<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    انواع سنگ های قیمتی آبی رنگ

    سنگ های قیمتی آبی رنگ در همه جای دنیا موجود هستند و می توانید از مالکان شخصی، فروشگاه های محلی یا حتی خرده فروشان به صورت آنلاین خرید کنید. بسته به بودجه خود، موقعیت مکانی و سایر موارد، مکان خرید سنگ های آبی را انتخاب کنید و بسته به سلیقه خود آن ها را خریداری نمایید.


     سنگ های قیمتی آبی رنگ


    تعداد سنگ های قیمتی آبی رنگ موجود در جهان امروز، از صد سنگ قیمتی فراتر رفته است. با این حال، انواع مختلفی از آن ها وجود دارد که به طور گسترده ای در ساخت جواهرات استفاده می شود که شامل:
    آکوامارین
    آزوریت
    بنتونیت
    سنگ لاجورد
    یاقوت کبود
    تانزانیت
    عقیق
    تورمالین
    توپاز آبی
    فیروزه
    الماس آبی


    • لیست و بررسی بهترین سنگ های قیمتی آبی رنگ


    - خصوصیات سنگ آبی رنگ آکوامارین:


    •    بسیار شفاف است.
    •    به صورت بلورهای بزرگ رخ می دهد


    آکوامارین یک سنگ قیمتی شناخته شده است و به طور عمده در حلقه های نامزدی استفاده می شود، تقریباً در مورد هر نوع جواهرات به خوبی کار خواهد کرد. آکوامارین به عنوان یک سنگ قیمتی آبی رنگ، در بلورهای بسیار بزرگ وجود دارد و هنگام قرار گرفتن در معرض نور، دارای درخشش چشم نوازی است. آکوامارین با سختی 7.5 تا 8 مگابایت، گوهر سختی است و به راحتی نمی شکند. بیشتر آکوامارین های موجود در بازار برای بیرون آوردن رنگ سنگ، تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند.


    در اصل، سنگ هایی با رنگ های روشن آبی تیره قیمت بالایی دارند و با ارزش ترین سنگ ها به حساب می آیند. این نگین آبی رنگ روی سنگ کاملاً با دوام بوده و گزینه ای مناسب برای پوشیدن روزمره خواهد بود. آکوامارین که یکی از اعضای خانواده بریل است، به دلیل رنگ آبی پاستلی و شفافیت عالی محبوب است. آکوامارین را می توان در اندازه های بزرگ نیز یافت و سنگ های بزرگتر دارای رنگ اشباع تری هستند.

     

    - سنگ آبی رنگ آزوریت


    سنگ قیمتی و آبی رنگ آزوریت به دلیل داشتن رنگ آبی عمیق، از محبوب ترین گزینه ها برای جواهرسازان است و سال هاست که به عنوان رنگدانه زیبا مورد استفاده قرار می گیرد .رنگ آبی عمیق آن باعث می شود تا بدون نیاز به عبور از عملیات حرارتی، برای ساخت جواهرات عالی باشد.


    Azurite  دارای سختی نسبتاً کمی (3.5 تا 4 مگاهرتز) است، بنابراین برش سنگ به صورت وجهه ای دشوارتر می شود. معمولاً به لبه های نرم تری بریده می شود. همچنین برای اطمینان از دوام بیشتر این سنگ قیمتی باید تنظیمات محافظتی داشته باشد. با گذشت زمان، آزوریت می تواند رنگ خود را از آبی به سبز کمرنگ کند. بنابراین مهم است که از قرار دادن سنگ قیمتی در معرض نور برای ساعت های طولانی خودداری کنید.

     

    سنگ آبی رنگ آزوریت


    - بنیتوئیت


    •    به شدت کمیاب است.
    •    بالاترین رتبه بندی پراکندگی را به خود اختصاص داده است.


    احتمالاً یکی از نادرترین سنگ های قیمتی آبی رنگ جهان، بنیتیت است. از طرف دیگر، فقط در یک مکان در جهان یافت می شود. همچنین بالاترین امتیازات پراکندگی در بین تمام سنگهای قیمتی و زینتی، از جمله الماس را به نمایش می گذارد. این سنگ از ویژگی هایی از قبیل، درخشندگی و آتش سوزی عالی برخوردار است. بنیتوئیت به دلیل نادر بودن و ارزش آن، در انگشترهای جواهرات استفاده می شود اما در قسمت های کوچک انگشتر های نقره و طلا و جواهرات استفاده می شود.


    سایر سنگ های قیمتی آبی رنگ


    - سنگ لاجورد
    •    دارای اجزا طلایی می باشد.
    •    شفاف تا مات است.
    •    درخشش چشم نوازی دارد.


    لاجورد کاملاً با سنگ های قیمتی آبی رنگ دیگر متفاوت است. در واقع ماده معدنی نیست. در عوض، لاجورد سنگی است که شامل چندین ماده معدنی از جمله کلسیت، لازوریت و پوسته های پیریت درخشان است. لازوریت ماده معدنی است که رنگ آبی عمیق خود را نشان می دهد. در دوران باستان، از لاجورد به عنوان منبع اصلی رنگ استفاده می شد.
    لاجورد به طور عمده در سایه های آبی دیده می شود اما در موارد خاص، سنگ مرمر سفید یا طلایی به سنگ نفوذ می کند. این سنگ خیلی سخت نیست، بنابراین در هنگام دست زدن به جواهرات احتیاط بیشتری لازم است. سنگ های قیمتی لاجورد همیشه به صورت کابو برش داده می شوند که عمدتا در ساخت آویزنقزه و طلا ، گردنبند نقره و طلا و دستبند نقره و طلا استفاده می شود. این سنگ قیمتی کاملاً در دسترس است.


    - یاقوت کبود آبی


    •    دارای درخشش بالا می باشد.
    •    یک انتخاب محبوب برای خانم ها محسوب می شود و زیبایی چشم نوازی دارد.
    این سنگ قیمتی آبی رنگ و گرانبها جزء محبوب ترین سنگ ها در قلمرو سنگ های قیمتی آبی رنگ است. با داشتن یک سنگ قیمتی بسیار سخت مثل یاقوت کبود، حتی با وجود الماس در حلقه های نامزدی به گزینه دیگری تبدیل شده است.


    - راهنمای سنگ های قیمتی آبی رنگ


    آبی اشباع شده خالص، یکی از نادرترین و ارزشمندترین رنگ ها در جهان سنگ های قیمتی است. اگرچه تعدادی از انواع نگین های موجود در رنگ آبی وجود دارد، اما واقعاً یاقوت کبود در یک رنگ آبی اشباع خالص یافت می شود. تانزانیت ممکن است گاهی اوقات نزدیک شود، اگرچه حتی بهترین تانزانیت همیشه رنگ بنفش دارد . بیشتر سنگ های قیمتی آبی رنگ در سایه روشن تر از رنگ آبی مانند آبی دریایی آکوامارین وجود دارد. آبی عمیق تر ممکن است در تورمالین دیده شود، اما رنگ آن بندرت خالص است. برخی از گوهرهای آبی، مانند توپاز آبی، برای تولید رنگ آبی به شدت تحت پرتو قرار گرفته اند.


    - تانزانیت


    تانزانیت معمولاً رنگ آبی مایل به بنفش است و به خصوص نمونه های خوب آن، حتی می توانند از نظر رنگ یاقوت کبود آبی برتر باشند. اما تانزانیت گوهر بسیار نرم تری نسبت به یاقوت کبود است و درجه سختی آن تنها 6.5 است.

     

    تانزانیت


    - اسپینل


    اسپینل بیشتر به خاطر رنگ قرمز و صورتی آن مشهور است، اما اسپینل گاهی اوقات به رنگ آبی نمایان می شود. بیشتر اسپینل های آبی دارای یک تغییر دهنده خاکستری قابل توجه هستند و رنگ آبی خالص در آن ها بسیار نادر است.


    - زیرکن


    زیرکن بخاطر ضریب شکست بالا و آتش سوزی چشمگیرش ارزشمند است. زیرکن آبی در کامبوج و برمه یافت می شود و رنگ آن معمولاً آبی متوسط با حاشیه کمی سبز است.


    - تورمالین


    تورمالین آبی به عنوان سنگ قیمتی آبی رنگ با نام ایندولیت شناخته می شود. این رنگ از نادرترین رنگ های تورمالین است و معمولاً آبی مایل به سبز است. تورمالین نادر پارایبا را می توان با رنگ آبی نئون یافت.


    Gem Silica


    نادرترین گوهر در گروه کوارتز با نام Gem Silica شناخته می شود. بهترین نمونه ها، از استخراج معدن در آریزونا، دارای رنگ فیروزه ای روشن با شفافیت خوب هستند.


    - بنیتوئیت


    بنیتوئیت یک سیلیکات تیتانیوم باریم نادر است که اولین بار در سن بنیتو، کالیفرنیا یافت شد. تاکنون مواد با کیفیت برای تهیه سنگ های قیمتی آبی رنگ فقط در محل اصلی و منشاء آن ها یافت شده است و این سنگ نادر به عنوان گوهر رسمی ایالت کالیفرنیا نامگذاری شده است. سختی بنیتویت در مقیاس Mohs 6 تا 6.5 است.


    - توپاز


    توپاز فقط به ندرت در طبیعت به رنگ آبی وجود دارد و تقریباً تمام توپاز آبی موجود در بازار با تابش تولید می شود. توپاز آبی با قیمت ارزان به تعداد زیاد در بازار موجود است و عمدتا در جواهرات تجاری ارزان قیمت مورد استفاده قرار می گیرد.


    - آپاتیت


    آپاتیت یک ماده معدنی فسفات است که به طور معمول سبز است، اما گاهی اوقات با گرم شدن و درجه حرارت پایین می توان آن را به رنگ آبی مایل به سبز در آورد. این رنگ می تواند بهترین تورمالین پارایبا باشد. محدودیت اصلی آپاتیت نرم بودن آن است. این سنگ می تواند در مقیاس Mohs5 باشد.

     

     آپاتیت


    - فلوریت


    فلوریت در طیف وسیعی از رنگ ها وجود دارد، از جمله یک نوع تغییر رنگ نادر که از آبی در زیر نور طبیعی به بنفش در زیر نور رشته ای تغییر می کند. فلوریت را می توان در اندازه های بزرگ یافت، اما این ماده کاملاً نرم است و در مقیاس Mohs 4 می باشد.


    - ایولیت


    ایولیت به طور معمول بنفش مایل به آبی است. این پلوکروایسم شدید را نشان می دهد، رنگ های مختلفی از زوایای مختلف (معمولاً آبی روشن، خاکستری مایل به زرد و بنفش) را نشان می دهد. گرچه بسیار سخت است - 7 تا 7.5،  اما فقط در اندازه های کوچک یافت می شود.


    - کیانیت


    کیانیت را گاهی اوقات می توان به عنوان سنگ قیمتی آب رنگ مانند یاقوت کبود یافت، اما سازگاری رنگ آن کم است و در بیشتر نمونه ها لکه ها یا رگه هایی مشخص است. کیانیت دارای سختی متغیر است سختی 4 تا 4.5 در امتداد محور طولانی و 6.5 در زاویه های راست نسبت به محور طولانی را داراست.


    - عقیق آبی رنگ


    عقیق از نظر شکل دارای باندی مشخص است و منجر به ایجاد طیف وسیع تری از رنگ آبی از یک سنگ به سنگ دیگر می شود. این یک نوع سنگ فراوان است و به راحتی در سراسر جهان یافت می شود. عقیق همچنین به عنوان یکی از سنگ های قیمتی آبی رنگ شناخته شده است. این سنگ در ساخت جواهرات، عمدتا به عنوان آویز برای گردنبند استفاده می شود. برای به تصویر کشیدن ویژگی های باندینگ این سنگ قیمتی آبی رنگ، بهترین استفاده در آویزها است. این نوارها اغلب از رنگ های مختلف تشکیل شده اند و به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

    کافه سیلور در خدمت شماست تا محصولاتی نظیر شمش نقره، نیم ست نقره، رکاب نقره ، پیرسینگ گوش، پیرسینگ بینی و طلای آب شده را عرضه کند.

     


    نحوه نگهداری جواهرات سنگ های قیمتی

     

    در این بخش به نحوه نگهداری جواهرات سنگ های قیمتی می پردازیم. یادگیری نگهداری جواهرات مهارتی است که در زمان، هزینه شما صرفه جویی می کند. سنگ ها و فلزات شکننده برای جلوگیری از آسیب نیاز به محافظت دارند. صرف نظر از قیمت و ارزش یک قطعه، مرتب نگه داشتن جواهرات شما باعث می شود تا آنچه دارید را به خاطر بسپارید و در صورت نیاز سریعتر آن را پیدا کنید. در اینجا چند نکته برای نگهداری جواهرات، فلزات، جواهرات عتیقه و لباس های روزمره آورده شده است:

     

    نحوه نگهداری جواهرات سنگ های قیمتی

     

    بسیاری از جواهرات به راحتی خراشیده می شوند، این خراش ها توسط فلزات سخت و سنگ های قیمتی دیگر یا ظروف نگهداری که دارای پوشش سختی هستند ایجاد می شود. قطعات سنگ های قیمتی باید از هم جدا شوند تا با یکدیگر برخورد نکنند و آسیب نبینند. علاوه بر قرار دادن آنها در جعبه ها یا محفظه های جداگانه، جواهرات سنگ های قیمتی را در پارچه بپیچید یا در کیسه های اصلی خود نگهداری کنید. به ویژه، الماس ها را نمی توان در کنار چیزهای دیگر قرار داد (آنها سنگ های دیگر را خراش می دهند)، و مروارید آسیب پذیر و شکننده هستند. در اینجا چند نکته کلیدی در مورد نحوه نگهداری و مراقبت از سنگ های قیمتی آورده شده است:

        سنگ های قیمتی را دور از نور مستقیم نگه دارید تا از محو شدن آنها جلوگیری شود. مثلا عقیق به نور بسیار حساس است و باعث تیره شدن گوهر می شود.
        به خصوص مروارید و زمرد را از هر منبع گرمایی دور نگه دارید.
        سنگ های نرم مانند لاجورد، سنگ مرمر سبز، فیروزه، کهربا و عقیق را جدا کنید. اجسام نوک تیز به راحتی می توانند به آنها آسیب برسانند.به سادگی آنها را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.
    جواهرات طبیعی ممکن است با تمیز کردن نامناسب آسیب ببینند.
    سنگ های قیمتی شارژ شده یا رنگ شده، مانند یاقوت پر شده یا فیروزه ای رنگ شده، باید در طول تمیز کردن از هرگونه اسید یا مواد شیمیایی دور نگه داشته شوند.

    حتی آب لیمو می تواند به رنگ جواهرات پر شده یا رنگ شده آسیب برساند.
    اگر در مورد تمیز کردن سنگ های قیمتی و جواهرات سوالی دارید، از جواهرسازان باتجربه کمک بخواهید.اکثر جواهرفروشی ها خدمات نظافتی انجام می دهند، اما قطعا در این زمینه از جواهرسازان مجرب در زمینه سنگ های رنگی و نه فقط الماس سفید کمک بگیرید.اگر چنین خدماتی را از جواهر فروشان دریافت می کنید، حتماً در مورد تعمیرات یا پردازش سنگ به آنها اطلاع دهید.