<
search
عربی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    شمش طلا چیست؟

    شمش طلا، به قطعاتی از طلای خالص و سایر فلزات گرانبها (مانند پلاتین و پالادیوم) می گویند که در اندازه ها و وزن های مختلف از 1 گرم،100 گرم، 500 گرم، 1 کیلوگرم و 12.5 کیلوگرم وجود دارند.

    چرا سرمایه گذاری روی آن ها بسیار ضروری است؟ به این دلیل که با ارزش پایدار خود، موجب محافظت از دارایی‌ های شما در برابر نوسانات بازار مالی می شوند.

    ضرابخانه های مختلف در سراسر جهان شمش را به شکل سکه تولید می کنند، لذا ارزش این قطعات گرانبها بر اساس کمیاب بودن و خلوص آن تعیین خواهد شد و برای اینکه به عنوان یک دارایی ماندگار روی آن سرمایه‌گذاری کنید، لازم است در سطح خالص خود یعنی 24 قیراط (یا 999.9٪ خالص) ساخته شوند.

    شناخت انواع مختلف شمش طلا 

    ممکن است به دلایل زیادی سرمایه گذاری در شمش طلا را انتخاب کنید، چرا که شمش ریسک کمتری نسبت به ارز دارد و ممکن است آن را راهی مناسب برای محافظت در برابر تورم و ریسک های ژئوپلیتیکی بدانید. این قطعه بسیار باارزش را می‌توانید بر اساس خلوص و جنس آن به دو گروه اصلی تقسیم بندی کنید:

    1. شمش خالص: خلوص آن 99.9 درصد بوده و به طور کامل از طلای خالص تهیه شده است. 

    2. شمش حاوی آلیاژ: با فلزات دیگری ترکیب شده و به طور معمول درجه خلوص آن کمتر از 99.9 درصد است.

    شمش طلای خالص عیار بالاتری دارد، درحالیکه در نمونه حاوی آلیاژ مقاومت و استحکام قطعات شما بیشتر است. بنابراین سعی کنید در حین خرید به این موارد و بودجه خود توجه بیشتری داشته باشید.

    ملزومات خرید شمش طلا

    خرید شمش طلا یک فرصت بسیار عالی سرمایه گذاری در طولانی مدت است و به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم اطمینان اقتصادی عمل می کند. وقتی شمش طلا می‌خرید، فقط یک فلز گرانبها را به دست نمی‌آورید، در حقیقت شما در حال به دست آوردن دارایی ملموسی هستید که می توانید آن را در دستان خود نگه دارید و لایه ای از امنیت و آرامش خاطر را فراهم کنید.

    وقتی صحبت از شمش طلا به میان می آید، خلوص و وزن دو عامل مهم هستند که ارزش سرمایه گذاری شما را تعیین می کنند.  خلوص، اندازه گیری مقدار فلز خالص در یک شمش است که رایج ترین سطوح خلوص 99.9٪، 99.99٪ و 99.999٪ است که هر چقدر درصد آن بیشتر باشد، منجر به گرانتر شدن شمش می شود. 

    خلوص شمش معمولاً بر روی خود کالا مهر می شود و شفافیت خریدار را در مورد آنچه خریداری می کند فراهم می کند. هنگام سرمایه گذاری در شمش طلا، در نظر گرفتن عواملی مانند خلوص و وزن بسیار مهم است، زیرا این امر ارزش و تناسب این قطعات ارزشمند را برای نیازهای سرمایه گذاری مشخص می کند.

    سرمایه گذاری در شمش طلا 

    در حالی که سکه های طلا در بین سرمایه گذاران محبوب هستند، اما باید بدانید که شمش های طلا نوع متفاوتی از جذابیت را ارائه می دهند. شمش های طلا که به دلیل سطوح خلوص بالای خود، معمولاً 99.99 درصد، شناخته شده اند، یک عامل کلیدی برای سرمایه گذارانی است که محصولات شمش را در نظر می گیرند.

    قرار دادن زمان و تلاش کمتر در تولید این قطعات، باعث می ‌شود که آن ها در مقایسه با سکه‌ های طلا برتری کمتری داشته باشند.  سرمایه‌ گذاری در شمش‌های طلای بزرگ ‌تر می‌تواند حق بیمه کمتری نسبت به قیمت نقدی داشته باشد و گزینه ‌ای مقرون ‌به‌ صرفه برای سرمایه‌گذاری ‌های قابل توجه ارائه کند. 

    شمش‌های طلا در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هم سرمایه‌گذاران کوچک و هم بزرگ را پذیرا هستند. اندازه های محبوب عبارتند از:

    • 1 اونس

    • 10 اونس

    • 100 گرم

    • 1 کیلوگرم

    • 400 اونس

     

    سرمایه گذاری در شمش طلا

     

    شمش های طلای کوچکتر، مانند شمش های 1 گرمی یا 1 اونسی، مقرون به صرفه تر بوده و نقدینگی بیشتری را برای سرمایه گذاران فردی فراهم می کند. از سوی دیگر، قطعات بزرگ ‌تر، خریداران نهادی را جذب می‌ کند و برای ذخیره ‌سازی ثروت در مقیاس بزرگ استفاده می ‌شود، اما ممکن است به دلیل هزینه بالاتر، نقدینگی کمتری داشته باشد.

    نکات طلایی درباره شمش طلا 

    هنگامی که تصمیم به خرید شمش طلا می‌گیرید، این نکات کلیدی می تواند به شما کمک شایانی کند:

     1- نوع شمش خود را انتخاب کنید. شمش های طلا در اندازه ها و خلوص های مختلف مانند 1 گرم تا 1 کیلوگرم و 99.5٪ تا 99.99٪ طلای خالص وجود دارند. این نکته را مدنظر قرار دهید که قطعات کوچکتر نقدینگی بیشتری ارائه می دهند. 

    2-  فروشندگان معتبر را پیدا کنید. فقط از نمایندگی های معتبر با نظرات مثبت و تاییدیه های صنعت خرید کنید. این امر کیفیت و اصالت شمش های طلای شما را تضمین می کند. به دنبال مارک هایی مانند PAMP Suisse، امارات گلد و Valcambi باشید. اگر به خرید شمش طلا فکر می کنید، مهم است که به سراغ فروشنده ای بروید که به صادق بودن و منصف بودن معروف است.

     3- قیمت ها را مقایسه کنید. فروشندگان آنلاین فلزات گرانبها را از نظر قیمت و حق بیمه بررسی کنید. بسته به اندازه شمش طلا، حق بیمه باید بین 3 تا 8 درصد بالاتر از قیمت لحظه ای باشد.

     4- یک روش پرداخت مطمئن را انتخاب کنید. گزینه‌های رایج شامل نقل و انتقالات بانکی و کارت‌های اعتباری است، 

     5- خرید خود را تایید کنید. هنگامی که شمش های طلای خود را دریافت کردید، گواهی سنجش و علائمی چون مارک آن را بررسی کنید تا خلوص، وزن و اصالت کالا را تأیید نمایید.

    معرفی برند‌های شناخته شده و محبوب شمش طلا

    شمش های طلا یک راه محبوب برای سرمایه گذاری هستند که با ریختن طلای ذوب شده در قالب ساخته می شود. آن ها به عنوان یک سرمایه گذاری امن عمل می کنند و از تورم و آشفتگی اقتصادی محافظت کرده و موجب بهبود وضعیت اقتصادی شما می شوند.

    این قطعات ارزشمند و پرکاربرد، در کارخانه های بزرگی ساخته می شوند که از محبوب ترین و شناخته شده ترین آن ها می توان به شمش های انگلیسی، سوئیسی، اماراتی و استرالیایی اشاره کرد.

    در بین موارد ذکر شده، شمش های سوئیسی از محبوبیت بیشتری برخوردارند، چرا که از نظر بازاریابی و تبلیغات بازار داغی را ایجاد کردند تا در بین مردم کاملا شناخته شده باشند.

    در اینجا قصد داریم به معرفی برند‌های شناخته شده و محبوب شمش طلا بپردازیم که عبارتنداز:

    1. پارسیس گلد

    2. خانه سکه ایران

    3. ایران شمش

    4. شمش محمد

    5. شمش ونوس

    6. شمش پرنیا

    فاکتورهایی که باید هنگام خرید شمش طلا در نظر گرفت

    خرید شمش طلا نیازمند ارزیابی چندین فاکتور است که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم:

    1. نام تجاری

    مارک های معتبر مانند PAMP Suisse، امارات گلد و Valcambi  کیفیت را تضمین و فروش مجدد را آسان تر می کنند. از مارک های مبهم و مشکوک اجتناب کنید. فروشندگان آنلاین اغلب احراز هویت برند را ارائه می دهند و خیال شما را بابت هر گونه خریدی، راحت می کنند.

    2. بررسی وزن هر شمش

    با توجه به اینکه وزن شمش طلا روی آن حک می شود، لذا قبل از خرید می توانید روی ترازوهای طلافروشان آن ها را وزن کنید تا از صحت درستی هر یک اطمینان حاصل نمایید.

     

    بررسی وزن هر شمش

     

    3. بررسی کد شناسایی

    در حقیقت تمام طلاها باید دارای یک کد شناسایی باشند تا به وسیله آن بتوان آن ها را مورد ارزیابی قرار داد. شمش ها هم دارای کد شناسایی هستند که این کد در آزمایشگاه های مخصوص طلافروشی ها و زیر نظر اتحادیه های معتبر تعیین و مشخص می شود.

    چه کسانی نباید شمش طلا بخرند؟

    اگر تحمل ریسک پایینی دارید و خواهان سرمایه‌گذاری در این حوزه هستید و دوست دارید در کوتاه‌مدت با خیال راحت از آن استقبال کنید، ممکن است شمش طلا برای شما مناسب نباشد.

    طلا و سایر فلزات گرانبها قیمت ‌های متغیری دارند، به این معنی که ارزش آنها می ‌تواند به سرعت افزایش یا کاهش یابد. شمش طلا همچنین برای افرادی که نگران سرقت یا هزینه بیمه هستند گزینه مناسبی نیست. اگر شمش را در خانه خود نگه دارید، احتمالاً به بیمه اضافی نیاز خواهید داشت. 

    طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می شود، اما ارزش آن همیشه با نرخی برابر با بازار سهام افزایش نیافته است. به همین دلیل است که بهتر است سرمایه گذاری های خود را متنوع کنید و انواع مختلف دارایی های بازار اقتصادی را حفظ نمایید. 

    سخن پایانی

    در مجموع شمش طلا یک قطعه گرانبها با خلوص 99.99٪ است که در وزن ها و اندازه های مختلف برای مطابقت با نیازهای هر سرمایه گذار عرضه می شود. آن ها توسط پالایشگاه های خصوصی و ضرابخانه های دولتی تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند.

    نمونه های بزرگتر با ریختن طلای مذاب در قالب ریخته گری و قطعات کوچکتر با استفاده از دستگاه های مخصوص ساخته می شوند. آنها عمدتاً به عنوان یک ذخیره بلندمدت و به عنوان یک محافظ اثبات شده در برابر تورم و عدم اطمینان وجود دارند.

    هنگام خرید شمش طلا، انتخاب یک فروشنده قابل اعتماد بسیار مهم است. در حالی که این قطعات گرانبها می‌توانند سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای باشند، اما مهم است که به مواردی مانند نحوه ذخیره‌سازی و اینکه فروش آن ها در آینده چقدر آسان خواهد بود، هم فکر کنید.جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کافه سیلور مراجعه کنید.