<
search
Russian
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    عیار طلای آب شده چقدر است؟

     عیار طلای آب شده چقدر است؟

    آنچه در بین مردم کوچه و بازار بسیار محبوب شده است خرید طلای مایع است. با توجه به شرایط اقتصادی امروز، اکثر مردم به دنبال راهی برای سرمایه گذاری بیشتر و درآمدزایی هستند. بهتر است این سرمایه گذاری در فلز گرانبهایی مانند طلا انجام شود که ارزش آن هرگز کاهش نمی یابد.

    اما آنچه در پس ماجرای پرریسک سود طلا نهفته است که حتی سرمایه داران هم چشم از آن بر نمی دارند در این مطلب به آن می پردازیم.

    بدون شک آنچه ارزش این فلز زیبا را افزایش می دهد عیار آن است. با ما همراه باشید تا نه تنها با ریزه کاری های طلای آب شده آشنا شوید و یاد بگیرید چگونه عیار طلای آب شده را بخوانید و تشخیص دهید. در ادامه همراه ما باشید.


    طلای آب شده چیست؟


    طلای آب شده حاصل طلاهای گوناگون و ذوب شده است. طلای متفرقه به طلای دست دوم، طلای شکسته یا طلایی اطلاق می شود که به جواهرفروشی ها فروخته می شود. شاید به این فکر نکرده باشید که چرا وقتی طلای شما شکسته می شود، دلال طلا به راحتی آن را از شما می خرد.

    در واقع، پاسخ به ذوب طلا است. بله، طلاهای شکسته شما به راحتی ذوب می شود و در چرخه اقتصادی بازار طلا بین مردم و سرمایه داران می چرخد.

    اما از بحث فرار نکنیم و به این سوال برگردیم که طلای آب شده چیست؟ یا ارزش طلای آب شده چقدر است؟ همانطور که گفته شد طلای خریداری شده یا غیرقابل استفاده را در کارگاه ها و کوره های ریخته گری ذوب می کنند و به همین دلیل به آن طلای آب شده می گویند.


    ویژگی‌ های طلای آب شده


    توصیه می شود قبل از ورود به معاملات و دریافت سود حاصل از خرید طلای آب شده، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا متحمل ضرر و زیان احتمالی نشوید. در زیر برخی از ویژگی های متمایز طلای آب شده از جمله وزن و عیار طلای آب شده را فهرست می کنیم.


    ابعاد طلای آب شده


    طلای آب شده ابعاد مشخص و استانداردی ندارد. یعنی طلای آب شده بیشتر به صورت سیم ساخته و فرآوری می شود. در نتیجه، از هیچ نوع قاعده ای برای یک قالب خاص پیروی نمی کند. با توجه به توضیحات فوق، طلای آب شده از ترکیب و ذوب مصنوعات طلای مستعمل، شمش و طلا ایجاد می شود. پس از آن در قالب های سیمی ریخته شده و به قالب طلای 18 عیار آب شده تبدیل می شوند.


    مزایای طلای آب شده به شکل مفتولی


    زمانی که طلای آب شده به مفتول تبدیل می شود، زرگر می تواند هر چقدر که می خواهد طلا قیچی کند و بقیه را دست نخورده باقی بگذارد.

    از طرفی حمل مفتول طلا بسیار راحت تر از حمل شمش طلا است. لازم به ذکر است که ارزش طلای ذوب شده بر اساس عیار آن سنجیده می شود. بنابراین اگر می خواهید ارزش طلای آب شده را بررسی کنید، باید عیار طلای آب شده را اندازه بگیرید.


    عیار طلای آب شده


    طلای آب شده معمولاً 18 عیار تولید و در بازار طلافروشی به فروش می رسد. به دلیل استفاده و ذوب مصنوعات طلا، این عدد کم و زیاد است، اما عموماً به طلای آب شده 18 عیار معروف است. قابل درک است که برای تولید طلای آب شده از تزئینات مختلفی استفاده می شود که دارای عیارات مختلفی هستند.

    14 یا حتی 24 عیار در این جواهرات امکان پذیر است. گفتنی است برای افزایش عیار طلای آب شده می توان از سکه های 22 عیار استفاده کرد و برعکس برای پایین آوردن عیار می توان از فلزاتی برای ذوب در آن مانند مس یا نقره استفاده کرد.


    برای تعیین وزن و درجه آب، حرفه ای عمل کنید


    اگر می خواهید در اندازه گیری ارزش عیار طلای آب شده حرفه ای تر باشید، می توانید به راحتی عیار طلا را تهیه کنید. به این ترتیب روی کاغذ یک خط بکشید و بالای خط عدد، وزن طلا و زیر خط عیار طلا را بنویسید.

     

     ارزش عیار طلای آب شده

     

    وزن طلای ذوب شده نیز به راحتی با استفاده از ترازو محاسبه می شود. برای تعیین ارزش طلای ذوب شده، آن را به ریگیری می فرستند. ریگیری پس از اندازه گیری قیراط، آن را در پاکت می گذارد و برای شما ارسال می کند. مشخصاتی مانند فاکتور روی پاکت و شماره فاکتور روی طلا درج شده است.


    طلای آب شده و طلای خام


    حتما بارها اصطلاح طلای خام را از زبان تاجران طلا شنیده اید. اینجا برای اینکه خیالتان راحت شود در یک کلام طلای خام همان طلای آب شده است. در غیر این صورت حتی کسانی که در معادن کار می کنند به سختی طلای خام را استخراج خواهند کرد. پس گول این گونه اصطلاحات و جناس ها را نخورید.


    طلای آب شده بهتر است یا سکه؟


    یکی از سوالات متداول این است که آیا خرید طلای آب شده بهتر است یا سکه؟


    در این باره نظرات مختلفی وجود دارد. برخی افراد خرید طلای آب شده را انتخابی اشتباه می دانند. زیرا معتقدند این نوع طلا بیشتر برای کلاهبرداری مناسب است و افرادی که دانش کافی در این زمینه ندارند به راحتی قربانی کلاهبرداران می شوند.

    برخی دیگر معتقدند که سرمایه گذاری در طلای آب شده به دلیل عدم وجود مالیات، کارمزد و حباب در مقایسه با سکه راحت تر است.آنها معتقدند خرید این نوع طلا می تواند انباشت سرمایه بیشتری را برای سرمایه گذار به همراه داشته باشد.


    با این حال، برخی از سرمایه گذاران بر این باورند که سرمایه گذاری روی یک سکه منطقی تر است زیرا شناخته شده تر و دسترسی آسان تر است.

    آنها معتقدند که با وجود کارمزدها و مالیات های بالاتر، خرید سکه به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن انتخاب بهتری است. در زیر به بررسی تفاوت سکه و طلای آب شده می پردازیم تا اگر بین طلای آب شده یا سکه تردید دارید، به راحتی بتوانید تصمیم بگیرید.


    طلای آب شده:


    • هزینه کمتر: خرید طلای آب شده ارزانتر از سکه است. بدلیل وجود کارمزد ضرب ضراب و همچنین کارمزد تعویض
    • تقسیم پذیری: قابلیت تقسیم طلای آب شده به واحدهای کوچکتر، آن را به انتخابی مناسب برای سرمایه گذاران کوچک با سرمایه محدود تبدیل می کند.
    سکه:
    • قابلیت اطمینان و پشتیبانی: خرید سکه طلا به خصوص از نوع بانکی نسبت به خرید طلای مایع قابل اعتمادتر شده است.
    • فرصت کسب درآمد بیشتر: حباب تاثیر مستقیمی بر تقاضای سکه دارد و با توجه به تقاضای زیاد برای خرید این محصول، فرصت کسب درآمد بیشتر و دو برابر شدن سود در بازار آن وجود دارد.


    تفاوت طلای آب شده و خام چیست؟


    تفاوت طلای آب شده و خام در 4 حالت اساسی تعریف شده است. طلای آب شده از ذوب طلای مستعمل به دست می آید، به اصطلاح همان طلای 18 عیار است، در حالی که طلای خام از معدن استخراج می شود و پس از جدا شدن ناخالصی ها به شمش 24 عیار تبدیل می شود.

    این طلا درجه خلوص بالایی دارد، در حالی که طلای آب شده مانند سایر فلزات دارای مقادیر قابل توجهی ناخالصی است، این نوع طلا به دلیل ترکیب متفاوت سایر فلزات دارای درجه متفاوتی نسبت به طلای خام است.


    روش های معامله طلای آب شده و طلای خام نیز متفاوت است. هیچ هزینه اضافی برای طلای آب شده وجود ندارد، در حالی که خرید طلای خام هزینه اضافی دارد.

    این نسخه به مشتری اجازه می دهد تا بدون هدر رفتن پول، تمام سرمایه خود را به طلای آب شده بیشتری تبدیل کند. این در حالی است که هزینه های دستمزد خرید طلای خام باعث می شود مقداری از پول سرمایه گذار بسوزد و در نتیجه طلای کمتری بخرد.

     

    تفاوت طلای آب شده و خام چیست؟


    تفاوت طلای آب شده با شمش طلا چیست؟


    شمش طلا و طلای آب شده از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند و به دلیل همین مشکل، بسیاری از مردم نمی دانستند بین شمش طلا یا طلای آب شده کدام را انتخاب کنند.

    اولین تفاوت بین شمش و طلای آب شده عیار آنهاست. طلای ذوب شده دارای 18 قیراط است، در حالی که شمش ها دارای 24 قیراط و بدون ناخالصی هستند. تفاوت دیگر این است که خرید و فروش طلای آب شده فقط در ایران انجام می شود در حالی که شمش در سطح بین المللی قابل معامله است. سومین تفاوت طلای آب شده با شمش های طلا در ابعاد آنهاست.

    طلای آب شده اشکال مختلفی دارد، در حالی که شمش ها ابعاد و وزن خاصی دارند. چهارمین تفاوتی که تعیین می کند طلای آب شده بهتر است یا شمش این است که شمش نماد اعتبار و تضمین محسوب می شود در حالی که طلای آب شده اینطور نیست.

    در نهایت، دستمزد و اجرت هنگام خرید و فروش شمش ۲۴ عیار توسط سندیکای طلا و جواهر تعیین می شود، در حالی که طلای آب شده بدون دستمزد و کارمزد در بازار خرید و فروش می شود.


    محاسبه حباب طلای آب شده


    ممکن است از شما سوال شود که آیا طلای آب شده حباب دارد یا خیر، پاسخ باید این باشد که طلای آب شده حباب دارد و محاسبه آن حباب بستگی به عرضه و تقاضای بازار دارد. این حباب ناپایدار است و با گذشت زمان می تواند به حالت عادی خود بازگردد.

    برای محاسبه حباب طلای آب شده ابتدا باید با دو نوع حباب حباب مثبت و منفی آشنا شوید. حباب مثبت زمانی رخ می دهد که قیمت پیشنهادی بیشتر از قیمت پیشنهادی باشد، در حالی که حباب منفی زمانی رخ می دهد که قیمت پیشنهادی بیشتر از قیمت پیشنهادی باشد.

    برای محاسبه حباب طلای آب شده ابتدا باید فرمول محاسبه قیمت یک گرم طلای آب شده را بدانید و سپس از این فرمول برای محاسبه حباب این نوع طلا استفاده کنید.

    البته دقت کنید که برای بدست آوردن قیمت یک گرم طلای 900 عیار باید عدد 900 را در مخرج قرار دهید. سپس وزن طلای آب شده را در قیمت یک گرم طلای 900 عیار ضرب کنید. در نهایت، مقدار حاصل را از قیمت فروش طلا کم می کنید تا حباب طلای آب شده محاسبه شود.


    فرمول محاسبه یک گرم طلای آب شده:


    (طلای مظنه)/((4.605 × 705)/750) = آب طلای گرم یک قیمت
    فرمول محاسبه قیمت یک گرم طلای 900 عیار:
    (طلا مظنه)/((4.605 × 705)/(900) = 900 گرم طلا یک قیمت
    فرمول محاسبه حباب طلای آب شده:
    وزن طلای آب شده x 900 گرم طلا یک قیمت = حباب طلای آب شده


    استعلام کد طلای آب شده


    برای استعلام کد طلای آب شده می توانید از کد رهگیری حک شده بر روی هر قطعه طلا استفاده کنید. این کد معمولاً شامل 6 رقم برای تهران و 4 رقم برای شهرستان ها می باشد.

    برای اطمینان از صحت درخواست کد طلای آب شده نیز می توانید به سایت reygiri.com مراجعه کرده و پس از وارد نمودن کد مورد نظر، از شناسنامه آن قطعه طلا اطلاع حاصل نمایید. همچنین می توانید با تماس با اتحادیه طلایی در شهر محل زندگی خود از راهنمایی و پشتیبانی آن ها استفاده کنید.

     

    استعلام کد طلای آب شده


    چگونه قیمت طلای آب شده را تعیین کنیم؟


    قیمت طلا معمولاً بر اساس وزن و عیار آن تعیین می شود و این قیمت در بازارهای مختلف و در زمان های مختلف متفاوت است و تحت تأثیر عواملی مانند عرضه و تقاضا، قوانین بازار، نرخ ارز و احساسات جهانی قرار می گیرد.

    برای اطلاع از قیمت هر گرم طلای 18 عیار ذوب شده، معمولاً مراکز خرید طلا، جواهرات فروشی ها یا بازارهای طلا به عنوان منابع معتبر شناخته می شوند.

    در واقع قیمت طلای آب شده به ازای هر گرم تعیین می شود و می تواند در طول روز یا هفته تغییر کند. زیرا قیمت هر گرم طلای 18 عیار ذوب شده و همچنین سکه و انواع دیگر طلا تابعی از قیمت روز بوده و کاملاً به قیمت طلا در بازار بستگی دارد.


    طلای آب شده چه شکلی است؟


    علاوه بر نحوه خرید و فروش طلای آب شده، بسیاری از افراد با شکل آن آشنا نیستند و شکل و ابعاد طلای آب شده را نمی دانند. بی توجهی به این موضوع می تواند در انتخاب این محصول برای سرمایه گذاری تاثیرگذار باشد.

    طلای آب شده را معمولاً به صورت قطعات مستطیل شکل تهیه می کنند. فرآیند ذوب و تبدیل طلا به این روش توسط کارگاه های طلاسازی انجام می شود و پس از ذوب مصنوعات طلا، سپس به قطعه ای از طلای 18 عیار آب شده تبدیل می شود.


    شکل این محصول به فروشندگان اجازه می دهد تا طلا را با دقت آسیاب کنند و مشتریان نیز ابعاد مورد نظر را تنظیم کنند. همچنین این ویژگی حمل و نقل را ساده تر و راحت تر می کند که برای سرمایه گذاران یک مزیت است.


    تاییدیه طلای آب شده چیست؟


    برای تأیید طلای آب شده، باید بدانید که آنها چگونه و از کجا وارد کاراته و وزن طلای آب شده می شوند، زیرا این مقاله به شما کمک می کند طلای آب شده را ردیابی کرده و آن را تأیید کنید.بنابراین برای تعیین وزن و عیار طلای ذوب شده معمولاً یک خط افقی می کشند و وزن طلای آب شده را بر حسب گرم در بالای خط می نویسند و در زیر عیار آن را نشان می دهند.


    نتیجه گیری


    اکثر کسانی که برای سود بیشتر به خرید و فروش طلا روی می آورند، اطلاعات زیادی در مورد نحوه تجارت طلا فروشان ندارند. در نتیجه ضررهای احتمالی زیادی را متحمل می شوند. ما احتمالات، تردیدها را از سر راه شما برمی داریم و کسب درآمد از طریق این فلز زیبا را برای شما آسان می کنیم.