<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    مرجع نصب سنگهای قیمتی

    مرجع نصب سنگهای قیمتی

     از زمان های دور تا کنون، استفاده از سنگ های خاص و قیمتی برای زیور آلات بسیار پر کاربرد بود. سنگ  های قیمتی علاوه بر کاربرد بسیار فراونی که در صنعت ساخت جواهرات دارند، از مزیت‌های بسیاری نیز بهره مند هستند. همین موضوع نیز سبب شده است تا افراد از این سنگ ها بیش از پیش استفاده داشته باشند و به نوعی به آن ها علاقه مند هستند.

    نصب سنگ های قیمتی بر روی جواهرات و زیور آلات، از اهمیت بسزایی برخوردار است. نصب سنگ ها باید به بهترین شکل ممکن و تمیزترین حالت خود انجام شود، در غیر این صورت زیبایی ظاهری زیور آلات با مشکل مواجه خواهد شد.

    مرجع نصب سنگ های زینتی در ایران بسیار است، اما برای انجام این کار باید به بهترین افراد در این زمینه مراجعه فرمایید. در این مقاله از وب سایت کافه سیلور قصد داریم تا به بررسی مرجع نصب سنگ های قیمتی بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

     

    سنگ های قیمتی و زیبایی آن ‌ها:

    سالیان سال است که از سنگ های قیمتی در ساخت جواهرات و زیور آلات استفاده می‌شود. سنگ های قیمتی همان سنگ های معروفی هستند که به لحاظ زیبایی منحصر به فرد بوده و خواص بسیاری دارند. وجود سنگ های قیمتی مانند برلیان، یاقوت، الماس و مروارید و مانند آن به زیور اضافه شده و از آن یک جواهر گران قیمت می سازد.

    زیبایی سنگ ها بی حد و اندازه است و استفاده از آن ها در صنعت طلا و جواهر ظاهری بی همتا و منحصر به فرد به شما می بخشد. بسته به انتخاب و میزان بودجه ای که در دست دارید می توانید یکی از انواع سنگ ها را برای ساخت زیور آلات انتخاب کنید، هر زیوری به نوع خود و در جایگاه خود فارغ از قیمتی که می تواند داشته باشد، می تواند در عین حال بسیار زیبا و کاربردی عمل کند. به خاطر داشته باشید که برای ساخت آن ها، باید به مرجع نصب سنگ های قیمتی و همچنین سازنده های معتبر در این زمینه مراجع فرمایید. .

    در کل سنگ های قیمتی به دلیل فراوان در صنایع مختلف به خصوص ساخت زیور آلات، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل، شناخت سنگهای قیمتی و همچنین مرجع نصب ان ها از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که دقیقا عین تمامی سنگ های قیمتی موجود در بازار نوع فیک یا غیر اصل آن نیز وجود دارد و برخی از سودجویان ممکن است سنگ های تقلبی را به جای سنگ های اصلی و معتبر به شما بفروسند، بنابراین به هنگام انتخاب سنگ سعی کنید با افراد متخصص در این خصوص مشورت کرده و به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید. این را نیز به خاطر داشته باشید که سنگ های قیمتی اصل، معمولا دارای شناسنامه و کد رهگیری می باشند.

     

    خواص درمانی سنگ های قیمتی:

    بسیاری از افراد از سنگ های قیمتی استفاده می کنند، زیرا به دنبال خواص درمانی است سنگ ها هستند. اگر به دنبال خواص درمانی سنگ ها هستید، اگر میخواهید سنگ ها را به صورت اصل تهیه کنید و همچنین با آن ها زیور آلاتی بسیار زیبا و خاص بسازید، به شما توصیه می کنیم که به مرجع نصب سنگ های قیمتی و معتبر ترین فروشگاه ها مراجعه فرمایید.

    به صورت کلی می توان اذعان داشت که سنگ‌ها از لحاظ انرژی و ترکیب شیمیایی از خصوصیاتی خاص بهره مند هستند که بر سلامت بدن و ذهن انسان ها تاثیر گذار خواهند بود. در واقع خواص درمانی برخی از سنگ‌ها به ویژه به ترکیب شیمیایی و ساختار داخلی آنها مربوط است. البته باید توجه داشت که این خواص معمولاً در زمینه‌ی سلامت و بهبودی عمومی بدن اثر گذارند و جایگزینی برای درمان های متخصصانه و نظارت پزشک نخواهند بود.

     

    خواص درمانی سنگ های قیمتی

     

    از جمله خواص درمانی سنگ های قیمتی به شرح زیر خواهد بود:

    در بعضی موارد، سنگ ‌ها قادرند انرژی‌ ها و فرکانس ‌های خاصی را به بدن منتقل کنند و فرآیندهای بیولوژیکی را تنظیم کنند.
    برخی سنگ‌ها می‌توانند بهبود خواب، کاهش استرس و اضطراب را به همراه داشته باشند.
    برخی دیگر از سنگ ها سبب تقویت سیستم ایمنی، تسهیل درمان درد و التهاب، بهبود تمرکز و ذهن و ... خواهند بود.

    خرید و نصب انواع سنگ های قیمتی:

    همان گونه که در بخش های مختلف این مقاله اشاره کرده ایم، در هنگام خرید و نصب سنگ های قیمتی و زینتی، باید به مرجع نصب سنگ های قیمتی و فروشگاه های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید. نحوه تشخیص اصل بودن انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی معمولا کاری است که به یک متخصص احتیاج دارد تا با دستگاه های مخصوص بافت و نوع تراش آن ها را بررسی کند و تشخیص دهد که اصل است یا خیر. اما، نکته مهم که باید به آن توجه کنید این است که انواع سنگ های قیمتی خام و آماده را باید از مکان های معتبر در این خصوص تهیه فرمایید. توجه کنید که محصول تهیه شده باید حتما از شناسنامه معتبر برخوردار باشد. به همین دلیل هنگام خرید و نصب سنگ های قیمتی باید به این نکات توجه کنید.

     

    آیا نصب سنگ های قیمتی تنها مختص به بانوان است؟

    این سوال ممکن است برای بسیاری از شما عزیزان به وجود بیاید و پاسخ آن منفی خواهد بود. استفاده از زیور آلات و سنگ ها تنها به بانوان محدود نخواهد شد. به طبع آقایانی را دیده اید که از زیور آلات و سنگ های فیروزه، عقیق، زمرد، چشم ببر و ... استفاده می کنند.

    بنابراین نصب سنگ های قیمتی برای زیور آلات مردانه نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به صورت کلی باید اشاره شود که زیورالات مردانه یا اکسسوری هایی مانند ساعت های مختلف یا دستبندهای گوناگون می توانند به این سنگ های قیمتی درمانی مزین شوند. البته، نوع ویژه این محصولات گردنبند سنگ و مهره مردانه است که یک اکسسوری بسیار خاص است. این اکسسوری هم برای مراسم رسمی می تواند همراه آقایان باشد. هم در مراسم غیر رسمی می توانند از آن بهره ببرند.

     

    قیمت سنگ های قیمتی:

    همه سنگ های قیمتی دارای قیمت یکسانی نخواهند بود و به طبع با توجه به موارد مختلفی، قیمت آن ها ممکن است بسیار متفاوت باشد. موضوع دیگر اینکه اصل و یا تقلبی بودن سنگ های قیمتی می تواند بر روی قیمت آن نیز تاثیر گذار باشد.

    به عنوان مثال می توان اشاره داشت که گران قیمت ترین سنگ قیمتی، الماس آبی رنگ است که در دنیا به تعداد محدودی نیز یافت می شود اما ممکن است الماس های دیگر قیمتی پایین تر از قیمت الماس آبی رنگ داشته باشند. یا به طور مثال، مروارید به عنوان اولین و تنها ترین سنگ قیمتی که از بدن یک جاندار تهیه می شود نیز قیمت بالایی دارد اما برخی از مروارید های فیک در بازار، قطعا قیمتی بسیار متفاوت با مروارید اصل خواهند داشت. تعیین قیمت برای سنگ های قیمتی به عوامل مختلفی وابسته خواهد بود که در زیر به این عوامل اشاره می شود.

     

    قیمت سنگ های قیمتی

     

    کمیاب بودن سنگ های قیمتی

    هرچه سنگ قیمتی کمیاب تر باشد، به طور قطع قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. در واقع می توان اشاره داشت که کمیاب یا نادر بودن یک سنگ به طور یقین تاثیر بسیار زیادی روی قیمت آن می گذارد، سنگ هایی که به وفور یافت می شوند، قیمتی پایین تر نسبت به سنگ هایی کمیاب خواهند داشت. به عنوان مثال باید اشاره داشت که سنگ های قیمتی که یافتن آن ها دشوار است و کیفیت بالایی دارند نسبت به سنگ های در دسترس گران قیمت تر هستند. با شناخت سنگهای قیمتی و میزان کمیاب بود آن ها می توانید راه یافتن آن ها را به درستی طی کنید.

     

    کیفیت سنگ های قیمتی

    به طور قطع هرچه کیفیت سنگ های قیمتی بیشتر باشد، قیمت آن ها نیز بیشتر خواهد بود. سنگ های قیمتی بر اساس موارد ذکر شده در زیر تقسیم بندی خواهند شد:

    رنگ
    شفافیت
    نوع بر
    وزن هر قراط
    حال می توان اذعان داشت که کیفیت بالاتر هر سنگ به همراه رنگ، شفافیت و نوع برش خاص آن بر روی قیمت سنگ تاثیر گذار است.

     

    اندازه سنگ ها

    بدیهی است که اندازه سنگ قیمتی، بر روی قیمت آن تاثیر بسزایی داشته باشد. سنگ های قیمتی با اندازه بزرگتر که در عین حال کیفیت بالایی دارند و کمیاب هستند نیز ارزش بیشتری خواهند داشت.

     

    نوع سنگ قیمتی

    سنگ های قیمتی مختلف، قیمت های مختلفی نیز دارند. سنگ های قیمتی مانند موارد ذکر شده در زیر، گران قیمت تر از سنگ های نیمه قیمتی مانند آمیتیس، گارنت یا پریدوت هستند :

    الماس
    یاقوت سرخ
    زمرد
    یاقوت کبود

    منشا و اصالت سنگ مورد نظر

    به طور قطع اصالت سنگ های قیمتی، بر روی قیمت آن ها تاثیر بسزایی دارد. منظور از اصالت این است که سنگ مورد نظر از کجا نشات گرفته است! مکان سنگ مورد نظر یا عبارتی دیگر اینکه سنگ مورد نظر از چه مکانی به بیرون آمده است، بسیار اهمیت دارد.

     

    کیفیت سنگ های قیمتی

     

    سخن پایانی:

    در این مطلب سعی شد تا به مرجع نصب سنگ های قیمتی و نکات مهم درباره آن بپردازیم. شما عزیزان نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت کافه سیلور مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران در این خصوص مشورت نمایید.