<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    نحوه استعلام کد طلای آب شده


    طلای آب شده چیست و چگونه می توان کد طلای آب شده را استعلام گرفت؟طلای آب شده در واقع از ذوب کردن شمش، طلاهای دسته دوم و شکسته ساخته می شود.

    طلای آب شده به دلیل نداشتن اجرت و کارمزدبسیار پرطرفدار بوده و اکثر سرمایه گذاران مایل به خرید و فروش آن هستند.ما در ادامه در مورد طلای آب شده ، مشخصات ظاهری و همچنین نحوه استعلام گیری کد آن توضیحاتی را ارائه می کنیم. پس با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.


    طلای آب شده چیست؟


    طلا یکی از فلزات گرانبها است که از دیرباز تاکنون افراد آن را به عنوان زیورآلات استفاده می کنند. البته طلای آب شده شکل دیگری از طلا است که این روزها خرید و فروش طلای آب شده بسیار رایج شده است.

    همان طور که از نام طلای آب شده پیداست این مدل از طلا از آب کردن طلاهای قدیمی، دسته دوم و شکسته ساخته می شود.طلای قدیمی شما توسط طلافروش خریداری می شود و از آنجا وارد کارخانه و کارگاه طلاسازی می شود.

    در فرایند ذوب قرار می گیرد و با اعمال فشار و حرارت در فرایند ذوب شدن ، طلای آب شده به دست می اید و در قالب های متنوع به منظور سرد شدن و خود را گرفتن در قالب های مختلف نگهداری می شوند.


    مشخصات ظاهری طلای آب شده


    زمانی که طلاهای قدیمی و دسته دوم توسط طلاسازان خریداری می شود ابتدا نگین های آن ها جدا و سپس در ظرف ریخته و در کوره وارد می شوند.پس از ذوب شدن همه سطح طلا یکنواخت و همگن می شود.

    بعد از ذوب کردن، طلا را در قالب های به نام ریژه می ریزند تا در ابعاد مکعبی شکل سرد شوند. البته ضخامت و طول طلای آب شده ممکن است با توجه به حجم آن در قالب ها متفاوت باشد.به هر میزان که عیار طلای آب شده به 24 عیار نزدیک باشد طلای آب شده نیز طلایی تر و درخشنده تر خواهد بود.


    ابعاد طلای آب‌شده 


    برای ابعاد طلای آب شده به طور دقیق نمی توان ابعاد دقیقی در نظر گرفت به این دلیل که دارای شکل و وزن متفاوتی است که اغلب به شکل مفتولی می باشد.طلای دسته دوم و شکسته و همچنین شمش ها در کارخانه ها و کارگاه ها توسط دستگاه های مخصوص ذوب و در قالب های به شکل مفتولی شکل با عیار 18 درمی آیند. مفتول بودن طلای آب شده این اختیار را به طلاساز می دهد که به اندازه طلای مورد نیاز را قیچی کند و مابقی طلای آب شده را به صورت دست نخورده کنار بگذارد.


    چگونگی استعلام کد طلای آب شده


    به طور حتم با این سوال مواجه خواهید شد که در صورت ذوب شدن طلای و آب شده آن چگونه می توان کد بر روی آن را استعلام گرفت.به طور مسلم استعلام هر قطعه از طلا توسط کد ری گیری بر روی آن به راحتی انجام می گیرد.

    کد ری گیری تهران به صورت 6 رقمی و برای شهرستان ها به صورت 4 رقمی است که بر روی هر قطعه از طلا حک شده است.البته برای استعلام کد طلای اب شده می توانید به سایت reygiri.com مراجعه کنید و بعد  از وارد کردن کدرهگیری آن ، شناسنامه کد طلای مربوطه را استعلام بگیرید.


    روش دیگر استعلام کد طلای آب شده نیز تماس با اتحادیه طلای شهر سکونت است.برای استعلام طلای اب شده می توانید با شماره 02188931833 تماس بگیرید.البته برای بررسی اصالت بهتر کد طلای آب شده بهتر است از هر دو روش استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب تری برسید.

     

    تفاوت طلای خام و طلای آب شده


    تفاوت طلای خام و طلای آب شده چیست؟


    طلای خام با طلای آب شده تفاوت های زیادی دارد. در واقع طلای آب شده همان طلای دسته دوم است که به دلیل قدیمی بودن و شکسته شدن قرار است ذوب شود.

    اما منظور از طلای خام درصد خالصی بیشتری دارد و از معدن های در دل کوه استخراج می شود. طلای خام پس از جداسازی ناخالص ها به شمش 24 عیار تبدیل می شود. این مدل از طلا درخشنده تر و طلایی تر از عیارهای دیگر طلا است.


    مزیت های طلای آب شده


    مهمترین مزیت طلای آب شده این است که مالیات بر ارزش افزوده، دستمزد و اجرت ساخت ندارد. البته کارمزد آن بسیار اندک است و زیاد به چشم نمی آید.

    علاوه بر این طلای آب شده خرید و فروش راحت تری دارد و شما به راحتی با مراجعه به طلافروشی یا به صورت آنلاین می توانید برای خرید و فروش طلای آب شده اقدام کنید. به طور کلی می توان بیان کرد که طلای آب شده مطمئن تر و پر سودتر است و سرمایه گذاری در آن سود بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت.


     انواع روش‌های خرید طلای آب شده


    چطور می توان طلای آب شده  را خرید؟ از کجا باید طلای آب شده را خریداری کرد؟ به طور معمول اغلب خریداران در زمان خرید طلای آب شده با این قبیل سوالات مواجه خواهند شد که چطور می توان خرید مطمئنی از طلای آب شده داشت؟

    بهترین کار برای خرید طلای آب شده در همان ابتدای کار مراجعه به یک طلافروشی معتبر است.البته تشخیص اصالت طلای آب شده کار هر کسی نیست به همین منظور برای کاهش ریسک خطر کلاه برداری بهترین راه مراجعه به طلافروشی معتبر است.


    کلاهبرداران و افراد سودجو هر لحظه در کمین هستند تا با هزاران ترفند خریداران طلا را فریب دهند و سود بالایی را ازان خود کنند. باتوجه به  این امر ما در ادامه برخی از روش های خرید طلای آب شده را بیان می کنیم تا راحت تر و با اطمنیان بیشتری بتوانید طلای اب شده را خریداری کنید.


    برخی از مهمترین روش های خرید طلای آب شده عبارت اند از:


    خرید نقدی


    در خرید نقدی معامله به صورت حضوری انجام می گیرد و در ازای خرید طلای آب شده شما به صورت نقدی پول پرداخت خواهید کرد.البته خرید حضوری طلای آب شده این امکان را برای شما فراهم می کند که از اصالت و شناسنامه دار بودن طلای آب شده اطمینان یابید. البته از مشکلات این روش خرید نیز می توان به عدم معامله در ایام تعطیلی بازار، خطرات حمل و نگهداری طلا و صرف وقت زیاد برای مراجعه حضوری به بازار اشاره کرد.


    آنلاین


    یکی دیگر از روش های خرید طلای آب شده به صورت انلاین است.این روش خرید دیگر مشکلات خرید حضوری را ندارد و تنها کافی است که شما با ماجعه به سایت خرید طلای آب شده بابت خرید آن مبلغی را بپردازید و سسفارش خود را ثبت کنید. فاکتور و شناسنامه رسمی طلای آب شده در زمان تحویل سفارش به شما داده می شود.

     

    فروش طلای آب شده


    فروش طلای آب شده


    طلای آب شده یکی از ماده اولیه مورد نیاز طلاسازی است و عمده طلافروشی ها حاضر به خرید طلای آب شده از شما هستند. بنابراین در زمان فروش طلای آب شده بهتر است با مراجعه به طلافروشی یا سایت معتبر طلای آب شده خود را بفروشید.


    آیا استعلام کد طلا نشان از اصل بودن آن است؟


    اکثر خریداران با این سوال مواجه هستند که آیا استعلام کد طلا نشان از اصل بودن آن است؟در پاسخ به این سوال می توان بیان کرد که کد نوشته شده بر روی طلا به منظور جلوگیری از دروغ و تقلب در نظر گرفته شده است. اما ممکن است کد نوشته شده به مرور زمان از بین برود و اثری از ان بر روی طلا باقی نماند با این حال نمی توان بیان کرد که طلا در صورت نداشتن کد تقلبی است.


    مورد دیگری که در رابطه با استعلام کد باید در نظر بگیرید این است که کالای مورد نظر واقعی طلا است یا اینکه روکشی از طلا بر روی آن کار شده است. با این حال نمی توان کد درج شده بر روی آن را تنها برای خرید مطمئن کافی دانست.


    سخن پایانی


    از درباز تاکنون طلا یکی از فلزات گرانبها است که ارزش مادی بالایی دارد. طلاسازان از این فلز با ارزش در کارگاه های هنری خود زیورآلات زیبا و جذابی را خلق می کنند که یکی از یکی زیباتر است.هر کدام از زیورآلات طرح ها و مدل های متنوعی دارند که در ویترین طلافروشی خود را نمایان می کنند و به زیبایی هر چه تمام تر می درخشند.


    طلا یکی از فلزات گرانبها است که از دیرباز تاکنون افراد آن را به عنوان زیورآلات استفاده می کنند. البته طلای آب شده شکل دیگری از طلا است که این روزها خرید و فروش آن بسیار رایج شده است.

    همان طور که از نام طلای آب شده پیداست این مدل از طلا از آب کردن طلاهای قدیمی، دسته دوم و شکسته ساخته می شود. استعلام هر قطعه از طلا توسط کد ری گیری بر روی آن به راحتی انجام می گیرد.

    کد ری گیری تهران به صورت 6 رقمی و برای شهرستان ها به صورت 4 رقمی است که بر روی هر قطعه از طلا حک شده است.البته برای استعلام کد طلای آب شده می توانید به سایت reygiri.com مراجعه کنید و بعد  از وارد کردن کدرهگیری آن ، شناسنامه کد طلای مربوطه را استعلام بگرید. روش دیگر استعلام کد طلای آب شده نیز تماس با اتحادیه طلای شهر سکونت است.