<
search
Russian
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    مشاوره خرید یاقوت !

    سنگ یاقوت؟

    اولین تصوری که با دیدن نام یاقوت برای هر فردی شکل می‌گیرد، سنگی درخشان با رنگ‌های قرمز، آبی و … است که سرویس جواهراتی شاهزاده خانم یا تاج سلطنتی پادشاهی را زینت بخشیده است. این جواهر کمیاب با ترکیب اکسید آلومینیوم، از نظر شیمیایی سنگ کروندوم محسوب می‌شود، اما جالب است بدانید تمام کروندوم‌های کشف شده در جهان، در زمره‌ی یاقوت‌های جواهراتی قرار نمی‌گیرند، بلکه نمونه‌های بی‌کیفیت آن در مصارف صنعتی به کار می‌روند. نمونه‌های جواهراتی کشف شده نیز از نظر درجه کیفیت با هم یکی نبوده و می‌توان آن را در دسته‌های متفاوتی رده‌بندی کرد.

     یاقوت سرخ یکی از معروف‌ترین سنگ‌های قیمتیِ که سال‌هاست در ساخت طلا و جواهرات استفاده می‌شود. بنابراین جای تعجب ندارد که انواع تقلبی آن هم وجود داشته باشد. از این رو، مطمئن‌ترین راه برای شناسایی یاقوت‌ اصل نشان دادن آن به افراد ماهر در این زمینه است.

    دسترسی سریع به بخش های این مقاله:

    انواع یاقوت در راهنمای خرید انگشتر یاقوت

    یاقوت که در زمره‌ی سنگ‌های قیمتی قرار دارد، از نظر منشأ، رنگ، درجه کیفیت، شکل و … در دسته‌های متفاوتی قرار می‌گیرد و با توجه به مجموع جوانب  ارائه شده در مقاله راهنمای خرید انگشتر یاقوت، قیمت‌های متفاوتی را شامل می‌شود. پس در  ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با این دسته‌بندی‌ها و تأثیرات آن‌ها روی قیمت یاقوت بیشتر آشنا شوید.

    انواع یاقوت بر اساس رنگ

    رنگ یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده‌ی قیمت در سنگ یاقوت است. این سنگ از نظر ترکیب شیمیایی، جواهری بی‌رنگ است و حضور عناصر فلزی کمیاب در زمان تشکیل، باعث ایجاد رنگ‌های مختلف آن می‌شود. در یک نگاه کلی، یاقوت طبیعی دارای شش عنصر فلزی رنگزای اصلی کروم سه ظرفیتی، آهن دو و سه ظرفیتی، تیتانیوم و وانادیوم است که بسته به میزان حضور هر یک از این عناصر فلزی در ساختار شیمیایی این جواهر، می‌توان بازه رنگی کاملی را برای یاقوت مشاهده کرد.

    در میان رنگ‌های مختلف یاقوت، رنگ سرخ به دلیل کمیابی و بسته به میزان کیفیت آن، بالاترین قیمت را به خود اختصاص داده است و حتی در جایگاه جهانی دسته رنگی خاصی با نام یاقوت سرخ را از آنِ خود کرده است. بدین‌ترتیب مابقی یاقوت‌ها در مقابل این دسته در گروه سفایر قرار می‌گیرند.

    البته این به آن معنا نیست که سفایرها ارزش پایینی دارند، چنان که بسیار دیده شده نمونه‌های با کیفیت سفایر با وزن یکسان، نسبت به یاقوت سرخ با درجه کیفیت پایین‌تر، قیمت بالاتری را از آن خود کرده است.

    یاقوت سرخ

    یاقوت سرخ در انگشتر یاقوت سرخ بازه رنگی صورتی مایل به قرمز تا قرمز خالص را شامل می‌شود، اما در این میان بهترین رنگ یاقوت سرخ، قرمز خالص زنده با سایه‌هایی از رنگ آبی است. این رنگ که اصطلاحاً با نام قرمز خون کبوتری شناخته می‌شود، بالاترین کیفیت رنگ برای یاقوت سرخ محسوب می‌شود.

    مشهورترین یاقوت‌های سرخ دارای این درجه کیفیت رنگ، معمولاً برای میانمار هستند. چنانچه سایه‌های رنگ یاقوت سرخ به سمت سایه‌های زرد، صورتی یا قهوه‌ای حرکت کند، قیمت یاقوت به مراتب کاهش می‌یابد. بهتر است در مورد این یاقوت بدانید که تفاوت جزئی در کیفیت رنگ آن، می‌تواند قیمت را به شکل قابل توجهی تغییر دهد.

     

    یاقوت سفایر

    همان‌طور که گفته شد، خانواده یاقوت سفایر، گستره‌ی وسیعی از رنگ‌های مختلف، چون: بی‌رنگ، زرد، آبی، بنفش، صورتی، نارنجی، دودی، سیاه و … را به خود اختصاص می‌دهد.

    سفایر آبی یا یاقوت کبود

    یاقوت کبود یا سفایر از مهم‌ترین رنگ‌های سفایر است .رنگ انگشتر یاقوت کبود که از جمله ارزشمندترین انواع سفایر است، آبی مخملی تا آبی مایل به بنفش است که در بازه رنگی نیمه تیره، مانند آبی نیمه شب یا سرمه‌ای تا آبی متوسط (آبی گل ذرتی) قابل مشاهده است.

    سفایر زرد

    نگین انگشتر یاقوت زرد گونه‌ای از انواع سفایر است که در بازار جواهرات ایران در رده خاصی قرار گرفته و رنگ زرد قناری تا تقریباً عسلی را شامل می‌شود.

    سفایر پادپاراچا

    یاقوت پادپاراچا که در رده سفایر فانتزی رده‌بندی می‌شود، یاقوتی با ترکیب رنگی صورتی و نارنجی است که تم رنگ هلویی یا سالمون را به خود گرفته است و نام آن از نوعی گل نیلوفر آبی برگرفته شده است. این یاقوت یکی از کمیاب‌ترین انواع یاقوت سفایر فانتزی است و محبوبیت بسیاری میان افراد دارد. همین امر باعث ایجاد شکاف بزرگی در بازار تقاضا و عرضه شده و حاصل آن، رشد چشمگیر قیمت این جواهر است.

    سفایر پرتقالی

    سفایر پرتقالی بازه رنگی عمیق‌ترین زرد تا حدود قرمز را از آنِ خود کرده است.

    سفایر سبز

    تمامی رنگ‌های سبز یاقوت، در گروه دسته‌ی سفایر سبز قرار می‌گیرند.

    سفایر صورتی

    از رنگ صورتی روشن تا تقریباً قرمز، در رده سفایر صورتی است. البته تعیین مرز دقیق سفایر صورتی با یاقوت سرخ، امری تخصصی و چشمی است که بسته به نگاه جواهرشناس دسته‌بندی می‌شود و هنوز مرز مشخصی از ویژگی‌ها برای این مرز تعریف نشده است.

    سفایر سفید

    سفایر شفاف یا بی‌رنگ و فاقد ناخالصی، در رده سفایر سفید قرار می‌گیرد. این جواهر در تراش‌های چندوجهی، بسیار شبیه به الماس است و در بسیاری از مواقع، جانشین مناسبی برای حلقه‌های الماس نشان است.

    سفایر سیاه

    رنگ سیاه، آبی و خاکستری بسیار تیره اعضای این خانواده، از سفایر فانتزی هستند.

    سفایر رنگی

    این سفایر نمایشگر بازه رنگین‌کمانی از رنگ‌های زرد، نارنجی، سبز، صورتی و بنفش در یک جا می‌باشد که با تغییر زاویه دست و چرخش جواهر در دست، رنگ‌های خود را کامل‌تر به نمایش می‌گذارد.

    سفایر متغیر رنگ

    این دسته از سفایر بسته به منبع نوری که در آن قرار می‌گیرند، تغییر رنگ می‌دهند و به همین علت با نام  سفایر متغیر رنگ شناخته می‌شوند.

    انواع یاقوت بر اساس منشأ

    یاقوت‌ها بر اساس منشأ و نوع ساخت در 4 دسته کلی یاقوت طبیعی، مصنوعی، بهسازی شده و بدلی قرار می‌گیرند که در ادامه به بررسی هر یک به صورت مختصر و مفید می‌پردازیم.

    یاقوت طبیعی

    یاقوت طبیعی جواهری کاملاً طبیعی است که در شرایط بکر زمین‌شناسی با گذشت میلیون‌ها سال تحت دما و فشار بالا ساخته شده است. این جواهر بعد از الماس با سختی نسبی 9، سخت‌ترین سنگ در کره زمین محسوب می‌شود. یاقوت‌های طبیعی جلوه‌ی کاملی از رنگ و درخشندگی هستند و اغلب دارای ناخالصی‌هایی در بافت خود می‌باشند.

    در بسیاری از مواقع حضور این ناخالصی‌ها به دلیل ایجاد ظاهری متفاوت و نمایش جلوه‌های بصری زیبا باعث افزایش ارزش‌افروزده یاقوت می‌شود.
    یاقوت‌های طبیعی دارای پدیده‌ی چند رنگی هستند و در مقابل نورهای مختلف، جلوه‌های رنگی متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

    از آنجا که حضور ناخالصی‌ها در شرایط زمین‌شناسی امری کاملاً طبیعی است، وجود آنها در سنگ یاقوت امری کاملاً طبیعی است. جالب است بدانید این ناخالصی‌ها در بسیاری از مواقع، بسته به محل شکل‌گیری یاقوت، مانند اثر انگشت عمل کرده و با بررسی بسیار دقیق می‌توان محل استخراج یاقوت که فاکتوری مهم در زمان خرید جواهر است را مشخص کرد.

    از سوی دیگر یاقوت‌های طبیعی دارای خواص چشمگیری مانند پدیده‌ی چند رنگی هستند که باعث می‌شود این جواهر در مقابل نورهای مختلف، جلوه‌های رنگی متفاوتی از خود نشان دهد؛ برای مثال یاقوت کبود در مقابل نور خورشید به رنگ آّبی با سایه‌های قرمز دیده می‌شود و در شب به رنگ آبی عمیق دیده می‌شود.

    یاقوت بهسازی شده

    یاقوت‌های بهسازی شده، نگین‌های طبیعی هستند که از لحاظ رنگ، شفافیت، وضوح و … کیفیت مناسبی نداشته و به همین دلیل با استفاده از روش‌های ویژه‌ای مانند: روش حرارتی، انتشار شبکه‌ای، افزودن بریلیوم و … سطح کیفی رنگ و شفافیت یاقوت را افزایش می‌دهند. دلیل این امر، کمیاب بودن این جواهر در رنگ مناسب و استخراج و برداشت بی‌رویه است که در طول سالیان گذشته انجام شده است.

    در میان روش‌های بهسازی، تخمین زده می‌شود که حدود 90 تا 99 درصد از تمام یاقوت‌های قیمتی فروخته شده تا امروز، با روش حرارتی تحت بهسازی قرار گرفته‌اند تا برای فروش در بازار سنگ‌های قیمتی مناسب گردند.

    یاقوت مصنوعی

    پرطرفدار بودن یاقوت در سراسر جهان، باعث شده نمونه‌های مصنوعی فراوانی از آن در شرایط آزمایشگاهی ساخته شود. این جواهرات از نظر ترکیب شیمیایی، سختی، ساختار کریستالی و شرایط مولکولی با نگین طبیعی برابر هستند.

    یاقوت بدلی

    یاقوت بدلی به سنگ‌ها و نگین‌هایی گفته می‌شود که تنها از نظر ظاهر شبیه به یاقوت هستند. این دسته از سنگ‌ها که متأسفانه با نام یاقوت در بازار به فروش می‌رسند، از نظر هیچ یک از ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی با نمونه یاقوت اصلی شباهت نداشته و تنها از نظر رنگ شبیه به آن هستند. اما همین امر در طول تاریخ باعث اشتباهات بسیاری شده است.

    برای مثال تا مدت‌ها جواهر یاقوت تیمور که از جمله یاقوت‌های سرخ بزرگ دنیا بوده، در موزه نگهداری می‌شد و پس از بررسی میکروسکوپی مشخص شد که یاقوت نبوده و اسپینل (لعل) است. همچنین تانزانیت از جمله سنگ‌هایی است که شباهت بسیار زیادی به یاقوت کبود داشته و گاهاً به اشتباه با نام یاقوت کبود به فروش می‌رسد.به همین دلیل پیشنهاد ما در مقاله‌ی راهنمای خرید انگشتر یاقوت این است که حتماً در زمان خرید گواهی اصالت معتبر را دریافت نمایید.

    انواع یاقوت بر اساس درجه کیفیت

    درجه کیفیت یاقوت مانند تمام سنگ‌های جواهراتی دیگر، مربوط به میزان شفافیت سنگ است و میزان شفافیت، نمایشگر توانایی نگین در عبور نور از درون خود است. بر این اساس هرچه میزان ناخالصی‌ها و درز و شکاف‌های جواهر کمتر باشد، میزان شفافیت و کیفیت آن بیشتر می‌شود و این امر تأثیر مستقیم روی  قیمت جواهر دارد.

    اما در مورد یاقوت کمی داستان تغییر می‌کند. بعضی از ناخالصی‌های موجود در یاقوت، علاوه بر اینکه مانند اثر انگشت عمل کرده و هویت آن در زمان تشکیل را نشان می‌دهد، باعث ایجاد حالت‌های مخملین یا پدیده‌ی ستاره‌ای در سنگ شده که این امر باعث بیشتر شدن قیمت جواهر یاقوت می‌شود.

    بدون شک خرید سنگی به گرانی یاقوت، تنها از  فروشگاهی معتبر که گواهینامه اصالت سنگ را در اختیار شما قرار می‌دهد، بهترین روش خرید است؛ زیرا یاقوت مانند تمام سنگ‌های قیمتی می‌تواند در فروشندگان بی‌وجدان این وسوسه را ایجاد کند که سنگ‌های مصنوعی یا تقلبی را به عنوان جواهر اصل در اختیار شما قرار دهند، اما همیشه امکان چنین خریدی برای افراد وجود ندارد. به همین دلیل ما در ادامه‌ی مقاله راهنمای خرید انگشتر یاقوت به معرفی بعضی از فاکتورهای قابل بررسی در زمان خرید می‌پردازیم. پس از شما می‌خواهیم با دقت به مطالعه این بخش بپردازید.

    در همان ابتدای خرید انگشتر یاقوت، توجه به طبیعی، مصنوعی یا بدلی بودن نگین امری واجب است. البته این موضوع تا زمانی که فروشنده صادق و معتمد باشد، امری آسان است، اما در صورت عدم اطمینان به بررسی یاقوت بپردازید.

    یاقوت کبود در اعماق پوسته‌ی زمین شکل می‌گیرد،  بنابراین حضور ناخالصی در آن امری اجتناب ناپذیر است. گرچه نمونه‌های باکیفیت بالا (رده‌ی AA) ممکن است ظاهری بی‌عیب و نقص را نشان دهند، اما  همین سنگ بی‌عیب و نقص در بزرگنمایی بیشتر، ناخالصی‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد. بنابراین اگر به شما سنگی قیمتی بدون هیچ عیب و نقصی نمایش دادند، می‌توانید آن را جواهری مصنوعی یا تکه‌ای شیشه در نظر بگیرید.

    نگین انگشتر یاقوتی که قصد خرید آن را دارید، با اجازه‌ی صاحب مغازه خراش دهید. از آنجا که یاقوت پس از الماس بالاترین درجه سختی را دارد، بنابراین هیچ چیزی مانند: نوک تیز چاقو، کلید، ناخن و … (به جز  الماس) نمی‌تواند سطح آن را به راحتی خراش دهد.

    تمام آنچه تا کنون در مقاله راهنمای خرید انگشتر یاقوت گفته شد، تنها برای شناسایی نمونه یاقوت از نمونه‌های بدلی آن مناسب است و برای شناسایی یاقوت طبیعی از نمونه مصنوعی، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. شناسایی یاقوت طبیعی از مصنوعی، نیازمند مراجعه به یک گوهرشناس با تجربه است، زیرا تفکیک این دو محصول به دلیل داشتن ساختار مولکولی، شیمیایی و ویژگی‌های بصری تقریباً یکسان، کاری بسیار سخت است و تنها در آزمایشگاه‌های مجهز، تحت بزرگنمایی بسیار بالا امکان‌پذیر است.

    در واقع، در آزمایشگاه‌ها می‌توان به عواملی مانند یکنواختی رنگ یا بی‌عیب و نقص بودن غیرطبیعی یاقوت‌های مصنوعی پی برد. البته این روزها با پیشرفت علم و انجام عملیات بهسازی‌های مناسب حرارتی روی یاقوت‌های مصنوعی، ساختار بی‌عیب و نقص و یکنواختی رنگ تا حدودی کمرنگ شده است.

    البته شاید بتوانید با بررسی قیمت سنگ یاقوت از فروشگاه‌های معتبر جهانی، به شناسایی نمونه‌ی اصلی از نمونه‌های مصنوعی و بدلی برسید. تنها کافی است برای این کار، قیمت یاقوت با درجه کیفیت خاص و وزن مشخص را در سایت‌های مختلف بررسی کنید تا رنج دقیق‌تری از قیمت به دست شما برسد و در صورت مشاهده‌ی نمونه جواهراتی با همان ویژگی‌های جستجو شده با قیمتی بیش از حد خوب، به اصالت آن شک کرده و بررسی دقیق‌تری انجام دهید.

    تمام فاکتورهای ارائه شده در این بخش، باعث شد که علاوه بر مشاوره تخصصی و رایگان و در اختیار گذاشتن ضمانت اصالت آثار، شما را در خریدی ایمن یاری رساند.کاری که ما در فروشگاهای کافه سیلور برای شما می‌کنیم علاوه بر موارد مذکور، تعهد به ضمانت بازگشت محصول است؛ سندی که ارائه‌دهنده‌ی کیفیت محصولات ما می‌باشد.

    نحوه مراقبت از یاقوت

    به دلیل سختی مناسب یاقوت، نیازی نیست نگران انگشتر یاقوت خود در مواجهه با وسایل دیگر باشد، بلکه بهتر است از جواهرات دیگر در مقابل آن مراقبت کنید. بنابراین هر گاه لازم بود انگشتر یاقوت خود را کنار بگذارید، آن را جدا از سایر جواهرات در یک محفظه پارچه‌ای قرار دهید تا به سایر جواهرات آسیب نرساند.

    همان‌طور که گفته شد، یاقوت دوام بالایی دارد. به همین دلیل در برابر ضربه‌های عجیب و غریب و ناگهانی مقاوم است، اما بهتر است از این کار پیشگیری کنید و قبل از انجام فعالیت‌های بدنی – به ویژه نظافت منزل و …-  آن را از دست خود خارج کنید.

    یاقوت را می‌توانید با خیالی راحت زیر آب گرم با صابون و برس نرم مانند مسواک تمیز کنید. همچنین می‌توانید انگشتر یاقوت را با استفاده از پاک‌کننده‌های اولتراسونیک تمیز کنید، اما اگر به داشتن شکستگی و پر شدن آنها توسط مواد دیگر شک دارید، از پاک کننده‌ی اولتراسونیک استفاده ننماید، زیرا این نوع پاک‌کننده‌ها باعث تشدید شکستگی نگین انگشتر یاقوت می‌شوند. در نهایت برای تمیز کردن انگشتر یاقوت از بخارشوی استفاده نکنید، زیرا بهتر است نگین یاقوت در معرض دمای بالا قرار نگیرد.

    منابع یاقوت در جهان

    میانمار  جزء منابع باستانی انواع یاقوت محسوب می‌شود. یاقوت‌های این منطقه تا مدت‌ها به عنوان شاخص کیفیت یاقوت‌های اکتشافی از نقاط دیگر جهان به حساب می‌آمدند. دلیل این امر شفافیت فوق‌العاده (حضور ناچیز ناخالصی در بافت سنگ) و رنگ بی‌نظیر یاقوت‌های استخراجی بود که همین امر باعث می‌شد تا جواهر نیاز به هیچ‌گونه عملیات حرارتی جهت بهبود کیفیت نداشته باشد.

    امروزه منابعی مانند: سریلانکا، هند، کشمیر، تایلند، تانزانیا، ماداگاسکار و موزامبیک، از جمله منابع مشهور یاقوت در جهان شناخته می‌شوند. کیفیت یاقوت‌های کشف شده در این مناطق، بسیار بهتر از یاقوت برمه بوده است و همین امر باعث شده تا در عصر امروز، محل استخراج به عنوان عامل ارزش‌گذاری یاقوت شناخته نشود.
    نحوه‌ی قیمت‌گذاری یاقوت

    بر این اساس بهترین یاقوت‌ها از نظر رنگ، جواهراتی هستند که دارای رنگ خالص و بدون ته رنگ اضافه با تناژ متوسط و در بعضی مواقع بسته به نوع رنگ با تناژهای تیره و درجه اشباع قوی و یکنواخت باشند. برای مثال بهترین رنگ برای یاقوت سرخ، رنگ قرمز کامل بدون هیچ سایه‌ی اضافی، مانند: صورتی، زرد یا قهوه‌ای با درجه اشباع قوی و تناژ متوسط است.

    تعیین قیمت یاقوت

    در مورد تعیین قیمت یاقوت برمه قرمز و انواع دیگر بیان این نکته حائز اهمیت است که در درجه بندی کیفیت و قیمت یاقوت برمه قرمز و همچنین  قیمت یاقوت اصل قدیمی چهار عامل مهم تأثیر گذار هستند که به آن ها می پردازیم:

    ۱- رنگ: رنگ مهمترین فاکتور در قیمت گذاری کانی‌های رنگی و قیمت سنگ یاقوت می باشد. به عنوان مثال نوع قرمز می تواند دارای رنگ قرمز، نارنجی یا قرمز مایل به بنفش باشد ولی مرغوب ترین و زیبا ترین رنگ، سرخ خالص همراه با مقدار کمی از رنگ بنفش می باشد که به آن دانه اناری سرخ گفته می شود.
    باید به این نکته توجه کرد که قیمت یاقوت قرمز معدنی زمانی که رنگ قرمز آن با رنگ بنفش و یا نارنجی و یا حتی قهوه ای همراه شود، کاهش می یابد. از سوی دیگر رنگ قرمز باید از درصد خوبی برخوردار باشد چراکه پایین بودن غلظت رنگ عاملی در جهت تغییر رنگ قرمز به رنگ صورتی میشود که قیمت یاقوت سرخ برمه با افزایش میزان سرخی بیشتر می شود.

    ۲- پاکی: پاکی سنگ عبارت است از عاری بودن سنگ از هرگونه ناخالصی های داخلی و مشکلات سطحی که بسیار موثر در تعیین قیمت یاقوت اصل قدیمی می باشد. به عبارت دیگر مثل دیگر سنگ‌ های با ارزش و قیمتی هر چه پاکتر باشند به قیمت سنگ یاقوت سرخ و یا دیگر انواع آن افزوده می شود برای اینکه وجود ناخالصی ها در سنگ نه تنها از زیبایی سنگ می کاهد بلکه در درخشش، استحکام و رنگ سنگ اثر می گذارد. توجه کنید که سنگ قرمز پاک، بسیار کمیاب بوده و از قیمت یاقوت قرمز خالص بسیار زیاد می باشد.

    ۳- برش: لازم به ذکر است که اگر این سنگ با دقت بسیار بالایی برش خورده باشد می تواند رنگ و جلای بهتری روی آن انجام شود و باعث افزایش قیمت یاقوت قرمز شود. در زمان خرید به شکل هندسی سنگ برش خورده توجه داشته باشید که از قرینگی یکنواختی برخوردار باشد. اگر برش سنگ گرد است باید در همه قسمت‌ها هم گرد باشد و همه صفحات برش خورده  روی سطح سنگ از نظم و ترتیب خاصی پیروی کند در غیر این صورت از ارزش و قیمت یاقوت سرخ معدنی و یا دیگر انواع یاقوت کاسته میشود .

    ۴- وزن: واحد اندازه گیری وزن سنگ های با ارزش و نیمه گرانبها بر حسب قیراط می باشد. یک قیراط ۰.۲ گرم و یا هر ۵ قیراط یک گرم است. هرچقدر وزن سنگ بیشتر باشد قیمت یاقوت سرخ برمه و دیگر انواع آن هم به صورت تصاعدی افزایش می یابد چرا که هر چه سایز و وزن بیشتر شود، کمیاب و نادرتر بوده و گران بها تر است و تاثیر مستقیمی در افزایش قیمت یاقوت اصل قدیمی و یا تازه تراش خورده دارد. در کل سنگ‌ بزرگی که رنگ و درجه خلوص زیادی داشته باشد بسیار کمیاب و نادر بوده و درصورت وجود حتی چند برابر الماس هم ارزش دارد.

    خواص یاقوت قرمز اصل

    یاقوت قرمز در زمره محبوب ترین و پر طرفدار ترین انواع یاقوت بوده و یکی از جواهرات زیبا و گرانبهاست. یاقوت قرمز اصل از طریق استخراج از معدن به دست می‌آید و به خاطر رنگ قرمز خاص و زیبایش شناخته می ‌شود. از جمله خواص اصلی یاقوت قرمز اصل می توان به تقویت غدد، کمک به متعادل کردن فشار خون، بهبود عملکرد قلب و دستگاه های حیاتی بدن و… اشاره نمود. همچین برای این گوهر خواص دیگری از قبیل، دفع سموم بدن، کاهش اضطراب و استرس، افزایش احساس نوع دوستی و افزایش میل به زندگی اشاره نمود.

    خواص یاقوت زرد اصل

    یاقوت زرد نیز جزو پرطرفدار ترین انواع یاقوت بوده و خواص منحصر به فرد خود را دارد. از جمله خواص یاقوت زرد می توان به دور کردن صاحب آن از دوری ها و پلیدی ها، ایجاد احساس آرامش، تقویت قوه بینایی و بویایی و بهبود عملکرد کلیه ها، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، افزایش انرژی و دفع سموم بدن اشاره نمود.
    خواص یاقوت کبود اصل

    پیشینیان معتقد بودند که یاقوت کبود صاحب آن را از خطرات محافظت نموده و به همین دلیل پادشاهان این گوهر را برای محافظت از خطرات جانی همیشه به همراه داشته اند. از دیگر خواص این گوهر می توان به افزایش رزق و روزی و حفظ ثروت اشاره کرد. یاقوت کبود باعث افزایش انصاف و وفادرای بین شرکا و کارمندان می شود. تقویت عملکرد همه عضلات بدن، سیستم گردش خون، کمک عملکرد دستگاه گوارش، تقویت قوه بینایی و بویایی نیز از دیگر خواص این گوهر می باشد.

    خواص یاقوت گارنت اصل

    گذشتگان از این گوهر برای درمان افسردگی های مزمن استفاده می کرده و معتقد بودند همراه داشتن این سنگ کابوس های شبانه را از صاحبش دور نگه می دارد. همچنین در یونان قدیم سنگ گارنت هدیه ای برای نشان دادن عشق و علاقه استفاده می شده. حتی گفته شده که حضرت نوح تکه ای کوچک ازین گوهر را همیشه همراه خود داشته است. یاقوت گارنت اصل به صاحب خود اگر در خطر باشد هشدار داده و بعنوان طلسمی برای محاظفت از جان کاربرد دارد.

    سخن پایانی

    ما در مقاله مشاوره خرید انگشتر یاقوت، سعی کردیم ضمن معرفی یاقوت به عنوان یکی از چهار نگین معتبر دنیا، به بررسی انواع یاقوت بپردازیم و منابع مهم یاقوت جهان را بررسی نماییم. همچنین فرآیند قیمت‌گذاری یاقوت را برای شما مخاطبان تبیین نمودیم و راهکارهای اولیه‌ای را که به وسیله آن می‌توانید یاقوت اصل را از سایر نمونه‌ها تشخیص دهید، در اختیار شما قرار دادیم. امید است با بهره‌گیری راهکارها و شیوه‌ها مذکور، در زمان خرید انگشتر یاقوت مشکلی نداشته و تجربه‌ ای از خرید ایمن را در مجموعه فروشگاه های کافه سیلور که ارائه دهنده‌ی انواع مدل‌های دستساز و شرکتی است، را به شما پیشنهاد می کنیم./ح ج.