<
search
اردو
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    آموزش جامع ایچیموکو، چگونه با ایچیموکو طلا و نقره بخریم

    ایچیموکو چیست؟ — آموزش اندیکاتور ایچیموکو به زبان ساده

     

    اکنون نحوه عملکرد و استفاده از اندیکاتور Ichimoku Kinko Hyo یا به اختصار Ichimoku cloud (Ichi Cloud) را به عنوان یکی از روش های تحلیل تکنیکال به طور مفصل نحوه را توضیح خواهم داد.

    همچنین بهترین تنظیمات و استراتژی ها را با استفاده از Ichimoku در معاملات برای خواهم نوشت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه سیگنال های ایچیموکو را بخوانید و چگونه با ابر ایچیموکو معامله کنید و در نهایت سیگنال های کندل استیک ژاپنی را در سیستم معاملاتی ایچیموکو برای سرمایه گذاری و خرید و فروش شمش نقره و ساچمه نقره و طلا توضیح خواهم داد.

    سیستم ایچیموکو شامل مجموعه‌ای از شاخص‌های فنی است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت روند را نشان می‌دهد. ایچیموکو این کار را با گرفتن میانگین‌های متعدد و رسم آنها بر روی نمودار انجام می‌دهد.

    شاخص ایچیموکو توسط گویچی هوسودا، روزنامه نگار ژاپنی توسعه یافت و در اواخر دهه 1960 منتشر شد.

     

    اندیکاتور ایچیموکو چیست ؟

     

    اندیکاتور Ichimoku Cloud یکی از کامل‌ترین سیستم‌هایی است که می‌توانید در تحلیل تکنیکال پیدا کنید. این شاخص تلاش می‌کند تا جهت احتمالی قیمت را شناسایی کند. با ارائه جهت روند به معامله‌گر کمک می‌کند تا مناسب‌ترین زمان برای ورود و خروج از بازار را تعیین کند.

    سطوح حمایت و مقاومت قابل اعتماد و قدرت این سیگنال‌های بازار را به شما می‌دهد.

    می‌توان گفت در اغلب پلتفرم‌های معاملاتی فارکس از این شاخص استفاده می‌شود.

     

    ایچیموکو از چه قسمت‌‌هایی تشکیل شده است:

     

    Ichimoku Hinko Hyo یک شاخص حرکتی است که برای تشخیص جهت روند استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند سطوح حمایت و مقاومت دقیق را تعریف کند.

     شاخص Ichimoku Cloud از پنج جزء اصلی تشکیل شده است که سیگنال‌های معاملاتی قابل اعتمادی را در اختیار شما قرار دهد.

     آموزش ایچیموکو

    تنکان سن

     

    خط Tenkan-Sen که خط تبدیل نیز نامیده می‌شود که به عنوان خط آبی رنگی بر روی چارت نشان داده می‌شود.

    مقدار این خط ازمیانگین بالاترین قیمت بعلاوه پایین ترین قیمت برای ۹دوره ما قبل، تقسیم بر عدد ۲ بدست می‌آید.
[(9دوره بالاترین قیمت  + 9دوره پایین ترین قیمت)/2].

    تنکان سن روند کوتاه مدت و تغییرات آن را نشان می‌دهد. بسته به اینکه قیمت بسته شدن از کدام سمت به آن نزدیک شود، به عنوان سطح حمایت یا مقاومت نیز عمل می‌کند.

    معامله‌گران از سیگنال‌های Tenkan sen یا به اصطلاح خط تبدیل برای ورود به معاملات کوتاه‌مدت در همان ابتدای بازگشت روند یا بلافاصله پس از پایان اصلاح برای جمع کردن موقعیت‌های وارد شده در روند استفاده می‌کنند.

    آموزش ایچیموکو

     

    کیجونسن

    خط Kijun-Sen که خط پایه نیز نامیده و به رنگ قرمز بر روی چارت مشخص می‌شود.  مقدار این خط از میانگین بالاترین قیمت بعلاوه پایین ترین قیمت برای ۲۶دوره قبل تقسیم بر ۲ بدست می‌آید.

    [(26 دوره بالا ترین قیمت + 26 پایین ترین قیمت)/2].

    کیجون سن روند میان مدت و تغییرات آن را نشان می‌دهد. دوره کیجون سن طولانی‌تر از تنکان است، بنابراین قیمت به ندرت به این سطح می‌رسد. روند نیز به ندرت تغییر می کند.

    سیگنال های Kijun sen قوی‌تر هستند. معامله‌گران این خط را به عنوان یک خط حمایت یا مقاومت مستقل می‌بینند.

    آموزش ایچیموکو

     

    چیکو اسپن

    Chiou Span تاثیرات 26-دوره قبلی و گذشته قیمت را بر روند فعلی آن نشان می‌دهد. یعنی کندل‌های 26 روز گذشته (یا دوره زمانی مشخصی مثلا ساعت، روز، هفته) را در نظر گرفته و به صورت یک خط بر روی نمودار رسم می‌شود. چیکو اسپن به عنوان خط تاخیری نیز شناخته می شود و دنباله رو قیمت است.

    این خط نشان دهنده انحراف قیمت از مقادیر قبلی است. به عبارت دیگر، معامله‌گران به انحرافات قیمت از این خط نگاه می‌کنند تا بفهمند چه زمانی روند پایان می‌یابد و ممکن است اصلاح آغاز شود. بر این اساس، آنها تصمیم می‌گیرند که آیا باید از معاملات خارج شوند و می توانند برخلاف روند معامله کنند.

    آموزش ایچیموکو

     

    سنکو A

    Senkou Span A: مقدار این خط از محاسبه میانگین تنکنسن و کیجونسن در 26-دوره قبلی بدست می‌آید.

    این خط به دست آمده یکی از لبه‌های مرزی کومو را تشکیل می‌دهد که برای شناسایی سطوح حمایت و مقاومت در آینده نیز استفاده می‌شود.

    این دو خط همچنین می‌توانند به عنوان خطوط حمایت و مقاومت نمودار ایچیموکو عمل کنند. با این حال، عملکرد اصلی این خطوط، تشکیل ابر ایچیموکو است.

    بسته به اینکه کدام خط بالاتر است (Ichimoku Span A یا Spen B)، نشانگر ابری Ichimoku یک رنگ یا رنگ دیگر را در نظر می‌گیرد و قیمت احتمالی آینده را نشان می‌دهد.

    در تنظیمات نشانگر ابر ایچیموکو، می‌توانید دوره زمانی مورد نظر خود را برای خط پیشرو B تنظیم کنید.

    به نظر می‌رسد که خطوط Senkou Span A و Senkou Spen B  از سایر ابزارهای Ichimoku جدا هستند.

    آموزش ایچیموکو

     

    سنکو B

    Senkou Span B یا Leading Span B، نشان‌دهنده لبه مرزی دیگر کومو است و این خط نیز از محاسبه میانگین تنکنسن و کیجونسن در 52-دوره قبلی بدست می‌آید.

    به این معنی که بالاترین و پایین ترین قیمت در 52 کندل آخر را با یکدیگر جمع می زنند و عدد بدست آمده بر دو تقسیم می شود.

     سنکو B در 26 کندل جلوتر از کندل قیمت فعلی بر روی چارت ترسیم می‌شود.

     

    ابرکومو چیست؟

     

    Ichimoku Clouds این اصطلاح اشاره به همان اندیکارتور ایچیموکو دارد و فضای بین خط پیشرو A و خط پیشرو B را ایجاد می‌کند که به عنوان مهمترین بخش ایچیموکو محسوب می‌شود.

    این دو خط پیشرو با تغییر موقعیت در 26 دوره بعدی و رو به جلو، آینده قیمت را پیش بینی می‌کنند. به همین دلیل به آنها خطوط پیشرو نیز می‌گویند.

    فاصله بین سنکو A و سنکو B را ابرهای کومو می‌گویند. ابرها می‌توانند به سمت بالا یا پایین بروند، رنگ ها نشان‌دهنده روند حاکم بر بازار است.

    اگر Senkou A بالاتر از Senkou B باشد، نشان دهنده سیگنال خرید قوی است و روند صعودی می‌شود.

    اگر Senkou A زیر Senkou B باشد، منطقه نشان دهنده روند نزولی و سیگنال فروش قوی است.

    نمودار ابری ایچیموکو می‌تواند روندهای بلندمدت قیمت و سیگنال های معاملاتی را پیش بینی کند. اگر قیمت در حال حاضر بالای ابر کومو باشد ، مربوط به سیگنال خرید است. اگر قیمت زیر ابر باشد، بر این اساس سیگنال فروش اتفاق می‌افتد.

    مناطق پر شده نشان دهنده سطوح حمایت و مناطق مقاومت برای یک روند بلند مدت است.

    به عنوان مثال، در نمودار زیر سیگنال افزایش قیمت وجود دارد.

     

    اعداد مهم در ایچیموکو چه هستند

     

    مبنای محاسبات فرمول اجزای مختلف ایچیموکو بر پایه اعداد ، ۲۶ و ۵۲ است که به صورت پیش فرض بر روی نمودار قابل تنظیم است.

    سیستم ایچیموکو با این اعداد بسیار دقیق عمل می‌کند. در بسیاری از موارد نیز از آنها به عنوان اعداد طلایی ایچیموکو نیز یاد می‌کنند.

    البته هر یک از تریدرها بنا بر سلیقه و همچنین نوع استراتژی خود می‌توانند این اعداد را تغییر دهند اما توصیه می‌شود برای بدست آوردن نتایج مطلوب از اعداد اصلی استفاده نمایند زیرا این اعداد کارایی خود را در نمودارهای مختلف از انواع کالا یا دارایی ثابت کرده‌اند.

    از این اعداد می‌توان در تحلیل زمانی ایچیموکو برای تشخیص نقاط قدرتمند نیز استفاده نمود. اعداد 9و17و26و35و52 از جمله این اعداد هستند. اما عدد 9 و عدد 26 و عدد 52 بیشترین میزان کاربرد را در سیستم ایچیموکو دارد.

    این اعداد کندل‌های قیمتی را به خوبی مشخص می‌کنند که در نتیجه تخمین تغییر زمانی قیمت با دقت بیشتری صورت می‌گیرد.

     

    کاربرد ایچیموکو چیست ؟

     

    در این مقاله جنبه های فنی محاسبه اجزای ایچیموکو مطالعه و بررسی شد. حالا، نوبت به نحوه استفاده از Ichimoku Cloud است و بیایید ببینیم که این خطوط برای چه استفاده می شوند و به چه معنا هستند.

    همانطور که می‌دانید این شاخص در بسیاری از پلتفرم‌های معاملاتی از جمله فارکس استفاده می‌شود و کاربردهای زیادی نیز دارد. از جمله این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    ابر ایچیموکو به عنوان یک استراتژی برای معاملات در نظر گرفته می‌شود.

    توسط آن می‌توان سیگنال‌های روندی و حرکتی قیمت را نیز پیش‌بینی نمود.

    از طرفی سطوح حمایت و مقاومت نیز توسط آن شناسایی می‌شوند.

    این شاخص سیگنال‌های قدرت را نیز ارائه می‌کند که در این صورت شناسایی صعودی و نزولی بودن روند بازار نیز امکان‌پذیر است.

    بنابراین می‌توان گفت اندیکاتور ایچیموکو برای تشخیص روند بازار، تعیین حرکت بازار، شناسایی سطوح حمایت و مقاومت و بسیاری از موارد دیگر به کار می‌رود.

    حالا می توانید نگاهی کوتاه به نمودار داشته باشید و عملکرد قیمت آتی و همچنین موقعیت قیمت را نسبت به سطوح حمایت و مقاومت مشاهده نمایید و در نهایت با دنبال کردن الگوهای مناسب و شناسایی نقاط ورود و خروج، معاملات خود را انجام دهید.

     

    چگونه با استفاده از ابر کومو روند بازار  را شناسایی کنیم؟

     

    معمولا در دوره های زمانی بلند مدت با استفاده از مناطقی که با سایه پر شده اند، ابرهای کومو تعریف می شوند یا مشخص می شوند.

    اگر قیمت در زیر ابرکومو حرکت کند ،روند نزولی است و سیگنال نزولی صادر می شودند. اما اگر تیک تیک قیمت در نمودار در بالای ابر قرار گیرد در نتیجه با سیگنال خرید قوی روبرو می شوید و روند بازار رو به افزایش است.

    رنگ ابرکومو نیز بسیار مهم است. ابر بنفش به این معنی است که قیمت به زودی کاهش می یابد و ابر نارنجی نشان دهنده سیگنال خرید قوی و همچنین افزایش قیمت خواهد بود.

    یک موقعیت عالی برای ورود به معاملات خرید زمانی است که حرکت قیمت در بالای ابر نارنجی صورت گیرد.

    اما وقتی قیمت در داخل ابر کومو قرار می گیرد به این معنی است که روند واضحی وجود ندارد.

    آموزش ایچیموکو

     

    معمولا روند بازار در میان مدت با خط کیجونسن (خط پایه) و روند کوتاه مدت با خط تبدیل یا تنکانسن مشخص می شود.

    این خطوط اساسا میانگین متحرک های رایج هستند، اما محاسبه آنها متفاوت است. آنها میانگین بالاترین نقاط و پایین ترین نقاط در یک زمان خاص هستند.

    در میان تریدرهایی که با ابر ایچیموکو معامله می‌کنند، نظری وجود دارد که می گوید خط تبدیل و خط پایه دقیق‌تر از EMA‌های (میانگین متحرک ها)معمولی هستند.

    همچنین شما باید جهت این خطوط و زاویه آنها  را ارزیابی و بررسی کنید. هرچه زاویه بیشتر خطوط یا به اصطلاح شیب بیشتر باشد، روند نیز قوی تر است.

    هنگامی که دو خط کیجونسن و تنکانسن افقی هستند، منطقه در موقعیت اشباع بازار است.

    آموزش ایچیموکو

     

    از آنجایی که این اندیکاتور فنی یک شاخص پیشرو محسوب می شود، می توان از آن برای پیش بینی وضعیت بازار دوره های زمانی میان مدت و بلندمدت استفاده نمود.

    موقعیت های پیش‌بینی‌شده ابرهای کومو در آینده، سرنخ‌هایی در مورد حرکات احتمالی روند خواهند داد.

    تصاویر زیر نمونه هایی از این پیش بینی ها را نشان می دهد:۸

     آموزش ایچیموکو

     

    نقش ایچیموکو به عنوان سطوح حمایت و مقاومت چگونه است؟

     

    احتمالا تمامی خطوط Ichimoku، به جز خط Chikou، می توانند به عنوان سطوح حمایت و مقاومت مهم عمل کنند. آنها اطلاعات بسیار دقیقی را در رابطه با ابر کومو ارائه می دهند.

    البته به یاد داشته باشید که منحنی تبدیل معمولا ضعیف عمل می کند در حالی که خط کیجونسن قویتر عمل کرده و و مهم تر است.

    منحنی های پیشرو سنکو A و سنکو B سطوحی  کلیدی هستند که می‌توانند قوی‌ترین سیگنال‌های معاملاتی را صادر نمایند و در برخی از موارد نیز خود ابرکومو به عنوان یک سطح حمایتی و یا مقاومتی در نظر گرفته می‌شود.

     

    بهترین تنظیمات اندیکاتور ایچیموکو

     

    در ادامه تنظیمات  پارامترها و مقادیر شاخص Ichimoku را وارد به صورت زیر وارد نمایید:

    دوره زمانی تنکان سن  (مقدار پیش فرض برابر با عدد 9 است).

    دوره  زمانی کیجونسن (مقدار پیش فرض برابر با عدد  26است).

    سنکو پیشرو دوره زمانی  Span B (مقدار پیش فرض برابر با عدد  52 است).

    آموزش ایچیموکو پیشرفته



    در حال حاضر اعداد مذکور بهترین تنظیمات پیش‌فرض برای استفاده از ابر کومو است و کاملاً مؤثر عمل می کند. بنابراین من به مبتدیان توصیه می‌کنم آنها را تغییر ندهند. هنگامی که اصل کار این ابزار را مطالعه می کنید، می توانید پارامترها و مقادیر آن را آزمایش کنید.

    در اصل، گویچی هوسودا، هنگام توسعه این اندیکاتور، به بازار سهام ژاپن و روزهای کاری ژاپن اشاره کرده است  که در آن زمان شش روز در هفته بوده است. بنابراین، او یک دوره 1.5 هفته ای را برای خط تبدیل یا کینجونسن در نظر گرفته است.

    دوره زمانی  26 در ابتدا به معنای تعداد روزهای کاری در یک ماه بود و دوره زمانی  52 تعداد هفته ها در یک سال بوده است.

    همچنین می توانید مقادیر این سیستم را با توجه به شرایط فعلی تنظیم کنید:

    تنکانسن = 5

    کیجونسن = 20

    سنکو B = 52

    در نتیجه، داده‌ها به صورت پویاتر تغییر می‌کنند، اما این شرایط همیشه بهترین انتخاب نیست. به هر حال، شما باید پارامترهای تغییر یافته را تست کنید و آنها را با مقادیر پیش فرض مقایسه کنید. فقط پس از آن، شما می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید.

     

    نحوه عملکرد ابر ایچیموکو در بازار فارکس: سیگنال‌ها و استراتژی‌ها

     

    اندیکاتور ایچیموکو به معامله‌گر اجازه می‌دهد تا رویکردی جامع برای تحلیل روند فعلی بازار در زمان کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد و همچنین سبک معاملاتی خود را تقویت کند.

    بنابراین، با استفاده از ابر ایچیموکو، می‌توانید یک استراتژی معاملاتی فارکس بسازید که در هر بازه زمانی با موفقیت کار کند.

    اگر می‌خواهید در فارکس با سیستم ابری Ichimoku معامله کنید، باید در نظر داشته باشید که سیگنال‌های معاملاتی زیادی وجود دارد. من بهترین استراتژی‌های معاملاتی Ichimoku و نحوه تفسیر سیگنال‌های را پوشش خواهم داد. و همچنین نحوه استفاده از ابرکومو را به عنوان یک استراتژی تجاری نشان خواهم داد.

    یادگیری و درک ارتباط میان قیمت و ابرکومو به سادگی امکانپذیر است و با توجه به چند اصل ساده می توانید سیگنالهای خرید و فروش را شناسایی کنید:

    ابر نارنجی رنگ کومو نشان دهنده روند صعودی است.

    هنگامی که کندل ها بالاتر از ابرکومو قرار بگیرند، به این معنی است که حرکت روند صعودی خواهد بود.

    اگر ابرکومو زیر کندل ها قرار داشته باشد به عنوان سطوح حمایتی عمل می کند.

    اگر ابرکومو یاسی رنگ باشد نشان از روند نزولی بازار است.

    هنگامی که کندل ها پایین تر از ابرکومو قرار بگیرند، به این معنی است که حرکت روند نزولی خواهد بود.

    اگر ابرکومو بالای کندل ها قرار داشته باشید به عنوان سطوح مقاومتی عمل می کند.

    اگر حرکت قیمت در فضای ابری کومو در نوسان باشد، نمی توانید آن را به عنوان ناحیه معاملاتی حساب کنید.

     

    الگوهای خطوط تنکانسن و کیجونسن

     

    تریدرها معمولا سیگنال‌های تولید شده توسط Tenkan (خط تبدیل) و Kijun خط (خط پایه) را به دو صورت در نظر می‌گیرند:

    وقتی خطوط از یکدیگر عبور می‌کنند یعنی به صورت متقاطع یکدیگر را قطع می کنند.

    هنگامی که خطوط در یک جهت قرار دارند.

    تنکان سن / کیجون سن کراس

    وقتی خط تبدیل یا تنکانسن از خط کیجون به سمت بالا عبور می کند، یک الگوی متقاطع مانند صلیب طلایی وجود دارد. این الگو نشان دهنده یک سیگنال خرید است.

    وقتی خط Tenkan از Kijun به سمت پایین و به صورت نزولی عبور می‌کند، یک الگوی متقاطع برعکس وجود دارد. این الگو سیگنال نزولی قوی فروش را صادر می‌کند.

    آموزش تخصصی ایچیموکو

     

    براساس وضعیت بازار، الگوهای فوق احتمالا نشان دهنده ادامه یا اصلاح روند است. اما ممکن است که آنها سیگنالهای قوی نباشند. بنابراین، من معاملات را براساس الگوهایی که با روند کلی بازار مطابقت دارد، توصیه می‌کنم.

    زمانی که روند بازار در حال اصلاح است برای معامله کردن باید سیگنال‌های تایید کننده دیگری وجود داشته باشد.

    الگوی هم ترازی کیجون و تنکان

    هنگامی که دو خط Kijun و Tenkan در یک جهت همسو می شوند به این معنی است که روند فعلی در بازه زمانی میان مدت یکسان است که می تواند نشان دهنده ورود به یک معامله باشد.

    در چنین شرایطی که دو خط تنکانسن و  کیجونسن همتراز هستند و شما می خواهید در بازه زمانی بلند مدت با روند فعلی وارد معامله شوید، بهتر است که تجزیه و تحلیل بیشتری انجام دهید یعنی لازم است که نشانه های تایید بیشتری برای خرید یا فروش پیدا کنید.

    شما می توانید بلافاصله پس از شروع یک حرکت در روند فعلی بازار، هنگامی که خطوط در همان جهت قرار گرفتند، وارد معامله شوید.



    کندل های ژاپنی در سیستم معاملاتی فارکس ایچیموکو

     

    کارشناسان حرفه‌ای معتقدند که استفاده از تحلیل‌های تکنیکال کندل‌های ژاپنی هنگام معامله با سیستم ایچیموکو بسیار اهمیت دارد.

    بدون تجزیه و تحلیل الگوهای تولید شده توسط کندل‌های ژاپنی، احتمال موفقیت آمیز بودن معاملات بر اساس استراتژی ایچیموکو حدود 60 تا 70 درصد خواهد بود. با این حال، اگر تریدرهای حرفه ای از تجزیه و تحلیل کندل‌های ژاپنی به عنوان یک فیلتر اضافی استفاده کنند، می‌توانند شانس موفقیت خود را به 80 % یا حتی بیشتر برسانند.

    در اینجا، استراتژی معاملات ایچیموکو پیچیده تر می‌شود و شما باید برخی از سیگنال ها را از دست بدهید. با این حال، اگر تحلیل کندل استیک را تمرین کنید، به نتایج بهتری دست خواهید یافت زیرا میزان Stop loss را به صورت بالقوه کاهش می‌دهید، نقطه های  ورودی را به صورت دقیق‌تری شناسایی کرده و به موقع از معاملات خارج می‌شوید.

    من توصیه می‌کنم ایده‌های خود را در مورد استراتژی‌های معاملاتی برای خرید یا فروش سهام و یا ارزها در هر سیستم Ichimoku با استفاده از سیگنال‌های ارائه شده توسط کندل استیک ساده تأیید کنید.

    همچنین می‌توانید از الگوهای پرایس اکشن نیز استفاده کنید. برای درک بهتر حرکت قیمت، لازم نیست همه الگوها را یاد بگیرید و معامله کنید.

    یادگیری سه یا پنج الگوی رایج کافی است و البته مشروط بر اینکه اغلب از آنها استفاده کنید. از این گذشته، یک اندیکاتور ابزار کمکی برای درک بهتر حرکت قیمت محسوب می‌شود و توجه به نمودار قیمت همیشه مهمتر است. تنها حرکت قیمت بر روی چارت نشان‌دهنده وضعیت واقعی بازار است.

     

    استراتژی معاملاتی ایچیموکو

     

    اجازه دهید یک مثال واقعی از معامله با اندیکاتور ایچیموکو را مورد بررسی قرار دهیم.  همانطور که می دانید Ichimoku نوعی سیستم معاملاتی مستقل است. بنابراین، ما از هیچ اندیکاتور یا ابزار تحلیلی دیگری استفاده نخواهیم کرد. ما باید طبق سیگنال های توضیح داده شده در مقاله معامله کنیم.

    در این مقاله یک استراتژی تجاری ساده Ichimoku mq4 را  به شما نشان می‌دهیم. این استراتژی معاملاتی برای دوره زمانی میان مدت در نظر گرفته شده است، بنابراین ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا معاملات شما تا زمانی که سود حاصل شود، به همین صورت باقی بماند.

    شرایط اولیه شامل موارد زیر است:

    از آنجایی که ایچیموکو یک شاخص تشخیص روند است، ما فقط با روند بلندمدت معامله می‌کنیم که با رنگ ابرکومو مشخص می‌شود.

    ابر نارنجی سیگنال‌های خرید و نقاط ورود را صادر می کند و ابر بنفش یک سیگنال فروش قوی ایجاد می‌کند.

    به یاد داشته باشید که Stop loss یا حد ضرر نباید از حد معقول تجاوز کند. اگر بیشتر از ATR هفتگی باشد، وارد چنین معامله‌ای نخواهیم شد. قرار است در یک بازار آرام معامله کنیم. این بدان معناست که به دنبال حرکت‌های شدید قیمت در نمودار روزانه، باید منتظر لحظه‌ای باشیم که بازار به حالت عادی باز گردد.

    پس از اینکه قیمت حرکت کرد و در نمودار روزانه به موقعیت قابل توجهی رسید، باید معامله را به نقطه سر به سر ببریم.

    یک حد ضرر یا فراتر از کیجون سن و تنکان سن یا فراتر از ابرکومو تنظیم می‌شود که بر اساس آن به نقطه ورودی نزدیکتر است.

    نسبت ریسک / ریوارد (پاداش) همیشه 2/1 خواهد بود. بنابراین، سود بالقوه دو برابر بیشتر از ضرر احتمالی است. این امر تعیین میزان سود مورد نظر را آسان‌تر می‌کند.

    تصویر زیر، نشان‌دهنده موقعیت طلا (XAUUSD) در 27 دسامبر 2019 با استفاده از سیستم معاملاتی ایچیموکو است. همه تنظیمات سیستم استاندارد هستند.

    در تصویر زیر می‌بینید که نمودار، یک الگوی متقاطع طلایی برای خرید در 12-13 دسامبر ترسیم کرده است. با این حال، ابرکومو یک سیگنال فروش قوی را نشان می‌دهد که به سمت یک روند نزولی بلندمدت هدایت می‌شود.

    انتظار می‌رود تا زمانی که ابرکومو نارنجی شود، یعنی روند بلندمدت افزایش یابد.

    معامله طلا با ایچیموکو

     

    مدتی بعد، مومنتوم قیمت از بالاترین حد قابل توجهی عبور می‌کند، سپتامبر 2019 در چنین شرایطی بایستی معامله را به نقطه سر به سر ببرید.

    استراتژی حرفه ای ایچیموکو

     

    در روز بعدی، معامله با سود برداشت بسته می‌شود.

    آموزش تخثثی و حرفه ایچیموکو

     

    بر اساس نمودار ایچیموکو،  شش هفته دیگر می توانیم وارد معامله بعدی طلا شوم. با توجه به ابر نارنجی، یک روند صعودی بلندمدت پرقدرت وجود دارد. یک صلیب طلایی در 14 فوریه تشکیل می‌شود. در اینجا می‌توانید یک موقعیت خرید باز کنید.

    ایچیموکو و طلا

     

    قیمت حرکت می‌کند و از بالاترین سطح محلی عبور می‌کند، در اینجا باید معامله را به نقطه سر به سر ببرید.

    ایچیموکو تخصصی



    چند روز بعد، معامله با برداشت سود بسته می شود.

    آموزش ایچیموکو رایگان

     

    اکنون، نمونه‌هایی از نوسانات شدید بازار را به شما نشان می‌دهیم . طبق قانون 2 سیستم معاملاتی، ما نباید در یک بازار بسیار نوسان وارد معاملات شویم، زیرا حد ضرر از میانگین تغییر قیمت های بسته شدن هفتگی بیشتر است.

     700-800 مقدار بسیار بالایی برای حد ضرر است. تا زمانی که بازار به ثبات برسد، انتظار خواهیم داشت.

    ایچیموکو و نقره

     

    بعد از برگشت مجدد روند در دوره زمانی بلندمدت، دوباره معامله دیگری را از دست می دهیم. قیمت به سطوح قیمتی که در دوره فوریه تا مارس 2019 ثبت شده بود باز می‌گردد. در اینجا، نباید وارد معامله شوید زیرا میزان حد ضرر احتمالی مناسب نیست.

    آموزش ایچیموکو در کافه سیلور

     

    بعد از گذشت سه ماه انتظار، می توانیم وارد معامله بعدی در روند صعودی بلند مدت بشویم.

    آموزش ویژه ایچیموکو

     

    این معامله نیز با سود برداشت بسته می‌شود.

    آموزش ایچیموکو

     

    همانطور که می‌بینید، انتخاب ابرایچیموکو  به عنوان استراتژی معاملاتی بسیار ساده است.

    ما در اینجا یک استراتژی معاملاتی ساده بر اساس دو سیگنال ایچیموکو، الگوهای متقاطع طلایی و صلیب مرده را به شما نشان دادیم. این سیگنال ها باید با روند جهانی در حال انجام مطابقت داشته باشند، زیرا ایچیموکو قبل از هرچیزی  یک شاخص تشخیص روند است.

    اگر می خواهید وارد معاملات بیشتری شوید، باید سایر الگوهای ایچیموکو را نیز یاد بگیرید و ابزارهای مالی بیشتری را مورد مطالعه قرار داده و سپس از آنها در معامله استفاده کنید.

    مهمترین قانون این است که نباید در مقابل روند و زمانی که نوسانات بازار بسیار زیاد است وارد معاملات شوید. بهتر است مدتی صبر کنید و حتی ممکن است که یک معامله را از دست بدهید. زیرا اگر ریسک مورد نظر شما غیرمنطقی باشد احتمال ضرر بسیار زیادی برای شما وجود دارد.

     

    نتیجه گیری و نظر معامله گر ایچیموکو کینکو هیو

     

    استراتژی ابری Ichimoku پیچیده‌ترین ابزار در میان شاخص‌های فنی استاندارد است و در اکثر پلتفرم‌های معاملاتی از آن استفاده می شود و البته رایگان بودن این شاخص یکی از مزیت های برجسته آن، محسوب می‌شود.

    اگرچه خواندن سیگنال‌های ایچیموکو پیچیده به نظر می‌رسد، اما هر تریدری می‌تواند با بررسی دقیق‌تر و تمرین بیشتر، اندیکاتور ایچیموکو را درک کند و در نتیجه احساسات بازار را نیز به خوبی خواهد فهمید.

    البته به همه معامله‌گران توصیه می‌شود  این ابزار فنی قدرتمند را مطالعه و در معاملات به صورت عملی استفاده کنند. زیرا این ابزار اساساً این یک استراتژی معاملاتی کامل است که برای همه سرمایه گذاران مناسب است. معاملات با روند، ثابت و معاملات را در اصلاح در نظر می‌گیرد.

    اگر تازه کار هستید، به شما توصیه می‌کنم که مطالعه اندیکاتور ایچیموکو و استراتژی‌های معاملاتی را با استفاده از یک روند بلند مدت شروع کنید. وقتی این مرحله را طی کردید و تجربه معاملاتی بیشتری کسب کردید، می‌‎توانید الگوهای دیگری را نیز به کار بگیرید.

    فراموش نکنید که ایده های معاملاتی خود را برای خرید یا فروش با الگوهای کندل استیک  تأیید کنید. در این صورت شما می توانید در هنگام تصمیم گیری در مورد معاملات، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و نسبت پاداش/ریسک بهتری داشته باشید.

    به یاد داشته باشید استفاده از استراتژی پرایس اکشن فارکس زمانی که ورودی‌ها را در سطوح کلیدی در نظر می‌گیرید به شما کمک می‌کند تا سود نهایی را افزایش دهید.

    افزایش مهارت و همچنین تسلط بر سیستم ایچیموکو ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما بدیهی است که ارزش مطالعه را دارد، زیرا زمانی که یاد بگیرید از تمام ظرفیت‌های اندیکاتور ایچیموکو استفاده کنید، شانس برنده شدن حدود 80٪ بیشتر است.