<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    انتخاب دستبند نقره

    انتخاب دستبند نقره

    استفاده از انواع اکسسوری ها و زیورآلات ساخته شده از طلا و نقره، از دیرباز تاکنون در بین بانوان و دختران از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و طرفداران زیادی داشته است. در حال حاضر نیز با توجه به افزایش تحریم ها علیه ایران، قیمت طلا با سرعت سرسام آوری رو به افزایش است. از این رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای خرید طلاجات، از زیورآلات ساخته شده از نقره استفاده نمایند.
    در واقع زیورآلات نقره، تنوع بسیار زیادی دارند و به دلیل خاصیت چکش خواری فلز نقره، جواهرسازان و طراحان می توانند انواع طرح های گوناگون و متنوع را بر روی آن طراحی نمایند. در این بین دستبندهای ساخته شده از نقره در بین دختران جوان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.دستبندهای نقره در انواع و اقسام مختلف با طراحی های گوناگون توسط جواهرسازان طراحی می شوند که افراد بنا بر سلیقه و علاقه خود می توانند دستبند متناسب با سلیقه خود را خریداری نمایند.


    دستبند نقره :


    دستبند از جمله وسایل و زیورآلات زینتی برای دختران و بانوان به شمار می رود و علاوه بر خانم ها، بسیاری از آقایان نیز تمایل به استفاده از دستبند دارند. استفاده از دستبند نقره سابقه ای دیرینه دارد و از دوران قدیم تا کنون مورد توجه بوده است. امروزه نیز انواع دستبندها و به خصوص دستبند نقره، به عنوان بهترین و زیباترین زیورآلات در بین مردم شناخته می شوند. تنوع زیورآلات نقره، بسیار بیشتر از طلا است.


    چرا که فلز نقره از خاصیت جلاپذیری و چکش خواری بسیار بالایی برخوردار بوده و طراحان به راحتی می توانند طرح های مختلف را بر روی آن کار کنند. فلز نقره بسیار نرم و انعطاف پذیر بوده و طراحان ایده های ذهنی و طرح های متنوع را بر روی آن انجام می دهند. حتی می توان دو طرح مختلف را بر روی نقره انجام داد. در حالی که انجام این کار بر روی فلز طلا تقریباً غیر ممکن به نظر می رسد. اگر قصد خرید دستبند نقره را دارید، بهتر است در هنگام خرید به نکات زیر توجه نمایید:


    1. دستبندهای نقره به راحتی می توانند با هر نوع رنگ پوست و هر مدل لباس هماهنگ باشند اما بهتر است در هنگام خرید دستبندهای نگین دار را انتخاب نمایید. چرا که دستبندهایی که داخل آن ها نگین و یا سنگ قیمتی به کار رفته است، با هرگونه لباسی هماهنگ می شود.
    2. دستبند را متناسب با اندازه مچ دستتان انتخاب نمایید. می توانید با استفاده از متر پلاستیکی و یا نوار کاغذی اندازه مچ دست را اندازه گیری نمایید.
    3. در هنگام خرید دستبند توصیه می شود که به قفل آن توجه نمایید که شکستگی و یا خرابی در آن وجود نداشته باشد.
    4. برای خرید دستبند نقره، به یک جواهر فروشی که دارای پروانه کسب بوده، مراجعه نمایید.


    خواص جالب فلز نقره :


    از آنجایی که فلز نقره خواص درمانی زیادی دارد، بنابراین استفاده از انواع زیورآلات و اکسسوری های ساخته شده از نقره، می تواند علاوه بر جذابیت استایل شما، برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید واقع شود. استفاده از دستبند ساخته شده از فلز نقره خاصیت ضد عفونی کننده فوق العاده بالایی دارد و باعث می شود میکروب های موجود بر روی پوست به راحتی از بین بروند. در واقع می توان گفت که بسیاری از شرکت های بزرگ و معتبر هواپیمایی، برای کشته شدن میکروب ها و ضد عفونی نمودن فضای داخلی هواپیما از فلز نقره کمک می گیرند.
    شاید برایتان جالب باشد بدانید که فلز نقره نزدیک به ۶۵۰ نوع میکروب را از بین می برد و اگر آن را داخل آب بیاندازیم، آب از تمام میکروب ها پاک می شود. به همین دلیل کشور سوییس به منظور ضد عفونی کردن آب آشامیدنی شهر، از فلز نقره بهره می گیرد.
    از دیگر خواص فلز نقره می توان به ویژگی ضد باکتریایی بودن آن اشاره نمود. فلز نقره در صنایع دارویی و ترکیبات دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت بسیار بالای فلز نقره در برابر انواع حلال های شیمیایی از مهمترین خواص فلز نقره به شمار می رود.


    چگونه دستبند نقره اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟


    شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام خرید زیورآلات نقره، در اصل یا تقلبی بودن آن دچار شک و تردید شده باشید. در ادامه می خواهیم راهکارهای تشخیص دستبند نقره اصل و تقلبی را برایتان بیان کنیم. در واقع شما می توانید در منزل و به راحتی این روش ها را انجام داده و از اصل یا تقلبی بودن دستبند خود اطمینان حاصل کنید.

     

    دستبند نقره اصل


    شناخت نقره از عیار آن


    نقره اصل و خالص دارای عیار ۹۲/۵می باشد. بنابراین در هنگام خرید دستبند و زیورآلات ساخته شده از نقره بهتر است که به عدد مورد نظر توجه نمایید. شما باید بر روی دستبند اعدادی همچون ۹۲۵، ۹۰۰و یا ۸۰۰ را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که اگر به جای ۹۲۵ با اعداد ۹۰۰ و ۸۰۰ مواجه شدید، نگران نباشید. چرا که این اعداد نیز برای عیار نقره اعداد قابل قبولی محسوب می شوند.


    شناخت نقره از طریق وزن آن


    فلز نقره در مقایسه با فلزهایی همچون برنج، قلع و سرب سنگین تر است. بنابراین دستبند نقره اصل سنگین تر بوده و طراحی های آن نیز به صورت صاف و یکدست می باشد. در حالی که دستبند نقره تقلبی، توخالی بوده و وزن بسیار سبکی دارد. لازم به ذکر است که نقره دارای مقیاس جهانی بوده و در تمام جهان با عیار ۹۲۵ که بر روی پشت آن حک شده، مورد معامله قرار می گیرد. اما به هر حال احتمال تقلب و کلاهبرداری، در چنین مواردی نیز دور از انتظار نیست.


    شناخت نقره از طریق آهنربا


    فلز نقره همانند طلا از خاصیت ضد آهنربایی بالایی برخوردار بوده و هنگام برخورد با آهنربا به سرعت از آن دور می شود. بنابراین برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن از طریق آهنربا، یک قطعه آهنربا را به دستبند نقره خود نزدیک نمایید اگر آهنربا جذب شد، به طور حتم دستبند شما تقلبی است و اگر دفع شد، دستبند نقره اصل می باشد. لازم به ذکر است که آزمایش اصل بودن فلزات طلا و نقره را می توان با استفاده از این روش تشخیص داد و تشخیص فلزات دیگر همچون سرب، مس و ... با این روش نمی تواند مناسب باشد.


    شناخت نقره به وسیله یخ


    نقره یکی از بهترین رساناها برای انرژی گرمایی به شمار می رود. بنابراین اگر یخ در مجاورت و یا در نزدیکی، دستبند و انگشتر نقره قرار گیرد، باید خیلی سریع ذوب گردد. این ویژگی فلز نقره باعث شده تا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. برای انجام این آزمایش، یک قطعه یخ را بر روی دستبند قرار دهید، اگر یخ زودتر از حد معمول آب شد، دستبند شما اصل می باشد.


    شناخت نقره از طریق صدا


    یکی دیگر از راه های شناخت نقره اصل، صدای آن می باشد. برای این کار، بر روی دستبند نقره ضربه ای وارد کنید. اگر صدای نازک و ظریفی ایجاد شد، نقره شما اصل است و اگر صدای گرفته و بم از آن خارج شد، به طور حتم دستبند نقره ای شما تقلبی می باشد.


    شناخت نقره با مایع سفید کننده


    برای انجام این کار مقدار بسیار کمی از مایع سفید کننده را بر روی قسمتی از دستبند خود بریزید، اگر با این کار قسمت مورد نظر سیاه شد، دستبند شما اصل بوده و اگر هیچ علامتی احساس نکردید، بدانید که نقره شما اصل نیست.

     

    شناخت نقره


    شناخت نقره با روش سونوگرافی


    همان طور که می دانید سونوگرافی، روشی است که برای تشخیص بارداری مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این روش می توان به راحتی نقره اصل را از تقلبی تشخیص داد. در واقع صدا می تواند از فلزات مختلف عبور کند که از این خاصیت برای تست اصل و تقلبی بودن فلزاتی مانند نقره استفاده می کنند. برای این کار میزان ضخامت فراصوتی نقره را اندازه گیری کرده و اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص می دهند.


    شناخت نقره با بو کردن


    بهره گرفتن از قوه بویایی روش دیگری است که برای تشخیص اصل و تقلبی بودن نقره مورد استفاده قرار می گیرد. برای این کار دستبند نقره خود را برای مدت کوتاهی بو کنید. اگر بوی بسیار تندی به مشامتان خورد، به احتمال زیاد دستبند شما با ترکیبات فلز مس ساخته شده است و نقره خالص نیست.


    شناخت نقره اصل با استفاده از پارچه سفید


    برای انجام این کار، پارچه سفیدی را برداشته و بر روی دستبند نقره بکشید. اگر بر روی پارچه لکه های سیاه رنگی را مشاهده نمودید، به احتمال زیاد دستبند شما اصل بوده و از نقره استرلینگ ساخته شده است.


    خرید از جواهر فروشی های معتبر


    تمامی راه هایی را که برای اصل یا تقلبی بودن نقره برایتان شرح دادیم، می تواند برای تشخیص نقره مفید باشد. اما بهتر است برای خرید دستبند نقره  یک جواهر فروشی معتبر که دارای پروانه کسب بوده را انتخاب نمایید. چرا که پیشگیری بهتر از درمان است و شما با جواهر فروشی معتبر خیالتان از هر بابت راحت تر است و دیگر نیازی به انجام آزمایش های مختلف نیست.
    در واقع مغازه ای که پروانه کسب دارد بعد از ارائه فاکتور، در صورت بروز هرگونه مشکل و مسئله ای می تواند پاسخگو باشد. بنابراین چنین مغازه داری سعی می کند جنس خود را به بهترین شکل و بدون تقلب به فروش برساند تا اعتماد مشتریان را جذب نماید. همچنین در هنگام خرید از فروشنده بخواهید فاکتور جنس مورد نظر را به شما ارائه دهد.


    تاثیر آلیاژهای نقره و طلا بر بدن انسان

    1- آلیاژ طلا گرم است و باعث انبساط بافت و شل شدن ناحیه آسیب دیده می شود و باعث می شود که ترمیم کمی سریعتر انجام شود. برخی از پادشاهان و ملکه ها برای دریافت انرژی آن تاج طلایی بر سر خود می گذاشتند یا کمربند طلایی می بستند.

    2- در مطالعه رفلکسولوژی و طب سوزنی متوجه می شوید که نصف النهارهای الکتریکی بدن مدارهای الکتریکی بدن هستند و متاثر از طلا هستند. اعتقاد بر این است که آلیاژ طلا نیز اثر آرامش بخش دارد.

     

    آلیاژهای نقره

     

    3- آلیاژهای طلا و سایر فلزات و سنگ های گرانبها در اصل برای تزئین ساخته نشده اند، بلکه به عنوان یک روش پیشگیرانه و همچنین به عنوان یک عامل کمکی در درمان و انرژی دادن به قسمتی از بدن که دارای مشکلات بهداشتی است استفاده می شده است.

    4- امروزه مشاهده می شود که مقدار کمی آلیاژ نقره در بدن همه انسان ها و حیوانات وجود دارد. ما معمولا روزانه بین 70 تا 88 میکروگرم نقره دریافت می کنیم که نیمی از آن از رژیم غذایی ما تامین می شود.

    5- اثرات خفیف و مشاهده شده افراد به دلیل قرار گرفتن در معرض آلیاژ نقره از یک فرد یا موقعیت به فرد دیگر با وضعیت متفاوت به نظر می رسد. دانشمندان همچنین هیچ ضرری از استفاده از نقره برای بدن انسان پیدا نکرده اند.

    بنابراین می توان نتیجه گرفت که انرژی ها وجود دارند. روی بدن تاثیر می گذارند. طلا و نقره گرانبها هستند و می توانید قدرت و انرژی آن را احساس کنید. فقط اگر تعدادی از این موارد را داشته باشید، از نظر روحی، جسمی و ذهنی احساس خوبی خواهید داشت. با این حال، دانش در مورد انرژی ها و تأثیر آنها بر سلامتی از طلا ارزشمندتر است.


    تاریخچه نقره

    نقره یکی از عناصری است که از قدیم الایام به عنوان یک فلز گرانبها شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. در کتاب های فراعنه مصر که قدمت آن به 3600 سال قبل از میلاد مسیح می رسد، اطلاعاتی در مورد نقره وجود دارد که قدمت این فلز را نشان می دهد.

    در گذشته معادن نقره زیادی در مکزیک و پرو وجود داشت. هنگامی که امپراتور اسپانیا گنجینه کشورش را تمام کرد، موفق شد آمریکا را کشف کند و معادن نقره را در این کشور پیدا کرد و از آنها استفاده زیادی کرد.وسایل تزئینی ساخته شده از نقره بیشتر در گورستان های سلطنتی یافت می شد که قدمت آن ها به 4000 سال قبل از میلاد می رسد. همچنین پول آن زمان طلا و نقره بود و مردم معاملات خود را با طلا و نقره انجام می دادند.