این کشور استخراج می شود. فیروزه ای که از معادن دامغان استخراج می شود، جز زیباترین سنگ های فیروزه ای کشورمان به حساب می آید.

    فیروزه دامغان
    رنگ سنگ فیروزه، به صورت آبی کم رنگ و آبی پر رنگ است. سنگ فیروزه که در منطقه دامغان از معادن این شهر استخراج می شود، در واقع از بقایای آتشفشان های زمان های گذشته و قدیمی است.

    فیروزه ای که از این معادن بدست می آید، بر اساس شکل ظاهر و نوع معدن دسته بندی می شود.

    هم اکنون در معادن دامغان افراد زیادی مشغول به کار هستند، این افراد سنگ های مختلفی را که در آن رگه های فیروزه دارد استخراج می کنند، سپس برای بیرون آوردن فیروزه به کارگاه های مجهز ارسال می کنند.

    هنرمندان دامغانی با استفاده از دستگاه های خاصی اقدام به برش و تراش این نوع سنگ ها می کنند. سنگ فیروزه دامغان دارای خواص درمانی زیادی در نزد مردم است، به طوری که برای حفاظت از خود همیشه انگشتر فیروزه به انگشت می کردند.

    نکات مهم درباره فیروزه دامغان

    مهمترین معادن فیروزه ایران در دامغان و نیشابور و کرمان میباشد .معدن فیروزه دامغان در استان سمنان قرار دارد .فیروزه دامغان دارای موادی چون فلورین ،کوارتز و کلسدونی می باشد .

    فیروزه دامغان
    فیروزه دامغان از لحاظ شباهت بیشتر شبیه فیروزه نیشابور است اما باز هم تفاوت هایی در ظاهر با هم دارند و افراد ماهر در این رشته می توانند این تفاوت ها را از هم تشخیص دهند.
    هر چه سنگ های فیروزه به سطح زمین نزدیک تر باشد آن سنگ مرغوب تر می باشد و ارزش آن هم بیشتر است چون در اعماق زمین ، ذرات آب زیر زمینی اسید تولید می کند و این اسید باعث نرمی سنگ های فیروزه می شود و از مرغوبیت آن می کاهد در حالی که سنگ فیروزه به خاطر استحکامش دارای ارزش می باشد .
    سنگ های فیروزه با ارزش دارای طیف رنگ از آبی آسمانی تا سبز مایل به زرد می باشد که هر چه رنگ سنگ به آبی نزدیکتر باشد مرغوبتر و در نتیجه با ارزشتر است و هر چه به زرد نزدیکتر باشد از مرغوبیت آن کاسته می شود .
    در بعضی موارد در سنگ فیروزه ، رگه های طلایی به چشم میخورد که بسیار زیبا بوده و باعث افزایش قیمت سنگ می شود .
    عواملی مثل آب داغ ، روغن ، آب کلر دار و مواد شوینده و شیمیایی باعث تغییر رنگ فیروزه شده و از ارزش و قیمت این سنگ گرانبها می کاهند.

    مرکز فروش بهترین فیروزه دامغان

    اکثر مراکز فروش فیروزه در ایران انواع فیروزه ها از جمله فیروزه های عجمی و شجری به روش های مختلفی به فروش میرسانند که بهترین روش ، فروش اینترنتی می باشد که این روش مزایای زیادی دارد که صرفه جویی در وقت و هزینه و کاهش واسطه ها و خرید مطمئن و راحت از جمله این مزیت ها می باشد .

    فیروزه دامغان
    حتی شما می توان با مراجعه مستقیم به نمایندگی های کافه سیلور سنگهای قیمتی را با قیمت مناسب و  اطمینان خاطر خریداری کنید چون تشخیص سنگ های فیروزه اصل از بدل آن دشوار است و برای خرید آن نمی توان از هر جایی خرید کرد .

    خاصیت سنگ فیروزه

    استفاده از انگشتر فیروزه به قلب آرامش میدهد خوف و وحشت را از آدمی دور می سازد دشمنان را دور و آدمی را بر آنها غالب میسازد، آدمی را در مقابل حوادث حفاظت کرده و نمیگذارد که آدمی در آب غرق گردد جانوران موذی و گزنده را دور میسازد و نمیگذارد که آنها به آدمی آسیب رسانند، اول ماه جدید زمانی که به ماه نگاه کردید به فیروزه ،بنگرید برکت و دولت برای شخص آورده و او را بی نیاز میگرداند استفاده از آبی رنگ آن مفیدتر است. استفاده از آن در آدمی احساس محبت و عشق و علم و هنر را ترقی میدهد و برای ترقی در علم و هنر بسیار مفید میباشد. قلب و چشم را تقویت می نماید.

    از خواص فیروزه دامفان می توان به از بین برنده ترس ، چشم زخم ، از بین بردن افسردگی و ایجاد خوش شانسی و شادی و رونق کسب و کار اشاره کرد همچنین فیروزه دامفان در درمان بیماری ها نیز تاثیر دارد .

    نگهداری از سنگ فیروزه دامفان

    فیروزه دامغان

    برای نگهداری از سنگ فیروزه دامفان، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

    • از شستشو با آب و صابون خودداری کنید و از پاک‌کننده‌های شیمیایی استفاده نکنید.
    • سنگ فیروزه دامفان را در محلی که از نور خورشید مستقیم دور باشد، نگهداری کنید.
    • همیشه انگشترها و دستبندهای فیروزه دامفان را قبل از شستن ظروف، باغبانی، رنگ کردن دیوارها، تعمیرات خودرو یا هر کار مشابه دیگری از خودتان جدا کنید.
    • برای پاک کردن سنگ فیروزه دامفان، از پارچه‌ی نرم و مرطوب استفاده کنید و از دستمال‌های خشک و سخت خودداری کنید.
    • سنگ فیروزه دامفان را از ضربه و خراش‌ها محافظت کنید.
    • و بهترین روش نگهداری از فیروزه دامفان ، قرار دادن آن کنار پنبه آغشته به کمی آب به طوریکه پنبه اطراف آن را گرفته باشه؛ و به مدت تقریبا یک الی دو ساعت بزارین تا فیروزه رنگ بهتری به خودش بگیره و نسبت به چربی مقاوم تر شود .

    سخن پایانی

    ما در این مقاله به سوالاتی نظیرِ خواص سنگ فیروزه دامغان ، شباهت ها  و تفاوتهای آن با سایر فیروزه ها ایرانی و ... اشاره کردیم و کارشناسان کافه سیلور همیشه آمادگی پاسخ گویی و مشاوره حضوری و غیر حضوری می باشند./ ح ج.