<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    مشاوره سرمایه گذاری درشمش نقره

    در ابتدا باید گفت سرمایه‌گذاری در نقره به عنوان یکی از فلزات گران‌بها در دوران رونق اقتصادی یا زمانی که رونق پیش‌بینی می‌شود، افزایش پیدا می‌کند. سرمایه‌گذاران با خرید نقره به عنوان یک فلز با ارزش، سعی می‌کنند از نوسانات قیمتِ آن، کسبِ سود کنند.

    سرمایه گذاری در نقره یک نوع سرمایه گذاری جدید نیست اما با توجه به بازدهی خوب آن در سال‌های اخیر، مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. نقره، با تاریخچه طولانی‌اش در جواهرسازی، صنایع الکترونیکی، و سایر صنایع، به عنوان یکی از معروف‌ترین فلزات قیمتی جهان شناخته شده است. 

    نوسانات نقره با طلا همسو است. بنابراین همیشه نوسانات قابل توجهی در بازارهای نقدی و مشتقه نقره وجود دارد که باعث جذابیت آن برای سرمایه‌گذاری می‌شود. سرمایه‌گذاری روی نقره در ایران از طریق بازار جهانی فارکس، بورس ایران (قرارداد آتی نقره) و بازار نقدی امکان‌پذیر است.

    شاید به تازگی سرمایه گذاری در شمش نقره را زیاد شنیده باشید اما اطلاعات دقیقی نسبت به آن ندارید. اگر می‌خواهید بدانید شمش نقره چیست و همچنین چگونه بخرید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

    در این مقاله از کافه سیلور، به بررسی اهمیت و روش‌های سرمایه‌گذاری در نقره می‌پردازیم. 

    برای خرید نقره جهت سرمایه گذاری بسیار اهمیت دارد که از فروشندگان معتبر و قابل اعتماد خرید کنید. اطمینان از اصالت نقره و وجود شناسنامه ضروری است؛ همچنین، توجه به قیمت‌ جهانی نقره و مقایسه قیمت‌ها میان فروشندگان مختلف می‌تواند به شما در انجام یک خرید اقتصادی و سرمایه‌گذاری مناسب کمک کند.

    انواع نقره برای سرمایه گذاری

    عیار ۷۵۰، ۸۵۰، ۹۰۰، ۹۲۵، ۹۵۰، ۹۵۸ و ۹۹۰ از جمله عیارهای مرسوم نقره است که معروف‌ترین آن‌ها ۹۲۵ است. در ایران انواع مختلفی از نقره برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که طبیعتا هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند.

    انواع نقره در ایران جهت سرمایه گذاری 

    - شمش نقره؛ درجه خلوص شمش نقره ۹۹۹ (از ۱۰۰۰) است که با خلوص ۹۹.۹ درصد نیز نشان داده می‌شود.

    1 - شمش نقره در دو قالب مستطیل شکل و سکه‌ای تولید می‌شود.
        در بازار دو نوع شمش تولید داخل و شمش‌های خارجی وجود دارد.

    ۲- نقره استرلینگ؛ با ترکیب فلزات دیگر (مس، روی یا نیکل) در نقره، آلیاژی به دست می‌آید که به آن نقره استرلینگ گفته می‌شود. درجه خلوص نقره استرلینگ که استاندارد جواهرسازی است ۹۲۵ (از ۱۰۰۰) که با ۹۲.۵ درصد نیز نشان داده می‌شود.

     ترکیب ناخالصی‌های مانند مس، قابلیت چکش‌خواری نقره را برای ساختن جواهر بیشتر می‌کند.

    شمش نقره واکنش‌پذیری کمتری (نسبت به نقره استرلینگ) با اکسیژن دارد و سخت‌تر سیاه می‌شود. البته سیاه شدن نقره در طول زمان را می‌توان برطرف کرد.

    بنابراین شمش نقره گزینه مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری در نقره است.

    ۳- نقره آبشده؛ خلوص نقره آبشده متفاوت است اما استاندارد آن ۹۲۵ است. به هنگام خرید نقره آبشده در قالب شمش باید به وجودِ انگ (شماره عیارسنجی) و کد پیگیری بر روی آن دقت کنید. اگر زیورآلات نقره، ذوب شده و به شمش آبشده تبدیل شود عیار آن ۹۲۵ ولی اگر ساچمه (گوارسه) نقره ذوب شده و با آن شمش نقره آبشده تولید شود، عیار آن ۹۹۹ خواهد بود.

    ۴- ساچمه نقره؛ نقره در قالب گلوله ها یا دانه‌های کوچکی که به آنها ساچمه گفته می‌شود، با خلوص ۹۹۹ ارائه می‌شوند. بورس کالای ایران نیز جهت تحویل نقره به خریداران از ساچمه نقره استفاده می‌کند.
    نحوه سرمایه گذاری در نقره از طریق بازار نقدی

    جهت سرمایه‌گذاری در نقره می‌توان در بازار ایران (فروشگاه‌ کافه سیلور هم حضوری هم آنلاین) نقره را در اشکال شمش، ساچمه، مفتول یا سکه خریداری کرد.

    مزایا سرمایه گذاری در شمش نقره

    خرید شمش نقره می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد که به عوامل مختلفی مانند نوع سرمایه‌گذاری، افق زمانی سرمایه گذاری، انتظار بازدهی، ریسک پذیری و ... بستگی دارد. در زیر کارشناسان کافه سیلور به برخی از مزایا خرید نقره اشاره خواهند کرد:

    شمش نقره همان نقره خام است که در مرحله اول ذوب می شود و سپس در درون قالب هایی به صورت شمش در می آید.

        زیبایی و طراحی مناسب
        نگهداری آسان تر نسبت به ساچمه نقره
        مناسب برای هدیه به آشنایان
        قیمت بالاتر به خاطر اجرت ساخت، نسبت به ساچمه نقره
        راحتی در حمل و نقل

    مزایا:

    1- حفظ ارزش پول: نقره یکی از سرمایه‌های خوب در زمان‌های ناپایداری اقتصادی است، زیرا معمولاً مقدار نسبتاً ثابتی از ارزش خود را حفظ می‌کند و در برخی موارد می‌تواند از طلا قیمتی‌تر باشد.

        در دوران رکود اقتصادی، معمولا نقره سریعتر از طلا دچار افت قیمت می‌شود.
        در دوران رونق اقتصادی، معمولا نقره سریعتر از طلا وارد روند افزایش قیمت می‌شود.

    2- تنوع در سرمایه گذاری: تنوع در سرمایه گذاری می‌تواند ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهد. نقره می‌تواند یک گزینه مناسب برای تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری باشد.

    3- تقاضای مصرف: مصرف نقره در صنایع مختلف از جمله الکترونیک، جواهرسازی، تولید خودروها و... پایدار است، این امر می‌تواند به پایداری ارزش نقره کمک کند.

    4- امکان سرمایه گذاری با پول کم: با توجه به قیمت پایین نقره نسبت به طلا، امکان سرمایه گذاری با پول کم در نقره وجود دارد.

    5- پوشش ریسک: نقره همچون طلا یک فلز گرانبها محسوب می‌شود که بازدهی خوبی دارد بنابراین برای پوشش ریسک می‌توانید نقره به اشکال مختلف خریداری کنید. 

    6 -  نقره برخلاف سکه طلا و طلا حباب ندارد و از این نظر سرمایه‌گذاری در آن ریسک کمتری دارد.

    7 -  با افزایش قیمت طلا در بازار جهانی و رشد اقتصادی، قیمت نقره نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

    قیمت شمش نقره چگونه تعیین می شود؟

    4.608 گرم نقره معادل یک مثقال و 31.1 گرم نقره معادل یک انس است. قیمت نقره در ایران براساس انس جهانی نقره و عرضه و تقاضا محاسبه می‌شود.
    برای مشاهده قیمت انس نقره می‌توانید به سایت کافه سیلور مراجعه کنید.

    همچمین اوزان مختلف شمش نقره به شرح زیر میباشد

    1- شمش نقره 1 کیلویی

    2- شمش نقره 500 گرمی

    3- شمش نقره 250 گرمی

    4- شمش نقره 100 گرمی

    5 شمش نقره 50 گرمی

    6- شمش نقره یک اونسی

    عوامل تاثیرگذار بر قیمت نقره چیست؟

    برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نقره شامل موارد زیر می‌شوند:

    روندهای اقتصادی؛ در مواقعی که وضعیت اقتصادی نامناسب یا ضعیف است، تمایل به خرید جواهرات نقره و مصنوعات آن کمتر می‌شود. در نتیجه قیمت نقره نیز کاهش می‌یابد.
    دلار؛ هر چه دلار آمریکا قوی‌تر شود، جذابیت سرمایه گذاری در نقره کاهش یافته و به طبع قیمت آن کاهش می‌یابد.
    نرخ بهره؛ نرخ بهره پایین در شرایط اقتصادی مثبت، منجر به افزایش مصرف و در نتیجه احتمال خرید بیشتر مصنوعات نقره می‌شود که افزایش قیمت را نیز به دنبال خواهد داشت.
    عرضه و تقاضا؛ نیاز کم به نقره و عرضه بالای آن منجر به کاهش قیمت می‌شود. برعکس، نیاز زیاد به نقره (تقاضای بالا) و عرضه کم آن منجر به افزایش قیمت نقره می‌شود.

    بررسی فاکتور عرضه و تقاضا برای سرمایه گذاری در نقره

    همان طور که پیشتر اشاره شد، هر چه تقاضای نقره در جهان بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. به همین جهت در این قسمت، به بررسی فاکتور عرضه و تقاضا جهت سرمایه گذاری در نقره می‌پردازیم.

    نکاتی که برای خرید بهترین نقره جهت سرمایه گذاری باید توجه کرد

    با رعایت نکات زیر، می‌توان بهترین نقره را برای سرمایه‌گذاری موفق انتخاب کرد و سود مناسبی کسب کرد:

    مشخص کردن هدف سرمایه گذاری: در ابتدا باید هدف خود از سرمایه‌گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت در نقره را تعیین کرد.
     تحلیل بازار: بازار را به دقت بررسی کنید تا از روند قیمتی بازار جهانی نقره و فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری مطلع شوید. در همچنین می توانید از کارشناسان کافه سیلور مشاوره رایگان داشته باشید.
    انتخاب روش مناسب سرمایه گذاری: اگر اقدام به خرید فیزیکی نقره کردید حتما از منابع معتبر این کار را انجام دهید و از اصالت و کیفیت نقره اطمینان حاصل کنید.

    تحلیل عوامل مؤثر بر قیمت نقره و پتانسیل رشد آینده آن:

    قیمت جهانی نقره، نرخ دلار، هزینه گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده از عواملی است که بر قیمت نقره تاثیرگذار است.

    در نهایت، آیا خرید نقره برای سرمایه گذاری خوب است؟

    همانطور که در این مطلب به این سوال “آیا خرید شمش نقره برای سرمایه گذاری خوب است؟ پاسخ دادیم که سرمایه گذاری در شمش نقره همانند سایر بازارها دارای ریسک است و باید با مطالعات کافی و تحلیل بازار و عرضه و تقاضا، وضعیت اقتصادی جهانی، و تحولات صنعتی و فناوری را در نظر گرفته شود. همچنین، مدیریت ریسک و انتخاب منابع معتبر برای خرید نقره از جمله موارد حیاتی در انجام این سرمایه‌گذاری است. با رعایت این نکات و استفاده از تحلیل‌های دقیق، می‌توانید بهترین تصمیمات را برای سرمایه‌گذاری خود در بازار نقره بگیرید و به دست آوردن سود مناسبی دست یابید.

    بهترین زمان برای وارد شدن به بازار نقره و سرمایه گذاری در آن نزدیک به اوج دوره رکود اقتصادی است که قیمت نقره تا حد امکان پایین رفته است. به دلیل آن که نقره کاربرد صنعتی قابل توجهی دارد، با شرایط رکودی تقاضا برای آن کاهش می‌یابد. کاهش تقاضا باعث کاهش قیمت نقره در بازار می‌شود. اما رکود هم مانند هر پدیده اقتصادی دیگری بالاخره تمام می‌شود و با رونق گرفتن مجدد اقتصاد، تقاضا برای این فلز مهم افزایش می‌یابد و به تبع قیمت آن نیز بالا خواهد رفت. آخرین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که زمان خرید نقره بهتر است به دقت انتخاب شود تا عایدی سرمایه‌گذار پس از ورود به دوران رونق بیشتر باشد. هر چه در اوج رکود خرید صورت گیرد، سود بالقوه سرمایه‌گذار بیشتر خواهد شد.

    در این مقاله به نحوه سرمایه‌گذاری در شمش نقره پرداخته و دانستیم که می‌توان از طریق خرید شمش یا ساچمه نقره در بازار فیزیکی، قراردادهای آتی نقره در بورس کالای ایران از این ابزار مالی بیشترین بازدهی را کسب کرد. در نهایت با پیش بینی افزایش تقاضای جهانی نقره در سال 2024، احتمال افزایش معاملات نقره و همچنین افزایش قیمت در آن را خواهیم داشت.

    پیشنهاد ما در کافه سیلور به شما این است که شمش یا ساچمه نقره را حتما از فروشندگان معتبر و دارای نماد اعتماد خریداری منیدتا دچار مشکل نشوید. باید بدانید که حتما فلزات گرانبها را از یک جای مطمئن خریداری کنید. همچنین اصول خرید و فروش و تحلیل بازار را یاد بگیرید تا بتوانید سود بیشتری را از این طریق به دست آورید.

    ضمنا وبسایت کافه سیلور با دارا بودن نماد اعتماد و فروشگاه حضوری می تواند شما را در زمینه خرید ساچمه نقره ایرانی و خارجی و همین طور شمش نقره یاری کند./ح.ج

    چرا سرمایه گذاری نقره https://aparat.com/v/kpj4790