<
search
Russian
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    فروش ابزار طلاسازی

    فروش ابزار طلاسازی

    امروزه طلاسازی یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیاست و هر فردی با کمی خلاقیت، تحصیلات و البته علاقه می تواند وارد این صنعت شود. پس اگر به طلاسازی علاقه دارید، دست به کار شوید!

    راه اندازی کارگاه طلاسازی علاوه بر نیاز به نیروی کار ماهر و حرفه ای نیازمند ابزار و تجهیزات طلاسازی نیز می باشد که البته شاید برای کارگاه های جدید و تازه کار چندان ساده و ارزان نباشد. اما برای تجهیز طلافروشی چه تجهیزات و ابزاری لازم است؟ در ادامه همراه ما باشید.


    فهرست ابزار طلاسازی


    مانند هر حرفه ای که با فلز کار می کند، ابزارهایی مانند دم باریک، دم پهن، دم مفتول، کمان‌اره، سوهان، تیغ اره، تخته‌ی نسوز، چفت گیره، پنس، قیچی و غیره نیز برای طلاسازی ضروری است. اینکه چه ابزاری برای این کار نیاز دارید به مهارت های طلاسازی شما و میزان تخصص شما بستگی دارد. با این حال، لیست ابزارهای طلاسازی که برای کار حرفه ای باید داشته باشید شامل موارد زیر است:


    وسایل طلاسازی: میز مخصوص طلاسازی


    ممکن است ساده به نظر برسد، اما هر کار تولیدی مربوط به ساخت و ساز نیاز به جدول خاصی دارد. میزهای طلاسازی بسته به نیاز و ظرفیت کارگاه شما در سایزهای مختلفی تولید می شوند پس حتما به ظرفیت فضای کار خود توجه کنید.


    وسایل طلاسازی: بوته طلا سازی


    تجهیزات بوته طلاسازی یکی از ابزارهای مهم در صنعت است. بوته ذوب ظرفی است که در آن طلا یا نقره را در کوره ای می ریزند که این فلزات در آن ذوب می شوند. بوته ها از مواد مختلفی ساخته می شوند و در اندازه های مختلفی تولید می شوند.

    بوته باید دماهای بسیار بالا را تحمل کند و بنابراین باید در برابر شوک حرارتی مقاوم بوده و استحکام داشته باشد. گلدان های روکش طلا معمولاً از گرافیت، خاک رس نسوز، آلومینا و غیره ساخته می شوند. به عنوان مثال، بوته‌ی هوا گاز نوعی بوته‌ی سفید رنگ است که از خاک رس آتشین ساخته شده و برای ذوب فلزات گرانبها مانند طلا استفاده می شود.


    ابزار طلاسازی: مشعل طلا سازی


    استفاده از مشعل هوا رایج ترین روش ذوب طلا و نقره است. در این روش از گاز و اکسیژن برای جوش یا برش قطعات استفاده می شود. البته استفاده از مشعل های طلاسازی معمولاً برای مقادیر کم طلا یا نقره است و اگر مقدار فلزی که باید ذوب شود بیشتر باشد از کوره استفاده می شود.


    وسایل طلاسازی: دمبوری


    دمبوری ابزاری برای جوشکاری فلزات است که اغلب به عنوان ابزار طلاسازی در کارگاه های سنتی استفاده می شود.در دمبوری از مخلوط هوای دمیده و بنزین شعله تیز ایجاد می شود که برای جوشکاری قطعات دقیق مناسب است.


    ابزار طلاسازی: قالب خوشه


    قالب های خوشه ای ابزار ضروری برای پردازش طلا هستند، مجموعه قالب ها و سنبه ها برای تغییر شکل قطعات طلا یا خم کردن قطعات طلا استفاده می شود.


    ابزار طلاسازی: قیچی طلاسازی


    زرگرها به قیچی خود نیاز دارند. البته در این صنعت انواع قیچی استفاده می شود و هرکسی باید با توجه به نیاز خود انتخاب کند.  

     

    ابزار طلاسازی: قیچی طلاسازی


    ابزار طلا سازی: کولیس


    طلاسازی یک تجارت بسیار دقیق و علمی است که اندازه و ابعاد نقش بسیار مهمی در آن دارد. کولیس یکی از دقیق ترین ابزارهای اندازه گیری است و برای طلافروشان ضروری است.


    وسایل طلا سازی: اره مویی طلاسازی


    یکی از مواردی که اره مویی طلافروشی را از سایر انواع اره مویی متمایز می کند این است که طول دسته آن قابل تغییر است. عمق اره فلزی با روکش طلا به نوع استفاده آن بستگی دارد و از 6 تا 20 سانتی متر متغیر است.


    وسایل طلاسازی: فرز طلا سازی


    از فرز برای ایجاد نقش بر روی قطعات طلا، حکاکی روی جواهرات و جلا دادن آنها استفاده می شود. یعنی با کمک فرز نقاط جوش و نقاط اضافی از سطح کار حذف می شود.

    فرز طلاسازی  بسیار ظریف است و زرگر باید با مهارت از آن استفاده کند تا کاری که می تواند تولید کند خوب و تمیز باشد. فرزهای طلاکاری انواع مختلفی دارند که هر کدام بر اساس تیغه ای که دارند خطوط و برش های متفاوتی ایجاد می کنند. شما می توانید آنها را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.


    وسایل طلاسازی: بخارشوی طلا


    روش های زیادی برای تمیز کردن جواهرات طلا وجود دارد که یکی از آنها استفاده از بخارشوی است. تمیز کردن با بخار طلا به این صورت است که بخار را با دمای حدود 200 درجه سانتیگراد به سطح قطعات طلا منتقل می کند تا ناخالصی ها را از بین ببرد.


    ابزار طلاسازی: دستگاه آبکاری طلا


    یکی از ابزارهای بسیار مهم و ضروری یک زرگر دستگاه آبکاری طلا می باشد زیرا از طریق آبکاری می توان رنگ طلا را به رنگ دلخواه تغییر داد و یا قطعه طلا را دوباره جلا داد. یک دستگاه آبکاری طلا لایه ای از طلا را روی جواهرات اعمال می کند تا درخشندگی داشته باشد.
    ابزار طلاسازی: دستگاه ریخته‌گری طلا


    ریخته گری طلا به روش های مختلفی قابل انجام است و با توجه به نیاز کارگاه خود آن را انتخاب کنید. چهار روش اصلی ریخته گری عبارتند از روش خاک ماسه، روش سانتریفیوز، روش مکشی و روش القایی. مهمترین دلیل استفاده از ریخته گری افزایش سرعت تولید طلا می باشد. جالب است که مثلاً اگر یک روز تمام طول بکشد تا سه نسخه از یک حلقه درست شود، با کمک ریخته گری می توان در یک روز حدود دویست حلقه درست کرد!


    ابزار طلا سازی: مدل ساز کامپیوتری


    روش های مدل سازی جواهرات و همچنین سایر فناوری ها مدرن و به روز شده اند. اگرچه طلا هنوز به روش‌های سنتی ریخته‌گری می‌شود، اما بسیاری از کارگاه‌های پیشرفته از کامپیوتر و چاپگرهای سه بعدی برای مدل‌سازی استفاده می‌کنند.


    ابزار طلاسازی: موم زن


    قالب مومی ابزار طلاسازی و قالبی برای ریخته گری طلا است. قالب های طلا معمولا از پلیمر ساخته می شوند. به این پلیمرها «موم» می گویند. موم ها انواع مختلفی دارند و برای مدل سازی مناسب و دقیق جواهرات به مومی نیاز دارید که خاصیت حرارتی داشته باشد و انعطاف پذیر باشد.


    وسایل طلاسازی: کوره‌ی ذوب برقی طلا


    کوره های برقی طلا و سایر فلزات گرانبها را با برق ذوب می کنند و به دلیل توانایی آنها در کنترل دما، استفاده برای طلاسازان آسان تر است.از آنجایی که این کوره ها حجم کمی را اشغال می کنند، برای کارگاه های کوچک بسیار مناسب هستند. معمولاً کوره های ذوب فلزات از مواد گرافیتی ساخته می شوند تا از آسیب رساندن فلزات مذاب به آنها جلوگیری شود.

     

    تجهیزات طلاسازی


    تجهیزات طلاسازی: دستگاه نورد طلا


    دستگاه نورد یک ابزار طلاسازی است که برای شکل دادن و برش ورق طلا استفاده می شود. دستگاه نورد می تواند برقی یا دستی باشد.


    تجهیزات تولید طلا: دستگاه اولتراسونیک


    دستگاه اولتراسونیک تجهیزات ضروری جواهرات است. اولتراسونیک وسیله ای است که برای شستن قطعات طلا استفاده می شود. هیچ یک از روش های شستشوی طلا به اندازه روش اولتراسونیک کامل نیست.

    به عنوان مثال، مکانیسم ضربه برای قطعات بسیار ظریف طلا مناسب نیست. دستگاه اولتراسونیک دارای وان یا ظرفی است که با آب پر شده و مواد شوینده و قطعات طلا در آن قرار می گیرد.

    با تولید امواج مافوق صوت توسط مبدل های اولتراسونیک واقع در پایین وان، شرایط سیال ناپایدار می شود و فشار اعمال شده توسط سیال از بین می رود. فراموش نکنید که فرآیند شستشو با دستگاه اولتراسونیک تنها در صورت استفاده از شوینده های خاصی به نام شامپو موفقیت آمیز خواهد بود.


    ابزار طلاسازی: سوهان طلاسازی


    سوهان ابزار مهم طلاسازی است که برای استفاده صحیح و دقیق نیاز به مهارت دارد. سوهان برای پولیش قطعات و سطوح استفاده می شود و با توجه به نیاز شما دارای اندازه ها و انواع مختلفی می باشد.


    وسایل طلاسازی دست دوم


    بسیاری از افراد برای اینکه در استفاده از ابزار طلا و جواهر مهارت پیدا کنند ترجیح می دهند از ابزارهای مستعمل برای شروع ساخت جواهرات استفاده کنند. اما کارکرد، مارک و قیمت ابزار جواهرات کارکرده در بازار متفاوت است.

    پس برای خرید آن ها حتما از یک متخصص مشاوره بگیرید. هر جواهرساز برای خرید وسایل مورد نیاز خود گزینه های متفاوتی دارد که باید متناسب با اهداف خود و البته بودجه ای که در نظر گرفته است تهیه کند.

    فهرستی از ابزارهای جواهرات استفاده شده مانند ابزارهای جواهرسازی جدید است، اما عملکرد ابزارهای استفاده شده به عملکرد و کیفیت آنها بستگی دارد.

    اگر قصد ورود به حرفه طلاسازی را دارید اما می خواهید با هزینه کمتری این کار را راه اندازی کنید، می توانید تجهیزات مستعمل مانند دستگاه  دستگاه بخار طلاسازی و دستگاه آبکاری طلا تهیه کنید.

    در نظر داشته باشید که برخی از برندهای ابزار جواهر بسیار باکیفیت هستند و حتی ابزار استفاده شده آن ها به مراتب بهتر از برندهای دیگر با ابزار جدید هستند. بنابراین ابزار را با دقت خریداری و آماده کنید و حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.


    تجهیزات ایمنی و حفاظتی


    از آنجایی که در زیورآلات با طلای مذاب، کوره، دمای بالا و ... سروکار خواهید داشت، در حین کار استفاده از وسایل حفاظتی و حفاظتی مانند دستکش های مقاوم در برابر حرارت و ضد حریق، سپرهای محافظ، شیشه های مخصوص و ... بسیار ضروری است. چنین ابزاری را می توان ابزار طلاسازی لازم برای یک کارگاه طلاسازی استاندارد در نظر گرفت.


    جعبه ابزار طلاسازی


    بسیاری از ابزار و تجهیزات طلاسازی از جمله انواع دم باریک، دم پهن، سنبه و ... در اندازه ها و ابعاد مختلف ساخته می شوند. با تهیه جعبه ابزار طلاسازی می توانید به یکباره چنین ابزار مهم و کاربردی طلاسازی را خریداری کنید.

     

    جعبه ابزار طلاسازی


    قیمت ابزار طلاسازی


    یکی از نکات مهم در خرید ابزار طلاسازی قیمت آن است. قیمت ابزار طلاسازی با توجه به عوامل زیادی از جمله نوع ابزار، برند سازنده، ابعاد و اندازه و کیفیت ساخت تعیین می شود. تمامی مدل های ابزار با قیمت های متنوع در بازار ابزار طلاسازی موجود می باشد. آگاهی شما از ویژگی های ابزار لازم و همچنین اطمینان از کیفیت ساخت آنها می تواند به شما در انتخاب بهترین ابزار جواهر برای کارگاه کمک کند.


    اگر بودجه شما برای خرید تمام ابزار طلاسازی کافی نیست، می توانید ابزار طلاسازی مستعمل را خریداری کنید. به خصوص اگر قصد دارید برای اولین بار وارد این حرفه شوید و کارگاه جواهرسازی خود را راه اندازی کنید، استفاده از ابزار طلا و جواهر مستعمل به شما کمک می کند تا زمانی که مهارت و تجربه کافی را به دست آورید، تمام تجهیزات لازم را با قیمت کمتری تهیه کنید.


    قیمت و عملکرد ابزارهای مورد استفاده به عملکرد و کیفیت آنها بستگی دارد. برای کسانی که می خواهند با هزینه و سرمایه کمتر این تجارت را راه اندازی کنند، امکان تهیه ابزار طلاسازی مستعمل وجود دارد.بسیاری از برندهای معروف در زمینه ابزار طلاسازی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، بنابراین می توانید ابزار کارکرده آنها را خریداری کرده و سال ها از آنها استفاده کنید.


    نکات مهم قبل از خرید


    • به دلیل رقابت کم در بازار طلا و گردش مالی زیاد، گران فروشی رایج است.
    • تقریبا تمامی فروشندگان تجهیزات طلا و جواهر قیمت محصولات را بر اساس تخصص و تجربه مشتری به خصوص با تجهیزات گران قیمت منتشر می کنند.
    • اکثر محصولات موجود در بازارهای چین، ترکیه و هند معمولاً از فروشندگان چینی هستند که محصولات اروپایی را با شکل مناسب تری معرفی می کنند.
    • سعی کنید با افراد با تجربه خرید کنید.
    • از چندین فروشنده قیمت بگیرید و سپس خرید خود را انجام دهید.
    • سعی کنید تا حد امکان در تهران ابزار را از ابزار فروشی تهیه کنید.
    • قبل از خرید، محصول را با استفاده از موتور جستجوی گوگل جستجو کنید و از سایت ها استعلام قیمت بگیرید.
    • لطفا توجه داشته باشید که قیمت دیجی کالا معمولا گرانتر از سایر فروشگاه های آنلاین است.
    • اگر سرمایه زیادی برای شروع کار ندارید و می خواهید «ابزار طلا و جواهر مستعمل» بخرید، علاوه بر بازار و فروشگاه های مجازی، به دنبال فروشندگان دست دوم طلاسازی باشید.


    یا اگر در ابتدای راه هستید، نیازی به خرید یک میز جواهرات گران قیمت نیست، یک میز ساده 730 هزار تومانی به شما کمک می کند تا شروع کنید.


    فروش ابزار طلاسازی


    امروزه گسترش علم و فناوری و نفوذ اینترنت در تمامی مشاغل باعث پیدایش انواع روش های خرید شده است، روش های سنتی خرید جای خود را به اینترنت و روش های جدید داده است و بازار ابزار طلاسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست.


    فروش آنلاین این ابزار در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. البته تجهیزات خود را مستقیما از فروشگاه ها و مراکز معتبر و شناخته شده در تهران خریداری کنید. بسیاری از شرکت ها در سرتاسر دنیا ابزار آلات جواهرات مختلفی را تولید می کنند که استانداردهای بالایی در طراحی ابزارهای خود دارند و محصولاتشان از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.


     فروش انواع ابزار طلاسازی با بهترین قیمت و بیشترین انتخاب محصولات در فروشگاه ابزار طلاسازی مرکز فروش ابزار در تهران می باشد. برای تهیه انواع ابزار دستی زیورآلات باید به برند محصولی توجه کنید که طول عمر بالایی داشته باشد و به قطعات شما آسیبی وارد نکند اما قیمت برند ابزار جواهر در بازار متفاوت است.

     

    ابزار طلاسازی

     

    اخرین کلام
    آخرین توصیه ما برای خرید ابزار طلاسازی این است که با مشخصات تمامی ابزار مورد نیاز در این حرفه آشنا شوید و با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. به خصوص اگر برای اولین بار قصد راه اندازی کارگاه طلا را دارید، بهتر است برای تهیه اقلام از این لیست با یک فرد مجرب و ماهر مشورت کنید.