<
search
Russian
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    چگونه با درآمد کم طلا پس‌ انداز کنیم؟

    همه شما با اهمیت پس انداز کردن آشنا هستید! اگر قصد انجام کاری را دارید، قطعا بدون برنامه ریزی و پس انداز نمی توانید به خواسته خود برسید. هرچقدر هم که وضع مالی بسیار خوبی داشته باشید، برای انجام قدم های بزرگ نیز نیاز به سرمایه گذاری و پس انداز دارید! اگر پس انداز شما به صورتی باشد که ارزش پولتان را حفظ کند، بسیار مناسب است!

    امروزه با توجه به افزایش روز افزون قیمت کالاها و خدمات، رشد تورم و کم شدن ارزش پول؛ همه افراد جامعه به دنبال راهکاری مناسب برای حفظ ارزش پول خود هستند تا بتوانند اهدافی که دارند را به ثمر برسانند. اگر شما نیز جزء آن دسته افرادی هستید که درآمد محدودی دارید و می یخواهید پس انداز کنید، به شما توصیه می کنیم که طلا بخرید!

    با در آمد محدود نیز می توانید هر ماه مقداری طلا را خریداری کرده و پس انداز خود را از ریال به یک کالای گرانبها تبدیل کنید که شاهد افزایش نرخ آن هستید! در واقع خرید طلا امروزه به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای حفظ ارزش پول، سرمایه گذاری و پس انداز کردن محسوب می شود.

    ممکن است گمان کنید که چگونه با درآمد کم طلا پس‌ انداز کنیم؟! باید بیان نماییم که با درآمد کم هم می توان سرمایه گذاری کرد. اگر به دنبال آن هستید که راه سرمایه گذاری با درآمد کم را فرا بگیریدف تا انتهای این مطلب با کافه سیلور همراه باشید.

    روش های سرمایه گذاری در طلا:

    پیش از انکه به سوال پر تکرار شما عزیزان یعنی چگونه با درآمد کم طلا پس‌ انداز کنیم؟  بپردازیم، در ابتدا روش های سرمایه گذاری در طلا را خدمت شما عزیزان معرفی می کنیم تا بتوانید بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری را خریداری کرده و ارزش پولتان را حفظ کنید!

    خوشبختانه سرمایه گذاری در بازار طلا همیشه سود ده بوده و مانند سایر بازارها مثل ارز دیجیتال، نیاز به آموزش های تخصصی و بسیار سخت ندارد.

    همین که مقالات و وب سایت کافه سیلور را دنبال کنید، می توانید به راحتی حتی با درامد کم نیز پول خود را پس انداز کرده و ارزش پولتان را حفظ کنید! حتی می توانید با همین درامد کم سرمایه گذاری بسیار ایمنی انجام داده و پس از مدتی شاهد افزایش نقدینگی خود باشید. از جمله روش های سرمایه گذاری در بازار طلا به شرح زیر است:

    1) سرمایه‌ گذاری در طلای آب شده

    بهترین روش سرمایه گذاری در طلا، خرید طلای آب شده است. همان گونه که در مقالات قبل نیز اذعان داشته ایم، طلای آب شده اجرت ساخت و مالیات را ندارد و طلا فروشان معتبر، آن را به قیمت روی تابلو، به شما می فروشند! در واقع شما تنها با پرداخت قیمت روز طلا به صورت خالص و بدون هیچ هزینه اضافه‌ ای می توانید صاحب مقداری طلا شوید.

    اما نکته حائز اهمیت این است که برای سرمایه گذاری در طلای آب شده به پول زیادی نیاز دارید و با پول کم اغلب نمی توان طلای آب شده خریداری کرد. زیرا وزن طلای آب شده نسبت به سایر انواع مصنوعات طلایی که در بازار مشاهده می کنید، بیشتر است. از جمله نکاتی که در این خصوص باید بدانید، به شرح زیر است:

    • طلای آب شده به دلیل آن که هنوز ساخته نشده و شکل زیور آلات به خود نگرفته است و فاقد اجرت ساخت، مالیات بر ارزش افزوده و سود طلافروش می ‌باشد.
    • این نوع از طلا برای سرمایه‌ گذاری بسیار مناسب و ایده آل است و می ‌توانیم آن را به عنوان بهترین روش سرمایه‌گذاری در طلا معرفی نماییم.
    • طلای آب شده از قدرت نقد شوندگی بالایی نیز برخوردار است.
    • عیار طلای آب شده در خرید و فروش ثابت می باشد و به اندازه ای است که در آزمایشگاه ها سنجیده شده و بر روی آن حکاکی شده است.  
    • طلای آب شده از سود طلافروشی برخوردار نخواهد بود و تنها کارمزد اندکی برای خرید و فروش آن می‌ پردازید.
    • طلای آب شده مانند سکه های طلا، دارای حباب نخواهند بود.
    • برخلاف شمش و سکه، طلای آب شده هزینه بسته ‌بندی و ضرب ندارد.

    اوزان طلای آب شده معمولا بالای 30 گرم است! شما عزیزان نیز برای خرید طلای آب شده باید به فروشگاه ها و مراجع معتبر مراجعه کنید تا بتوانید سرمایه گذاری مطمئنی را انجام دهید.

    برخی از سودجویان یا در عیار طلای آب شده یا در وزن آن کلاهبرداری هایی را انجام می دهند! به همین دلیل در هر شرایطی به مراجعه معتبری که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه کرده و برای خرید طلای خود نیز فاکتور و به همراه مهر طلا فروشی را دریافت کنید.

     

     سرمایه‌ گذاری در طلای آب شده

     

    2) سرمایه ‌گذاری در طلای نو و زینتی

    یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در طلا، خرید طلای زینتی و نو است. امروزه طلاهای زینتی با اوزان متفاوت در بازار موجود است. بنابراین شما با هر مبلغی که دارید، می توانید این نوع از طلاها را خریداری کرده و پس انداز کنید.

    خرید طلای زینتی برای افرادی است که قصد دارند هم ارزش پول خود را حفظ کرده و همچنین از طلای خود استفاده کنند. اما این روش سرمایه گذاری و پس انداز پول یک سری معایب دارد که از آن ها می توان به هزینه ‌های مازاد بر اصل طلا مانند اجرت ساخت، سود طلا فروش، مالیات و وزن سنگ ‌های غیر اصل و .... اشاره داشت.

    در واقع شما بابت هر گرم از طلا، باید مبلغی بالاتر از قیمت روز طلا را به فروشنده پرداخت کنید و این مبلغ بیشتر شامل موارد ذکر شده است. در این راستا نیز باید اشاره داشت که برای خرید طلای زینتی و نو باید به فروشگاه هایی مراجعه کنید که درصد اجرت ساخت و سود پایین تری از شما دریافت می کنند! نکات بسیار مهم دیگری که باید بدانید این است که:

    • تمامی موارد ذکر شده مانند اجرت ساخت، دستمزد، سود و ... به هنگام فروش طلای زینتی از آن کسر خواهد شد.
    • خرید طلای زینتی نو برای سرمایه‌ گذاری های که در کوتاه ‌مدت اتفاق می افتند گزینه مناسبی محسوب نخواهند شد.

    3) سرمایه گذاری در شمش طلا

    سومین روش سرمایه گذاری خرید شمش های طلاست که خوشبختانه در اوزان کم نیز وجود دارد و اگر سرمایه و یا پول شما محدود باشد، می توانید به راحتی ان را خریداری کرده و ارزش پول خود را حفظ نمایید. به صورت کلی مصنوعات دیگری از طلا تحت عنوان سکه ها و شمش های بانکی 18 و 24 عیار وجود دارد که به شمش ها و سکه های شرکتی مشهور است و  به عنوان طلای خام و مذابی شناخته می شود که در قالب ‌های مشخص و استاندارد قرار می گیرند و به شکل وکیوم شده به فروش می رسند.

    این شمش ها و سکه ها یک سری اطلاعات بر روی بسته بندی هایشان وجود دارد که از آن ها می توان به اطلاعاتی مانند عیار، نام شرکت تولید کننده، لوگو شرکت، وزن و کد شناسایی اشاره کرد.

    در واقع لازم به ذکر است که تمامی این موارد  برای جلوگیری از تقلب حک شده است. از طرف دیگر این نوع از محصولات نیز شامل اجرت ضرب هستند اما این اجرت ضرب مبلغ بالایی نمی باشد و شما نسبت به طلای زینتی بسیار زودتر به سود دهی خواهید رسید. از جمله نکاتی که در این خصوص باید بدانید، به شرح زیر است:

    • میزان خلوصی که برای این شمش ها گزارش شده است، 24 عیار می باشد،.
    • امکان معامله
    • جهانی برای آن ها وجود دارد.
    • این شمش ها دارای ابعاد مشخص و وزن دقیقی هستند، که باعث می شود در هنگام خرید و فروش امکان تقلب در آن کاسته شود.

    4) خرید طلای دست دوم

    یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری و پس انداز کردن طلا، خرید طلای دست دوم است که البته این روش نیز بسیار مناسب بوده زیرا اجرت آن و میزان سود طلا فروش نسبت به خرید طلای نو کمتر است. خرید طلای دست دوم نیز یک راهکار مناسب برای پس انداز کردن طلا با پول کم یا اندک است.

    چگونه پس انداز کنیم تا طلا بخریم؟

    بسیاری از افراد نحوه پس انداز کردن پول برای خرید طلا را نمی دانند! به همین دلیل یکی دیگر از سوالات بسیار مهمی که ممکن است برای شما عزیزان به وجود بیاید این است که چگونه پس انداز کنیم تا طلا بخریم؟ در ادامه این موضوع را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد و مراحل پس انداز طلا را برای شما توضیح می دهیم:

    1) هدف گذاری برای پس انداز طلا:

    در ابتدا لازم است تا هدف گذاری برای پس انداز طلا تعیین گردد. در واقع شما باید بدانید که چرا می خواهید طلا پس انداز کنید؟ صرفا می ‌خواهید ارزش پول خود را حفظ کنید یا به خرید و فروش و کسب سود آوری هستید؟!

     

    چگونه پس انداز کنیم تا طلا بخریم؟

     

    2) تعیین مقدار پس انداز:

    همیشه باید سرمایه گذاری و پس انداز را با برنامه ریزی انجام داده و مشخص فرمایید که در ماه تا در طی مدت زمان مشخص تا چه میزان از سرمایه خود را می خواهید پس انداز کنید و چه مقدار از سرمایه را می خواهید به خرید طلا اختصاص دهید.  

    3) برنامه ‌ریزی برای پس انداز طلا:

    اگر به دنبال ان هستید که طلاهای خود را هر ماه یا هر چند وقت یک بار افزایش دهید، باید برنامه ریزی نمایید که چگونه میخواهید طلا را پس ‌انداز کنید؟ آیا به صورت ماهیانه یا به صورت دوره ‌ای مقداری طلا را ذخیره خواهید کرد؟

    4) مشخص کردن شکل و نوع طلا:

    همان گونه که در بخش های قبل نیز مشخص کرده ایم، می توان طلا را به اشکال مختلفی تهیه کنید. در بازار ایران انواع طلا پس انداز بسیار زیاد هستند. در واقع در این مرحله بهتر است تا بررسی کنید بر اساس سرمایه و میزان پولتان، چه طلایی برای شما مناسب است!؟

    پس انداز طلای آب شده با درآمد کم:

    همان گونه که در بخش های قبل نیز اشاره کرده ایم، یکی از بهترین، محبوب ترین و رایج ترین روش ها برای سرمایه گذاری طلا با پول محدود و حتی پول زیاد خرید طلای آب شده است.

    نکته بسیار مهمی که درباره طلای آب شده باید بدانید، این است که این نوع از طلا را می توان با هر مقدار بودجه تهیه کرد و بدون آنکه مبلغی بیشتر به فروشنده پرداخت کنید، می توانید به بهترین شکل ممکن سرمایه گذاری و سود آوری خود را آغاز نمایید.

    در مقالات گذشته توضیح دادیم که طلای آب شده که از ذوب طلاهای قدیمی و کهنه تولید می شود و این قطعات طلا، در اندازه ها، شکل ها و وزن های متفاوت ( از سبک گرفته تا سنگین)  در بازار موجود است. خرید طلای آب شده می تواند مزیت های بسیار گوناگونی داشته باشد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

    • طلای آب شده گزینه ای بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در بازار طلا به شمار می رود.
    • این طلا فاقد اجرت ساخت و مالیات است و به همین دلیل شما عزیزان می توانید با توجه به میزان پول خود، مقدار بیشتری از طلای آب شده که طلای خالص است را نسبت به طلای نو و زینتی که اجرت و مالیات دارد، تهیه فرمایید.
    • طلای آب شده ماده اولیه ساخت انواع زیورآلات و مصنوعات طلا است به همین دلیل بیشتر طلا فروشان آن را به راحتی از شما می خرند و بر همین اساس، تولید کنندگان و طلا سازان به آن نیاز دارند.
    • نقد شوندگی طلای آب شده نسبت به سایر مصنوعات دیگر بسیار بیشتر است و به همین ترتیب شما در هر زمان که بخواهید و اراده کنید، می توانید طلای خود را به فروش برسانید و سرمایه خود را نقد کنید.

    مزایا و معایب پس انداز طلا:

    پس انداز کردن طلا همواره دارای مزایا و معایب خاص خود است اما شما عزیزان باید بدانید که میزان مزایای پس انداز طلا، همراه بیشتر از معایب آن است و در کل در دنیای امروز خرید طلا و پس انداز کردن آن، یکی از روش های بسیار مناسب برای حفظ ارزش پول است.

    از جمله مزیت های پس انداز طلا می توان به این موضوع اشاره داشت که فلز طلا همواره ارزش خود را حفظ می ‌کند و شما می ‌توانید با استفاده از پس انداز آن، در برابر تورم از سرمایه خود محافظت نمایید.

    به علاوه همان گونه که بارها در این مقاله نیز اشاره داشته ایم، نقدینگی طلا بیشتر از پس ‌انداز‌های دیگر خواهد بود. از طرف دیگر یکی از معایب پس از انداز طلا، این است که پس انداز این فلز گرانبها ممکن است  برای برخی از افراد پیچیده باشد یا نگهداری و تامین امنیت طلا به صورت فیزیکی برایشان مشکل باشد.

     

    مزایا و معایب پس انداز طلا

     

    سخن پایانی:

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور سعی کردیم تا به بررسی سوال پر تکرار شما عزیزان یعنی چگونه با درآمد کم طلا پس‌ انداز کنیم؟ بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین خرید و فروش انواع طلا، به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت فرمایید.