<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    نکات مهم درباره فروش طلا و جواهرات

    همان گونه که بارها در مقالات گذشته اذعان داشته ایم، طلا از گذشته تا به امروز به عنوان یک فلز ارزشمند شناخته شده است و خرید و فروش طلا یکی از راهکارهای بسیار مناسب سرمایه گذاری است. در گذشته از طلا برای ساخت جواهرات و ضرب سکه استفاده می‌شد.

    امروزه نیز از طلا در صنایع مختلف به خصوص در صنعت جواهرات استفاده های بسیاری می کنند. به صورت کلی بسیاری از افراد طلا را به دلیل یک راهکار سرمایه گذاری نگاه می کنند.

    در واقع طلا را می خرند و پس از مدتی که قیمت آن افزایش یافت، آن را به فروش می رسانند. اگر شما نیز قصد فروش طلای خود را داشته باشید، اولین سوالی که برایتان به وجود می آید این است که ارزش طلا چقدر است و چگونه باید این زیور آلات را به فروش برسانید.

    برای دانستن ارزش طلای خود باید وزن طلا را از روی فاکتور بخوانید و آن را در ارزش روز طلا ضرب کنید. اما برای فروش طلا یک سری نکات وجود دارد که رعایت آن ها می تواند به شما کمک کند تا از فروش طلای خود سود بیشتری را به دست آوردید.

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور قصد داریم تا به بررسی نکات مهم درباره فروش طلا و جواهرات بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

     

    نکات مهم درباره فروش طلا و جواهرات

     

    دانستن نکات مهم درباره فروش طلا و جواهرات می تواند به شما کمک کند تا به هنگام فروش طلاهای خود، بسیار نکته بین عمل کنید و همچنین با کلاهبردارانی که در این زمینه فعالیت دارند، مواجه نشوید. در ادامه به بررسی این نکات پرداخته ایم.

    1) برای فروش طلاهای خود به مغازه ها و فروشگاه های بزرگ طلا فروشی بروید

    اولین نکته برای فروش طلا و جواهرات خود این است که باید به مغازه های بزرگ طلا فروشی و با سابقه مراجعه کنید. به دلیل آنکه مغازه های بزرگ طلا فروشی در آمدهای خوبی دارند و بهتر می توانند طلاهای شما را خریداری نمایند.

    از سوی دیگر هر چه طلا فروشی با سابقه تر و قدیمی تر باشد، طلاهای شما را با قیمت بهتری می خرد. از سوی دیگر باید اشاره داشت که در بیشتر مواقع هنگام خرید و فروش طلا در مغازه ‌های بزرگ طلا فروشی با واسطه‌ های کمتری مواجه خواهید شد. این موضوع می تواند به نفع شما تمام شود به دلیل آن که هرچه واسطه ‌ها کمتر باشد دست طلا فروش برای بهتر خریدن طلا، بازتر خواهد بود.

    2) مراقب آگهی ‌های خرید طلا باشید

    ممکن است آگهی های خرید طلا را در همه جا دیده باشید. همان گونه که می دانید امروزه خرید و فروش اجناس به صورت اینترنتی رایج بوده و افراد به این شکل خرید و فروش علاقه بیشتری دارند.

    اما نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که مراقب افرادی که در سایت ‌های آگهی مانند دیوار و شیپور و کوزه می ‌خواهند اقدام به خرید طلای شما نمایند، باشید.

    به دلیل ان که برخی از افراد اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی را تبدیل به بازار سیاه کرده اند و ممکن است کلاهبرداری باشند. در واقع نمی توان به بازار سیاه اعتمادی داشت و به همین دلیل بهتر است تا طلاهای ارزشمند خود را به مغازه های معتبر و حرفه ای بفروشید تا خیالتان به هر نحوی راحت باشد.

    اگر می‌خواهید طلای خود را به صورت اینترنتی بفروشید به سایت ‌های معتبری مراجعه کنید که تخصصشان خرید و فروش طلاست و ضمانت ‌های قابل اطمینانی در اختیار شما می ‌گذارند.

     

     آگهی ‌های خرید طلا

     

    3) به امانت فروشی ها مراجعه نکنید.

    ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که امانت فروشی چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که امانت فروشی ها مغازه هایی هستند که طلا و یا اشیا قیمتی و با ارزش شما را دریافت می ‌کنند و در ازای آن پولی را به شما قرض خواهند داد.

    در این صورت اگر در زمان ذکر شده پول را پس دادید طلا و یا اشیا قیمتی خود را دریافت خواهید کرد و اگر در زمان مقرر شده نتوانستید مبلغ را به آن ها بازگردانید، آن ها طلا و اشیای قیمتی شما را می فروشند و همچنین در این مدت که طلای شما دستشان است ماهانه سودی که معمولاً معادل سود بانکی است یا بیشتر، از شما دریافت خواهند کرد.

    به خاطر داشته باشید که این گونه افراد قصد دارند تا پول کمتری را به عنوان خرید طلای شما پرداخت نمایند. به خاطر داشته باشید که نه تنها آن ‌ها بهترین و مرغوب‌ترین قطعه طلا را می ‌شناسند و به نفع خود عمل می ‌کنند؛ بلکه در معامله نیز بسیار خودخواه بوده و تنها به فکر سود و منفعت خود می باشند. بنابراین برای فروش طلای خود به این گونه افراد مراجعه نکنید.

    4) به بورس طلا فروشان مراجعه کنید

    پیش از آن که طلای خود را به فروش برسانید، بهتر است که از چندین جای مختلف قیمت بگیرید. برخی از مغازه داران قیمت کمتری را به شما پیشنهاد می دهند و باید به خاطر داشته باشید که این گونه افراد به فکر سود و در آمد خود هستند. در نتیجه بهتر است به دنبال خریداری باشید که به فکر کمترین سود بوده و بابت طلاهای شما بیشترین پول را می پردازد.  

    5) قیمت ها را کنترل کنید

    پیش از فروش طلاهای خود، بهتر است که قیمت روز طلا را چک کنید. شما می توانید قیمت روز طلا را از اخبار و یا سایت های معتبر مشاهده کنید.

    همچنین می توانید به طلا فروشی که آشنای شماست مراجعه کرده و درباره قیمت روز طلا با ایشان مشورت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که شما عزیزان باید به صورت دقیق بدانید که:

    طلای شما چه عیاری دارد؟

    آیا طرح آن جزء طرح ‌های خاص و قدیمی است؟

    چه تعداد نگین دارد و آیا نگین و سنگ‌های آن اصل است یا اتمی؟

    دانستن تمامی موارد بالا می تواند به شما کمک کند که به هیچ وجه اسیر سودجویان نشوید و طلای خود را با قیمت مناسبی به فروش برسانید. از جمله نکات بسیار مهمی که در این خصوص باید بدانید، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

    خریداران طلا، فقط برای طلای ۲۴ عیار حاضرند تمام پول طلای خالص را بپردازند یعنی اگر طلای شما ۲۴ عیار است باید پول بیشتری دریافت

    خریداران طلا برای طلای ۱۸ عیار معمولا فقط ۷۵% پول طلای خالص را می ‌پردازند، بنابراین باید به افرادی مراجعه کنید که طلا را با مبلغ بالاتری از شما خریداری می کنند.

    وزن طلا های نگین دار شما از وزنی که در فاکتور خرید آن است کمتر می‌ شود به دلیل آن که که فروشندگان طلا معمولا هنگام فروش طلا های نگین دار وزن نگین را بر روی طلا حساب خواهند کرد؛ ولی در هنگام خرید وزن نگین‌ها را از آن کم می‌ کنند که در این صورت با کاهش وزن چشمگ یری از طلاهایتان مواجه می ‌شوید.

    6) پیش از آن که طلای خود را بفروشید، بهتر است که آن را به صورت دقیق بررسی کنید

    این نکته بسیار مهم است و از اهمیت بسزایی برخوردار است. باید این موضوع را بدانید که همه خریداران طلا، طلای شما را به چشم طلای آب شده می بینند.

     

    دسته بندی کردن طلاها

     

    به همین دلیل نباید توقع داشته باشید که گوشواره یا انگشتری که کاملا سالم و درخشان است را از شما با قیمت بیشتری خریداری کنند. طلا فروشان در مغازه ‌ها و گالری ‌های خود به طلاها و زیورآلات شما بهایی نخواهند داد، حتی اگر طلاهای شما بسیار زیبا بوده و دارای طرح های خاص و منحصر به فرد نیز باشد.

    بدین صورت که باز هم در مقابل شما تظاهر می ‌کنند که در نهایت آن طلا را آب خواهند کرد، تا قیمت کمتری بابت طلای شما پرداخت کنند.

    در نتیجه اگر طلا و جواهراتی با طراحی ‌های خاص و یا از یک طراح و برند معروفی دارید، که ممکن است باعث افزایش قیمت آن قطعه طلا شود، بهتر است قبل از فروش درباره آن پرس و جو کرده و کامل طلای خود را بررسی کنید.  

    7) دسته بندی کردن طلاها

    پیش از آن که طلای خود را به مغازه ها ببرید، بهتر است که آن ها را دسته بندی کنید. به صورت کلی طلا فروشان علاقه ندارند تا زمان زیادی را برای جدا سازی طلای شما صرف کنند.

    زیرا از نظر آن ها زمان خود پول است و شاید در این موقعیت بتوانند طلای بیشتری را خرید و فروش نمایند. به همین دلیل پیش از مراجعه به طلا فروشی، طلاهای خود را از سایر زیور آلاتتان جدا کرده و آن ها را دسته بندی نمایید. دسته بندی طلاها می تواند فروش این فلزات ارزشمند را برای شما عزیزات بسیار راحت تر کند. برای دسته بندی طلای خود به نکات زیر توجه فرمایید:

     

    در ابتدا جواهرات شبه طلای خود را جدا سازی کرده و اصلا آن ها را به طلا فروشی نبرید.

    برای این کار به یک آهنربا نیاز داریدف آهن ربا را به زیور آلات مورد نظر نزدیک نمایید، اگر زیور آلات به اهن ربا چسبید، آن گاه طلا نمی باشد!

    اگر هم از قطعه ای، مطمئن نیستید که طلاست یا نه، آن را در خانه بگذارید و همراه خود به طلا فروشی نبرید تا طعمه افراد سود جو نشوید.

    بهتر است که در این خصوص به نوشته‌ های روی طلا دقت کنید، اگر خیلی کوچک هستند می‌توانید از یک ذره ‌بین استفاده کنید.

    علائمی مانند: k10 ، یا k14 و K18 که روی طلا حک شده‌اند، عیار طلا را نشان خواهد داد.

    طلاهای هم عیار را در کیسه‌ های زیپ‌دار جدا قرار دهید تا در هنگام فروش دچار سردرگمی نشوید.

    اگر روی جواهرات شما حروف gp حک شده باشد، به این معنی است که این جواهرات طلا خالص نیستند و فقط با آب طلا روکش طلا شده‌ اند. این مدل جواهرات خود را کنار بگذارید به دلیل آن که خریداران طلا تنها طلای اصل و خالص را از شما خریداری می کنند.

    8) قطعات طلا را به صورت جداگانه وزن نمایید

    به خاطر داشته باشید که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است و بهتر است که قبل از فروختن طلای خود، هر قطعه طلا را به صورت جدا گانه وزن کنید.

    اگر در خانه ترازو ندارید، می توانید به طلا فروشی رفته و قطعات طلای خود را در آن جا وزن کنید. به دلیل آن که بسیاری از طلا فروشان وزن را به مثقال بیان می کنند و اگر شما وزن هر قطعه طلای خود را بدانید، دیگر با شنیدن اصطلاحات طلا فروشان سردرگم نخواهید شد. پس از آن که وزن کردن طلاهای خود را انجام دادید باید به یک سری نکات مهم توجه فرمایید که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

    به هنگام فروش طلای خود باید بسیار هوشمندانه عمل کنید در هر زمان که می ‌خواهید طلا بخرید و یا بفروشید، خود از قیمت مظنه و وزن هر گرم طلا مطمئن شوید.

    نام هر گالری که از آن قیمت طلا گرفته‌اید را یاد داشت کنید و قیمت پیشنهادی آن ‌ها را نیز بنویسید و در آخر به بهترین قیمت ارائه شده طلای خود را بفروشید.

    9) اگر طلای شما دارای سنگ اصل یا الماس است، این نکته برای شماست

    اگر طلا و جواهرهای شما دارای سنگ‌ های الماس می باشد، در ابتدا لازم است که تشخیص دهید که یک الماس اصیل و قدیمی است یا این که در آزمایشگاه‌ های مخصوص، آن را تراش داده ‌اند. از جمله نکاتی که باید در این خصوص بدانید، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

     

    قطعات طلا

     

    سن، رنگ، نوع تراش می تواند در قیمت یک الماس مرغوب تاثیر بسزایی داشته باشد.

    الماس ‌های قدیمی ‌تر، تمیزتر می باشند و روی آن‌ ها کمتر کار شده است،

    اگر نوعی از الماس در بازار کمیاب باشد به طور قطع قیمت آن بیشتر است.

    به خاطر داشته باشید که افرادی که قصد دارند تا الماس را از شما خریداری کنند، باید به سوالات شما پاسخ دقیقی بدهند.

    شما می ‌توانید هر سنگ الماس را از روی شناسنامه آن بشناسید که در آن همه ویژگی ‌های الماس ثبت شده است.

    اگر شناسنامه الماس خود را ندارید برای قیمت گذاشتن روی آن بهتر است به سراغ یک جواهر شناس ماهر و قابل اطمینان بروید تا آگاهانه و با اطمینان جواهرات الماس خود را خرید و فروش کنید.

    بهتر است جواهرات خود را به همان مغازه ‌ای بفروشید که آن را از آنجا خریداری کرده ‌اید چرا که اگر فاکتور همان مغازه را ببرید جواهر فروش موظف است آن را با قیمت بهتری بخرد در غیر این صورت طلا فروشان دیگر قیمت ‌های بسیار پایین تری بابت آن به به شما پیشنهاد می ‌دهند.  

    سخن پایانی:

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور قصد داریم تا به بررسی نکات مهم درباره فروش طلا و جواهرات بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت کنید.

     

    blog.comments
    Write a comment Close
    *
    blog.comments.onlyregisteredusersleavecomments