<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    ویژگی های زمرد کلمبیا

    در مقالات گذشته درباره سنگ زمرد اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. به صورت کلی باید اشاره داشت که یکی از زیباترین و خاص ترین سنگ ها در طبیعت، سنگ زمرد است که به دلیل خواص بی نظیر خود و همچنین زیبایی بی حد و مرزی که دارد، در جواهرات و زیور آلات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

    این سنگ سالیان سال است که به عنوان پر طرفدارترین و زیباترین گوهر در جهان شناخته می شود و می تواند به عنوان یکی از بهترین گوهرها در زیور آلات مورد استفاده قرار بگیرد. شایان ذکر است که یکی از مشهورترین انواع زمرد در سرتاسر جهان، زمرد کلمبیا است که به دلیل خواص و مشخصاتی که دارد، از آوازه بسیار زیادی برخوردار است.

    در واقع سنگ زمرد کلمبیا به عنوان یکی از زیباترین و مشهورترین سنگ ‌های قیمتی رنگی در جهان بوده و از ارزش بالایی برخوردار است و جواهراتی که به این سنگ مزین هستند نیز جزء گران قیمت ترین انواع جواهر در سرتاسر دنیا است.

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور قصد داریم تا به بررسی ویژگی های زمرد کلمبیا بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    رنگ سنگ زمرد:

    پیش از آن که به بررسی ویژگی های زمرد کلمبیا بپردازیم، در ابتدا باید اطلاعاتی را در خصوص رنگ سنگ زمرد در اختیار شما قرار دهیم تا هم با این سنگ زیبا آشنایی بیشتری داشته باشید و هم بتوانید این سنگ را راحت تر از سایر سنگ ها و گوهرهای طبیعی در جهان تشخیص دهید.

    به صورت کلی رنگ سنگ زمرد، به رنگ سبز با دامنه ای از سبز مایل به زرد تا سبز مایل به آبی مشاهده می شود. اما موضوع بسیار مهمی که درباره این است باید بدانید این است که بهترین رنگ آن اشباع شده از سبز سیر خالص با تناژ رنگی تیره خواهد بود.

    این رنگ بسیار خاص سنگ زمرد، حتی چنانچه ناخالصی و پاکی آن زیاد باشد باز هم از نوع سبز روشن اما شفاف آن با ارزش تر بوده و البته نمی توان زیبایی و خاص بودن آن را نیز دست کم گرفت. از جمله نکات بسیار مهمی که درباره سنگ زمرد باید بدانید، می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

    • زمرد شفاف طبیعی یکی از چهار گوهرسنگ گران بها محسوب می شود و به دلیل رنگ سبز بسیار خاص و زیبایی که دارد، بدون شک مشهورترین و خاص ترین سنگ عضو خانواده بریل به شمار می آید.
    • سایر رنگ های بریل نیز ارزش گوهری دارند مانند آکومارین (آبی)، هلیدور و بریل طلایی (زرد)، مورگانیت (صورتی)، بیگسبیت (قرمز) و گوشنیت (بیرنگ).
    • رنگ سبز عمیق زمرد به دلیل وجود مقدار کمی از فلزاتی که دارای رنگ خاص هستند و به اصطلاح در طبیعت به عنوان فلزات رنگ زا شناخته می شوند، مانند کرومیوم و یا وانادیوم می باشد.
    • تا قبل از سال 1963 میلادی محققان بر این گمان بودند که رنگ سبز این سنگ بسیار زیبا و دوست داشتنی تنها به دلیل وجود کروم است تا اینکه معدنی از آن در برزیل یافت شد که وانادیوم نیز در این سنگ شناخته و مشاهده شد.

    سنگ زمرد کلمبیا چیست؟

    حال که رد خصوص سنگ زمرد و رنگ زیبای آن اطلاعاتی را کسب کردید، نوبت آن فرا رسیده است که درباره سنگ زمرد کلمبیا با شما صحبت کنیم.

    به صورت کلی سنگ زمرد کلمبیا یکی از با کیفیت ترین انواع سنگ زمرد در جهان است و این اسم به دلیل آن که این سنگ با ویزگی های خاص در معادن کشور کلمبیا یافت شده است، نام گذار شده و دیگر با نام زمرد کلمبیا به شهرت رسیده است.

    شایان ذکر است که سنگ زمرد آن هم سنگ زمرد مربوط به کشور کلمبیا، جزء گران بهاترین و زیباترین انواع گوهرها و سنگ های قیمتی در جهان است که از گذشته‌ های دور مورد توجه بوده است.

    بنا به عبارتی دیگر زمرد کلمبیا مهم ترین انواع سنگ زمرد محسوب می شود. همان گونه که می دانید کلمبیا کشوری در آمریکای جنوبی قرار داد که بیشترین و مرغوب ‌ترین زمرد را در بازار جهانی استخراج و تولید می نماید.

    به گونه ای که  تخمین زده می ‌شود کلمبیا 70 تا 90 درصد از بازار زمرد جهان را به خود اختصاص داده است. از جمله نکات مهمی که درباره زمرد کلمبیا باید بدانید، به شرح زیر می باشد:

    • زمردهای کلمبیایی از زمان کلئوپاترا و احتمالاً بسیار قبل تر از آن مورد علاقه افراد مشهور، پادشاهان و ثروت مندان بوده است.
    • تناژهای رنگ و درخشندگی زمردهای کلمبیایی بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشد و به همین علت است که از جذابیت بسیار بالایی نسبت به سایر سنگ ها برخوردار هستند.
    • رنگ زمرد کلمبیایی طیف سبز تیره را شامل خواهد شد و دارای رنگی خالص و گرم هستند و همچنین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.
    • از آن‌جا که زمرد سبز تیره در طبیعت کمیاب است، زمرد کلمبیا با رنگ خاص و تیره ‌ای که دارد بسیار مورد توجه است.
    • با وجود این که رنگ زمرد کلمبیا، تنوع کمی دارد رنگ سبز سیر این نوع زمرد، آن را از سایر نمونه های سنگ زمرد مانند سنگ زمرد برزیلی و زامبیایی، مجزا می ‌کند.
    • زمرد کلمبیایی، جزء سنگ ‌های کلاسیک و بسیار زیبا و فاخر به شمار می آید که بر روی انواع زیورآلات به زیبایی خود را نشان می دهد.
    • جواهرات ساخته شده با زمرد کلمبیا، قابل استفاده با استایل ‌های مختلف به ویژه استایل ‌های رسمی و مجلسی  است.

     

    سنگ زمرد کلمبیا چیست؟

     

    معادن زمرد کلمبیا:

    همان گونه که در بخش های قبل اشاره کرده ایم، زمرد کلمبیا  حدود 70 تا 90 درصد زمرد بازار را تامین خواهد کرد. نکته حائز اهمیت این است که سنگ های زمرد کلمبیا در سرتاسر جهان از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشند و با این حال انقدرها هم کمیاب نبوده و کشور کلمبیا جزء بزرگ ترین استخراج کننده های سنگ زمرد در جهان است. از جمله مشهورترین معادن زمرد کلمبیا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

    • معدن موزو در شمال غربی بوگوتا، یکی از مهم ‌ترین و قدیمی ‌ترین معادن زمرد در کلمبیا است.
    • معادن چیوور و کوسکوئز نیز از شناخته ‌شده ‌ترین معادن زمرد کلمبیا محسوب می شوند

    شایان ذکر است که زمردهای شناخته شده و استخراج شده از معادن چیوور و کوسکوئز در بعضی موارد ته‌ مایه آبی داشته و از این رو سنگ زمرد این معادن، مشتریان خاص خود را دارد.

    استفاده از زمرد کلمبیا در زیور آلات مختلف:

    نکته بسیار مهم دیگری که باید بدانید این است که زمردهایی که از معادن مختلف کلمبیا استخراج می گردند، تفاوت چندانی با یک دیگر نداشته و بیشتر آن ‌ها دارای ویژگی های بسیار مشترکی می باشند. این ویژگی های مشترک به صورت زیر است:

    • تیره بودن رنگ سبز سنگ
    • شادابی سنگ
    • درخشش بسیار بالا

    همان گونه که بارها اشاره کرده ایم، استفاده از سنگ زمرد کلمبیا برای زیور آلات و ساخت جواهراتی منحصر به فرد و زیبا بسیار مناسب است. زیرا با استفاده از این سنگ می توان جواهراتی ساخت که در نوع خود کم نظیر بوده و چشمان را به خود خیره کند.

    همچنین باید بیان کرد که نوع تراش سنگ زمرد، تعداد و ابعاد سنگ ‌هایی زمردی که در ساخت زیور آلات و جواهرات مورد استفاده قرار می ‌گیرد و بعلاوه وجود سایر سنگ‌ های قیمتی نظیر الماس در کنار زمرد، سبب به وجود آمدن مدل های بسیار زیبایی از زیور آلات شده است.

    راهکارهای مناسب برای تشخیص زمرد کلمبیا:

    در دنیا و بازار کانی ها و گوهرها، سودجویان همیشه در حال فعالیت هستند و اگر شما نیز به دنبال سنگ های قیمتی هستید، باید با استفاده از راهکارهایی بسیار خاص، سنگ های اصل از سنگ های تقلبی را تشخیص داده و جواهراتی مناسب را برای خود تهیه فرمایید.

    نکته حائز اهمیت این است که به منظور شناخت زمرد کلمبیا مهم ‌ترین راهکاری که وجود دارد، این است که رنگ و مشخصات ظاهری آن توجه بسیاری داشته باشید.

     همان گونه که در بخش های گذشته اشاره کرده ایم ، زمرد کلمبیا رنگ سبز تیره دارد و در بعضی موارد نیز رنگ آن می ‌تواند ته ‌مایه آبی نیز داشته باشد. رنگ سنگ زمرد کلمبیا، به صورت معمول به شکل یک دست در تمامی بخش های سنگ توزیع می شود و همچنین از درخشش بسیار بالایی برخوردار است.

    می توان اذعان داشت که زمردهای کلمبیا ممکن است دارای اجزای ریز باشند با چشم غیرم سلح نیز قابل مشاهده باشند، بنابراین باید به مشخصات ظاهری سنگ ها توجه بسیار زیادی داشته باشد.

    با این وجود باید بیان کرد که تشخیص سنگ زمرد کلمبیا مانند سایر جواهرات گران ‌قیمت کار راحت و یا آسانی نبوده و برای خرید زیورآلاتی با این سنگ بهتر است به فروشگاه جواهر سنگ زمرد معتبر مراجعه کنید.

    به صورت کلی بهترین راهکار برای تشخیص زمرد اصل کلمبیا این است که این سنگ زیبا و منحصر به فرد را از فروشگاه های معتبر تهیه کرده و همچنین در این باره با مشاوران مشورت فرمایید. مجموعه کافه سیلور با ارائه بهترین و با کیفیت ترین گوهرها، در کنار شماست تا بتوانید انتخابی درست و منطقی داشته باشید.

    گوهر شناسان چگونه زمرد اصل کلمبیا را تشخیص می دهند؟

    این سوال یکی از پرسش های بسیار مهمی است که برای بسیاری از شما عزیزان به وجود می آید. باید بدانید که زمرد کلمبیا از معادن مختلف این کشور استخراج می ‌شود از کیفیت بسیار بالا و همچنین رنگ زیبایی برخوردار می باشند.

    با این وجود، زمردهای معدن موزو از سایر معادن موجود در کشور کلمبیا، از شهرت و محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار می باشد. علاوه بر این موضوع، تشخیص بهترین زمرد کلمبیا، تنها از گوهرشناسانان بسیار کار بلد، حرفه ای و خبره بر می آید که آن ها نیز بر اساس موارد ذکر شده در زیر، می توانند سنگ زمرد کلمبیا را مورد بررسی قرار دهند و تعیین کنند که آیا سنگ دارای کیفیت است یا خیر و بهترین نمونه ‌های زمرد کلمبیا را شناسایی می ‌کنند:

    • بررسی خود سنگ
    • با توجه به شناسنامه سنگ
    • بررسی میکروسکوپی آن
    • شفافیت یا پاکی سنگ
    • رنگ آن و...

     

     زمرد اصل کلمبیا

     

    با این وجود باید اشاره داشت که زمردهای کلمبیایی موجود در بازار که در ساخت انواع زیورآلات از جمله آویز و پلاک زمرد از آن ‌ها استفاده می ‌شود کیفیت بسیار خوبی دارند.

    فواید و ویژگی های سنگ زمرد کلمبیا:

    حال نوبت آن فرا رسیده است که در رابطه با فواید و ویژگی های سنگ زمرد کلمبیا اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شایان ذکر است که در اسلام و احادیث بزرگان اسلام، به حواص سنگ زمرد و استفاده از این سنگ بسیار زیبا و بی نظیر اشاره شده است.

    در اسلام بزرگان توصیه کرده اند که بهتر است بهره بردن از سنگ زمرد به صورت انگشتر باشد و مردان و زنان می توانند به راحتی از این سنگ استفاده کرده و از فواید و خواص بی نظیر آن بهره ببرند.

    شایان ذکر است که از جمله مهم ترین خواص و فواید این سنگ زیبا و گرانبها تسکین دادن ذهن و بدن امی باشد. بر این اساس در زیر به بررسی فواید و ویژگی های سنگ زمرد کلمبیا پرداخته ایم:

    1) سنگ زمرد، به عنوان یکی از سنگ های آرام بخش مشهور است

    2) این گوهر ناب و گرانبها از خاصیت انرژی بخشی بسیار بالایی برخوردار است

    3) یکی دیگر از خواص زمرد سبز استفاده از این سنگ برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری صرع است به ویژه برای کسانی که زمینه ارثی این بیماری در آن ها وجود دارد.

    4) سنگ زمرد کلمبیا می تواند در تنظیم کردن خواب و ایجاد یک خواب عمیق و راحت به افرادی که از بیخوابی رنج می برند، کمک شایانی نماید

    5) از دیگر خواص زمرد که بسیار به آن پرداخته شده ‌است، مفید بودن برای دستگاه گوارش می‌باشد.

    6) گذاشتن این سنگ بر روی چاکراهای خورشیدی مجاری کیسه صفرا را پاک و فعال می‌ کند و سبب تقویت معده و درمان زخم معده خواهد شد.

    7) استفاده ازاین نگین برای درمان خونریزی داخلی به ویژه اسهال خونی مفید می ‌باشد.

    8) استفاده از این سنگ می تواند آرامش روحی را برای شما به ارمغان بیاورد و تاثیر بسزایی در بهبود خلق و خوی افراد دارد.

    سخن پایانی:

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور سعی کردیم تا به بررسی فواید و ویژگی های سنگ زمرد کلمبیا بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین تشخیص زمرد کلمبیا اصل و تهیه آن به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت فرمایید.

     

    blog.comments
    Write a comment Close
    *
    blog.comments.onlyregisteredusersleavecomments