<
search
اردو
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    مشاوره جامع در مورد خرید زمرد!

    سنگ زمرد ؟

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    سنگ زمرد یکی از زیباترین و ارزشمندترین سنگ های قیمتی در جهان است که دارای رنگ سبز چشم‌نواز است. زمرد از دیرباز نمادی از ثروت و قدرت بوده و همواره زمرد اصل خواهان زیادی داشته. در این مقاله، برای شناخت کامل و همه‌جانبه زمرد به بررسی ویژگی‌ها و خواص زمرد ، انواع آن، فرآیند استخراج، معیارهای تعیین قیمت، تشخیص اصالت و کاربردهای این سنگ قیمتی می‌پردازیم.
    همانطور که می دانید زمرد یک سنگ قیمتی و با ارزش می باشد که در کشورهای مختلفی معادن این سنگ وجود دارد. زمرد کلمبیا اصل و زمرد افغانستان (پنجشیر) از شناخته شده ترین انواع این گوهر می باشند و به دلیل محبوبیت و استفاده زیاد، خرید و فروش زمرد افغانستان و کلمبیا از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و بلحاظ قیمتی، قیمت هر گرم زمرد افغانستان و کلمبیا بسیار بالا است. در ادامه به معرفی چند نوع از این سنگ و در ادامه به بررسی قیمت زمرد خام می پردازیم.
    زمرد یکی از گرانبهاترین و با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی سبز در تمام دوران است و واقعاً چشم نواز است. بسیاری از افراد مشهور همچون ملکه معروف مصری کلئوپاترا از طرفداران زمرد بوده‌اند. بنابراین جای تعجب نیست که همه زنان تمایل به داشتن و تمجید از این گوهر زیبا دارند. اما خرید یک زمرد با کیفیت خوب ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد.
    سنگ زمرد اصل یکی از انواع بریل معدنی است که در میان سنگ‌های گران‌بهای جهانی دسته بندی می‌شود. این سنگ‌ها در مدل‌های اصل از ویژگی‌ها و خصوصیات مهمی برخوردار هستند که آن‌ها را از دیگر سنگ‌های معدنی متمایز می‌کند. این سنگ‌ها از نظر میزان خلوص درجه بندی‌هایی دارند که ارزش آن‌ها را تعیین می‌کند. در این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با روش‌های مهم شناسایی انواع سنگ‌های زمرد اصل اطلاعاتی به دست آورید.

    چگونه زمرد اصل را از بدل تشخیص دهیم؟

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    در این مطلب به طور مفصل روش‌های تشخیص زمرد اصل از بدل را برایتان توضیح می دهیم . اما پیش از آن خوب است بدانید سنگ زمرد اصل چیست و چه مشخصاتی دارد. برای این منظور تا انتهای این مطلب با بلاگ کافه سیلور همراه باشید.

    زمرد اصل چیست و چه مشخصاتی دارد؟

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    زمرد سبز یک سنگ گرانبها و نوعی بریل معدنی است. درجه سختی آن ۷.۵ تا ۸ در مقیاس موس است. زمرد طبیعی چون از خانواده‌ی بریل است طیف‌های متفاوتی از رنگ سبز را شامل می‌شود.

    زمرد اصل دارای جلای شیشه‌ای  است. یک زمرد اصل علاوه بر رنگ سبز باید درخشندگی و شفافیت بسیار بالایی هم داشته باشد. با اینکه درجه سختی زمردِ اصل بالاست، اما چون اغلب سنگ‌های زمرد دارای حفره و ترک هستند و ساختار یکپارچه ندارند، بسیار مستعد شکستن هستند. مخصوصا اگر ضربه‌ای به سنگ وارد شود ممکن است خیلی سریع ترک بخورد. زمردهای واقعی که خلل و فرج‌های کمی دارند بسیار کمیاب هستند. به طور کلی، سنگ‌های شفاف و سبز رنگ که رنگ ثانویه‌ی زرد و تیره ندارند، از همه گران‌قیمت‌تر هستند.

    همچنین خوب است بدانید که زمرد واقعی نسبتا سخت است و لبه‌های تراشیدگی‌های آن نباید هیچ نشانه‌ای از ساییدگی داشته باشد. اما زمرد مصنوعی و بدلی چون از مواد نرم‌تری ساخته می‌شوند (همانند شیشه) تراش‌های چنین سنگی تیزی کمتری دارد و با گذشت زمان و پس از چند بار استفاده، ساییده خواهد شد.

    انواع زمرد

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    زمردها از معادن مختلفی در سراسر جهان استخراج می‌شوند و بسته به منطقه‌ای که از آنجا استخراج می‌شوند، ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی متفاوتی دارند. از جمله معروف‌ترین انواع زمرد می‌توان به زمرد کلمبیایی ، زمرد زامبیایی ، و زمرد پنجشیر اشاره کرد.

     زمرد کلمبیایی : زمردهای کلمبیایی با رنگ سبز زنده و شفافیت بالا مشهورند. این زمردها معمولاً از معادنMuzo و Chivor استخراج می‌شوند.

    بهترین کیفیت رنگ سبز، مخصوص زمرد کلمبیا است که به دلیل حضور عناصر کروم و واندیوم در بافت بلوری زمرد حاصل می‌شود. 
    زمرد زامبیایی : زمردهای زامبیایی نیز از کیفیت بالایی برخوردارند اما نسبت به زمردهای کلمبیایی و پنجشیر تیره‌تر و دارای شفافیت کمتری هستند.
    زمرد پنجشیر : این زمرد ها از معادن پنجشیر افغانستان استخراج می‌شوند و به دلیل رنگ سبز خاص، درخشش عالی و کمیابی، بسیار باارزش هستند.

    زمرد پنجشیر نسبت به زمرد کلمبیا، سبز روشن‌تر است، ولی از لحاظ شفافیت و خلوص نسبت به نمونه‌های کلمبیایی کیفیت بالاتری دارد. در واقع از آن‌جا که زمرد پنجشیر ترک‌های سطحی کمتری دارد، در رده سنگ‌های تمیز محسوب می‌شود؛ به طوری که اکنون زمردهای با وزن بیش از 100 قیراط این ناحیه با نمونه‌های باکیفیت زمرد کلمبیا که طی 400 سال گذشته مشابهی نداشته‌اند، از لحاظ قیمت برابری می‌کند.

    برای تشخیص زمرد افغانستان که معادن آن در کوه‌های دره‌ی پنجشیر و هندوکش قرار دارد و به طور معمول در میان سنگ‌های اسکارن کربناتی همراه کوارتز و آنکریت یافت می‌شود، در مرحله اول لازم است طول آن را اندازه‌گیری کنید؛ چرا که به طور معمول، حداکثر طول نگین زمرد پنجشیر 15 میلی‌متر است و وجود نمونه‌های بزرگ‌تر آن بسیار نادر می‌باشد.

    ارزش زمرد به عوامل متعددی بستگی دارد که شامل رنگ، شفافیت، برش و وزن (قیراط) می‌شود. این عوامل در کنار یکدیگر و به صورت مکمل بر ارزش سنگ زمرد تاثیر می‌گذارند. همچنین عوامل ثانویه‌ای همچون اخذ گواهی‌ها و تاییدیه‌ها نیز بر ارزش این سنگ قیمتی زیبا تاثیر گذارند. تاثیر هر یک از موارد ذکر شده به صورت زیر می‌باشد:

    رنگ: زمردهایی با رنگ سبز غنی و زنده دارای بالاترین ارزش هستند.
    شفافیت: زمردهای با کمترین ترک و ناخالصی علاوه بر زیبایی بی‌نهایت، بسیار کمیاب نیز هستند و به همین دلیل ارزش بالاتری دارند.
    برش: برش دقیق و ماهرانه سنگ زمرد به دلیل افزایش بازتاب نور می‌تواند درخشش و زیبایی آن را افزایش دهد.
    وزن (قیراط): هرچه وزن زمرد بیشتر باشد، ارزش آن نیز بالاتر خواهد بود. البته این مورد برای زمردهایی با کیفیت یکسان صدق می‌کند.
    گواهی معتبر: دریافت گواهی‌هایی همچون شناسنامه GIA به اعتبار و در نتیجه قیمت زمرد می‌افزاید.

    به طور کلی فاکتورهای گوناگونی در تعیین قیمت و ارزش  زمرد مؤثرند؛ فاکتورهایی چون: معدن استخراج، کیفیت رنگ، درجه شفافیت، میزان ناخالصی‌ها، شکستگی‌ها و اندازه نگین. اما تنها راه مطمئن برای تشخیص زمرد اصل از سایر نمونه‌ها، دریافت شناسنامه گوهره و مراجعه به یک جواهرشناس است، چرا که فرد عادی امکان تشخیص زمرد اصلی را ندارد، مگر اینکه تجربه و مهارت زیادی در این زمینه کسب کرده باشد.

    زمردهای با ارزش معمولاً دارای گواهینامه‌های معتبری از آزمایشگاه‌های جواهرشناسی هستند. این گواهینامه‌ها شامل جزیئیات دقیقی درباره‌ی ویژگی‌های زمرد و تأیید اصل بودن آن می‌باشند.

    ویژگی‌های فیزیکی سنگ زمرد چیست؟

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    همان طور که گفتیم، زمرد (EMERALD) به رنگ سبز و به همین معناست که گونه‌ای از سنگ بریل به شمار می‌رود. از نظر ریشه شناسی نام این سنگ، واژه زمرد عربی‌شده لغت اسماراگدوس یونانی بوده و گویا از واژه‌ای در زبان سانسکریت به معنی سبز گرفته شده است.

    جالب است بدانید نام اصلی فارسی زمرد دوال یا دوبال است. زمرد از نظر ترکیب شیمیایی و کانی‌شناسی، با فرمول Be3Al2(SiO3)6 از بریلیوم، آلومینیوم و سیلیکات تشکیل شده‌ است که به همراه آکوامارین آبی، مورگانیت صورتی، هلیودور طلایی و بریل با رنگ پریده سبز به خانواده بریل تعلق دارد.

    بریلِ خالص، بی‌رنگ است. اضافه شدن مقادیر ناچیزی کروم و وانادیوم، رنگ سبز زیبای زمرد را پدید می‌آورد. این سنگ به رنگ‌های سبز، سبز مایل به سیاه، سبز مایل به سفید، سبز مایل به زرد نیز در طبیعت یافت می‌شود.

    معیارهای ارزش‌گذاری زمرد چیست؟

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    این سنگ قیمتی نه تنها به دلیل زیبایی بلکه به خاطر خواص معنوی و درمانی که به آن نسبت داده می‌شود، مورد توجه قرار گرفته است. گفته می‌شود که سنگ زمرد می‌تواند به بهبود بینایی، کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس کمک کند. همچنین، زمردها به عنوان سنگ تولد ماه May شناخته شده و به عنوان نماد عشق و پیوند استفاده می‌شوند.

    همانند تمامی سنگ‌های قیمتی، زمرد اصل هم بر اساس ۴ معیار رنگ، وزن، وضوح و برش ارزش‌گذاری می‌شود. تقریبا بیشتر سنگ‌های گرانبها را بر اساس رنگشان درجه‌بندی می‌کنند. اما این موضوع در مورد زمرد فرق دارد و مهم‌ترین معیار ارزش‌گذاری این سنگ، شفافیت و وضوح آن است. در بالا هم گفتیم که زمرد اصل باید سبز باشد و درخشندگی و شفافیت بالایی داشته باشد.

    زمرد مات چیست؟

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    زمرد سنگ مخصوص متولدین ماه می میلادی (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) در نظر گرفته می‌شود و با فصل بهار، روح بانشاط طبیعت و عشق بادوام و ماندگار ارتباطی تنگاتنگ دارد. زمردهای مات در بخش عمده شبکه بلورین خود عناصر دیگری نیز دارند که باعث می شود رنگ مات و کدری به خود بگیرد.

    سنگ‌های زمرد «مات» برای استفاده در جواهرات ریز و ظریف مناسب نیستند اما در جواهراتی که ارزان‌تر هستند به کار می‌روند یا به شکل گردنبند یا دستبند مهره‌دار و تسبیح ساخته می‌شوند. وقتی زمرد «مات» به شکل تسبیح یا گردن‌آویز ساخته شود ظاهر لکه‌دار آن به سنگ فیروزه سبزرنگ شباهت دارد.

    زمردهایی که کیفیت پایین‌تری دارند برای اهداف صنعتی، مانند سنگ آسیاب یا محور دوک نخ‌ریسی، به کار می‌روند.

    سنگ زمرد مصنوعی  چیست و آیا بی‌ارزش است؟

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    سنگ زمرد مصنوعی با مدل اصل آن به لحاظ ساختار شمیایی تفاوت دارد. زمرد مصنوعی از متریال‌های گوناگونی ساخته می‌شود که ممکن است مواد طبیعی را هم شامل شود. گاهی اوقات سنگ‌های قیمتی طبیعی و اصل همانند زبرجد و گارنت را به جای زمرد به مشتری‌های می‌فروشند.

    زبرجد، نوع شفاف و تراش‌خورده نوعی کانی به نام الیوین است و رنگ سبز زیتونی دارد. زبرجد خودش هم جواهر است اما ارزش آن به اندازه زمرد نیست و قیمت ارزان‌تری دارد. این سنگ جلای شیشه و روغنی دارد و در مقابل مواد اسیدی پایدار نیست و در برابر فشار و ضربه‌ی شدید ترک می‌خورد.

    گارنت هم سنگ جواهر دیگری است که در رنگ‌های مختلف در طبیعت یافت می‌شود. این سنگ در برابر اسیدها بسیار مقاوم است و به ندرت ذوب می‌شود. باید بدانید که بعضا از شیشه‌های رنگی به جای سنگ زمرد در جواهرات استفاده می‌کنند. این جواهرات را از قیمت پایینشان می‌توانید تشخیص دهید.
    زمردهای مصنوعی در آزمایشگاه ساخته می‌شوند و بنابراین سعی می‌شود تا ساختاری مشابه به سنگ طبیعی داشته باشد. اما به طور کلی باید گفت که زمرد مصنوعی لزوما فیک و بی ارزش نیست. اما اگر نمونه مصنوعی را به عنوان زمرد اصل به شما قالب کنند، آن وقت است که کلاه سرتان رفته و باید نزد فروشنده بازگردید.

    بهترین و مطمئن‌ترین روش برای تشخیص زمرد اصل از بدل این است که آن را نزد متخصص جواهرات ببرید تا با آنالیز سنگ واقعیت امر را برایتان بازگو کند.

    روش‌های تشخیص زمرد اصل چیست؟

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    برای اینکه در همان زمان خرید بتوانید زمرد مصنوعی را از زمرد طبیعی تشخیص دهید، باید به مجموعه‌ای از نشانه‌ها توجه کنید. در زیر برایتان توضیح داده‌ایم:
    ۱. شکاف‌ها و ترک‌های سنگ

    اول از همه باید بدانید که زمرد مصنوعی بسیار یکدست و تمیز و شفاف دیده می‌شود و ترک و خلل و فرج کمی در سطح آن مشاهده می‌شود. این در حالیست که زمرد طبیعی خلل و فرج زیادی دارد که با چشم عادی هم قابل تشخیص هستند.
    ۲. رنگ زمرد

    زمرد اصل طیف‌های مختلفی از رنگ سبز را پوشش می‌دهد و از سبز کمرنگ تا سبز تیره را شامل می‌شود. زمرد بدل نیز سبز است اما برخی از آنها رنگ‌های اضافی دیگری در خود دارند که سبز نیست و بیشتر به زردی می‌زند. اگر هنگام خرید جواهر زمرد متوجه وجود سایه‌ی رنگی دیگر در آن شدید حواستان را جمع کنید زیرا ممکن است سنگی غیر از زمرد را به عنوان زمرد اصل و طبیعی به شما بفروشند.
    ۳. تراش سنگ

    هنگام خرید جواهر با سنگ زمرد به تراش‌های سنگ توجه کنید. زمرد واقعی نسبتا سخت است و لبه‌های تراشیدگی‌های آن نباید هیچ نشانه‌ای از ساییدگی داشته باشد. اگر لبه‌ها نرم و شکننده باشند احتمالا زمرد تقلبی است.
    ۴. بازتاب نوری زمرد

    برخی از سنگ‌های زمرد مصنوعی را می‌توان با تاباندن نور فرابنفش تشخیص داد. به این صورت که با تابش این اشعه، سنگ زمرد مصنوعی بازتاب نوری قرمزرنگ دارد. البته این روش تشخیص چندان قابل اعتماد نیست زیرا برخی از زمردهای طبیعی هم در برخی شرایط بازتاب نوری قرمز از خود نشان می‌دهند.

    یا می‌توانید برای اطمینان از اصل یا بدل بودن زمرد، آن را زیر نور بگیرید. زمرد واقعی هیچ نوع فلاش رنگی از خود بازتاب نخواهد داد. زمرد طبیعی فلاش‌های اندکی بازتاب می‌دهد که اصطلاحا آتش نامیده می‌شوند. اما زمرد بدلی همچون رنگین‌کمان نور می‌تاباند و به این ترتیب می‌توانید غیر اصل بودن آن را تشخیص دهید.
    ۵. کیفیت سنگ زمرد

    برعکس زمرد اصل، سنگ‌های تقلبی و بدلی به این خاطر که در آزمایشگاه ساخته می‌شوند بسیار عالی و یکدست دیده می‌شوند. از همین ویژگی آنها می‌توانید تقلبی بودن گوهر را تشخیص دهید.

    زمرد ترکیبی چیست؟

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    برخی از سازندگان طلا و جواهر برای اینکه سنگ قیمتی را بزرگ‌تر از آنچه واقعا هست نشان دهند، به سنگ اصل و طبیعی، یک یا چند لایه پلاستیک یا شیشه اضافه می‌کنند. این مواد اغلب با رنگی غنی‌تر و فشرده‌تر از رنگ سنگ اصلی رنگ می‌شوند و از این‌رو جذاب‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسند.

    برای تشخیص سنگ‌های چند لایه فقط کافیست از کنار به آن نگاه کنید. اگر متوجه وجود لایه‌ها شدید، مطمئن شوید که این گوهر ناخالصی دارد.

    لوپ جواهرشناسی یک ابزار کاربردی در تشخیص سنگ زمرد اصل است. با استفاده از این ابزار می‌توان به دقت ساختار داخلی سنگ قیمتی را بررسی کرد و ناخالصی‌ها و ترک‌های موجود را به صورت دقیق مشاهده نمود.

    تست های آزمایشگاهی و گواهیجواهرات سنگ زمرد کافه سیلور

     

    استفاده از تست‌های آزمایشگاهی و دریافت انواع شناسنامه جواهرات و گواهی‌های تایید اعتبار مانند شناسنامه CSia می‌تواند اطمینان بیشتری در خصوص سنگ زمرد اصل بدهد. این گواهی‌ها شامل اطلاعات دقیقی از ویژگی های زمرد ، مانند رنگ، شفافیت، برش و وزن آن هستند که در آزمایشگاه‌های پیشرفته توسط کارشناسان سنجیده و ثبت شده‌اند.

    نکات کلیدی در خرید زیورآلات زمردی

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    خرید زیورآلات زمردی باید به نکات مهمی توجه کنید و مراحلی را به ترتیب طی کنید تا خریدی مطمئن داشته باشید. در ادامه روش‌ها و مراحلی کارآمد و اطمینان‌بخش را بیان نموده‌ایم.
    تعیین جزئیات جواهر مدنظر

    قبل از خرید، باید جزئیات جواهر مورد نظر خود را مشخص کنید. مثلاً آیا به دنبال گردنبند زمرد هستید یا انگشتر زمرد؟ چه طرح و سبکی را می‌پسندید؟ چه نوع و اندازه‌ای از زمرد با سلیقه‌تان سازگاری دارد؟ برای چه مقصود و هدفی می‌خواهید زمرد بخرید، سرمایه‌گذاری یا آراستن استایل شخصی؟ و یا قصد دارید تا چه مقدار هزینه بپردازید؟ این‌ها همه سوالات مهمی هستند که باید پیش از اقدام به خرید سنگ زمرد و زیورآلات زمردی از خود بپرسید.

    انتخاب فروشگاه زیورآلات معتبر و قابل اطمینان یکی از مهم‌ترین مراحل خرید زمرد اصل است. خدمات و ضمانت‌های فروشگاه جواهرات در قبال مشتریان و محصولاتش هم بسیار مهم است و می‌تواند به شما در تمام مراحل خرید و پس از خرید کمک بسیاری کند. برای مثال ارائه راهکارهایی تخصصی برای نگهداری از جواهرات تا ضمانت‌های اصالت و مشاوره دقیق از انواع خدماتی است که یک گالری جواهرات باید ارائه کند.

    همچنین کادر مجرب و متخصص یک جواهری ، مزیت بزرگی برای مشتریان آن به حساب می‌آید و امکان خریدی لذت‌بخش را فراهم می‌کند. طراحان خلاق در طراحی جواهرات و سازندگان ماهر در ساخت جواهرات در کنار استفاده از بهترین سنگ های قیمتی و فلزات خاص سبب ایجاد تنوعی بی‌نظیر از انواع جواهرات باکیفیت و زیبا در یک گالری می‌گردد. کارشناسان فروش و مشاوره با تجربه نیز شما را با تمام جوانب جواهر و خرید آن آشنا می‌کنند و راهنمای شما در مسیر خرید زیورآلاتی با سنگ های قیمتی خاص مانند سنگ زمرد خواهند بود.

    حتماً قبل از خرید، شناسنامه جواهر را بررسی کنید. این گواهی‌ها اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های زمرد و اصالت آن ارائه می‌دهند و می‌توانند به شما کمک کنند تا از خرید خود مطمئن شوید.

    چگونه زمرد با کیفیت بخریم؟

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    رنگ

    همانطور که قبلا اشاره کردیم وقتی صحبت از زمرد می‌شود، مهمترین ویژگی که باید روی آن تمرکز کنید رنگ آن است. رنگ این گوهر به طور ایده آل باید در طیف سبز خالص تا سایه‌های مایل به سبز آبی با اشباع زنده و تن رنگی باشد که خیلی تیره نیست. با این اوصاف لازم است به خاطر داشته باشید که عواملی مانند وجود یا عدم وجود عناصر کمیاب (کروم، آهن و وانادیوم) و گاهی اوقات حتی محل معدن بر رنگ زمرد تاثیر می‌گذارد. به سراغ زمردهایی بروید که رنگ یکنواخت و اشباع رنگ قوی دارند.

    زمرد سفید کاملا بی‌رنگ و شفاف است و درصورتی‌که رنگ آن به آبی تمایل پیدا کند و این آبی واضح و صریح باشد، به آن اصطلاحا سنگ آکوامارین گفته می‌شود. نوع دیگری از این سنگ که طیف‌های رنگی صورتی را به نمایش می‌گذارد اصطلاحا مورگانیت نامیده می‌شود. و نوع سبز آن همان‌طور که میدانید زمرد است. به‌این‌ترتیب گوشنیت را زمرد سفید نیز می‌نامند.
    خواص و ارتعاشات سنگ زمرد سفید را بشناسید

    زمرد سفید با پاک‌سازی افکار مرتبط است و به لحاظ ماهیت، فردی را نشان می‌دهد که از قدرت قضاوت خوبی برخوردار است. همچنین این ماهیت قادر است تا پاسخی صحیح را طراحی کرده و با آرامش در مقابل پاسخ نادرست دیگران قرار دهد. همچنین اگر در زندگی روزمره‌ی خود با تمرکز بسیار بالا روزگار می‌گذرانید و نیاز دارید که این احساس را پالایش و تقویت کنید، این سنگ به‌راحتی با شما همزادپنداری خواهد کرد و مطابق خواسته‌ی شما مرتعش خواهد شد.

    این سنگ همچنین در مورد تحقق و تجلی رؤیاها و انگیزه‌ها به بروز و ظهور ارتعاشات خود می‌پردازد. هاله‌های این سنگ بسیار ظریف و بیشتر با خطوط نرم و هلالی هستند و موسیقی آرامی از تداوم و قدم برداشتن به‌سوی رؤیا را به گوش می‌رسانند.
    وضوح

    زمردها معمولاً شامل اجزایی هستند که با چشم قابل مشاهده هستند که اغلب به صورت باغ یا خزه توصیف می‌شوند و "jardin" نامیده می‌شوند. بنابراین افراد در تجارت و خریداران نیز وجود اجزاء را درک کرده و می‌پذیرند. اما اگر این اجزا بر شفافیت و وضوح تاثیر منفی بگذارند، ارزش زمرد به شدت کاهش می‌یابد.

    زمان تهیه زمرد به محتویات آن توجه کنید. از سنگ‌های قیمتی که دارای حباب هستند، عیوب بیش از حد عمیق یا نقاط واضح بزرگ خودداری کنید.
    وزن قیراط

    این نگین سبز درخشان در اندازه‌های مختلف موجود است. می‌توانید زمردهایی با وزن صدها قیراط در موزه‌ها و حتی گوهرهایی با وزن کمتر را پیدا کنید. کوچکترین وزن قیراط زمرد بین 0.02 تا 0.50 است. اما از بین همه این انواع وزن زمرد، سنگ‌هایی با وزن 1 تا 5 قیراط یک انتخاب محبوب برای ساخت جواهرات هستند.

    در مورد زمرد، وزن ایده آل وجود ندارد، بنابراین زمردی که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به ترجیح و بودجه شما بستگی دارد. همچنین به یاد داشته باشید که قیمت یک زمرد با افزایش اندازه آن به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. بنابراین متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.
    برش زمرد

    زمردها سخت و در عین حال شکننده هستند. آنها به راحتی بر اثر برش، صیقل دادن و موارد دیگر مستعد آسیب هستند. به همین دلیل اجرا کنندگان برش سنگ هنگام تصمیم گیری در مورد برش، به جنبه‌هایی مانند رنگ کریستال خشن، دوام و اجزای آن توجه دارند. آنها همچنین بر حفظ وزن قیراط گوهر، به حداقل رساندن اثر اجزاء و آشکار نمودن سایه مطلوب سبز مایل به آبی تمرکز می‌کنند. به این منظور، یک روش برش وجود دارد که مخصوص این گوهر طراحی شده و حتی به نام آن نامگذاری شده است؛ برش زمرد که به عنوان تله یا برش مرحله‌ای نیز شناخته می‌شود. این برش که برای جواهرات دیگر نیز استفاده می‌شود، به حداکثر رساندن کیفیت رنگ و اشباع زمرد کمک می‌کند و به نوبه خود زیبایی کلی آن را بالا می‌برد.

    محبوب‌ترین برش سنگ‌های قیمتی " برش زمرد " است. علاوه بر این، زمرد در اشکالی مانند گرد، بیضی شکل، گلابی و موارد دیگر یافت می‌شود. به سادگی یکی را که ترجیح می‌دهید انتخاب کنید.
    اصل و نسب

    قبل از هر چیزی بدانید که منابع طبیعی به مکان‌هایی بر روی زمین مانند زامبیا، بزیل، ایالات متحده و غیره اشاره می‌کنند که در آنها سنگ زمرد استخراج می‌شوند. از همه این مکان‌ها، زمردهای یافت شده در کلمبیا بهترین و بسیار با ارزش محسوب می‌شوند. از طرف دیگر زمردهای مصنوعی آنهایی هستند که در محیط‌های کنترل شده در آزمایشگاه‌ها تولید می‌شوند.

    چنین سنگ‌هایی از نظر ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی مشابه سنگ‌های طبیعی خود هستند. با این حال، منشاء مصنوعی آنها باعث می‌شود که آنها جایگزین مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست باشند.  بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که سنگ‌های قیمتی طبیعی همیشه از قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های ساخته شده در آزمایشگاه برخوردار خواهند بود. پیشنهاد می‌شود این مورد را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که هزینه منصفانه‌ای را پرداخت می‌کنید. همچنین بودجه خود را قبل از خرید زمرد در نظر بگیرید.

    ما مطمئن هستیم که این نکات انتخاب شما را برای شناسایی و خرید زمرد با کیفیت آسان‌تر می‌کند. همچنین اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این گوهر زیبا و درخشان داشته باشید، با ما در تماس باشید .

    کاربردهای زمرد

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    زمرد در جواهرسازی کاربردهای گسترده‌ای دارد. از جمله محبوب‌ترین کاربردهای آن می‌توان به ساخت گردنبند ، گوشواره ، دستبند ، آویز و انگشتر زمرد اشاره کرد. زمردها به دلیل زیبایی و خواص معنوی‌شان، در ساخت زیورآلات مختلف استفاده می‌شوند و جلوه‌ای خاص به آن‌ها می‌بخشند. زیوآلاتی که در آن‌ها از سنگ زمرد استفاده شده است دارای ارزش بالایی هستند و به همین دلیل معمولا از طراحی‌های بی نقص و ساخت دقیق نیز برخوردارند که درخشش و رنگ سبز شفاف زمرد در کنار این‌ها، جواهری استثنائی را به وجود می‌آورد.

    علاوه بر جواهرسازی، زمرد در علم نیز کاربرد دارد. زمردها به دلیل رگه‌ها و ناخالصی‌های طبیعی که در خود دارند، اطلاعات مهمی درباره فرآیندهای زمین‌شناسی و شرایط تشکیل کانی‌ها ارائه می‌دهند. بررسی سنگ زمرد می‌تواند به دانشمندان در درک بهتر فرآیندهای زمین‌شناسی و تاریخچه زمین کمک کند.

    فرآیند استخراج سنگ زمرد

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    استخراج زمرد فرآیندی پیچیده است که شامل مراحل گوناگونی از شناسایی منابع معدنی تا مراحل مختلف استخراج مانند حفاری تا خالص سازی زمرد می‌باشد. زمردها معمولاً در رگه سنگ‌های دگرگونی (Metamorphic rock) یافت می‌شوند و فرآیند استخراج آن‌ها نیازمند تخصص و دقت بالایی است. استخراج سنگ زمرد به دلیل لزوم طی شدن مراحل متعدد، بسیار زمان‌بر و به علت استفاده از تجهیزات مخصوص، فرآیندی هزینه‌بر محسوب می‌گردد.

    نوع استخراج این جواهر می‌تواند بر کیفیت و در نتیجه قیمت زمرد تاثیر بسزایی بگذارد. یکی از معروف‌ترین و بهترین روش‌های استخراج زمرد، روش کانی‌زایی هیدروترمال است. معادن زمرد کلمبیا به استفاده از این روش معروف هستند و همین سبب شده زمردهایی با کیفیت بالا را تولید کنند.
    معیارهای تعیین قیمت زمرد

    اهمیت سنگ زمرد در تاریخ باستان و خواص درمانی

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    مردم دوران باستان بر این عقیده بودند که گوهر زمرد برای صاحب خود پاکدامنی و نجابت به ارمغان می‌آورد و او را از ارواح شیطانی و پلید مصون نگه می‌دارد. در یونان باستان، زمرد از سنگ‌های بسیار مورد احترام بوده اما در منطقه روم آن چنان مورد توجه قرار نمی‌گرفت و به ندرت کاربرد پیدا می‌کرد.

    اهمیت زمرد در عهد باستان آن چنان است که نامش در کتاب آسمانی قوم یهود، تورات مقدس، هم آمده و در آن، زمرد را یکی از سنگ‌های زیربنای شهر بیت‌المقدس معرفی کرده است. از همین روست که زمرد در نظر قوم بنی اسرائیل ارج و قرب خاصی دارد.

    توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که در دوران گذشته و عهد عتیق، انواع سنگ‌های جواهر اصل بیش از آن که به عنوان زیورآلات زینتی به کار روند، جنبه درمانی و دارویی داشتند؛ به طوری که پزشکان، گاهی خوردن یا تنقیه پودر و جوشانده سنگ‌ها را به بیماران خود تجویز می‌کردند.

    خواص معنوی زمرد

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    در ابتدا از جنوب بیابان‌های مصر استخراج می‌شد. رومیان این گوهر را منسوب به الهه ونوس و سمبل مولد طبیعت می‌پنداشتند، حال آنکه مسیحیان آن را سمبل جان‌بخشی مسیحایی تلقی می‌کردند و اعتقاد داشتند این سنگ موجب حیات و زندگی می‌شود.

    ابتدایی‌ترین مرجع غربی درباره این سنگ درخشان، مربوط به روزگار ارسطو است؛ چرا که او اعتقاد داشت صاحب زمرد بودن باعث می شود اهمیت شخص در حضور و سخنرانی‌ها طی تجارت افزایش یابد. از جمله خواص دیگری که سنگ زمرد در باورهای مردم و اعتقادات آنها بر جای می‌گذارد، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

    پیروزی و موفقیت در محاکمه‌ها
    کمک ‌کننده به حل و فصل پرونده‌ها
    افزایش‌دهنده قدرت بیان
    فزایش‌دهنده توانایی ذهنی، حافظه وتمرکز
    مشوق وفاداری، دوستی و اتحاد
    ایجاد کننده تعادل در ذهن، بدن و روح
    فعال‌کننده خلاقیت هنری
    حفاظت‌کننده از مسافران
    سمبل امید و سنگ پیشگویی‌کننده
    احیاکننده اعضای ضعیف بدن
    مقابله کننده با پیری و جوان‌سازی
    درمان‌کننده ضعف قلبی
    افزایش‌دهنده تمرکز کسانی که فعالیت‌های یوگا و مدیتییشن انجام می‌دهند
    کاهش‌دهنده حساسیت و زودرنجی
    طلسم و جادوی خوشبختی
    گشایش قلب به روی عشق و بخشش
    ترغیب‌کننده فرد به زندگی

    یاری‌رساننده به انسان در بهبود دلشکستگی‌ها
    تسکین‌دهنده ذهن و بدن
    التیام‌دهنده قلب فیزیکی و عشق عاطفی
    افزایش‌دهنده محبت میان زن و شوهر
    به ارمغان آورنده پاکی و عشق
    به ارمغان آورنده منطق، خرد و حکمت
    رونق بخشنده به کسب و کار
    نماد ایمان و امید در میان مسیحیان
    کورکننده چشم مار افعی، بنا به روایات کهن ایرانی
    ایجادکننده بینش صحیح
    ایجاد‌کننده شادابی و نشاط

    خواص درمانی زمرد اصل چیست؟

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    زمرد در جلوگیری از بیماری‌های صرع بخصوص اگر جنبه ارثی داشته باشد مفید بوده و همچنین قرار دادن آن بر روی چاکرای سر و تاجی در درمان بیماری پارکینسون مفید است. سنگ زمرد باعث برقراری تعادل در سیستم عصبی شده بنابراین در جلوگیری از حمله عصبی مفید است. آویختن آن بر گردن و قرار دادن زمرد بر روی چاکرای قلب جهت تقویت آن بسیار مفید و باعث تقویت عضلات قلبی می‌شود. زمرد باعث تقویت معده شده و در درمان زخم معده هم کاربرد دارد. از دیگر فواید این سنگ درمان دردهای ستون فقرات و عضلات است و ماساژ با آن جهت تسکین درد انجام می‌شود.
    سنگ زمرد با انرژی بالایی که به شما می‌دهد خاصیت ضد پیری دارد و باعث افزایش درک، نبوغ، ثروت و توانگری می‌شود.

    سنگ زمرد در میان سنگ‌های دیگر ویژگی‌های برجسته‌تری هم داشت و به دلیل باور شدید به خواص دارویی و شفابخشی این سنگ، بیش از گوهرهای دیگر مورد اهمیت واقع می‌شد. مثلا اطبای آن دوران جوشانده زمرد را برای درمان سرطان یا علاج صرع و همچنین درمان اسهال خونی تجویز می‌کردند.

    پزشکان یونانی قدیم بر این باور بودند که دود زمرد پودرشده و سوزانده برای درمان مارگزیدگی، سرماخوردگی و تنگی نفس مفید است. علاوه بر این، مدت‌ها قبل از این که عینک و ذره‌بین ساخت شود، از سنگ زمرد تراش خورده به منظور مطالعه و مشاهده اشیای ریز استفاده می‌شد و به همین علت به سنگ زمرد «سنگ مطالعه» هم می‌گفتند.

    آیا در ایران هم منابع زمرد وجود دارد؟

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    زمرد در اقصی نقاط دنیا یافت می شود اما اکثر آنها در کشوررهای برزیل، کلمبیا، زیمبابوه و پاکستان هستند.

    معدن باغ برج کرمان در جنوب کرمان و در منطقه اسفندقه واقع شده که مملو از سنگ زمرد است. افراد محلی در این منطقه اقدام به جمع‌آوری این کانی می‌کنند و با توجه به میزان شفافیت و اندازه زمرد، آن را به افراد واسطه می‌فروشند. ظاهراً این کانی، پس از خریداری به خارج از کشور ارسال می‌شود.

    قیمت هر قیراط زمرد

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    از آنجا که زمرد اصل تنوع زیادی دارد، با قیمت‌های بسیار متنوعی هم در بازار جهانی خرید و فروش می‌شود. اما در زیر نگاهی کوتاه داریم به محدوده‌ی قیمتی انواع زمرد در جهان:

    زمرد کلمبیا مشهورترین و گران‌قیمت‌ترین نوع زمرد در جهان است. قیمت هر قیراط زمرد کلمبیا در بازارهای جهانی بین ۵۰ تا ۴ هزار دلار است. این در حالی‌است‌که سنگ‌های با تراش، رنگ و خلوص عالی با قیمت‌های بالاتری نیز خرید و فروش می‌شوند.
    زمرد پنجشیر افغانستان دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و قیمت بالایی دارد. به طوری‌که در بازارهای جهانی تا ۵۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود. این در حالی‌است‌که نمونه‌های خاص با خلوص و رنگ عالی تا قیمت ۴ هزار دلار به ازای هر قیراط نیز معامله شده است.
    زمرد زامبیا از معادن زمرد کشور زامبیا استخراج می‌شود و کیفیت بسیار بالای دارد. این زمرد برای رنگ و شفافیتش مشهور است.  زمرد زامبیا با اینکه قیمت بالایی دارد اما نسبت به کلمبیا یا پنجشیر افغانستان تقریبا ارزان است. به‌طوری‌که در بازار جهانی نهایتا تا ۲ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.
    زمرد هندی ارزان‌ترین نوع زمرد است. به‌طوری‌که در بازار ایران معمولا حدود ۱ دلار به ازای هر قیراط خرید و فروش می‌شود.

    نحوه نگهداری و شارژ سنگ زمرد

    سنگ زمرد در کافه سیلور

    در نگهداری سنگ زمرد باید بسیار دقت کرد، چون سنگ سختی نیست و این را بدانید که اکثر روغن‌ها با پاک کننده‌های قوی و در مجاورت درجه حرارت زیاد از بین رفته، پاک می‌شوند. از پاک کننده‌های اولتراسونیک باید اجتناب کرد زیرا باعث خرد شدن سنگ خواهد شد.این سنگ معمولا بعد از هر بار استفاده در زیر آب جاری تخلیه می‌شود و می‌توان یک بار یا هر ماه در نور خورشید قرار داد تا دوباره شارژ شود 

    سخن پایانی

    در این مطلب در رابطه با سنگ زمرد اصل اطلاعاتی را بررسی کردیم. در صورتی که اقدام به خرید این محصولات کرده‌اید، با در نظر گرفتن پارامترهای نام‌برده‌شده اصلیت این مواد معدنی را تشخیص داده و این معیارها را به دقت زیر نظر داشته باشید. ویژگی‌های سنگ زمرد اصل به شما کمک می‌کند که این سنگ‌ها را به سادگی شناسایی کنید. این سنگ‌ها در عرصه جواهر سازی کاربردهای بسیار زیادی دارند و برای ساخت بسیاری از زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر یک از این سنگ‌های زینتی با خواص بسیار زیادی شناخته می‌شوند و برای سلامت روح و جسم مفید خواهند بود

    فروشگاه آنلاین کافه سیلور محصولات متنوعی از ترکیب طلا و نقره  و زمرد اصل و نگین‌های اتمی به رنگ زمرد دارد. از جمله می‌توان به گردنبند طلا، دستبند طلا، گوشواره، آویز طلا و …. اشاره کرد. تمامی این مصنوعات، با طلای ۱۸ عیار ساخته می‌شوند و تنوع قیمت آنها نیز بسیار زیاد است./ح ج .