<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    تفاوت بین کریستال سواروسکی و الماس؟

    تفاوت بین کریستال سواروسکی و الماس

    تلاش برای کشف تفاوت بین سنگ سواروسکی و الماس اصلی ممکن است برای برخی کار دشواری باشد. بدون آموزش مناسب، وقتی با چشم غیر مسلح به این دو سنگ زیبا نگاه می کنید، ممکن است به راحتی فریب بخورید.

    چندین عامل کلیدی در تعیین تفاوت بین این دو وجود دارد، اما زمانی که تفاوت را درک کردید، می‌توانید تفاوت ظریف و در عین حال بدیع را بین کریستال‌های سواروسکی و الماس طبیعی اصیل  کاملاً درک کنید.

    اولاً، کریستال‌های سواروسکی این تصور را ایجاد می‌کنند که لوکس، پیچیده و ظریف هستند، در حالی که به شخصی که آن را می‌پوشد یا وسیله‌ای که آن را تزئین می‌کند، اجازه می‌دهد زیبایی چشم‌نوازی را به نمایش بگذارد. سواروسکی یک نام تجاری برای طیف وسیعی از شیشه های کریستالی برش دقیق است که فقط توسط تولید کنندگان آن در اتریش ساخته می شود. آنها به طور طبیعی در زمین وجود ندارند.

    دانیل سواروسکی ماشینی را اختراع کرد که فرآیند برش کریستال را متحول کرد و برش کریستال را با دقت فوق العاده ممکن کرد. کریستال سواروسکی معمولاً به عنوان الماس شبیه سازی شده یا الماس تقلیدی شناخته می شود زیرا جزئیات زیبای غنی آن بسیار شبیه الماس های اصلی است.

    کریستال سواروسکی دارای یک پوشش شیمیایی است که برای ایجاد رنگ‌های مختلف کریستال‌ها استفاده می‌شود و در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد که به دلیل شفافیت و عالی بودن خیره‌کننده‌شان شهرت جهانی دارد.

    از سوی دیگر الماس ها بر اساس رنگ، برش، شفافیت و قیراط درجه بندی می شوند. گواهینامه یک الماس شل توسط GIA، IGI یا HRD داده می شود. این امر هزینه الماس را افزایش می دهد، اما همچنین به شما آرامش می دهد که الماس اصلی می گیرید نه چیزی که واقعی نیست.

    همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که الماس های شما از کجا آمده اند. الماس از کربن ساخته شده و دارای سختی 10 در مقیاس Mohs است. کریستال سرب معمولاً حدود 6 یا 7 در مقیاس Mohs است، اگرچه هر دو قادر به خراش دادن شیشه هستند. الماس های طبیعی بسیار عمیق در سطح زمین ساخته می شوند، جایی که دما و فشار بالا به طور طبیعی وجود دارد، بنابراین دستیابی به آنها را بسیار دشوارتر می کند و آنها را به گزینه ای گران تر از کریستال سواروسکی تبدیل می کند.

    در سال 1989، سواروسکی لوگوی اصلی Edelweiss خود را با نشان Swan جایگزین کرد که در بسته بندی های سواروسکی و ویترین فروشگاه ها در سراسر جهان استفاده می شود. لوگو و فونت نوشته شده نیز در طول تاریخ کمی تغییر کرده است. سواروسکی می‌گوید، با این حال، طرح جدید، قو با یک «پیچ هشت‌ضلعی آب نبات‌مانند» احاطه شده است، که اشاره‌ای به کریستالی وجه‌دار است و مفاهیمی از تولد دوباره دارد. به گفته این برند، هشت ضلعی نیز نشان دهنده حس بی نهایت و گذار است. در حالی که نشان قو لوگو حفظ شده است، پرنده اکنون در جهت مخالف قرار دارد. این شرکت می‌گوید که با ظاهری صاف و گردن کشیده‌اش، قصد دارد «تحرک همیشه رو به جلو برند» را نشان دهد. این برند می گوید: "به طور نمادین، قو نمایانگر زیبایی طبیعت و عشق ابدی است، احساسی که با عشق سواروسکی به کریستال منعکس شده است." سواروسکی با سازگاری و وفادار ماندن به نماد نمادین خود، غرور خود را برای میراث و همچنین چشم انداز خود برای آینده تقویت می کند.


    از آنجایی که کریستال‌های سواروسکی واقعاً از شیشه ساخته شده‌اند، ممکن است فکر کنیم که کریستال‌های معمولی این کار را به خوبی انجام می‌دهند. اما حتی کسی که اطلاعات زیادی در مورد کریستال ها ندارد، تفاوت و کیفیت بین کریستال های سواروسکی و معمولی را می بیند. نیازی به یک خبره نیست که بین این دو تفاوت قائل شود.

    مطمئناً، کریستال های معمولی می توانند شخص را ثروتمند و پر زرق و برق جلوه دهند، به خصوص اگر اصیل باشند، اما شکوه آنها با کریستال های سواروسکی که قطعاً شما را در یک خانه عمارت مجلل به چشم دیده اید متفاوت است.

    رقبا و جایگزین کریستال‌های سواروسکی؟

    از طرف دیگر، اگر به دنبال جایگزینی با کیفیت بالا برای مهره‌ها و کریستال‌های سواروسکی خود هستید، 

    5 رقیب برتر سواروسکی که در فوریه 2023 فهرست شده اند عبارتند از: Tiffany، Cartier، Bulgari، Fusionbeads، و پنج رقیب دیگر در لیست 10 برتر، کندرا اسکات، زالز، کی، توماس سابو و ارنست جونز هستند که همگی با کیفیت بالا و طراحی زیبا هستند.

    و همچنین سنگ زیبا موزانایت که همانند الماس از سنگهای طبیعی می باشد.