<
search
اردو
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    مشاوره خرید موزانایت !

    معرفی سنگ موزانایت

    این سنگ در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارد که نمونه طبیعی آن معمولا کمیاب است و به راحتی یافت نمی‌شود؛ اما فرمول شیمیایی آن به شکلی است که قابلیت ساخته شدن در آزمایشگاه‌ها را دارد و همین مسئله باعث به صرفه شدن قیمت سنگ‌های موزانایت شده است. موزانایت یک سیلیکون کاربید است و از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ الماس دارد. این سنگ درخشنده بار اول در فرانسه کشف شد و پس از اینکه برای دومین بار در کشور روسیه یافت شد، به سنگ موزانایت روسی مشهور شد. نمونه‌ای از سنگ موزانایت بی رنگ است؛ اما این سنگ در رنگ‌های سبز، زرد، آبی و سیاه نیز وجود دارد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند و همواره با تعداد زیادی تقاضا از طرفداران خود روبرو هستند.

    مشخصات سنگ موزانایت

    این سنگ که جزو سنگ‌های قیمتی به حساب می‌آید، ظاهری روشن و شفاف دارد. رنگ‌های این سنگ می‌تواند سبز و زرد باشد که در اکثر موارد موزانایت به صورت بی‎رنگ وجود دارد. موزانایت بی‌رنگ که به آن موزانایت سفید هم گفته می‌شود گران‌ترین قیمت را در بین انواع موزانایت دارد. این سنگ همانند الماس درخشندگی چشم‌گیری دارد و به همین جهت در ساخت انواع زیورآلات از آن استفاده می‌شود. سختی سنگ موزانایت 9.25 است که در بین سنگ‌های موجود در جهان، سختی قابل توجهی محسوب می‌شود و این خود یکی از دلایل اهمیت این سنگ است.
    همان‌طور که در بخش سنگ موزانایت چیست گفته شد، به کمک شناخت ساختار این سنگ، امروزه کریستال موزاناییت به صورت آزمایشگاهی تولید می‌شود و کلیه خواص و ویژگی‌های ظاهری این سنگ، در نمونه هایی که در لابراتورها ساخته می‌شود،  نیز یافت می‌شود. از آنجا که سنگ موزانایت استخراج نمی‌شود و در این آزمایشگاه‌ها ساخته می‌شود می‌توان منشا و محل تولید آن را شناسایی کرد. هم‌چنین به دلیل ردپای کربنی کمی که ساخت موزانایت در آزمایشگاه، به جا می‌گذارد، این سنگ علاوه بر ویژگی‌های شاخص خود از لحاظ زیست‌محیطی نیز طرفداران خود را دارد.

    ساختار کریستالی موزانایت بسیار شبیه به الماس است، با نوع مشابهی از قید های هم ظرفیت، همین باعث شده که موزانایت کاملا قوی شود و قادر به ایستادگی در برابر فشارهای جدی باشد.

    در ظاهر، موزانایت خیلی شبیه به الماس است و با چشم غیر مسلح کاملا می تواند سخت جلوه دهد تا تفاوت آنرا بگوید.

    سنگ موزانایت در گروه سنگ‌های با ارزش و زیبا قرار دارد. در‌ واقع تعداد بسیار اندکی از اشخاص هستند که بسته به سلیقه شخصی خود ممکن است نسبت به جواهرات ساخته شده از موزانایت علاقه نشان ندهند؛ زیرا جواهراتی که در طراحی آن‌ها موزانایت بکار رفته است بسیار درخشنده هستند و دست کمی از سنگ الماس ندارند.

    اگر از طرفداران سنگ‌های قیمتی به ویژه الماس‌ها هستید و بودجه خرید آن‌ها را ندارید، پیشنهاد می‌شود در ادامه این متن با ما همراه باشید تا کارشناسان کافه سیلور به بیان ویژگی‌های لازم از سنگ‌های موزانایت بپردازند و راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

    می‌توان گفت  داشتن یک موزانایت طبیعی یک اتفاق نادر است و اکثر سنگ‌های موزانایت موجود در بازار، در آزمایشگاه شکل گرفته‌اند. درخصوص کم‌یابی این سنگ باید گفت بزرگ‌ترین موزانایت طبیعی یافت‌شده، تنها حدود 4 میلی‌متر طول داشت و این خود نشان‌دهنده این است که این سنگ علاوه بر این که منابع زیادی ندارد، بلکه در مناطقی که در آن موجود هست نیز به مقدار بسیار کمی یافت می‌شود.

    الماس موزانایت چیست؟

    به دلیل شباهت بسیار زیاد موزانایت به سنگ الماس به آن الماس موزانایت هم گفته می‌شود. اما درواقع در طبیعت چیزی به نام الماس موزانایت وجود ندارد، چون الماس و موزانایت دو سنگ مجزا هستند. با این حال موزانایت به این ترکیب اسمی نیز شناخته شده است و افراد زیادی هنگام خرید یا جستجو برای این سنگ از عبارت الماس موزانایت استفاده می‌کنند.

    الماس روسی موزانایت چیست؟

    همان‌طور که در قسمت‌های قبلی مقاله سنگ موزانایت چیست گفته شد، تا مدت‌ها دانشمندان نسبت به وجود سنگ موزانایت در سایر قسمت‌های زمین مردد بودند و پس از مدتی کم‌کم نشانه‌هایی از وجود این سنگ در مناطق دیگر پیدا شد. یکی از این مناطق که نقطه عطفی در پذیرش وجود موزانایت بود، معدنی در روسیه بود. 

    تشخیص موزانایت

    برای تشخیص موزانایت، باید ابتدا به این توجه داشت که می‌خواهیم موزانایت را از چه سنگی تمییز دهیم. از آن‌جا که موزانایت بیشتر از هر سنگی به الماس شبیه است، برای تشخیص موزانایت از الماس مواردی در قسمت تفاوت بین الماس و موزایانت مطرح شد که به کمک آن‌ها می‌توان موزانایت را تشخیص داد. البته باید گفت بعضی از افراد به خصوص در خارج از کشور تسترهایی دارند که به کمک آن موزانایت را از الماس تشخیص می‌دهند.
    یکی از روش‌های کار این تسترها بررسی انتقال الکتریسته است تا تفاوت موزانایت و الماس مشخص گردد. از آنجا که تشخیص موزانایت از الماس کار دشواری است و از طرفی در کشور ما ممکن است این ادوات آزمایش وجود نداشته باشد و یا خرید آن به صرفه نباشد، برای این که تشخیص موزانایت باید از افراد خبره کمک گرفت و اگر قصد خرید یک موزانایت را دارید حتما به افراد و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. هر چند شما اکنون با اطلاع از این که سنگ موزانایت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، می‌توانید خریدی آگاهانه را تجربه کنید

    خواص سنگ موزانایت

    به راستی خواص سنگ مورانایت چیست؟ اعتقاد به خواص وآثار سنگ‌ها قدمتی طولانی دارد و در بسیاری از ادیان و آیین‌ها از سنگ ها برای شفابخشی یا دفع شر و انرژی‌های منفی استفاده می‌شده است. سنگ مزانایت نیز مانند بسیاری از سنگ‌های قیمتی دارای خواص روحی و جسمی فراوانی است و برای کسانی که به خواص سنگ‌ها باور دارند این خواص می‌تواند جالب توجه باشد.

    جواهرات موزانایت علاوه بر زیبایی، خواص بسیاری نیز دارند که مهم‌ترین آن‌ها خاصیت پاک کنندگی روح است که به اصطلاح با عنوان تطهیر روح هم نیز یاد می‌شوند. 
    نکته جالب و حائز اهمیت در جواهرات ساخته شده با سنگ موزانایت این است که این جواهرات علاوه بر زینت بخش بودن خواص درمانی جسمی و روحی هم نیز دارند و در واقع خرید و استفاده روزانه از آن‌ها، پرتاب یک تیر و زدن چند نشان است. اولین خاصیت این سنگ‌ها این است که می‌توانند مانند سنگ کهربا روح انسان را از انرژی‌های منفی پاک کرده و در درمان افسردگی‌ها موثر باشند؛ همچنین نیز قابلیت دارند که قدرت چاکرا‌ها را افزایش داده و برای افراد شانس بیاورند.

    از دیگر ویژگی‌های سنگ موزانایت پایدار بودن درخشندگی آن است. موزانایت به دلیل ساختار، سختی و مقاومت بالای خود در طول زمان درخشش و جلای خود را از دست نمی‌دهد و همیشه درخشان و روشن باقی خواهد ماند و این یک خاصیت بسیار مهم و جذاب است.

    از خواص سنگ موزانایت این است که بر آگاهی مالک تأثیر می گذارد. از خواص سنگ موزانایتاین است  قادر است در دوره های دشوار زندگی صاحب خود راحمایت کند وآرامش را به ارمغان بیاورد. 
    از دیگر خواص سنگ موزانایتاین است که  ترس های غیر ضروری را از بین می برد و باعث می شود تا هنگام انتخاب جهت فعالیت برای دستیابی به اهداف قاطعیت ایجاد کند. 
    این ماده معدنی انرژی مثبت را با صاحب خود به اشتراک می گذارد و می تواند به عنوان طلسم در برابر چشم بد عمل کند
    هم‌چنین به همراه داشتن این سنگ برای افزایش اعتماد به نفس و انرژی‌های مثبت کاربرد دارد.

    از دیگر خواص سنگ موزانایت این است این سنگ برای بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق نیز مفید در نظر گرفته می‌شود.

    از جمله مواردی که در رابطه با خواص معنوی سنگ موزانایت قابل توجه است آن است که به دلیل این که اولین بار سنگ موزانایت در جایی پیدا شد که دچار برخورد شهاب سنگ شده بود، عده‌ای معتقدند همراه داشتن این سنگ برای آن‌ها ارتباطی قوی با آسمان و کیهان ایجاد می‌کند.

    خواص درمانی موزانایت مشابه سنگ زمرد است که برای افزایش شانس و سلامتی قلب کاربرد دارد.

    برای بیمارانی که مشکل جسمی و روحی و حتی افسردگی حاد دارند، سنگ موزانایت مفید می باشد.

    پیشنهاد می‌شود اگر از معتقدان انرژی سنگ‌ها و سیارات هستید خرید این سنگ را در اولویت خرید خود قرار دهید و از استفاده آن لذت ببرید. از دیگر خواصی که برای سنگ موزانایت می‌توان نام برد، بحث سلامت قلب انسان است که همین عامل برتری این سنگ را نسبت به نمونه‌های دیگر اثبات می‌کند. بهتر است این سنگ خاص را در زمان مدیتیشن و ملاقات‌های جدید استفاده کنید تا انرژی‌های مثبت و قلبی را برای خود به ارمغان بیاورید.

    تفاوت سنگ موزانایت با سنگ الماس

    تا این قسمت از مقاله سنگ موزانایت چیست دریافتید که الماس و موزانایت شباهت بسیار زیادی با هم دارند طوری که با چشم غیرمسلح کاملا یکسان به نظر می‌رسند. با این حال، تفاوت‌های مشخصی هم دارند که اطلاع از آن‌ها به تشخیص تفاوت این دو سنگ قیمتی کمک می‌کند.
    تفاوت‌های طلا و جواهر معمولا راحت مشاهده می‌شوند اما با مشاهده ظاهر سنگ موزانایت و سنگ الماس اگر اطلاعات کافی را نداشته باشید، نمی‌توانید آن‌ها را از همدیگر تشخیص دهید ما در ادامه برخی از تفاوت‌های این دو سنگ جواهری را برای شما عزیزان ذکر می‌کنیم.

    تفاوت اول این سنگ‌ها، بحث سختی آن‌ها است؛ الماس‌ها سخت‌ترین سنگ‌های موجود هستند ولی موزانایت‌ها درجه سختی کمتری نسبت به الماس‌ها دارند. تفاوت دومی که می‌توان به آن اشاره کرد، رنگ سنگ‌ها است؛ الماس کاملا بی‌رنگ است اما موزانایت یک نمونه بی‌رنگ و چند نمونه رنگی دارد که نمونه بی‌رنگ موزانایت به طور کامل بی‌رنگ نبوده و کمی رنگ زرد یا خاکستری را می‌توان در آن مشاهده کرد.

    از دیگر تفاوت‌های الماس و موزانایت موارد زیر را می‌توان ذکر کرد:

    ● بازتاب نور که در سنگ موزانایت نسبت به الماس، بیشتر است.

    انعکاس مازاد امکان تشخیص الماس از موزانایت را فراهم می‌کند. موزانایت نسبت به الماس نور بیشتری را بازتاب می‌دهد.

    ● رنگ نور انعکاسی از الماس بی رنگ است و در موزانایت به شکل رنگین کمان است.

    رنگ نور منعکس شده: هنگامی که نور به الماس ساطع می‌شود، الماس  آن را به صورت تک‌رنگ و درواقع بی‌رنگ بازتاب می‌دهد در حالی که نور منعکس شده از موزانایت رنگین‌کمانی است.
    هم الماس و هم موزانایت می‌توانند بی‌رنگ باشند. اما نکته‌ای که در خصوص موزانایت وجود دارد این است که هرچه موزانایت بزرگ‌تر می‌شود، رنگ‌دارتر جلوه می‌کند درحالی که الماس بی‌رنگ در هر ابعادی می‌تواند بی‌رنگ باقی بماند.

    ● موزانایت به دلیل دارا بودن سیلیکون، برخلاف الماس همیشه درخشندگی خود را حفظ می‌کند.

    از آنجا که موزانایت برخلاف الماس حاوی مقداری سیلیکون است، احتمال این که آلودگی و چربی محیط یا پوست را به خود جذب کند کمتر است. به همین دلیل طی مرور زمان موزانایت تمیزتر باقی می ماند.

    ● الماس کاملا از کربن ساخته شده است اما موزانایت ترکیبی از کربن و سیلیکون است.

    سختی الماس 10 است و سختی موزانایت از 9.25 تا 9.5 متغیر است.. این تفاوت سختی در عمل تفاوت چندانی در مقاومت این دو سنگ ایجاد نمی‌کند اما از تفاوت‌های مهم این سنگ‌ها محسوب می‌شود.
    عامل کریستال موزانایت، کربن و سیلیکون است. درحالی که الماس از کربن ساخته شده است.

    ● الماس قابلیت تولید الکتریسیته را ندارد اما سنگ موزانایت رسانندگی الکتریسیته قابل توجهی را دارا است.

    الماس و موزانایت از لحاظ رسانندگی گرمایی مشابه هستند اما رسانندگی الکتریکی موزانایت بیشتر است و می‌توان گفت الماس به کلی الکتریسته را منتقل نمی‌کند.

    تفاوت آخر موزانایت و الماس‌ها در قیمت آن‌هاست. قیمت جواهرات الماس همیشه گران است اما جواهرات ساخته شده از سنگ روسی موزانایت قیمت مناسب‌تری دارند و یکی از دلایل آن را می‌توان مصنوعی بودن موزانایت‌های آزمایشگاهی دانست. برای همین باید در خرید جواهرات توجه بالایی داشت؛ چرا که الماسی با عنوان قیمت مناسب وجود ندارد و در واقع همان سنگ موزانایت است.

    تفاوت قیمت میان موزانایت و الماس چقدر است؟

    یک قیراط الماس برابر است با حدود ۵ هزار دلار در حالی که موزانایت با همین اندازه مشابه به چیزی حدود ۷۰۰ دلار قیمت دارد. به عبارت دیگر ، ارزش الماس ۷ برابر از موزانایت می باشد‌. سنگ الماس و موزانایت معمولا به طور متفاوتی اندازه گیری می شوند. در حالی که الماس ها به طور کلی توسط وزن آن قیراط آنها اندازه گیری می شوند. موزانایت ها با میلی متر اندازه گیری می شوند (اندازه نه وزن) این دو سنگ قیمتی دارای توده های متفاوتی می باشند. الماس یک قیراطی تقریبا به اندازه یک موزانایت ۶.۵ میلی متری می باشد.

    توجه داشته باشید که ارزش اینگونه سنگ ها به لحاظ کیفیتی آن اندازه گیری می شود.

    یک موزانایت می تواند یک انتخاب عالی برای حلقه نامزدی به حساب  آید ، اما می توانید آنرا به اولین شریک زندگی خود هدیه دهید.

    انگشتر موزانایت

    موزانایت در انواع زیورآلات به کار می‌رود اما می‌توان گفت استفاده آن به عنوان نگین انگشتر بسیار شاخص است. در بین انگشترها نیز، انگشتر و حلقه ازدواج بیشترین کاربرد و میزبانی را برای سنگ موزانایت دارد. اکنون شما با دانستن این که سنگ موزانایت چیست و چه ویژگی‌هایی‌ دارد به خوبی به اهمیت انتخاب این سنگ برای حلقه ازدواج می‌توان پی برده‌اید. بسیاری از خانم‌ها علاقه دارند که یک سنگ الماس‌مانند روی انگشتر ازدواج خود داشته باشند و موزانایت از جهت صرفه اقتصادی در عین زیبایی برای این هدف بسیار مناسب است.
    گذشته از زیبایی ظاهری موزانایت، این سنگ با درجه سختی بالای خود در برابر ساییدگی و شکستن بسیار مقاوم است. از آن جا که انگشتر ازدواج معمولا همیشه در دست قرار دارد و ممکن است با اشیا برخورد کند یا به هر دلیلی ضربه ببیند، مقاوم بودن آن بسیار مهم است تا برای استفاده روزانه مناسب باشد. پس از این نظر هم موزانیت جزو بهترین انتخاب‌ها برای انتخاب حلقه ازدواج است.

    نکته دیگری نیز در رابطه با انتخاب موزانایت برای حلقه ازدواج وجود دارد که ممکن است برای کسانی که به مفهوم نمادین اشیا اهمیت می‌دهند جالب باشد؛ از آن‌جا که موزانایت یک سنگ با دوام و محکم است، انتخاب آن می‌تواند نشان‌دهنده و امیدبخش یک پیوند ناگسستنی و قوی و یک رابطه پایدار باشد.

    بعضی مدل‌های انگشتر، نگین الماس و موزانایت را توامان دارند. هم‌نشینی الماس و موزانایت می‌تواند بسیار زیبا باشد. از آن‌جا که الماس و موزانایت در نگاه کلی یکسان به نظر می‌رسند، در کنار وجود این هارمونی، تفاوت درخشش و انعکاس نور از این دو سنگ ترکیبی چشم‌گیر ایجاد می‌کند.

    نگین موزانایت برش‌هایی مشابه سنگ الماس می‌خورد و به همین دلیل از آن به عنوان نگین انواع زیورآلات از جمله انگشتر، گوشواره طلا زنانه، گردنبند طلا زنانه و... استفاده می‌کنند. از جمله برش‌های نگین موزانایت می‌توان به برش گرد و پله ای اشاره کرد. نگین موزانایت علاوه بر زیبایی به علت مقاومت بالای خود در ساخت زیورآلات مورد توجه است و این یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از این سنگ است.
    تا این‌ قسمت از مقاله  بارها به این خاصیت موزانایت اشاره شده است. اما آیا واقعا نگین موزانایتی که روی زیورآلات قرار می‌گیرد، هرگز خراشیده نمی‌شود؟ در پاسخ باید گفت موزانایت هم ممکن است خراشیده شود اما فقط با چیزهایی که سخت‌تر از آن هستند مانند الماس. این اتفاق ممکن است در اثر برخورد با پاک‌کننده‌هایی که خاصیت سایندگی شدیدی دارند نیز ممکن است رخ دهد. با اطمینان می‌توان گفت احتمال این دو اتفاق بسیار کم است. پس با خیال راحت می‌توانید سنگ موزانایت را به عنوان نگین انتخاب کنید و از مقاومت و زیبایی آن بهره‌مند شوید. البته توجه به این نکته هم مهم است که پایه فلزی که برای نگین موزانایت انتخاب می‌کنید چه چیزی باشد. موزانایت بر پایه فلزاتی مانند طلا و پلاتین عمری بسیار طولانی خواهد داشت.

    نگهداری از سنگ موزانایت

    در ادامه مقاله بهتر است درباره نگه‌داری از این سنگ نیز نکاتی مطرح شود. همان‌طور که حدس می‌زنید با وجود مقاومت بالای سنگ موزانایت دستورالعمل خاصی برای نگه‌داری از آن وجود ندارد. با این وجود بهتر است مراقبت‌هایی از آن به عمل آید اما لازم نیست این مراقبت پیوسته و یا با وسواس صورت بگیرد چرا که اساسا نیازی به احتیاط و مراقبت به این شکل نیست.

    چنانچه صاحب یک سنگ موزانایت هستید بهتر است هر چند وقت یک بار این سنگ را با یک شوینده ملایم و با آب سرد شستشو دهید و سپس به کمک یک پارچه نرم آن را به آرامی خشک کنید. لازم به ذکر است این سنگ برخلاف بسیاری از سنگ‌ها نیاز به احیا و شارژ ندارد و بدون نگرانی درباره این موضوع می‌توانید از زیورآلات دارای نگین موزانایت استفاده کنید.

    از کجا جواهرات موزانایت را خریداری کنیم؟ 

    ما توصیه می کنیم که از سایت کافه سیلور که ویترین آنلاین  جواهرات نقره است بازدید نمایید. در صورت پسند جواهرات مورد نظر خود را سفارش دهید و لذت یک انتخاب هوشمندانه را تجربه نمایید. محبوبترین جواهرات موزانایت سایت کافه سیلور انگشتر مردانه موزانایت ، انگشتر زنانه موزانایت و نگین موزانایت می باشد.

    کافه سیلور مجموعه ای از هنر و خلاقیت در ساخت زیورالات اصیل و دستساز تقدیم میکند.

    مجموعه ی ما با ایجاد پیوند بین نگین‌های اصیل و هنر مدرن ، آثاری را خلق و تقدیم حضور شما می‌کند که علاوه بر کیفیت زیبایی خاص و منحصر بفردی دارند.

    کافه نقره(سیلور) در ساخت محصوبات و زیورآلات از بهترین شمش نقره و شمش طلا و با تجربه ترین کارشناسان طراحی و ساخت زیورآلات و جواهرات استفاده میکند.

    سخن آخر

    در این مطلب درباره ویژگی‌های سنگ موزانایت خواندیم و در ادامه آن را با الماس مقایسه کردیم؛ اگر برای خرید جواهرات الماس و مویزانایت مردد شده‌اید، این مطلب به شما می‌تواند یاری برساند.

    همچنین این مقاله درباره این که سنگ موزانایت چیست و ویژگی‌ها و خواص این سنگ مطالبی مطرح شد. سنگ موزانایت با شباهت کم‌نظیر خود به الماس سال‌هاست که جایگزینی پرطرفدار برای الماس در جواهرسازی شده است. افراد بسیاری که به دنبال بهره‌مندی از شکوه و زیبایی الماس هستند اما قیمت بالای این سنگ آن ها را برای خرید مردد می‌کند، به سراغ سنگ موزانایت می‌آیند که هم قیمت کمتری دارد و هم زیبایی آن مشابه الماس است.

    چنانچه شما هم تحت‌تاثیر جلوه و خواص فیزیکی این سنگ قرار گرفته‌اید و قصد دارید زیورآلاتی با نگین موزانایت داشته باشید تنها کافی است به یک از مراکز فروش عرضه طلا و جواهر معتبر مراجعه کنید. شما می‌توانید انگشتر و حلقه ازدواج و یا هر زیورآلاتی که مدنظر دارید و  هم‌چنین اگر به دنبال داشتن زیورآلاتی با نگین موزانایت اما با طراحی خاص هستید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان کافه سیلور در ارتباط باشید و سفارش خود را مطرح کنید./ح ج.