<
search
عربی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    مشاوره خرید فیروزه نیشابور!

    فیروزه اصل را چگونه بشناسیم؟


    سنگ فیروزه از پرطرفدارترین نگین ها در بین ایرانیان می باشد که در رنگ های آبی تیره، روشن و یا سبز یافت می گردد و نوع نیشابوری آن با ارزش ترین نوع در دنیا است.  به دلیل این که تنوع بسیار بالایی در کیفیت، رنگ و شکل آن دارد، نمی شود برای قیمت سنگ فیروزه اصل لیست ثابتی تهیه کرد، اما ما  سعی کرده ایم اطلاعاتی کلی برای آن به شما عزیزان ارائه دهیم. در این مقاله ابتدا با انواع سنگ فیروزه آشنا خواهیم شد و در ادامه روش اصولی قیمت گذاری روی این نگین آموزش داده خواهد شد و در انتها روش تشخیص سنگ فیروزه اصل بصورت حرفه ای و نگهداری از این گوهر ارزشمند بیان خواهد گردید.

    در واقع چند راه وجود دارد که می‌توانید برای تشخیص واقعی بودن فیروزه از آن‌ها استفاده کنید و این دقیقاً همان چیزی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به بیان نکات مهم در تشخیص فیروزه اصل  برای خرید آن بپردازیم.

     خرید نگین و سنگ  فیروزه و شناسایی و تشخیص نگین طبیعی از نگین‌های بهسازی و مصنوعی آن بسیار حائز اهمیت است، چرا که فیروزه از جمله سنگ‌های زنده‌ای است که علاوه بر محبوبیت در اسلام، توجه قشر عظیمی از مردم را از آنِ خود ساخته است. شاید تا به حال این سؤال برای شما پیش آمده باشد که: «فاکتورهای تعیین‌کننده ارزش فیروزه چه عواملی است؟ و آیا می‌توان به راحتی معدنی که از آن فیروزه استخراج شده، تشخیص داد؟!» ما  بر آن هستیم ضمن تبیین روش‌های شناسایی نگین اصلی فیروزه از نگین‌های مصنوعی، انواع تراش مناسب انگشتر فیروزه و…، به صورت کلی راهنمای خرید انگشتر فیروزه نیشابور را در اختیار شما بگذاریم.

    بر مبنای سه ویژگی زیر که به صورت کلی برای انواع فیروزه تعریف شده اند قیمت سنگ فیروزه اصل تعیین می شود:

    براساس رنگ:

    این گوهر طیف رنگی بسیار گسترده ای دارا می باشد و در رنگ های آبی تیره، آبی کمرنگ تا سبز پررنگ موجود می باشد. هر چه رنگ آبی تیره در این گوهر به رنگ سبز غالب تر باشد، انگشتر فیروزه اصل ارزش و قیمت بیشتری پیدا می کند.

    براساس معدن:

    محل استخراج سنگ و هویت آن عاملی مهم در تعیین قیمت فیروزه اصل و انواع سنگ فیروزه می باشد. در بسیار از نقاط زمین این سنگ استخراج می گردد اما در ایران، تبت، آمریکا، مصر مهم ترین معادن این گوهر می باشد و مهم ترین معادن آن در ایران در شهرهای نیشابور، دامغان و کرمان موجود هستند اما نوع نیشابوری با ارزش ترین نوع در دنیا از نظر تجاری می باشد. فیروزه کرمان و دامغان و دیگر انواع سنگ فیروزه نسبت به نوع نیشابور و مصری از کیفیت پایین تر و قیمت  کمتری برخوردار می باشند. بدلیل همین کیفیت قیمت فیروزه نیشابور اصل از انواع دیگر فیروزه بسیار بیشتر است و این سنگ از محبوبیت بیشتری نزد مردم برخوردار می باشد.

    بر اساس شکل ظاهری:

    بر اساس شکل ظاهری، دو نوع عجمی و شجری موجود می باشد. برخی از این سنگ ها دارای رگه هایی می باشند ولی برخی دیگر کاملا صاف و یکدست آبی می باشند که روی سطح آن ها هیچ رگه و شکستگی دیده نمی شود، عرب ها این نوع را عجمی می نامند. در ادامه در مورد تفاوت قیمت سنگ فیروزه اصل عجمی و شجری توضیحاتی ارائه خواهد شد. قیمت نوع عجمی بیشتر از نوه شجری با همان اندازه و رنگ است.

    شکل ظاهری به دو دسته عجمی و شجری تقسیم می شود

    عجمی :
    سنگ فیروزه اصل عجمی یا همان نوع پاک و صافی که بدون رگه است تنها در ایران استخراج می شود و در بین عرب ها طرفداران بسیاری دارد اما برای ایرانی ها و دیگر کشورها نوع رگه دار یا صاف نگین انگشتر فیروزه اصل فرقی چندانی ندارد و از فیروزه های رگه دار که در بازار به آن عنکبوتی یا اسپایدر نیز شناخته می شود، مورد استقبال قرار می گیرد. آنچه که برای خریداران انگشتر فیروزه اصل بسیار حائز اهمیت می باشد رنگ این سنگ می باشد. که اگر دارای رگه های طلایی در درون خود باشد قیمت بیشتری پیدا می کند.

    آنچه در اغلب فیروزه‌ها وجود دارد وجود رگه یا شجرهای سیاه یا قهوه‌ای رنگ برجسته می باشد که مربوط به سنگ مادر تشکیل دهنده آن ها می‌باشد. این رگه‌ها گاها در طرح‌های منظم و غیرمنظم تشکیل می شوند، که در به این حالت شبکه عنکبوتی و در اصطلاح بازار آن را شجری می‌نامند. اگر این طرح منظم ،شفاف و زیبا باشد باعث افزایش قیمت سنگ فیروزه اصل می شود و اگر نامنظم و نا خالصی در آن به صورت نقطه و لکه‌ ای در آن موجود باشد از قیمت هر گرم فیروزه اصل کاسته خواهد شد. رگه های موجود بر روی این گوهر و فیروزه اصل نیشابور به شاخ و برگ درختان شباهت زیادی دارد، از این جهت است که به نام شجری معروف شده است. هر چه رگه هایی که بر روی این کانی قرار داشته باشد به شاخ و برگ شباهت بیشتری داشته باشد، قیمت سنگ فیروزه شجری گران تر می شود. اما بایستی توجه داشت که نوع عجمی باتوجه به کمیاب بودن آن، دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به نوع شجری می باشد.

    شجری :

    نگین فیروزه نیشابور معمولا آبی یکدست نیست و ترکیبات معدنی نقش ها و رگه های مختلفی روی سنگ فیروزه وجود دارد که این نوع فیروزه به فیروزه شجری معروف است. محبوب ترین و معروف ترین نوع فیروزه شجری هم فیروزه شجری عنکبوتی میباشد که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای حوضه ی خلیج فارس و دیگر کشورها طرفداران بسیار زیادی دارد.

    سنگ معدنی فیروزه تقلبی کدام است ؟

    در واقع یک ماده معدنی سفید جاذب به نام هاولیت است و این هاولیت معدنی فوق جاذب را می‌توان تقریباً در هر رنگی که تصور کنید رنگ آمیزی کرد. وقتی این رنگ آمیزی درست انجام شود، تشخیص اینکه چیزی که دارید فیروزه واقعی است یا تقلبی، می‌تواند بسیار دشوار باشد.

    چطور فیروزه تلقبی را تشخیص دهیم؟

    یکی  مواردی که می‌توانید برای تشخیص تقلبی یا واقعی بودن فیروزه از آن استفاده کنید، ایجاد خراش بر روی سنگ است. هاولیت نرم‌تر از فیروزه است، بنابراین در هنگام تشخیص تقلبی بودن فیروزه، می‌توانیم از این موضوع به نفع خود استفاده کنیم. برای خراش از یک جسم نوک تیز مانند سوزن استفاده کنید. به سادگی بررسی کنید که آیا سنگ فیروزه به راحتی خراشیده می‌شود یا خیر؛ اگر به راحتی خراشیده شود، به احتمال زیاد یک تکه هاولیت دارید و اگر خراشیدن سنگ دشوار است، فیروزه واقعی است.

    رنگ منحصربفردی که فیروزه به آن معروف است، از ترکیب چندین عنصر مختلف طبیعی می‌آید. عامل اصلی رنگ آبی موجود در فیروزه، مسی است که در سنگ وجود دارد. وقتی این عنصر با آب، آلومینیوم و فسفر ترکیب می‌شود، رنگ فیروزه‌ای به دست می‌آید. مقدار متفاوت از هر یک از این عناصر رنگ سنگ فیروزه را تغییر می دهد و یافتن سنگ‌های فیروزه یکدست در طبیعت کار سختی است. رنگ سنگ فیروزه اصل در بین بازه آبی تا سبز قرار گرفته و حالتی نیمه مات دارد که این موضوع می‌تواند به شما در تشخیص تقلبی بودن فیروزه کمک کند. اگر سنگ فیروزه تقلبی باشد، با قرار گرفتن در برابر نور خورشید یا حرارت حاصل از بخاری، رنگ خود را از دست می‌دهد، پس از این روش هم می‌توان برای تایید اصل یا تقلبی بودن سنگ استفاده کرد. اگر رنگ سنگ سریعا با قرار گرفتن در برابر حرارت، تغییر کرد اطمینان حاصل کنید که آن سنگ تقلبی است.

    فیروزه اصل را چگونه بشناسیم?

    سنگ فیروزه‌های اصل دارای شناسنامه هستند و هنگام خرید می‌توانید از فروشنده بخواهید شناسنامه سنگ فیروزه را به شما نشان دهد. در شناسنامه محل استخراج فیروزه درج شده که با استناد بر آن، مطمئن می‌شوید فیروزه تقلبی نیست.

    یک روش تشخیص سنگ فیروزه اصل آگاهی از رنگ آن می باشد. برای شناخت فیروزه اصل خوب است بدانید که رنگ این گوهر به دلیل وجود مقداری مس در آن به رنگ آبی، به دلیل وجود کروم یا وانادیوم به رنگ سبز و وجود آهن در آن به رنگ زرد، در دامنه ای از آبی کم رنگ تا آبی مایل به سبز و همینطور تا سبز مایل به زرد قرار می گیرد. رنگ سنگ فیروزه اصل به طور معمول کمی مات می باشد. فیروزۀ مرغوب آن می باشد که دارای رنگ آبی آسمانی است ولی نه رنگ آسمانی اطراف آن به صورت افقی، بلکه رنگ آسمانی به خصوص سمت رأس سنگ می باشد. در صورتی که میزان مس موجود در این کانی آن بالا باشد به رنگ آبی و در صورتی که در سنگ میزان آهن زیاد باشد فیروزه سبز تشکیل می‌شود و در صورت وجود درصد آلومینیم بالا در این نگین به رنگ سفید دیده می‌شود که به ترتیب ارزش آن کاهش می‌یابد در نتیجه رنگ آبی با ارزش‌ترین نوع می باشد.

    رنگ این نگین ممکن است به تدریج به رنگ سبز تغییر حالت دهد. به این دلیل که ممکن است کانی به مدت زیاد در زیر نور شدید و یا حرارت بالا یا در تماس با چربی قرار گرفته باشد که سبب رنگ پریدگی و در نتیجه کم ارزش شدن آن می‌ گردد. رنگ آبی این نگین حاصل از cu2t آبدار می باشد در صورتی که آب از دست برود رنگ آن سفید می‌گردد مانند کات کبود که در اثر حرارت آب تبلور خود را از دست می دهد و چون یون دیگری در محیط موجود نمی باشد، به رنگ سفید در می‌آید.

    یک نوع فیروزه تقلبی را از پلاستیک های فشرده درست میکنند که به آن رنگ آبی اضافه می شود. برای اینکه بدانیم سنگ فیروزه اصل را چگونه بشناسیم یک سوزن را روی آن بکشیم، اگر خطی عمیق بر روی آن ایجاد شد؛ مصنوعی می باشد. سنگ فیروزه اصل نه تنها خطی بر رویش ایجاد نمی شود، بلکه با استفاده از آن نیز میتوان روی شیشه هم شیار نازک ایجاد کرد که این بهترین روش تشخیص سنگ فیروزه اصل می باشد. توجه داشته باشید که تفاوت قیمت سنگ فیروزه اصل و نوع تقلبی بسیار زیاد است.

    همچنین برای تشخیص فیروزه اصل از نوع تقلبی آن سنگ خریداری شده را مدت زمان کوتاهی در مقابل نور خورشید قرار دهید. اگر رنگ آن اندکی تغییر کرد، این یکی از روش های نشان دهنده مصنوعی بودن آن می باشد.

    فیروزه اصل از کجا بخریم؟

    امیدواریم این نکات در مورد چگونگی تشخیص تقلبی بودن فیروزه به شما در انتخاب بهترین سنگ فیروزه کمک کرده باشند. برای اینکه از همان ابتدا مطمئن باشید سنگ فیروزه خریداری شده اصل است، خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. خرید از فروشگاه‌هایی مانند فروشگاه کافه سیلور خیال شما را بابت کیفیت بالای سنگ فیروزه و اصل بودن آن راحت می‌کند. جواهرات ارائه شده در کافه سیلور، دارای سنگ فیروزه اصل نیشابوری هستند که با رنگ خاص فیروزه طبیعی، شما را مجذوب خود خواهند کرد.

    تفاوت قیمت سنگ فیروزه شجر با عجم

    فیروزه های آمریکایی و مصری در ایران نایاب هستند. سنگ فیروزه اصل تبت نیز براق تر و سطح صاف تری نسبت به نوع ایرانی دارا می باشد. به طور کلی رگه های روی نوع تبتی حالت نازک و مویرگی دارند و به صورت تکه های کوچک و ریز استخراج می گردد که در نتیجه جهت استفاده برای انگشتر فیروزه اصل، چندین سنگ را به صورت کوبیده استفاده می کنند. نوع ایرانی بزرگ تر از نوع تبتی می باشد و شجر های روی آن به صورت ترک های درشت و تیره هستند. نمونه سنگ های ایرانی درشت استخراج می گردند و در مینا کاری نیز از فیروزه های ریز ایرانی استفاده می کنند. فیروزه مصری در ایران به دلیل نایاب تر بودن قیمت بسیار بالایی دارند اما قیمت سنگ فیروزه زنده امریکایی پایین تر می باشد. نگین های نیشابوری نیز به دلیل موجود بودن از قیمت های مناسبی برخوردار هستند و اما بسته به اندازه، رنگ و شکل می تواند قیمت فیروزه نیشابور اصل بسیار بالا باشد و با قیمت بالا خرید و فروش شوند. به طور کلی در شرایط یکسان به ترتیب نیشابوری، مصری، امریکایی و تبت بیشترین قیمت را دارند.

    تعیین قیمت انگشتر فیروزه اصل

    نکته مهم و اساسی در خرید سنگ فیروزه اصل نیشابور این می باشد که بتوانیم نمونه های اصلی را از نمونه سنگ های دیگر مناطق جهان و حتی ایران تشخیص دهیم و این کار با وجود انواع مختلف که در بازار موجود می باشد کار ساده ای نیست بنابراین پیشنهاد میشود در مرحله اول حتما از یک فروشگاه معتبر اقدام به خرید سنگ فیروزه کنید  و با فرد خبره ای اقدام به خرید سنگ فیروزه نمایید.

    اساسا فروش به صورت گرمی فقط در خرید و فروش عمده نگین کاربرد دارد و نه به صورت تکی. هنگام خرید عمده باید توجه داشته باشید که نگین های خوب و بد باهم فروخته می شود و امکان سوا کردن وجود ندارد و همین امر باعث شده است قیمت هر گرم فیروزه اصل به صورت عمده تا حد زیادی نسبت به خرید و فروش تکی کاهش پیدا کند چرا که تلفات و نگین های بی کیفیت نیز در بار وجود دارد. در حال حاضر قیمت هر گرم فیروزه اصل با توجه به کیفیت کلی آن بار بین 0.5 دلار تا 10 دلار معامله می شود.

    فیروزه اصل نیشابور با ارزش ترین نوع فیروزه می باشد و قیمت هر گرم فیروزه اصل نیشابور از نوع کرمانی و دامغانی سنگ فیروزه بسیار بیشتر می باشد. فیروزه های نیشابور ماتریس ندارند و رنگ آنها آبی یکدست می باشد. به جرات می توان گفت که مهم ترین عامل در افزایش قیمت هر گرم فیروزه اصل نیشابور رنگ آن است. فیروزۀ مرغوب رنگ آبی آسمانی را دارا است. سنگ فیروزه اصل نیشابور غالبا دارای نقاط و رگه های سیاهی در پشت نگین است و این بهترین روش تشخیص سنگ فیروزه اصل می باشد. به طور کلی در جواب این سوال که فیروزه اصل را چگونه بشناسیم و چگونه سنگ فیروزه اصل نیشابور را از انواع دیگر تشخیص دهیم می توانیم به داشتن تکه های سنگ در پشت آن توجه کنیم. حتی با کیفیت ترین نگین ها از نظر پاکی باید رگه ای از این ناخالصی طبیعی (از جنس و رنگ سنگ های کوه و معادن) را در پشت خود (یا هرجای دیگر آن) دارا باشد و این مشخصه را به طور کلی شناسنامه ی فیروزه نیشابور در بازار یاد می شود و یک روش برای تشخیص فیروزه اصل به حساب می آید.

    باارزش ترین سنگ فیروزه برای کجاست

    بنابراین اگر در هیچ طرف این رگه های طبیعی را نیافتید لازم است با توجه به قیمت هر گرم فیروزه اصل نیشابور در خرید آن احتیاط نمایید اما توجه کنید که فیروزه های دامغان و آمریکایی و … هم این رگه ها را دارا می باشند! در نتیجه این مشخصه کمترین کمکی که می تواند بکند این می باشد که اگر این رگه ها را مشاهده کردید بدانید که سنگ تان نیشابوری هم می تواند باشد نه این که صددرصد نیشابور اصل باشد. تعیین قیمت فیروزه نیشابور اصل و تشخیص اینکه یک نگین صددرصد نیشابوری است با وجود شباهت زیاد به بعضی انواع دیگر کار هرکسی نمی باشد، در نتیجه مواردی که قیمت سنگ فیروزه اصل بالا می باشد احتیاط آن است که حتما با فرد خبره و با تجربه از فروشگاه معتبری که امکان مرجوع شدن داشته باشد اقدام به خرید سنگ فیروزه نیشابور اصل نمایید.

    همانطور که بیان شد فیروزه اصل نیشابور یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین از انواع سنگ فیروزه می باشد. همانند تمام سنگ های قیمتی مواردی زیادی همچون رنگ، وزن، اصالت و نحوه تراش میتواند بر روی قیمت سنگ فیروزه نیشابور تاثیر بگذارد. به طور کلی قیمت سنگ فیروزه نیشابور از دیگر انواع سنگ فیروزه مانند فیروزه کرمانی و دامغانی بسیار بیشتر است و این نگین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. رنگ این گوهر یکی از معیار هایی است که می تواند بر روی قیمت سنگ فیروزه نیشابور بسیار تاثیر گذار باشد. در کل نمیتوان یک عدد خاص برای قیمت سنگ فیروزه نیشابور تعیین کرد چرا که موارد زیادی بر روی آن تاثیر می گذارد و تنوع بسیار زیادی در شکل و ظاهر دارند. با توجه به قیمت سنگ فیروزه زنده بهتر است هنگام خرید حتما به یک فرد با تجربه و قابل اعتماد مراجعه کنید اما برای دریافت یک ذهنیت کلی چند نمونه بیان می شود.

    قیمت سنگ فیروزه نیشابوری

    برای مثال یک سنگ فیروزه نیشابوری عجمی 1 سانتی متری با رنگ آبی نسبتا خوب (نه خیلی پررنگ نه خیلی سفید) قیمتی در حدود 25 دلار دارد ولی درصورتی که این نگین ابعادش به 1.5 سانتی متر افزایش یابد قیمت آن به 50 دلار افزایش می باید و درصورتی که 2 سانتی متر باشد به قیمت بالای 100 دلار هم خواهد رسید. ولی نوع شجری نیشابوری قیمتی به مراتب پایین تر دارد. در نوع شجری طرح و زیبایی نقش ایجاد شده بسیار در قیمت تاثیرگذار است و قیمت آن نسبت به نوع شجری تا 90 درصد میتواند ارزانتر باشد. البته که نگین های فیروزه نیشابوری شجری نیز وجود دارد که به علت رنگ آبی قوی و شجر بسیار زیبا در قیمت با نوع عجمی تفاوت زیادی ندارند.

    نمونه های بسیار عالی فیروزه نیشابوری با قیمت هایی بالای 1000 دلار نیز خرید و فروش می شوند.

    نکاتی در مورد سنگ فیروزه اصل

    در روش پیشرفته و مدرن زاچری نوع آمریکایی معدن Kingman بهسازی می شوند که تنها توسط دستگاه مشخص می شود که در حالت عادی هیچ نشانه ای دیده نمی شود مبتنی بر ان که این نگین بهسازی شده است یا خیر! با استفاده از این روش استحکام فیروزه چه برای تراش و چه در برابر مواد شیمیایی مقاوم بیشتری پیدا می کند. اما در ایران بیشتر از همان روش سنتی استفاده می شود.
    12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره سنگ فیروزه زنده

    سنگ فیروزه زنده چیست

    سنگ فیروزه اصل تا زمانی در تماس با روغن و مواد شیمایی و چرب نباشد و رنگ آن تغییر نکند سنگ فیروزه زنده نامیده می شود. هنگامی که این خواص و ارزش ها از بین برود اصطلاحا سنگ فیروزه می میرد. سنگ فیروزه مرده ارزش مادی آن هم بسیار افت می کند. برای اینکه خواص سنگ فیروزه اصل خود را حفظ کنید باید با توجه به روش های صحیح نگهداری اقدام به زنده نگه داشتن سنگ فیروزه خود بکنید تا از خواص ویژه وجود این سنگ بهره ببرید.

    نحوه نگهداری از انگشتر فیروزه چگونه است

    به علت حساسیت زیاد و بالا بودن قیمت سنگ فیروزه اصل بایستی در نگهداری از فیروزه اصل نیشابور و یا انواع سنگ فیروزه توجه ویژه ای داشت. مهم‌ترین و بیشترین خطری که انگشتر فیروزه اصل، گردنبند فیروزه، دستبند فیروزه و یا حتی ست فیروزه را تهدید می‌ نماید، ایجاد خراش روی آن، آب داغ، مواد شیمیایی و مواد شوینده‌ی خانگی می باشد و دلیل آن نیز ترکیبات هیدراتی در نگین می باشد. برای حفظ ارزش و قیمت سنگ فیروزه زنده و نگهداری از این نگین نیز بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید. از تماس مسقیم آن با کرم، روغن و ادکلن پرهیز نمایید زیرا باعث تغییر رنگ این نگین می شود. همچنین در هنگام کار و استفاده از مایع دستشویی انگشتر را از دست خود خارج نمایید و از تماس آن با آب کلردار نیز اجتناب نمایید. با توجه به قیمت سنگ فیروزه زنده به طور کلی از تماس این نگین با مواد چربی دار دوری نمایید تا از خواص این سنگ به طور کامل بهره مند شوید.

    راهنمای خرید انگشتر فیروزه

    هر شخص برای داشتن بهترین خرید انگشتر فیروزه، نیازمند راهنمایی مناسب است تا با کمک آن بتواند خریدی عالی و مطمئن داشته باشد. در ذیل نکات مهمی را که باید برای خرید انگشتر فیروزه بدانید، به صورت کاملاً تفکیک شده در اختیار شما قرار خواهیم داد.روش‌های

    فیروزه در رده سنگ‌های زنده و مات قرار دارد که به طور معمول فاکتورهای گوناگونی در تعیین اصالت آن دخیل است؛ فاکتورها و عواملی چون: رنگ، طرح و میزان ناخالصی‌های موجود، منشأ و انجام عملیات بهسازی که علاوه بر تعیین اصالت سنگ، میزان ارزش افزوده نگین را مشخص می‌کند.

    گرچه انتخاب فیروزه اصل کاری دشوار و پیچیده است و نیازمند مراجعه به گوهرشناسی خبره است که حتی شناسنامه اصالت سنگ را در اختیار شما بگذارد.

    و در پایان

    به این نکته توجه داشته باشید که جهت اطمینان از خریدی مناسب و مطمئن، حتماً از افراد متخصص مشاوره دریافت کنید و یا از افرادی خرید نمایید که در حرفه خود سرشناس هستند و اعتبار و تخصص لازم را در حوزه بورس جواهرات دارند.
    برای دریافت راهنمایی بیشتر میتوانید با شماره تماسی که در سایت کافه سیلور درج شده است تماس بگیرید.

    و برای پاسخ به این سوال که سنگ فیروزه اصل را چگونه بشناسیم؟ باید بدانیم که سنگ  فیروزه نوع رگه دار آن امروزه انواع با کیفیت هست و بطور بسیار محدودی در بازار عرضه می گردد. اگر چه نوعی از آن به عنوان رنگ ثابت در بازار نیز موجود می باشد که با مواد پلیمری ترکیب شده اند. این نوع از سنگ ها به علت تولید مصنوعی تغییر رنگ نمی دهند و در هر اندازه ای در بازار وجود دارند.

    در قدیم برای افزایش قیمت سنگ، انگشتر یا گردنبند فیروزه از روش های اشباع کردن آن با روغن های رنگین، واکس و مواد پلاستیکی رنگی استفاده می کردند. در نتیجه با اتصال فلز داغ به این نقاط برروی نگین بوی بسیار زننده از پلاستیک به مشام انسان می رسد. واکس و روغن در تماس با فلز داغ آب شده و در نگین باقی می ماند. این ها معمولا وزن سبک تری در ابعلاد یکسان نسبت به سنگ فیروزه اصل دارا می باشند./ح ج .