<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    پیش بینی قیمت طلای آب شده

    امروزه سرمایه گذاری در بازار طلا یکی از روش های بسیار مناسب و کاربردی برای حفظ ارزش پول محسوب می گردد که از مزیت های بی شماری نیز برخوردار می باشد. در این بازار مصنوعات بسیاری وجود دارد که شما با خرید آن ها می توانید پس از مدتی به سود دهی مناسبی برسید و دارایی خود را افزایش دهید.

    یکی از مصنوعاتی که در ایران برای سرمایه گذاری بسیار محبوب است، خرید و فروش طلای آب شده است. اما شایان ذکر است، برای آن که بتوانید در این بازار به موفقیت بالایی دست پیدا کنید و دچار ضرر و زیان نشوید، لازم است که نکات سرمایه گذاری را به خوبی فرا بگیرید و به اصطلاح هرگز برای سرمایه گذاری بی گدار به آب نزنید!

    یکی از موضوعات مهم در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا، پیش بینی قیمت طلا می باشد که در چه زمان بالا می رود و در چه زمان افت دارد! در واقع اگر در خصوص خرید و فروش طلای آب شده سرمایه گذاری می کنید، باید بتوانید به پیش بینی قیمت طلای آب شده بپردازید.

    در این مقاله نیز از وب سایت کافه سیلور، قصد داریم تا به بررسی موضوع پیش بینی قیمت طلای آب شده بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    طلای آب شده چیست؟

    پیش از ان که به بررسی پیش بینی قیمت طلای آب شده بپردازیم، باید در خصوص طلای آب شده با شما صحبت کنیم و نکاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

    به صورت طلای آب شده تنها در ایران به عنوان یک کالای سرمایه گذاری محسوب می شود و در کشورهای دیگر برای خرید و فروش مناسب نبوده و کاربردی ندارد. در واقع می توان اذعان داشت که طلای آب شده همان طلاهای دست دوم و قدیمی می باشد که بنا به دلایل مختلفی طلا فروشان را برای ذوب به دست طلا سازان می سپارند.

    طلا فروشی ها بعد از اینکه طلا را از مشتری می خرند، درصورتی که به عنوان طلا دست دوم قابل فروش نباشد، آن را به مراکز ری گیری می فرستند و ذوب می کنند. در ان جا نیز طلا سازان پس از ان که ذوب صورت می گیرد، طلای آب شده را در داخل قالب هایی خاص می ریزند و ان را به شکل اشکال مختلفی مانند مکعب مستطیل در می آورند و بر روی ان یک کد به نام کد ری گیری قابل استعلام و رهگیری نیز می باشد، ثبت می کنند.

    در این راستا باید اشاره شود که خرید طلای آب شده نسبت به سایر مصنوعات طلا، راهکار بسیار بهتری برای سرمایه گذاری است! به دلیل آن که خرید و فروش طلای آب شده هیچ گونه کارمزد و اجرتی ندارد و در واقع شما برای خرید زیور آلات طلا، هزینه ‌ای بیشتر از ارزش طلایی که خریداری می‌ کنید، می پردازید و این موضوع در طلای آب شده وجود نخواهد داشت.

    از سوی دیگر خرید طلای آب شده نیز مالیاتی نداشته و انتخاب مناسب تری در مقابل خرید طلا نو خواهد بود. در واقع، بنا به عبارتی دیگر شما عزیزان به هنگام خرید طلا زینتی باید علاوه بر هزینه طلا، هزینه کارمزد و اجرت و مالیاتی را تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده طلا پرداخت نمایید.

    اما هنگام خرید طلا آب شده صرفا باید هزینه‌ مقدار طلا خریداری شده را پرداخت کنید که می تواند به صرفه ‌تر باشد. طلا آب شده می تواند شکل و ابعاد مختلفی داشته باشد و قانون خاصی برای مشخص کردن شکل و ابعاد آن وجود ندارد. متداول ‌ترین شکل طلا آب شده به صورت مکعب است.

    نکات خرید طلای آب شده:

    برای خرید طلای آب شده یک سری نکات مهم وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشته باشید. در واقع خرید طلای آب شده با کمی ریسک همراه است زیرا باید در این راستا سود جویان و کلاهبرداران را نیز در نظر داشته باشید. حال از جمله نکات بسیار مهم که برای خرید طلای آب شده باید به آن توجه کرد، به شرح زیر خواهد بود:

    • سعی کنید طلای آب شده را از فروشگاه های معتبر تهیه فرمایید.
    • بر اساس دستورات و قوانینی که اتحادیه طلا وضع کرده است، عیار طلا نباید زیر 735 باشد؛ در نتیجه، طلا اب شده ای که عیار آن زیر 735 باشد را نباید خریداری فرمایید!
    • شایان ذکر است که روی هر قطعه طلا آب شده یک سری عدد نوشته شده که به آن انگ گویند. طلای آب شده خریداری شده حتما باید انگ داشته باشد. به صورت کلی طلا آب شده ای که خریداری می شود، باید دارای انگ باشد و انگ آن به صورت کامل و دقیق روی قطعه طلا آب شده هک شده باشد.
    • به خاطر داشته باشید که انگ در واقع شناسنامه یک طلا آب شده است و به واسطه آن می توان صحت مشخصات آن قطعه طلا آب شده را بررسی و تایید کرد. بنابراین باید طلایی که دارای انگ است را خریداری کنید و در غیر این صورت نباید طلای مد نظر را خریداری کرد.
    • روی هر قطعه طلا آب شده باید نام مرکز ری گیری و ذوب کننده آن ثبت شده باشد. در این صورت است که شما می توانید طلای مورد نظر را بررسی کرده و بدانید آیا طلای آب شده از لحاظ وزن و عیار کاملا شفاف است یا خیر.
    • نکته بسیار مهم دیگر این است که عیار قطعه طلا آب شده باید بررسی گردد زیرا سودجویان عیارهای پایین را تحت عنوان طلای 18 عیار به فروش می رسانند.
    • رنگ طلا آب شده نیز جزء موارد دیگری است که باید بررسی شود. طلا آب شده معمولا در بعضی نقاط آن رنگ طلا به شکل سیاه، سبز و مسی است.
    • رنگ های ذکر شده در فوق به دلیل فلزهای استفاده شده در طلا به وجود می آیند و در این راستا نیز باید اشاره داشت که در حقیقت مقداری ناخالصی موجب کاهش عیار طلا شده است.
    • رنگ ها در قیمت طلای آب شده موثر نیستند و قیمت طلا برحسب عیار آن محاسبه می شود.

     

    نکات خرید طلای آب شده

     

    پیش بینی قیمت طلای آب شده:

    برای آن که بتوانید قیمت طلای آب شده را پیش بینی نمایید، در واقع شما باید بتوانید قیمت طلا را پیش بینی کرده و بدانید که در چه زمانی کاهش و یا در چه زمانی کاهش می یابد. به صورت کلی باید اشاره داشت که قیمت طلا در بازار ایران از دو عامل اصلی زیر اثر می پذیرد:

    • انس جهانی
    • نرخ ارز

    در واقع دو عامل مذکور از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت روز طلاست و می تواند به عنوان مهم ترین معیارها در نظر گرفته شود. در این راستا اگر بخواهیم قیمت هر مثقال طلای آب شده را بر اساس قیمت انس طلا به دست آوریم، باید به صورت زیر عمل کنیم:

     "یک انس طلا را در قیمت روز یک دلار ضرب کرده و عدد حاصل از آن را باید بر عدد ۹.۵۷۴۲ تقسیم کنیم. "

    بنابراین باید اشاره داشت که دو عامل مهم نرخ ارز و انس جهانی، اصلی ‌ترین شاخص ‌های تغییر قیمت ‌ها در بازار طلا به شمار می آید. البته این رقم برای قیمت طلای ۱۷ عیار می باشد.

    حال نکته بسیار مهم دیگری که باید بدانید این است که به غیر از دو عامل ذکر شده در فوق، یک عامل سوم دیگری نیز وجود دارد که می تواند بر روی قیمت طلای آب شده یا قیمت هر گرم طلا نیز موثر باشد! شاید تعجب آور باشد ولی این عامل مهم دیگر همان تقاضا خواهد بود! هر زمان که تقاضا از عرضه بیشتر باشد احتمال افزایش قیمت‌ ها وجود خواهد داشت.

    در این راستا باید بیان کرد، همان گونه که مشاهده می کنید، در بازار خرید و فروش سکه، هر یک سکه تمام بهار آزادی، بیش از ۵ میلیون تومان حباب دارد این موضوع بدان معناست که قیمت واقعی طلای سکه از قیمت فروش آن کمتر می باشد!

    به این دلیل که عرضه نتوانسته تقاضا را پوشش دهد! اما در اینجا قیمت طلا ثابت است یعنی اگر بخواهید طلای آب شده خریداری کنید با همان فرمول بالا محاسبه خواهد شد.  

    روش ‌های پیش‌بینی قیمت طلا:

    بر اساس مواردی که در فوق ذکر شده است، برای پیش ‌بینی قیمت طلا از یک طرف باید روند انس جهانی را در نظر داشته باشید. هر زمان که انس جهانی گران شود، قاعدتا میزان گرم طلا نیز در ایران افزایش می باشد.

    شایان ذکر است که رخ دادهایی نظیر تغییرات نرخ بهره بانک ‌های مرکزی به ویژه فدرال رزرو آمریکا و رخدادهای سیاسی و اقتصادی جهانی می ‌تواند بر روی قیمت انس تاثیر بسزایی داشته باشد.

    از سوی دیگر باید اشاره داشت که تغییرات قیمت دلار نیز اثر آنی در بازار سکه و طلا دارد. به گونه ای که در ماه ها و حتی در هفته ‌های اخیر با صعود قیمت دلار، سکه نیز تا بالای 43 میلیون تومان رسید اما با حرکت نزولی دلار قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافت.

     بنابراین اگر می خواهید قیمت طلای آب شده را به درستی پیش بینی نمایید، باید اخبار را دنبال کرده و این دو عامل را به صورت ویژه ای در نظر داشته باشید.

    طلا آب شده بخریم یا طلا خام؟

    این سوال یکی از مهم تری پرسش هایی است که افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار طلا را دارند از مشاوران مجموعه ما می پرسند! برای پاسخ به این سوال مهم باید اشاره کنیم که میان طلای آب شده و طلای خام یک سری تفاوت های بسیار مهم وجود دارد! از سوی دیگر از جمله مهم ترین و اصلی ‌ترین تفاوت‌ های میان طلا آب شده با طلا خام تفاوت در میزان یا مقدار عیار آن ها می باشد. همان گونه که بارها در این مطلب و مقالات دیگر اشاره داشته ایم:

    • طلا آب شده همان طلا 18 عیار دست دوم ذوب شده می باشد
    • طلا خام، طلا 24 عیار بوده و کمترین ناخالصی را دارد که معمولا به صورت شمش طلا خواهد بود.

    هنگام خرید طلا آب شده نیازی نیست تا هزینه‌ ای بابت اجرت ساخت پرداخت کنید؛ اما هنگام خرید طلا خام در صوتی که به صورت شمش طلا باشد، باید هزینه ‌ای را بابت اجرت پرداخت نمایید

    بحران های اقتصادی و تاثیر آن بر قیمت طلا:

    شاید این موضوع را شنیده باشید که وجود بحران های اقتصادی می تواند بر روی قیمت طلا تاثیر بسزایی داشته باشید. در این راستا باید اشاره شود، بحران هایی که در بخش های مختلف اقتصاد به وجود می آید و زمزمه رکود را نوید خواهد داد و می تواند قیمت طلای آب شده را کاهش دهد.

    این رکود و مشکلات اقتصادی؛ سبب می شود تا دولت ها را مجبور کنند تا اقدام به چاپ پول، کاهش نرخ بهره یا سایر سیاست های انبساطی نمایند. همین موضوع و یا اقدامات می تواند سبب ضعیف‌ تر شدن ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر شود .

    باید اشاره داشت که در این راستا نیز سرمایه گذاران و عاملان بازار برای حفظ ارزش دارایی‌ هایشان، به سراغ بازار طلا  به عنوان پشتوانه پولی خواهند رفت و در نتیجه قیمت طلا افزایش بدین صورت افزایش می یابد.

     

    بحران های اقتصادی و تاثیر آن بر قیمت طلا

     

     از سوی دیگر، در برخی از موارد، با گسترش بحران به کشورهای مختلف، نه تضعیف دلار که وضعیت نا به سامان و نا امیدکننده اقتصاد جهانی، باعث می گردد تا دوباره طلا به عنوان یک پشتوانه مهم برای حفظ دارایی ها مطرح گردد و تقاضا و به تبع آن قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

    نوسانات شدید بازار بورس و قیمت ‌های نفت و تاثیر ان بر قیمت طلای آب شده :

    نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که در مواقع و شرایطی که بازار بورس دچار نوسانات شدید می ‌شود و قیمت نفت بر اثر عوامل متعدد به صورت دائمی در حال تغییر می باشد، اطمینان به این بازار و به تبع آن تمایل به سرمایه گذاری در این بازار کاهش خواهد یافت! بنابراین در این شرایط خاص یک مفهوم بسیار مشهور کلی به نام پناهگاه امن در خصوص طلا به وجود می آید.

    در این شرایط سرمایه گذاران سعی خواهند کرد تا با کم کردن ریسک سرمایه گذاری خود در طلا سرمایه گذاری کرده و بتوانند در این بازار خاص به سود دهی برسند.

    بنا به عبارت دیگر تقاضا برای طلا به منظور ذخیره ‌سازی افزایش می ‌یابد و این افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت ‌های طلا اعم از طلای آب شده خواهد شد.

    سخن پایانی:

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور سعی کردیم تا به بررسی پیش بینی قیمت طلای آب شده بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و در این خصوص با کارشناسان و مشاوران مجموعه ما مشورت کنید.

    blog.comments
    Write a comment Close
    *
    blog.comments.onlyregisteredusersleavecomments