<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    طلای آب شده و امکان تقلب در آن

     امروزه خرید طلای آب شده  به دلیل نداشتن کارمزد و مالیات یک روش سود آور برای سرمایه گذاران محسوب می شود. زیرا آن ها برای خرید طلای زینتی علاوه بر هزینه طلا، هزینه کارمزد و اجرت را نیز باید پرداخت کنند به همین سبب خرید طلای آب شده می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.

    البته توجه کنید که برای خریدطلای آب شده باید تخصص لازم را در این زمینه  کسب کنید. زیرا طلای اب شده یکی از اجسام گران بهای جهان است که می تواند مورد تقلب قرار گیرد. پس برای جلوگیری از  تقلب در خرید فروش لازم است تا اقدامات لازم برای تشخیص اصالت و کیفیت آن انجام دهید.چنانچه مهارت کافی در شناسایی طلای آب شده  و روش های تقلب در آن ندارید  تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.


    تقلب در طلای آب شده


    تقلب در طلای آب شده  می تواند به روش های متنوعی انجام شود، برخی از آن ها عبارتند از:


    تقلب در وزن 


    در این نوع تقلب افراد، سایر فلزات را به طلای آب شده اضافه می کنند تا اندازه و وزن آن را افزایش دهند. برای اینکه بتوانید از این نوع تقلب جلوگیری کنید حتما وزن و اندازه طلای آب شده  را با استفاده از ابزار های اندازه گیری صحیح مورد بررسی قرار دهید.

    تقلب در کیفیت


    علاوه بر اینکه  با افزودن فلزات دیگر به طلای آب شده وزن آن  افزایش پیدا می کند بلکه سبب تقلب در کیفیت نیز می شود. یعنی برخی افراد با اضافه کردن فلزات دیگر تلاش می کنند تا به کیفیت طلای خود بهبود بخشند. برای جلوگیری از این تقلب می توانید از متخصصین و کارگاه های معتبر برای بررسی و ارزیابی طلا استفاده کنید.

    تقلب در اصالت


    برخی افراد طلای اصلی را با طلای تقلبی جایگزین می کنند. به همین سبب شما باید راه های تشخیص اصالت طلا را بلد باشید یعنی می توانید به اسامی و نشانه های تجاری مطمئن از تجارت طلا مراجعه کنید و یا از خریداران دیگر نظر خرید بگیرید.


    روش های جلوگیری از تقلب در خرید و فروش طلای آب شده  عبارتند از:

    ابتدا درباره فرایند استخراج و تولید طلای آب شده به خوبی تحقیق کنید.

     از خدمات آزمایشگاهی  برای ارزیابی کیفیت طلا استفاده کنید.

    خرید از فروشندگان معتبر و اعتباری

    مزایا و معایب طلای آب شده


    همانطور که میدانید امروزه خرید و فروش طلای آب شده یک روش سرمایه گذاری به حساب می آید. اما این روش مانند روش های دیگر سرمایه گذاری دارای یکسری نقاط ضعف و قدرت می باشد. به همین سبب قبل از اقدام به سرمایه گذاری با در نظر گرفتن مزایا و معایب طلای اب شده می توانید دید بهتری به این زمینه سودگیری پیدا کنید. همچنین با اطمینان خاطر بیشتری پول خود را در این راه به طلا تبدیل می کنید.


    اولین مزایای طلای آب شده و مهم ترین آن که در قسمت مقدماتی مقاله نیز ذکر شده است نداشتن اجرت و کارمزد نسبت به سایر طلا ها می باشد.

    در واقع افراد برای خرید طلای  نو باید میزان قابل توجهی را به عنوان اجرت ساخت پرداخت کنند که این مسئله در خریدطلای آب شده  وجود ندارد زیرا به طلا های مذاب شده مالیات تعلق نمی گیرد. پس شما می توانید با قیمت مناسب تر طلا های اب شده را از مغازه های معتبر خریداری کنید.

    علاوه بر نداشتن اجرت و کارمزد، می توان طلای آب شده  را با سلیقه شخصی به هر نوع زیور آلاتی تبدیل کرد. یعنی اگر شخصی به طلا فروشی رجوع کند و مدل مورد پسند خود را پیدا نکند، با استفاده از طلای آب شده  و سرمایه خود می تواند قطعه مورد نظر  را سفارش دهد. 


    ناگفته نماند که طلای آب شده  با وزن های مختلفی قابل خریداری است و معمولا برای برش راحت تر آن ها را به شکل مفتولی در می آورند.

    علاوه بر نکات ذکر شده در رابطه با مزایای خرید طلای آب شده  باید به معایب آن که تقلب در فروش است نیز توجه کرد. برخی افراد با کم کردن عیار طلای اب شده، ایجاد ناخالصی زیاد با فلزاتی همچون مس، نقره در فروش طلای آب شده  تقلب می کنند.

     

    معایب طلای اب شده


    افرادی که ریسک پذیری کمی دارند ترجیحا خرید طلای نو کم اجرت را انتخاب می کنند. اما به صورت کلی بهتر است در خرید و فروش طلا به هیچ عنوان به صورت هیجانی عمل نکنید چرا که ریسک ضرر و زیان در این موارد  بسیار بالاست.

     

    عیار طلای آب شده چقدر است؟


    ترکیب طلا با فلزات باید به صورتی باشد که عیار آن به ۱۸ برسد. پس عیار طلای آب شده برابر با ۱۸ است.در طلا سازی زمانی که مصنوعات طلا ذوب شوند، عیار های مختلف بالاتر از ۱۴ به دست می اید. چنانچه عیار طلا پایین بود می توانید از سکه ۲۲ عیار برای بالا بردن عیار به میزان دلخواه استفاده کنید. همچنین در صورتی که عیار طلا بالا بود می توانید فلزات دیگر را با طلا مخلوط کنید تا عیار دلخواه را بدست آورید.

    تفاوت طلای آب شده با سایر اشکال طلا


    طلای آب شده  فرم خاصی ندارد به همین دلیل شما می توانید آن را با توجه به سلیقه خود به شکل دلخواه در آورید.خرید و فروش آن نیاز به تخصص دارد زیرا کلاه برداری در این نوع بازار ها  نسبت به بازار های دیگر بیشتر اتفاق می افتد.به دلیل نداشتن کارمزد و مالیات از قیمت مناسب تری برخوردار است.نگهداری و جابه جایی آن آسان است زیرا حالت مفتولی دارد.

    تفاوت طلای آب شده با طلای خام


    طلای خام تفاوت زیادی باطلای آب شده  دارد زیرا آن را از معادن بدست می آورند و پس از طی کردن مراحلی پیچیده آن ها را به صورت شمش های ۲۴ عیار در بازار، صنعت، کارگاه ها و کارخانه های طلا سازی عرضه می کنند. در صورتی که طلای آب شده  از ذوب طلا های دست دوم و متفرقه به دست می اید و با عیاری معادل ۱۸ به خرید و فروش می رسد.


    آیا خرید طلای آب شده به صرفه است؟


    چناچه با  انواع روش های سرمایه گذاری طلا آشنا باشید می توانید با توجه به مقدار سرمایه ای که دارید یک روش درست و اصولی را انتخاب کنید. البته نا گفته نماند که خرید و فروش طلا به صورت آب  شده تنها در کشور ایران امکان پذیر است.


    به همین سبب افرادی که به دنبال سرمایه گذاری هایی با کسب سود هنگفت از بازار طلا هستند و تمایلی برای پرداخت پول بیش تر برای مالیات و اجرت ندارند، خرید طلای اب شده را می توانند به خرید انواع سکه، شمش، و طلاهای تزئینی ترجیح دهند. 


    توجه کنید همانطور که سرمایه گذاری بر روی طلای آب شده  باز دهی خوبی دارد اما باید ریسک های آن را نیز در نظر بگیرید‌. زیرا اگر بدون شناخت کافی وارد این بازار پر ریسک و پر رونق خرید و فروش طلای آب شده شوید ممکن است دچار ضرر و زیان های جدی شوید. پس حتما توصیه می شود اطلاعات خود را در این زمینه ارتقا دهید و سپس وارد این بازار شوید.

     

    آیا طلای آب شده را می توان راحت فروخت؟!


    نکته مهمی که سبب جذب سرمایه داران برای خرید طلای آب شده  وجود دارد، فروختن راحت آن است‌.از آنجایی که طلای آب شده  جز مواد خام و اولیه کارخانجات و کارگاه های سازنده ی طلا و طلا فروشان است به همین سبب می توان در هر زمانی آن را به فروش گذاشت. برای این کار فقط کافی است طلای خود را نزد فردی قابل اطمینان ببرید تا به قیمت مناسب آن را خریداری کند.

    توصیه می شود به قیمت پیشنهادی هر فروشنده دقت کنید و برای فروش عجله نکنید و حتما طلای آب شده  خود را به چند مغازه نشان دهید و دست آخر آن را به مغازه داری که با قیمت بالا تر و منصفانه تر می خرد آن را بفروشید.

     

    ایا طلای اب شده را می توان راحت فروخت؟!


    همچنین وقتی شما میخواهید طلای آب شده بخرید به قیمت همان عیاری که بر روی آن درج شده می خرید و در زمان فروختن آن به همان عیار طلا اب شده تان  میفروشید. این در حالی است که شما مصنوعات طلا را با عیار ۱۸ یا همان عیار ۷۵۰ از فروشنده می خرید اما در زمان فروش همان طلا چون دیگر دست دوم محسوب می شود، طلا فروشان آن را به عیار ۷۴۰ خریداری می کنند.

    کلام آخر
    همانطور که می دانید یکی از روش های حفظ دارایی در برابر افزایش تورم سرمایه گذاری است.خرید و فروش طلا هم یکی از آن روش ها به شمار می رود که در دیرباز طرفداران زیادی داشته است. در کنار بازار های مالی جدید همچون  بازار ارز دیجیتال و .... بازار طلا همچنان محبوبیت خود را در بین سرمایه گذاران حفظ کرده است

    .
    این فلز گران بها در طول تاریخ تحت هیچ شرایطی ارزش خود را از دست نداده و توانسته به عنوان پوششی در برابر افزایش تورم و شرایط بد اقتصادی استفاده شود.


    سرمایه گذاری در طلا دارای شیوه های متنوعی است که یکی از این شیوه ها خرید طلای اب شده است. طلای آب شده  به روش پر سود در بین سرمایه گذاران محسوب می شود اما همانطور که ذکر کردیم تقلب و کلاه برداری های زیادی نیز در این بازار اتفاق می افتد پس توصیه می شود که حتما قبل از اقدام به خرید تخصص و مهارت های مرتبط در این زمینه را کسب کنید.امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله مفید واقع گردد.

    blog.comments
    Write a comment Close
    *
    blog.comments.onlyregisteredusersleavecomments