<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    تفاوت سنگ سواروسکی اصل با تقلبی

    سنگ های سواروسکی زیباترین سنگ های تزئینی دنیا هستند. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما حتی جواهرات ساخته شده از مواد مختلف را می توان مانند لباس و سایر لوازم شخصی وارد عرصه مد کرد. در ایران همیشه خلاقیت زیادی برای ساخت زیورآلات به کار رفته است تا محصولاتی وجود داشته باشد که برای افراد در سنین مختلف قابل خرید باشد.

    بنابراین در هر دوره یک یا چند مدل جواهرات تبدیل به ترند سال می شود که خیلی ها تمایل دارند از آن استفاده کنند. در حال حاضر گردنبند سواروسکی و گردنبند کارتیه از جمله زیورآلاتی هستند که در ایران و جهان مد شده اند و خریداران زیادی دارند، سوال انتخاب گردنبند مناسب برای برخی افراد به سوال مبهم تبدیل شده است. به همین دلیل در این مقاله به بررسی سنگ های سواروسکی اصل از نمونه های تقلبی می پردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.


    سنگ های سواروسکی: کریستال هایی با جذابیت بالا


    از گذشته جواهرات در ترکیب با کریستال یا جواهرات رایج بوده است. به همین دلیل است که در طراحی و ساخت زیورآلات کریستالی زنانه از خلاقیت بالایی استفاده می شود. سواروسکی به عنوان کریستالی که می توان از آن در تولید جواهرات استفاده کرد، اکنون شهرت جهانی دارد.

    این نوع کریستال های خاص تولید شده توسط شرکتی به همین نام که به خاطر آن به شهرت رسیده است زیبایی و جلوه خاصی به گردنبند و دستبند و ... می بخشد. این شرکت معروف، سنگ های کریستال مجزا برای زنان و مردان را تولید و عرضه می کند.


    این برند اتریشی تولید کنندگان شیشه که از سال 1895 وجود دارد، همواره در تولید سنگ های سواروسکی برای ساخت اکسسوری و جواهرات پیشگام بوده و به همین دلیل شهرت زیادی به دست آورده است.

    کریستال های تولید شده توسط این برند خارجی به قدری کیفیت و زیبایی منحصر به فردی دارد که توسط برندهای طلا و نقره معروف دنیا مانند ژوپینگ خریداری و استفاده می شود.
    اگر می خواهید یک هدیه لوکس بخرید، سنگ های سواروسکی را انتخاب کنید!


    بسیاری از افرادی که تنها چشم به راه هدایای فاخر و اصیل هستند، این دسته از افراد که در بین مردم خاص به حساب می آیند، برای دیگران نیز هدایای عتیقه می خرند. برای این دسته از افراد، خرید سواروسکی یک انتخاب عالی محسوب می شود. زیرا این نوع محصولات به دو دلیل لوکس و خاص به حساب می آیند:


    • زیورآلات به دلیل استفاده از کریستال های خارجی جلوه و درخشندگی خاصی پیدا می کنند که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. بنابراین جواهرات با کریستال های درخشان بسیار جذاب و زیبا به نظر می رسند.
    • اگر سواروسکی به سنگ، طلا یا نقره چسبانده شود، ارزش هر کدام را افزایش می دهند، بنابراین قیمت بالاتری نسبت به سایر جواهرات دارند.به همین دلیل آنها را خاص و مجلل نیز می دانند


    بنابراین برای کادو تولد، عروسی و ... یکی از خاص ترین گزینه ها برای خرید زیورآلات با کریستال سواروسکی این است که می تواند افراد با هر سن و سلیقه ای را به وجد بیاورد و شگفت زده کند.


    راه حل هایی برای تشخیص سنگ های سواروسکی اصل از تقلبی


    متاسفانه به دلیل اهمیت و تقاضای زیاد برای خرید کریستال سواروسکی در بازار طلا و جواهر، سودجویان زیادی اقدام به تولید نمونه های تقلبی از این کریستال های شیشه ای کرده اند.

    به همین دلیل در خرید این نوع زیورآلات باید دقت و توجه زیادی کرد. اگر به نکات طلایی زیر برای خرید زیورآلات کریستال شیشه ای اصل توجه کنید، خرید آن آسان خواهد بود. از جمله این نکات طلایی عبارتند از:

     

     تشخیص سنگ های سواروسکی


    1. اولین و مهم ترین مشخصه کریستال های شیشه ای اصل خارجی درخشندگی بالای آنهاست که در مقایسه با نمونه های تقلبی به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.
    2. این نوع محصول اورجینال بدون خط و خش و حالت روغنی و چرب می باشد در حالی که گزینه های تقلبی دارای خطوط مشخصی روی سطح هستند.
    3. یکی دیگر از نشانه های کریستال های تقلبی وجود حباب توخالی در داخل آن است که در کریستال های اصیل دیده نمی شود.
    4. کریستال سواروسکی اورجینال به ترتیب و شکل خاصی به سمت بالا برش خورده و برش نامنظمی بر روی آن وجود ندارد که در نقوش تقلبی بر خلاف اصل است.
    بدون شک با توجه به 4 مورد فوق قابلیت تشخیص نمونه های تقلبی از اصلی به راحتی در دسترس هر فردی خواهد بود. بنابراین برای تجربه یک خرید جذاب اما مطمئن، توجه به موارد ذکر شده ضروری است.


    چه چیزی جواهرات سواروسکی را خاص می کند؟


    امروزه جواهرات سواروسکی را با کلمه کریستال های گرانبها و با کیفیت توصیف می کنند. چه به دنبال گوشواره سواروسکی باشید و چه حلقه های سواروسکی، می توانید طیف گسترده ای از جواهرات جذاب سواروسکی را در بهترین فروشگاه های اینترنتی و فیزیکی پیدا کنید. مجموعه سواروسکی در تمامی فروشگاه های آنلاین و فیزیکی واقعا فراموش نشدنی است و شما می توانید با جواهرات مجلل آن ظاهر منحصر به فرد خود را تکمیل کنید.


    اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چه چیزی جواهرات سواروسکی را تا این حد خاص می کند؟ چرا جواهرات کریستال سواروسکی امروزه بسیار محبوب هستند؟

    همه چیز را در اینجا بیابید، زیرا ما لیستی از حقایق شگفت انگیز در مورد جواهرات سواروسکی گردآوری کرده ایم.
    در اینجا 5 واقعیت شگفت انگیز وجود دارد که جواهرات سواروسکی را خاص می کند:


    1. جواهرات سواروسکی در سال 1892 توسط دیوید سواروسکی در اتریش ساخته شد


    محبوب ترین کریستال سواروسکی امروزه برای اولین بار توسط دیوید سواروسکی در سال 1892 در اتریش ساخته شد. او همیشه آرزو داشته است که کریستال هایی مانند الماس را در دسترس همه قرار دهد. به طور خلاصه، هدف او ایجاد یک الماس مقرون به صرفه برای همه بود.
    2.جواهرات سواروسکی توسط انسان ساخته شده و دقیقا شبیه الماس است


    الماس و سنگ های قیمتی می توانند به طور طبیعی وجود داشته باشند، در حالی که کریستال های سواروسکی کاملاً ساخته دست بشر با کریستال های نفیس هستند که در واقع از کریستال های شیشه سرب، ماسه، کوارتز و مواد معدنی ساخته شده اند. در واقع با حدود 32 درصد سرب ساخته می شوند.

     

    3. کریستال های سواروسکی در واقع کریستال نیستند!


    با نام "کریستال" اشتباه نگیرید، زیرا کریستال سواروسکی اصلا یک کریستال یا حتی یک جواهر نیست. یعنی نوعی شیشه است که با روش ثبت اختراع ساخته می شود. کریستال سواروسکی تقلیدی می تواند تفاوت بصری ایجاد کند زیرا ضریب شکست بالاتری نسبت به کریستال واقعی دارد و بیشتر شبیه الماس است. طراحی دقیق برش و پرداخت درخشان جواهرات سواروسکی چیزی است که امروزه آن را بسیار خاص و محبوب کرده است!


    4. سواروسکی گرانتر از شیشه است


    شاید تعجب کنید که سواروسکی از کریستال های شیشه ای ساخته شده است، پس چرا قیمت آن از جواهرات شیشه ای بیشتر است؟
    دلیل طراحی و تولید پرهزینه، پیچیده و زمان بر آنهاست. در مقایسه با سایر جواهرات شیشه ای، جواهرات سواروسکی از مواد بسیار با کیفیت تری ساخته می شوند. کریستال های باکیفیت ساختار بسیار یکنواختی دارند که به کریستال های سواروسکی شفافیت باورنکردنی می بخشد.

     

    سواروسکی


    5. سواروسکی در اسکار 2018 درخشید!


    اگر اسکار 2018 را تماشا کرده باشید، احتمالاً یکی از عجیب ترین ساخته های سواروسکی را در تاریخ جوایز نمایش تا کنون دیده اید. از فرش قرمز تا صحنه اسکار و از لس آنجلس تا لندن و نیویورک، جواهرات سواروسکی حضور داشتند و درخشش و زرق و برق آنها همیشه در رویدادهای مهم چشمگیر بود.


    کیفیت جواهرات سواروسکی چگونه است؟


    سواروسکی به خاطر طراحی های شیک و زیبایش معروف است. جواهرات سواروسکی درجه یک، تزئینی و منحصر به فرد و همچنین کیفیت تضمین شده و برجسته هستند.

    آنها در بین افراد مشهور بسیار محبوب هستند و در بسیاری از فیلم ها از جمله فیلم پرفروش تایتانیک جیمز کامرون به نمایش درآمده اند. گردنبند معروف «قلب اقیانوس» که در این فیلم دیده می شود از کریستال های سواروسکی ساخته شده است.


    محصولات سواروسکی دارای طیف گسترده ای از قیمت ها و همچنین کیفیت هستند. این برند بسیار محبوب است زیرا طرح های مختلفی ارائه می دهد و همیشه محصولی برای سلیقه همه دارد. به طور کلی، سواروسکی بر طراحی منحصر به فرد، کیفیت بالا و دوام با قیمت مناسب تمرکز دارد.


    چگونه از جواهرات سواروسکی مراقبت کنیم؟


    برای اینکه جواهرات سواروسکی خود را در بهترین شرایط نگه دارید، مطمئن شوید که آن را از مواد شیمیایی دور نگه دارید و از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید.


    جواهرات را قبل از رفتن به شنا یا قبل از استفاده از لوازم آرایشی یا سایر محصولات مانند اسپری، عطر، لوسیون یا صابون بردارید، زیرا این کار می تواند به فلز آسیب برساند و رنگ آن را تغییر دهد. اگرچه کریستال ها به راحتی رنگ خود را از دست نمی دهند، اما می توانند درخشندگی خود را از دست بدهند، بنابراین هر چه کمتر در معرض این مواد قرار بگیرند، بهتر است.


    جواهرات سواروسکی خود را اغلب با آب ولرم تمیز کنید. اضافه کردن صابون ضروری نیست، اما اگر تصمیم به استفاده از آن دارید، باید به اندازه کافی ملایم و کمی اسیدی باشد تا به جواهرات آسیبی وارد نشود.


    مرحله بعدی این است که جواهرات را به خوبی خشک کرده و در بسته بندی یا کیف اصلی خود نگهداری کنید. اگر هیچ کدام از آن ها را ندارید، همیشه می توانید آن را در یک پارچه نرم بپیچید و در مکانی امن و دور از اجسام سخت یا تیز قرار دهید که ممکن است به آن آسیب برساند.


    کریستال های سواروسکی از چه چیزی ساخته شده اند؟


    کریستال های سواروسکی برندی از کریستال های شیشه ای سرب مصنوعی هستند که در حال حاضر استاندارد ساخت سایر کریستال های شیشه ای هستند. در ابتدا این سنگ های زیبا از آهک و سیلیکون ساخته می شدند.

    اما دانیل سواروسکی به این مخلوط سرب اضافه کرد و در نتیجه توانست کریستال هایی با درخشندگی بیشتری بسازد. او هرگز روند تولید خود را در نوشته های خود در مورد تاریخچه جواهرات سواروسکی فاش نکرد، اما واضح است که کریستال های منحصر به فرد این شرکت از شن و ماسه کوارتز و مواد معدنی طبیعی ساخته شده اند.

    نسبت دقیق این مواد در این تجارت خانوادگی یک راز باقی مانده و ثبت می شود. اما در مقایسه با سایر جواهرات مدرن، محصول نهایی یعنی کریستال شیشه ای ساخته دست بشر از 32 درصد سرب تشکیل شده است که ما آن را به عنوان سنگ سواروسکی می شناسیم، نمونه بسیار شگفت انگیزی است. این درصد سرب ضریب شکست کریستال را افزایش می دهد و آن را بسیار شبیه به الماس طبیعی می کند.

     

    کریستال های سواروسکی


    عوامل موثر بر قیمت سواروسکی اصل


    با توجه به موارد ذکر شده تخمین ارزش این نگین ها کار آسانی نیست اما به طور کلی 6 عامل زیر در تعیین قیمت نهایی بسیار موثر است.


    مجموعه نسخه محدود


    تعداد مشخصی کریستال سواروسکی برای ایجاد محصولات انحصاری و خاص تولید شد و پس از رسیدن به تعداد تعیین شده، تولید متوقف شد. جواهراتی که از این مجموعه های محدود ساخته می شوند ارزش بیشتری دارند. مانند مجسمه های دهه 1970 یا قطعات تزئینی دهه 1980.


    لوگوی سواروسکی


    لوگوی سواروسکی اساساً مشخصه ای است که تعیین می کند آیا یک قطعه واقعاً توسط سواروسکی ساخته شده است یا خیر، در واقع یک راه خوب برای تشخیص اصل یا تقلبی سنگ سواروسکی بررسی لوگو است. در حال حاضر لوگوی نمادین این شرکت یک قو است. با این حال، لطفا توجه داشته باشید که سواروسکی از لوگوی Edelweiss از سال 1899 تا 1988 استفاده می کرد.


    ظاهر و شرایط کریستالی


    از آنجایی که قطعات سواروسکی از شیشه بسیار بادوام ساخته شده اند، معمولا هیچ نشانه ای از کهنگی نشان نمی دهند و به ندرت کیفیت خود را از دست می دهند. با این حال، چسبی که روی قطعات قدیمی استفاده می شود، گاهی اوقات رنگ خود را از دست می دهد. همچنین اگر یک قطعه سواروسکی شکسته یا بریده شود، ارزش آن کاهش می یابد.


    بسته بندی


    جعبه های سواروسکی برای نسخه های سالانه، مجموعه های محدود و نمونه های شماره دار بسیار مهم هستند. زیرا هر مجموعه بسته بندی مخصوص به خود را دارد که تغییر نمی کند و تاریخچه جواهرات سواروسکی را نشان می دهد.

    بسته ها یا جعبه هایی که اقلام این شرکت وارد می شوند فقط برای آن مجسمه مناسب هستند و به طور کامل از آن قطعه محافظت می کنند، بنابراین داشتن جعبه اصلی ارزش یک قطعه کریستال سواروسکی را افزایش می دهد.


    گواهینامه ها


    گواهی اصالت هر اقلام در تعیین ارزش اقلام سواروسکی به ویژه برای نسخه های سالانه، محدود و شماره دار مهم است. شماره روی کپی گواهی باید با عدد روی کریستال مطابقت داشته باشد و نمی توان آن را جایگزین گواهی اصالت دیگر کرد.


    مجموعه های کامل


    داشتن یک مجموعه کامل به ارزش مجموعه سواروسکی شما می افزاید. سواروسکی مجموعه‌ ها و نسخه‌ های سالانه زیادی مانند مجموعه زودیاک چینی و مجموعه مجسمه‌ های دیزنی را تولید کرده است که مجموعاً مجموعه را تکمیل کرده و ارزش آن را افزایش می‌ دهند.

     

     قیمت سواروسکی


    اخرین کلام


    یک میانبر ساده و کاربردی برای خرید بی دغدغه گردنبند سواروسکی و سایر جواهرات، انتخاب بهترین و معتبرترین گالری است که از آن خرید خواهید کرد.

    مطمئنا جواهر فروشی هایی که با هدف جذب مشتری و کسب درآمد فعالیت می کنند، با فروش اجناس تقلبی خود را بدنام نخواهند کرد. بنابراین در اولین قدم قبل از انتخاب مدل مورد نظر، باید گالری مطمئن و قابل اعتمادی را انتخاب کنید تا بتوانید در هر زمانی از سال با خیال راحت خرید کنید.


    ناگفته نماند که در برخی شهرها ممکن است این نوع زیورآلات خاص و درخشان قابل خرید نباشد که با وجود گالری های آنلاین و معتبر آنلاین این مشکل حل می شود.

    بسیاری از گالری هایی که طلا، نقره و ... می فروشند، در عصر تکنولوژی پیشرفته امروزی، از بستر اینترنتی نیز برای فروش خود استفاده کرده اند که خرید را برای مشتریان از سراسر کشور آسان می کند. بنابراین، هیچ مانعی برای خرید سواروسکی اصل وجود نخواهد داشت.