<
search
Russian
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    مرجع تخصصی خرید و فروش ساچمه نقره

     مرجع تخصصی خرید و فروش ساچمه نقره

    امروزه برای سرمایه گذاری راهکارهای بسیار مختلفی وجود دارد. یکی از راهکارهای بسیار مهمی که به واسطه آن می توانید ارزش پول خود را حفظ کنید، خرید و فروش و سرمایه گذاری در بازار طلا و نقره است. در مقالات گذشته درباره سرمایه گذاری در بازار طلا اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

    در این راستا باید اشاره کنیم که بازار نقره نیز می تواند مانند بازار طلا بسیار سوده و مناسب باشد اما شما عزیزان باید بدانید که چه نوع نقره ای را برای خرید و فروش انتخاب فرمایید. در صورتی که قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید، یکی از بهترین موارد برای خرید نقره، ساچمه نقره یا گوارسه است.

    اما بهتر است که برای تهیه آن به مرجع تخصصی خرید و فروش ساچمه نقره مراجعه کنید. در این مقاله از وب سایت کافه سیلور قصد داریم تا به بررسی مرجع تخصصی خرید و فروش ساچمه نقره بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    نقره آب شده چیست؟

    پیش از آن که به بررسی و تشریح مرجع تخصصی خرید و فروش ساچمه نقره بپردازیم، لازم است که در ابتدا تعریفی از نقره آب شده را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

    به صورت کلی نقره آب شده همان نقره خالص است (دقیقا مانند طلای آب شده) و عیار آن می تواند 925 یا 999 باشد. این عیار نیز به دلیل ذوب کردن نقره ها و مصنوعات آن در کارگاه به دست می آید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که در برخی از مواقع فروشندگان نقره ممکن است عیار نقره را 92 و 99 اعلام کنند که منظور آن ها همان عیار 925 و 999 است.

    همان گونه که اشاره کرده ایم عیار نقره آب شده به نقره ‌ای بستگی خواهد داشت که آن را به کارگاه های مربوطه ارسال می کنند و یا در بازار ارائه می شود.

    به عنوان مثال می توان اذعان داشت که اگر نقره آب شده از زیور آلات نقره حاصل شود، عیار ان قاعدتا عدد 925 خواهد بود زیرا عیار نقره زیور آلات در ایران عیار 925 است!

    البته باید اشاره داشت که جنس زیور الات نقره در بیشتر بازارهای جهانی، استرلینگ می باشد. اما در صورتی که نقره آب شده از ساچمه نقره یا همان گوارسه حاصل گردد، عیار آن عدد 999 خواهد بود. از جمله نکات بسیار مهمی که در این خصوص باید بدانید، به شرح زیر است:

    پس از آن که مصنوعات نقره را به کارگاه های ذوب می فرستند و در کارگاه ها نقره در هر عیاری که باشد ذوب شود، تبدیل به شمش نقره (Silver Bar) خواهد شد.

    شایان ذکر است که نقره پس از آب شدن، درون قالب‌ های مخصوصی ریخته خواهد شد و تبدیل به شمش می گردد.فلز نقره در دمای حدود ۹۶۰ درجه سانتیگراد به شکل مایع در آمده و به ماده ‌ای روان تبدیل می گردد. در این حالت است که نقره شکل ظرفی را به خود خواهد گرفت که در داخل آن سرد می ‌شود. حال این ظرف می تواند دایره ای شکل یا مکعبی باشد.

    به صورت معمول شکل شمش به صورت یک مکعب مستطیل است.

    شمش نقره در دو نوع کارگاهی و بانکی تولید می ‌شود.

    شمش ‌های کارگاهی برای استفاده در ساخت زیور الات یا ظروف نقره به کار می ‌رود.

    شمش ‌های بانکی از پشتوانه بانک مرکزی برخوردار بوده و جنبه سرمایه ‌ای دارد.

    شمش آب شده چه به صورت بانکی و چه به صورت کارگاهی (غیر بانکی) دقیقا مانند پول نقر می باشد و ارزش و قیمت آن به صورت لحظه ای افزایش می یابد بنابراین یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در بازار جهانی است.

    عیار نقره آب شده دقیقا مانند طلای آب شده، به صورت اَنگ بر روی آن درج خواهد شد و شما می ‌توانید موقع خرید شمش آب شده با استفاده از این انگ، به عیار نقره آن پی ببرید.

    نکته بسیار مهمی که در خصوص خرید و فروش ساچمه نقره یا نقره آب شده باید بدانید این است که باید حتما در هنگام خرید نقره آب شده از فروشنده درخواست فاکتور نمایید. به دلیل آن که در فاکتور فروش مقدار دقیق نقره آب شده و عیار آن مشخص خواهد شد.

    فاکتور دریافت شده از فروشگاه باید مهر شده توسط فروشگاه یا کارگاهی باشد که شما شمش را از آنچا خریداری می ‌کنید.

    ساچمه نقره (گوارسه) یا پنبه چیست؟

    حال که در خصوص نقره آب شده اطلاعاتی را کسب کردید، لازم است که درباره ساچمه نقره نیز اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. به صورت کلی یکی از انواع شکل های نقره که هنرمندان نقره ساز برای آن که بتوانند از نقره در جواهر سازی و یا صنعت استفاده کنند، ساچمه نقره است.

     

    ساچمه نقره

     

    در واقع در کاگراه های ذوب نقره را به شکل گلوله های ساچمه ای در می آورند که این گلوله های نقره به ساچمه نقره شهرت دارند. شایان ذکر می باشد که نقره ‌سازان به این گلوله ‌ها اسم های مختلفی را نسبت به می دهند که از این اسم ها به صورت زیر نام خواهیم برد:

     

    نقره ساچمه ‌ای

    ساچمه نقره

    گوارسه

    نقره پنبه

    ممکن است همچنان ندانید که ساچمه نقره چه نوع نقره ای می باشد. به صورت کلی باید اشاره داشت که ساچمه نقره همان نقره خام بوده که به نوعی مواد اولیه نقره‌ سازی یا نقره کاری محسوب می گردد. بنا به عبارتی دیگر از ساچمه نقره برای ساخت مصنوعات نقره ذکر شده در زیر استفاده می شود:

     

    انگشتر نقره

    پلاک نقره

    گوشواره نقره

    گردنبند نقره

    ظروف نقره و ....

    نکته حائز اهمیت این است که در بازار ایران، به جای ساچمه برخی از افراد ممکن است از اصطلاح دیگری استفاده کنند و منظور آن ها همان ساچمه نقره است. کسانی که در صنعت نقره فعال هستند، در بیشتر موارد به ساچمه نقره، گوارسه نیز می گویند.

    در واقع گوارسه همان گلوله ‌های کوچک نقره است و اصل آن تولید کشور سوئیس استمی باشد اما در داخل ایران نیز به گلوله ‌های ریز نقره که توسط برخی از کارگاه ‌ها تولید می‌شود، گوارسه می گویند.  

    عیار ساچمه نقره یا گوارسه چیست؟

    حال که در خصوص ساچمه نقره توضیحات لازم خدمت شما عزیزان ارائه شد، باید درباره عیار ساچمه نقره نیز با شما صحبت کنیم. به صورت کلی باید اشاره داشت نقره خالص مانند طلای خالص بسیار نرم است و عیار آن 999 می باشد.

    در اصطلاح علمی باید بیان کرد که، فلز نقره به نسبت طلا از چکش‌خواری بسیار کمتری برخوردار است و این موضوع بدان معناست که نسبت به طلا محکم تر می باشد.

    دلیل کم بودن چکش خواری نقره را می توان بنا به پیوندهای فلزی بسیار ضعیفی دانست که ساختار نقره را تشکیل می دهد. از جمله مواد بسیار مهمی که در این خصوص باید بدانید به شرح زیر است:

     

    برای افزایش مقاومت نقره و ساخت زیورآلات از آن، فلزات دیگری را در ساختار فلز نقره به کار می ‌برند و به اصطلاح آن را به یک آلیاژتبدیل خواهند کرد

    با افزودن فلزاتی خاص به نقره، عیار آن را کاهش داده به جای 999 آن را به 925 تبدیل می کنند و بدین ترتیب به مقاومت و استحکام آن می افزایند. به اصطلاح به این نقره نیز نقره استرلینگ اطلاق می گردد.

    در بسیاری از مواقع ساچمه نقره گزینه مناسبی برای سرمایه ‌گذاری نخواهد بود و شمش نقره گزینه بهتری است اما با این حال شما عزیزان برای سرمایه گذاری بر روی ساچمه نقره بهتر است که ان را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا از عیار آن مطممئن گردید.

    در برخی از موارد، ساچمه نقره دارای ناخالصی است. از طرف دیگر ردیابی ساچمه نقره و انتصاب آن به کارگاه تولیدی کار بسیار سختی است. در این حالت شما باید برای تهیه این نوع مصنوع نقره به مرجع تخصصی خرید و فروش ساچمه نقره مراجعه فرمایید.

    نقره آب شده به صورت شمش نقره است و بر روی این شمش انگی مختص کارگاه تولیدی ضرب می‌ شود. هر مشتری از روی این انگ می ‌تواند، استعلام آن را از آزمایشگاه تشخیص نقره و طلا دریافت نماید.

    هر شمشی از سوی یک آزمایشگاه مورد تائید قرار می‌ گیرد. به خاطر داشته باشید که مشخصات کارگاه تولید و فرد تولید کننده نیز از روی این انگ قابل استعلام است.تفاوت اصلی ساچمه و نقره آب شده در قابلیت ردیابی آن ها خواهد بود..

    کاربرد نقره خام در صنایع مختلف:

    به غیر از ساخا زیور آلات، نقره فلزی بسیار کاربردی است که از ان در صنایع مختلف استفاده می شود. به صورت کلی هدف از تهیه و خرید نقره خام تنها به کار بردن آن در صنعت جواهر سازی و زیور آلات نقره نخواهد بود. استفاده از نقره خام در صنایع زیر بسیار رایج می باشد:

     

    صنایع الکترونیک

    دارو سازی

    خودرو سازی

    پزشکی و ...

    لازم ذکر می باشد که فلز نقره فلزی ضد باکتری می باشد و به همین دلیل است که از ان در صنایع دارو سازی و ... استفاده می شود. در واقع از فلز نقره خام برای تولید و ساخت داروهای آنتی باکتریال مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

     

    کاربرد نقره خام در صنایع مختلف

     

    از سوی دیگر باید اشاره داشت که در علم پزشکی و همیوپاتی نیز به صورت کاملا گسترده از این فلز استفاده خواهد شد. البته در علم دندان پزشکی نیز استفاده از نقره خام برای پر کردن دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

    با توجه به کاربردهای بسیار فراوان نقره خام در صنعت به جرات می توان اذعان داشت که این فلز گرانبها می تواند در صنایع بسیار مختلفی کاربرد داشته باشد و یکی از مهم ترین کاربردهای ان ساخت و تولید بردها و مدارهای الکترونیکی، می باشد. البته در ساخت انواع پنل های خورشیدی از نقره خام نیز استفاده می شود. از جمله نکاتی که باید در این خصوص بدانید به شرح زیر است:

    نقره فلزی به شدت هادی گرما بوده و دقیق ‌ترین انتخاب در ساخت پنل ‌های خورشیدی به شمار می آید.

    از دیگر کاربردهای نقره، استفاده از آن برای تحمل دمای بالا در موتورهای جت هواپیما ها می باشد.

    در ده سال اخیر به خاطر افزایش تقاضای مصرف نقره، قیمت آن، تقریبا سی برابر شده است.

    انتظار می ‌رود روند صعودی قیمت نقره در ده سال آینده نیز روند صعودی داشته باشد.

    ساچمه نقره را از کجا تهیه کنیم؟

    همان گونه که بارها اشاره شده است، خرید و فروش نقره یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای سرمایه گذاری و کسب و سود و حفظ ارزش پول است. زیرا قیمت نقره مانند طلا هر ساله بالاتر رفته و به همین ترتیب یکی از روش های سرمایه گذاری بسیار مهم محسوب می شود.

    برای سرمایه گذاری در بازار نقره باید بدانید که نوسانات بازار نقره در دو سال گذشته باعث شده که تولید کنندگان زیور آلات نقره با کاهش قابل توجه تقاضا مواجه شوند.

    شایان ذکر است که از جمله از مهم ترین دلایل کاهش تقاضا، افزایش هزینه‌ های مواد اولیه و هزینه ‌های تولید زیور آلات نقره است. این موضوع بدان معناست که قیمت نقره روز به روز در حال افزایش است و بدین ترتیب شما می توانید به راحتی از این بازار کسب در آمد و سود داشته باشید.

    عوامل مذکور در فوق، سبب افزایش مقدار بهای تمام شده این فلز گران ‌قیمت می باشد. یکی از راهکارهای بسیار مهم در کاهش هزینه‌ های تولید زیور آلات نقره، خرید نقره ساچمه ‌ای با قیمت مناسب و بعضا زیر قیمت بازار نقره می باشد.

    از طرف دیگر برای سرمایه گذاری در بازار نقره خرید و فروش شمش و نقره و ساچمه نقره بسیار کاربردی تر از خرید و فروش انواع زیور آلات نقره است.

    به همین دلیل شما عزیزان برای سرمایه گذاری باید به سراغ ساچمه و شمش بروید. منتها از آنجا که بسیاری از سود جویان کلاهبرداری هایی را به هنگام فروش ساچمه انجام می دهند، بنابراین بسیار مهم است که برای خرید و فروش این نوع مصنوع نقره، به سراغ مرجع تخصصی خرید و فروش ساچمه نقره بروید تا در این راستا هیچ گونه کلاهبرداری برای شما صورت نگیرد.

    شایان ذکر است که فروشگاه کافه سیلور، در زمینه خرید و فروش ساچمه نقره، گوارسه و یا یا پنبه از چندین سال تجربه برخوردار است و بهترین ها را در اختیار شما قرار می دهید.

    بدین ترتیب اگر شما از تولید کنندگان زیورالات نقره هستید یا این که قصد سرمایه گذاری در بازار نقره را دارید، می ‌توانید موارد مورد نیاز خود را از کافه سیلور تهیه فرمایید. شایان ذکر است که کافه سیلور با برخورداری از چندین سال تجربه، فرصتی استثنایی برای تولید کنندگان زیور آلات نقره فراهم آورده است.

    سخن پایانی:

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور سعی کردیم تا به بررسی مرجع تخصصی خرید و فروش ساچمه نقره بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران مجموعه ما در این خصوص مشورت فرمایید.

    blog.comments
    Write a comment Close
    *
    blog.comments.onlyregisteredusersleavecomments