<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    طلای آب شده چیست و آیا خرید آن به صرفه است؟

     طلای آب شده چیست و آیا خرید آن به صرفه است؟

    امروزه بنا به دلایل مختلف، سرمایه گذاری در بازار طلا نسبت به گذشته رایج تر شده است. افراد با مطالعه روند صعودی نرخ طلا و بررسی نمودارهای تحلیلی که در خصوص قیمت طلا وجود دارد، به این نتیجه رسیده اند که سرمایه گذاری در بازار طلا، یک روش ایمن سرمایه گذاری و اما بلند مدت است!

    در این راستا نیز خرید و فروش طلای آب شده در میان مردم بسیار باب شده و حتی طلا فروشان خرید طلای آب شده برای سرمایه گذاری را به مردم پیشنهاد می دهند.

    به صورت کلی باید اشاره داشت که اگر قصد سرمایه گذاری در بازار طلا را دارید، بهترین روش خرید طلای آب شده است به دلیل آن که این نوع از طلا مزیت های بسیاری را در سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول شما خواهد داشت و پس از گذشت مدت زمانی، خواهید دید که سود آوری ان نسبت به سایر مصنوعات طلا مانند زیور آلات و سکه بیشتر است! اما چرا؟!

    در کل یکی از سوالاتی که بسیاری از شما عزیزان که قصد سرمایه گذاری در بازار طلا را دارند، این است که طلای آب شده چیست و آیا خرید آن به صرفه است؟

    ما در این مقاله از وب سایت کافه سیلور قصد داریم تا به بررسی همین موضوع بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با کافه سیلور همراه باشید!

    سرمایه گذاری در بازار طلا:

    پیش از ان که به سوال شما یعنی طلای آب شده چیست و آیا خرید آن به صرفه است؟ بپردازیم، باید سرمایه گذاری در بازار طلا را مورد بررسی قرار داده و آن را از جوانب متفاوت بسنجیم. به صورت کلی سرمایه ‌گذاری بر روی کالاهای با ارزش یکی از روش ‌های بسیار کاربردی برای حفظ ارزش دارایی و پول در شرایط اقتصادی سخت است!

    حتی اگر شرایط اقتصادی مناسب باشد، حفظ ارزش پول و سرمایه گذاری آن از هر لحاظ می تواند به شما در خصوص سود آوری کمک کند. یکی از کالاهای با ارزشی که واقعا در شرایط سخت اقتصادی و حتی در شرایط عادی اقتصادی ارزش خرید کردن دارد، طلا به اشکال مختلف است.

    در طی این سال ها، طلا همیشه روند صعودی از لحاظ ارزشی داشته و اگر به نمودارهای تحلیلی سرمایه گذاری آن دقت کنیم، متوجه می شویم که همیشه رو به رشد بوده است! قابل ذکر می باشد که طلا به عنوان یک فلز گران ‌بها از زمان های بسیار دور تا کنون، نزد افراد جوامع مختلف با ارزش بوده و انتخاب بسیاری از سرمایه‌ گذاران از گذشته تا حال می باشد.

    حتی با پیدایش بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری جدید مانند ارز دیجیتال و بازار فارکس، طلا محبوبیت خود را از دست نداده و یکی از ایمن ترین راه ها برای حفظ ارزش سرمایه می باشد. در این راستا موارد و نکات بسیار مهمی وجود دارد که دانستن آن ها به شما در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا کمک می کند و همچنین اگر برای سرمایه گذاری در این بازار شک دارید، خیال شما را آسوده خواهد کرد!

    • طلا از زمان های دور تا اکنون، به عنوان یک دارایی امن توسط مردم شناخته می شود.
    • این فلز گران بها در شرایط بحرانی اقتصادی و سیاسی یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری بوده و تقاضای افراد در این زمان بیشتر می شود.
    • افرادی که سرمایه زیادی دارند یکی از گزینه ‌هایی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌ کنند طلا می باشد.
    • اگر یک فرد با سرمایه معمولی و حتی کن روش های سرمایه گذاری بشناسد و بداند چه موقع زمان خرید و فروش طلاست، می تواند سود مناسبی را از آن خود نماید.
    • سرمایه‌ گذاران می توانند  داریی خود را به سکه یا شمش طلا،‌ طلای آب‌ شده و طلای دست دوم بدون کارمزد تبدیل نمایند و سود آوری مناسبی را از این راه داشته باشند.
    • در شرایط نا مناسب اقتصادی و افزایش تورم، فلز گرانبهای طلا از قدرت نقد شوندگی بسیار بالایی برخوردار است و ارزش پایداری دارد. 

    طلای آب شده چیست؟

    حال که در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا، اطلاعاتی را به دست آوردید، لازم است که بررسی طلای آب شده بپردازیم. به صورت کلی طلای آب شده طلایی است که در کارگاه های مخصوص و تحت دمایی مشخص ذوب می شود و به اشکال مختلف در می آید.

    حال دوب طلا ممکن است از شمش های طلا، سکه های طلا و زیور آلات طلا به دست بیاید. اما زیور آلات طلا مخلوطی از فلزات دیگر نیز می باشد و برای رساندن طلای آب شده به عیار دلخواه یا مد نظر، ممکن است برخی از آلیاژها را از ان جدا و حتی به آن اضافه نمایند.

    همان گونه که اشاره کرده ایم، طلای آب شده به صورت معمول از ذوب کردن طلای متفرقه حاصل می شود و در بیشتر موارد همان طلاهای دست دوم یا شکسته ای است که به عنوان زیور آلات به طلا فروشی ها می فروشیم!

     

    سرمایه گذاری در بازار طلا

     

    طلا فروشان نیز برای آن که طلاهای شکسته بلا استفاده نماند و دوباره به چرخه تولید باز گردد، یا آن را به عنوان طلای دست دوم و شکسته به مردم می فروشند که در این صورت کارمزد ندارد، یا ان را به کارگاه های مخصوص برای ذوب کردن و درست کردن طلای آب شده می دهند.

    در کارگاه ها نیز با استفاده از کوره های خاص ریخته گری، طلا را ذوب کرده و آن را به صورت قالب های مختلفی از طلای آب شده درست می کنند.  ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که شکل و ابعاد طلای آب شده چگونه است؟

    برای پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که طلای آب شده می تواند به هر شکل و ابعادی ساخته شود و به صورت کلی قانونی برای تعیین ابعاد آن وجود ندارد و این موضوع به کارگاهی که طلای آب شده را در آن می سازند، بستگی خواهد داشت.

    متداول ‌ترین شکل طلای آب شده که در بازار وجود دارد، به صورت مکعب می باشد. به صورت کلی طلایی که آب می کنند را در برخی از مواقع به صورت مفتولی حالت می دهند و این مفتولی بودن شکل طلای ذوب شده به طلا سازان کمک می ‌کند تا هر اندازه طلا برای مصنوعات طلا لازم دارد، قیچی نمایند و آب شده باقیمانده را دست نخورده باقی بگذارد.

    نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که حمل و نقل طلای ذوب شده به شکل مفتول برای عموم مردم و همچنین طلا فروشان راحت ‌تر از اشکال دیگر طلای آب شده  است. 

    عیار طلای آب شده:

    طلای آب شده نیز دارای عیارهای مختلف است. نکته حائز اهمیت این است که این نوع از مصنوعات طلا، می تواند دارای مخلوطی از طلا و فلزات دیگر باشد!

    در برخی از موارد ممکن است کارگاه های آب کردن طلا، از راهکارهای متفاوتی برای رساندن عیار طلا به عیار دلخواه را انجام دهند و ممکن است عیار طلا را افزایش یا کاهش دهند.

    در واقع باید اشاره داشت، برای این که عیار این طلا را به عیار دلخواه برسانند، ممکن است فلزهای دیگری به آن اضافه کنند یا آن را خالص نمایند. بنابراین عیار طلای آب شده ممکن است بسیار متفاوت باشد. از جمله نکات بسیار مهمی که درباره عیار طلای آب شده باید بدانید، به صورت زیر است:

    • نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که رنگ طلای آب شده زرد خالص نیست و این موضوع به عیار طلای آب شده وابسته است و همچنین ممکن است رگه ‌هایی از رنگ مسی،‌ نقره ‌ای، سبز و سیاه در آن دیده شود.
    • شایان ذکر است که رنگ طلای آب‌ شده هیچ گونه نقشی در تعیین قیمت آن نخواهد داشت و قیمت طلای آب شده به وزن و عیار آن بستگی دارد.
    • طلای آب ‌شده از ذوب کردن جواهرات کهنه و دست دوم حاصل می‌ شود.
    • عیار طلا و جواهرات در ایران اغلب 18 می باشد و قاعدتا عیار طلای آب شده نیز معمولا 18 عیار است.  منظور از طلای 18 عیار  (۷۵۰ از ۱۰۰۰) خواهد بود. گاهی
    • عیار طلاهای تزئینی در ایران ۱۸ است و عیار این طلا نیز معادل عیار همان طلایی است که آب‌ شده است.
    • در برخی از مواقع در کارگاه ها ممکن است افراد فلزات دیگری را هنگام ذوب کردن طلا به آن اضافه نمایند که این موضوع بر عیار طلا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

    اگر به دنبال خرید طلای آب شده هستید، باید به فروشندگان معتبر در این خصوص مراجعه فرمایید؛ با توجه به آب ‌شده بودن طلاهای مختلف، احتمال کلاه برداری در این نوع از طلا زیاد است و این یکی از معایب خرید طلای آب شده است. به همین دلیل در هر حالتی سعی کنید که به فروشگاه های معتبر در این راستا مراجعه فرمایید.

    کد ری‌‏ گیری:

    یکی از موارد بسیار مهمی که درباره طلای آب شده باید بدانید، کد ری گیری طلای آب شده است. به صورت کلی می توان اذعان داشت که ری ‏‌گیری یک آزمایشگاه بسیار خاص است که در آنجا عیار طلای آب‎‌ شده به صورت دقیق مشخص خواهد شد و پس از ان یک کد خاص بر روی قطعه طلای آب شده حک می گردد که وجود این کد نشان دهنده آن است که طلای آب شده تقلبی نبوده و می توان به آن اعتماد کرد.

    حتی شما با وارد کردن کد در سامانه های مختلف، می توانید از اصالت کالایی که در دست دارید، به اطمینان برسید. بنابراین به هنگام خرید طلای آب شده به سراغ طلاهایی که از کد ری گیری برخوردار نیستند نروید!

    فروشگاه های معتبر هر نوع طلایی که از طلای آب شده در اختیار شما قرار می دهند، دارای کد ری گیری است که بهراحتی می توانید آن را استعلام کنید! از جمله مواردی که در این راستا باید بدانید، درباره انگ زدن بر روی طلای آب شده است.

    به صورت کلی  در ری‌‏ گیری برای تعیین عیار طلا، آن را آزمایش می ‌کنند و  قطعه آزمایش شده را در پاکتی قرار خواهند داد و کدی را روی آن می‌ نویسند؛ این شماره را بر روی قطعه آب‌ شده درج می ‌کنند و به اصطلاح آن را «انگ» می ‌‌زنند.

     

    کد ری‌‏ گیری

     

    چرا خرید طلای آب شده به صرفه است؟

    ما به شما توصیه می کنیم که اگر به دنبال سرمایه گذاری در بازار طلا هستید، به دنبال خرید طلای آب شده آن هم از فروشگاه های معتبر باشید. به صورت کلی خرید طلای آب شده نسبت به سایر مصنوعات طلا صرفه اقتصادی بیشتری دارد!

    در واقع خرید این نوع از طلا برای سرمایه گذاری از مزیت های خاصی برخوردار است که از مزایای خرید طلای آب شده می ‌توان به عدم پرداخت هزینه اضافی برای کارمزد و اجرت ساخت اشاره داشت. از جمله سایر مزایای خرید طلای آب شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • برخورداری از قیمت پایین تر نسبت به طلاهای در عیار و وزن یکسان با طلای آب شده
    • این نوع از طلا هیچ گونه اجرت ساختی ندارد
    • طلای آب شده بسیار انعطاف ‌پذیر است و از قابلیت شکل‌ دهی برخوردار می باشد.
    • طلای آب شده معاف از مالیات است.
    • خرید و فروش طلای آب شده ساده بوده و از قابلیت نقد شوندگی بالایی برخوردار می باشد
    • طلای آب شده دارایی بازار پر سود است.

    با توجه به مزیت های طلای ذکر شده در فوق، طلای آب شده یکی از کالاهای بسیار ارزشمند و مهم برای سرمایه گذاری بوده که صرفه اقتصادی بسیار بالایی دارد.

    در واقع طلا به هر شکلی که باشد، نه تنها ارزش خود را در طول زمان از دست نداده است، بلکه همواره سود زیادی برای سرمایه‌ گذاران به ارمغان آورده که این موضوع اصلی ترین دلیل سرمایه گذاری در بازار طلاست.

    ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای سرمایه گذاری طلای آب شده خریداری کنید به دلیل آن که طلای آب شده از قیمت پایین تری برخوردار می باشد و همچنین افراد بسیاری را به خود جذب می کند.

    بعلاوه قابل ذکر است که برای خرید طلای آب شده دیگر نیازی به پرداخت هزینه اجرت ساخت و کارمزد نخواهد داشت. به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاران که به دنبال سود بیشتری می باشند، طلای آب ‌شده را گزینه مناسبی برای سرمایه‌ گذاری دانسته و آن را انتخاب می کنند.

     نکات مهم:

    • طلای آب شده را به صورت معمول در هر وزنی به شکل مفتول یا مکعب می سازند.
    • به دلیل وزن های متفاوت از طلای آب شده خرید و فروش و نگهداری از این نوع طلا بسیار آسان تر و ساده تر از انواع دیگر طلاست.
    • هر زمان که بخواهید می ‌توانید طلای آب شده را به طلا سازی برده و به شکل دلخواه خود در آورید.
    • طلای آب‌‌ شده ماده خام یا اولیه کارگاه ‌های طلا سازی می باشد، در صورت تمایل به فروش می ‌توانید آن را به طلا فروشی معتبر برده و به یک فرد منصف بفروشید.
    • خرید و فروش طلای آب شده به تخصص نیاز دارد.
    • خرید طلای آب ‌شده برای سرمایه ‌گذاری نسبت به دیگر اشکال طلا می ‌تواند به صرفه ‌تر باشد، زیرا نیازی به پرداخت هزینه‌ های اضافی نیست.

     

    چرا خرید طلای آب شده به صرفه است؟

     

    سخن پایانی:

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور سعی کردیم تا به بررسی طلای آب شده چیست و آیا خرید آن به صرفه است؟ بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت کنید.